abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122863656
Vanochtend, halfvijf. Word wakker van een irritant, hard gepiep. Denk meteen: de rookmelder. Ik heb sinds een jaar een nieuwe, nogal duur. Voorheen altijd last van piepende rookmelders. Maar deze duurdere heeft een rode knop om hem tijdelijk uit te zetten. Dat helpt niet. Ik zoek wanhopig naar de gebruiksaanwijzing. Die vind ik uiteindelijk en met een loep lees ik de kleine lettertjes. Nergens staat hoe je het ding onklaar kunt maken. Alleen met die rode knop, maar die werkt niet. Het lukt me wel het ding van het plafond te halen. Het blijft piepen. Ik wrik met de schroevendraaier in het binnenste. Het piepen gaat door. Met de grootste schroevendraaier sla ik het binnenste aan gort. Het plastic vliegt in het rond. De twee schalen gaan eindelijk van elkaar, de lithionbatterijen krijg ik los. Maar hij blijft piepen. Net wil de de draden doorknippen, tot het tot me doordringt dat het geluid niet van voren, maar van linksboven komt. Daar hangt ergens een koolmonoxydemelder, opgehangen door de woningbouwvereniging. Dat heeft een klepje waar ik de batterijen zo uit kan halen. Inderdaad, het was dat ding.

Mijn arme brandmelder die het zo goed deed, zonder piepen, van 25 euro, naar de filestijnen geholpen.

Hierbij wil ik iedereen waarschuwen voor de koolmonoxydemelder 'First Alert' C0410. Ik heb een uitstekend geventileerd huis, bij het aanbrengen zeiden de monteurs dat het hier eigenlijk niet hoeft, maar ja, het was verplicht. Er was hier zéker geen sprake van koolmonoxyde.
pi_122864100
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O_
pi_122864193
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:17 schreef Bill_E het volgende:
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O_
Ja? Nog iets te melden?
pi_122864204
Heeft iemand ooit nog iets van de TS gehoord ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:22:32 #5
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_122864270
Aangezien het gevaar van koolstofmonoxide (geurloos en dodelijk) zou ik toch maar ff laten controleren voordat je zelf redeneert dat er zeker geen koolstofmonoxide aanwezig is.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_122864273
quote:
5s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:20 schreef elcastel het volgende:
Heeft iemand ooit nog iets van de TS gehoord ?
Je bedoelt van mij? Ja, ik deed net de batterijen weer in de koolmonoxydemelder, en hij geeft aan dat de batterijen zwak zijn. Dat was dus de reden van het piepen om halfvijf.
pi_122864292
Herkenbare frustratie en een grappig verhaal. :-) Heb je je koolmonoxide meter aan het plafond hangen dan?
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:24:34 #8
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_122864352
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:05 schreef Loekie1 het volgende:
de rookmelder. Ik heb sinds een jaar een nieuwe, nogal duur.
quote:
Mijn arme brandmelder die het zo goed deed, zonder piepen, van 25 euro, naar de filestijnen geholpen.
:')
pi_122864373
quote:
Herkenbare frustratie en een grappig verhaal. :-) Heb je je koolmonoxide meter aan het plafond hangen dan?
Die hebben ze boven de deur in de gang opgehangen. Hij hangt er nog, maar voortaan zonder batterijen.

En deze rookmelder had ik, geweldig apparaat, vanbinnen zeer degelijk geconstrueerd met drie vreemdgevormde litihiumbatterijen - die je helaas nergens anders voor kunt gebruiken. Gaat minstens tien jaar mee zonder dat je de batterijen hoeft te vervangen.
Hier voor een voordelige prijs: http://www.4u-tech.nl/ind(...)&utm_content=default
Mocht ie zomaar afgaan - maar dat is bij mij nooit gebeurd - dan is er een rode knop waarmee hij tijdelijk uitgaat en waarmee je bron van de rook kunt wegnemen. Daarna functioneert hij weer gewoon.

[ Bericht 29% gewijzigd door Loekie1 op 14-02-2013 11:36:35 ]
  Forum Admin donderdag 14 februari 2013 @ 11:38:18 #10
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_122864799
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:22 schreef B-FliP het volgende:
Aangezien het gevaar van koolstofmonoxide (geurloos en dodelijk) zou ik toch maar ff laten controleren voordat je zelf redeneert dat er zeker geen koolstofmonoxide aanwezig is.
Dat. De dingen gaan normaliter niet zomaar af. Uitkijken dus.
pi_122864807
Ach ja ik heb ook eens een rookmelder vernield die snachts zonder reden afging en niet meer uit wilde..kapot gemaakt met mijn elleboog.
  FOK!fotograaf donderdag 14 februari 2013 @ 12:05:01 #12
17893 Forno
pi_122865635
Pijnlijk, maar 25 euro is goedkoop voor een rookmelder.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:08:39 #13
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_122865758
Waarom hangt dat ding aan het plafond, dan gaat hij pas af tegen de tijd dat jij dood bent :')
pi_122866119
quote:
Ach ja ik heb ook eens een rookmelder vernield die snachts zonder reden afging en niet meer uit wilde..kapot gemaakt met mijn elleboog.
Je hoort heel vaak dat die dingen zomaar afgaan. Ik heb er zeker drie gehad die zomaar afgingen, kreeg steeds een nieuwe mee, maar het was steeds hetzelfde liedje - en niet zo'n prettig liedje.
En wat dacht je van de rookmelders in de Schipholtunnel die om de haverklap afgaan.
pi_122867791
TS is een mongool, zijn koolmonoxide melder gaat af en wat doet TS? Hij sloopt hem eraf omdat hij denkt dat het ding niet werkt. Al gemeten of er koolmonoxide is?
IT'er in hart en nieren
pi_122869519
TS :')
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_122870625
Slaap zacht
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
pi_122872219
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:22 schreef SaxoPower het volgende:
Slaap zacht
:Z :Y
pi_122879363
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:24 schreef Loekie1 het volgende:
Die hebben ze boven de deur in de gang opgehangen. Hij hangt er nog, maar voortaan zonder batterijen.
Verstandig.
pi_122880295
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:20 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja? Nog iets te melden?
Vrouwen en techniek, meesterlijke combi _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator donderdag 14 februari 2013 @ 19:12:15 #21
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_122882345
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:06 schreef PascalDutch het volgende:
TS is een mongool, zijn koolmonoxide melder gaat af en wat doet TS? Hij sloopt hem eraf omdat hij denkt dat het ding niet werkt. Al gemeten of er koolmonoxide is?
Dat eigenlijk.
pi_122882520
Koolmonoxide is zwaar en zakt naar beneden, heb ik geleerd.

Verder: tja, balen :P Maar dat hoor je toch met dat ding in je handen!
Laat die handjes wapperen!
pi_122883053
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:24 schreef cvboer het volgende:

[..]

Vrouwen en techniek, meesterlijke combi _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Doe maar niet kan gevaarlijk zijn.
IT'er in hart en nieren
pi_122884258
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:06 schreef PascalDutch het volgende:
TS schrijft toch dat hij afging vanwege lege batterijen ? Je brandmelder slopen terwijl er iets anders afgaat is wel knap btw.En geen nieuwe batterij erin doen? Wtf iedereen moet zo een ding hebben. Jij niet omdat wel een monteur gezegd heeft dat het niet nodig is.
pi_122885452
een brandmelder / koolmono melder gaat niet af als de batterij bijna op is, dan geeft ie alleen een piepje. daarbij moet ts wel retedoof zijn om niet te horen dat niet het ding in zijn / haar handen geluid maakt, maar iets wat boven de deur hangt (wat een gekke plaats is voor een koolmonoxidemelder btw). knap trouwens dat je zeker weet dat het geen terecht alarm was ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')