quote:What I feel appropriate? Hell Awaits van Slayer draaien op 10
please join people around the world in a moment of silence to reflect, remember, wish for peace - whatever you feel is appropriate.
quote:3000 doden. Ach, het zijn maar statistieken he?
Op woensdag 04 september 2002 14:59 schreef Dr.Death het volgende:
GATVER! Een mailtje van onze bedrijfleiding dat we op 11 September stil moeten zijn samen met "de rest vd wereld" om de aanslag te herdenken. Dat wil ik zelf nog wel uitmakenAlleen omdat er 1000 mensen zijn doodgegaan door een aanslag. BAH!
Ik ben dan, om 3 uur 's middags, namelijk exact 4 jaar getrouwd.
quote:en bij die mening sluit ik me aan
Op woensdag 04 september 2002 15:07 schreef MokroMike het volgende:
De VS is jaarlijks verantwoordelijk voor een veelvoud van het aantal doden in het WTC.....laat iedereen daar maar eens bij stil staan.
quote:Das toch geen reden voor feest? 5 jaar ok, 10 jaar, 12,5 ook goed, maar 4 jaar, das net niks.. Volgend jaar beter
Op woensdag 04 september 2002 15:04 schreef buitenaarts het volgende:
Ik ben dan echt niet stil, maar vier dan feest!Ik ben dan, om 3 uur 's middags, namelijk exact 4 jaar getrouwd.
quote:Geen reden voor feest? Jij kent dus duidelijk mijn vrouw niet!
Op woensdag 04 september 2002 15:16 schreef Pommeloer het volgende:[..]
Das toch geen reden voor feest? 5 jaar ok, 10 jaar, 12,5 ook goed, maar 4 jaar, das net niks.. Volgend jaar beter
quote:Ok rot voor je.. 1 keer per jaar op je trouwdag.. dat verwachtte je vast niet toen je trouwde
Op woensdag 04 september 2002 15:19 schreef buitenaarts het volgende:[..]
Geen reden voor feest? Jij kent dus duidelijk mijn vrouw niet!
3000 of 1000? Het dodental is gestaag gezakt, maar de berichtgeving daarover is ook gezakt naar pagina 14 of zo in de kranten...doet overigens weinig af aan mn stelling.
En ja, ik werk bij een multinational. Hoofdkwartier in Canada overigens en niet de VS zoals je misschien zou verwachten obv van het gequote mailtje.
p.s. vieren dat je precies 4 jaar getrouwd bent? Getrouwd op 29 Februari?
Of het nu gaat om een onschuldig Palestijns kind dat vermoord word in Gaza, of een tiener die worden op geblazen in Jeruzalem, een aanlslag in de VS of burger doden in Afganistan, de grootste overeenkomst is dat dat mensen zijn zoals als jij en ik allemaal met een eigen geest opinie en mening die slachtoffer zijn van iets waar zijn geen controle over hebben en als je dat niet kan inzien dan ben je een onmens.
quote:Inderdaad, die rampen gebeuren bijvoorbeeld in Irak, dan is het niet opmerkelijk meer als er eentje bijkomt. So what als hier een politicus neergeschoten wordt, in Burkina Fasso vallen ze met bosjes. Maar in Burkina Fasso leven de mensen compleet anders, dat gaat ons maar weinig aan.
Op woensdag 04 september 2002 17:29 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Ik vind het best als er mensen zijn die er bij willen stilstaan. Maar ik vind dit allemaal zwaar overdreven, als iemand precies hetzelfde had gedaan maar dan op een groot gebouw in Irak had de wereld zich er dan ook zo druk om gemaakt? Er gebeuren zoveel rampen die vergeten worden er word gedaan alsof het niets is maar omdat het Amerika is staat de halve wereld op z'n kop!
[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 04-09-2002 17:53]
quote:zou je nu wel of niet herdenken? da's niet echt duidelijk
Op woensdag 04 september 2002 17:37 schreef speknek het volgende:[..]
Inderdaad, die rampen gebeuren bijvoorbeeld in Irak, dan is het niet opmerkelijk meer als er eentje bijkomt. So what als hier een politicus neergeschoten wordt, in Burkina Fasso vallen ze met bosjes. Maar in Burkina Fasso leven de mensen compleet anders, dat gaat ons maar weinig aan.
quote:My thoughts exactly.
De VS is jaarlijks verantwoordelijk voor een veelvoud van het aantal doden in het WTC.....laat iedereen daar maar eens bij stil staan.
quote:stoere taal hoor!
Op woensdag 04 september 2002 14:59 schreef Dr.Death het volgende:
GATVER! Een mailtje van onze bedrijfleiding dat we op 11 September stil moeten zijn samen met "de rest vd wereld" om de aanslag te herdenken. Dat wil ik zelf nog wel uitmakenAlleen omdat er 1000 mensen zijn doodgegaan door een aanslag. BAH! Overal op de wereld komen er jaarlijks 10.000 onschuldigen om het leven, maar nee, nu zijn het Amerikanen, DUS moeten we nu ineens wél respect gaan tonen. Hypocriete t*ringlijers
Herdenk het als je wilt, maar dwing mij "en de rest van de wereld" er niet toe
[..]What I feel appropriate? Hell Awaits van Slayer draaien op 10
je moet es terugdenken aan die 11de september vorig jaar, toen je hoorde wat er gebeurd was ... had je toen dezelfde reactie als je hierboven schrijft? denkut niet ... en mijn inziens is er sinds 11 september vorig jaar niet heel veel verbeterd ... dus lijkt het me een mooi moment om daar es bij stil te staan ...
dezelfde stoere taal over 4 mei?
stukje respect tonen noemen ze dat...
quote:Ik weet het niet, misschien is het wel heilzaam zodat je het niet te snel vergeet. Ik denk er bijvoorbeeld nooit meer aan, maar toen ik het live op tv zag stortte mijn wereld wel bekant in. En waarom ook niet, de wereld is anders. Misschien is het altijd al zo geweest en hebben we het gewoon nooit doorgehad, maar we zijn echt niet zo veilig als we willen geloven. Ook wij hebben onze politieke moord gehad, niet zoveel als zij, maar de beschaving lijkt wel in verval (of is niet zo goed geweest als we dachten).
Op woensdag 04 september 2002 18:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
zou je nu wel of niet herdenken? da's niet echt duidelijk
quote:De VS is niet gestorven, er zijn mensen gestorven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |