abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122858500
Ben ik nou opgelicht of niet?
Zojuist heb ik door het overmaken van 25 euro vrienden van mij 'uit de brand geholpen'. Zij zitten nog 9 dagen tot payday, en hadden geen rooie cent en enkel 2 broden in huis.. Nou aangezien ik niet vind dat hun kind van 7 honger moet lijden heb ik maar over mijn hart gestroken... Het zijn verdomme 2 volwassenen van 30+ jaar, ik neem toch wel aan dat die een beetje behoorlijk met geld om kunnen gaan. Ze zitten beiden thuis, hij met WAO, zij met niks. Houden 400 over om van boodschappen te doen. Ik heb t maaaaandenlang voor 2 personen van 50 moeten doen, dus 400 moet prima gaan lijkt me! Maargoed. Het was op.. Kan altijd gebeuren, maar bij hen is het elke maand zo..

Voorstellen die ik gedaan heb:
* Zij werken --> Nee, kan niet, ze moet het kind naar school brengen. (School ligt 25 km verderop, kost dus benzinegeld... Kind kan om een mij onbekende reden niet met busje naar school wat normaal bij een SBO wel kan. )
* Tablet verkopen --> Het gaat om een simpele C-merk tablet van n euro of 100.. Maar goed, dat ding is praktisch nieuw en moet met gemak voor de helft van het geld de deur uit kunnen. Nee, dat kon dan ook weer niet, want ze wilden ook iets voor zichzelf hebben... Dat ze ook al een computer hadden maakte niets uit, en bovendien was de tablet op afbetaling gekocht (..zucht)
* Huisdieren... Ja, ik heb uiteraard niet gezegd dat die eruit moeten, ookal zijn die ook op afbetaling gekocht... Die zou ik zelf ook voor geen goud wegdoen, maar die kunnen best even op goedkoper voer. En bovendien hoef je niet met elk wissewasje een consult bij de Dierenarts te reserveren, kost ook geld... Als die van mij iets heeft bel ik altijd even vantevoren en dat kost niks.
* Schoonmaken bij mij?! --> Nou dat kon nu dus niet ivm 20km afstand en geen benzine geld... Naja, oke... Maar ik zou toch zeggen investeer in de toekomst 2 tientjes en vang er 120 voor terug? 3 uur per week, 10 eur per uur.. KA-CHING!

Dus ja, toch maar geld overgemaakt, vond het voor dat kind niet kunnen. Werd mij even verweten dat ik ondanks dat ik pas 22 ben, voor 2 volwassenen en 1 hond, om en na bij de 600 per maand boodschappen doe. En ja, dat mag achterlijk veel zijn.. Weet ik ook heus wel, maar ik kan het, en ik lijd er niets op. Als mijn wasmachine kapot is ben ik EN goed verzekerd, EN kan ik een nieuwe kopen. Ik heb niets te klagen, ik heb het notabene 11 maanden met datzelfde gezin (2 volw. 1 hond) voor 50,- per week gedaan, dus leer mij niet met geld omgaan!
En ik had toch ook een tablet, En ik heb notabene met mijn verjaardag 2 x uitgegeten en thuis ook nog kabeljauw gegeten, En ik laat elke maand zeker n keer of 6 de shoarmaboer komen.. KON ER DAN NIET WAT MEER GELD VANAF...
Nouja zeg.. Ik ben zwaar op mijn teentjes getrapt.. Dat zeiden ze uiteraard nadat ik had overgemaakt anders hadden ze het al kunnen bekijken. Ik mag dan achterlijk veel geld uitgeven, maar ik kan tenminste met geld omgaan! Ik hou aan het einde van de maand nog ruim over.. En ja, wij hebben 2 inkomens.. Maar dat kan bij hun toch ook... 1 huishouden en het kind doen, en 1 werken + wao vd ander lijkt mij een oplossing?!
Maar ondertussen hoor ik elke maand weer hetzelfde, zodra dat geld van ze binnen is gaan ze als een malloot duur eten, kleding kopen, enzovoorts.

Is het dan zo gek dat ik met mijn 22 jaar een beetje schuin kijk naar mensen van 30+ die niet eens hun geld redelijk per maand kunnen verdelen? Ik zeg dan, ga OF werken, of eet geen biefstuk aan het begin van de maand maar gewoon normaal. Ook dan haal je t einde van de maand wel.... Ik moet ook wat doen voor mn geld en zo heb ik ook het volle recht daar ruim van te leven. Ik ben niet verantwoordelijk voor hun biefstukkenparade. zo ik heb mn zegje gedaan.. Ik ga mn nagels maar eens lakken.
Met L'oreal wel te verstaan. :)
Waarom angst hebben voor de toekomst? Was het verleden dan zo mooi?!!!
pi_122858526
Sommige mensen leren het nooit, jammer alleen dat er dan kinderen bij betrokken zijn. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122858540
En juist door ze te helpen hoeven ze nu nog steeds niets te doen en teren ze op jouw geld.
pi_122858564
Dat kind gaf voor mij ook de doorslag... Die kan er niets aan doet dat ie zulke ouders heeft... Die 2 hebben notabene op die afbetaling-aankopen NIETS aan schulden. Waar klaag je dan over...
Komt nog eens bij dat beide ouders 130> kg wegen, dus die hoeven echt niet elke dag n zak chips na 20.00uur!

He overigens ookal gezegd dat ze dan voor 1 keertje 1 van beide zorgverzekeringen terug boeken en dit in 2x terug betalen. Stel je betaald 110, boek het terug, pin 50 voor noodgevallen, en maak die 70 weer over naar je verzekeraar... Ik heb dat zovaak gemoeten toen ik jonger was, daar maken ze echt geen probleem van hoor! Maar nee, die van hun deed dat niet. Nou uh, dikke lul... Eten gaat bij mij toch voor zorgverzekering, ga geen honger lijden! Valt best wat te regelen met die mensen als je gewoon altijd netjes betaald. Maargoed.. Ik had die tablet allang weggedaan als ik hun was.
pi_122858571
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:37 schreef Dimens het volgende:
En juist door ze te helpen hoeven ze nu nog steeds niets te doen en teren ze op jouw geld.
Moet ik dat dunne kind dan maar met honger naar school laten gaan, terwijl 2 ouders van 130kg nog wel ff door kunnen teren op hun reserves?
Nog niet al had ik het kind maandelijks met die 25 moeten sponsoren, dat interesseert me niks... maar ga niet zo reageren.... kan er niet wat meer vanaf.. Me rug op, breng dat kind maar hier en lijden jullie maar eens honger. Misschien dat je dan met geld om leert gaan.
Kan het arme wicht ook eens gewoon elke dag in bad als ie in t zand gespeeld heeft...
pi_122858580
Ik zou geen cent overmaken naar dat tuig van de richel.
pi_122858581
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:42 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Moet ik dat dunne kind dan maar met honger naar school laten gaan, terwijl 2 ouders van 130kg nog wel ff door kunnen teren op hun reserves?
En nu gaan ze dat geld uitgeven aan eten voor dat kind en niet aan eten voor zichzelf?
pi_122858589
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:44 schreef Dimens het volgende:

[..]

En nu gaan ze dat geld uitgeven aan eten voor dat kind en niet aan eten voor zichzelf?
Nog niet al vreten ze dr voor 9 dagen chips aan.
Volgende keer brengen ze het kind maar hier en zoeken zij het maar uit
  donderdag 14 februari 2013 @ 01:46:36 #9
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_122858590
Leuke vrienden heb jij. Jeugdzorg en dierenbescherming bellen. Deze twee volwassenen zijn niet verantwoordelijk genoeg om voor een kind en een dier te zorgen. De economische situatie is overigens ook geen stabiele omgeving.

Overigens heb je groot gelijk en alle recht om verontwaardigd te zijn. Zij hebben gewoon gefaald in het leven en zouden eerst voor zichzelf moeten kunnen zorgen voordat ze zo'n grote mond naar jou toe trekken.
pi_122858594
50 euro per maand voor boodschappen :o knap dat je dat voor elkaar hebt gekregen.

Maar inderdaad te gek voor woorden dat als je geld krijgt van iemand dat je nog gaat zeiken over hoeveel het is. Ja en amen zijn de juiste woorden zolang de lening nog niet afbetaalt is
-XOXO-
pi_122858599
50 euro 1 maand? Blikjes tomaten saus met rijst 25 dagen?
Ik zwaai naar dieren.
pi_122858600
Waarom ben je überhaupt bevriend met die mensen?
pi_122858602
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:47 schreef datismijnmening het volgende:
50 euro per maand voor boodschappen :o knap dat je dat voor elkaar hebt gekregen.

Maar inderdaad te gek voor woorden dat als je geld krijgt van iemand dat je nog gaat zeiken over hoeveel het is. Ja en amen zijn de juiste woorden zolang de lening nog niet afbetaalt is
Neee gek, 50 per week. Haha 50 per maand is niet te doen. Maar wij roken ook allebei, dat kostte ook 25 per week... En dus heb ik t al met al van 25 per week gedaan. Toch best knap al zeg ik t zelf!
Zij roken overigens ook, allebei sigaretten. Wel die van de aldi, maar tel toch maar eens 14 pakjes per week! Gaan ze toch lekker shag roken! hebben wij ook gemoeten _O_
pi_122858607
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:49 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Neee gek, 50 per week. Haha 50 per maand is niet te doen. Maar wij roken ook allebei, dat kostte ook 25 per week... En dus heb ik t al met al van 25 per week gedaan. Toch best knap al zeg ik t zelf!
Zij roken overigens ook, allebei sigaretten. Wel die van de aldi, maar tel toch maar eens 14 pakjes per week! Gaan ze toch lekker shag roken! hebben wij ook gemoeten _O_
Net als je denkt dat het paupergehalte niet hoger kan, blijkt het toch te kunnen.
pi_122858609
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:48 schreef Dimens het volgende:
Waarom ben je überhaupt bevriend met die mensen?
Goeie vraag... Ik ben potverdomme de boerenleenbank niet! Mn vriend zou is moeten weten dat ik daar geld naar gedaan heb hahaha
pi_122858613
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:50 schreef Dimens het volgende:

[..]

Net als je denkt dat het paupergehalte niet hoger kan, blijkt het toch te kunnen.
Dan maar pauper, ik heb geen dag zonder eten gezeten!
pi_122858617
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:52 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Dan maar pauper, ik heb geen dag zonder eten gezeten!
Daarmee had ik het niet over jou.
pi_122858623
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:52 schreef Dimens het volgende:

[..]

Daarmee had ik het niet over jou.
Dan nog is voor 100 shag en 100 boodschappen p/m ook aan de zieke kant.. Maar ik heb goed gegeten.. Al zeg ik t zelf
pi_122858624
de volgende keer symbolisch ¤0.01 overmaken.

Gratis geld krijgen en dan ook nog gaan lopen zeuren. Ze moeten zich schamen
pi_122858626
8)7 Ik zal dr precies op hun payday een incassobureau op zetten
  donderdag 14 februari 2013 @ 01:57:37 #21
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_122858634
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:50 schreef Foxy00 het volgende:

[..]

Goeie vraag... Ik ben potverdomme de boerenleenbank niet! Mn vriend zou is moeten weten dat ik daar geld naar gedaan heb hahaha
Je vriend weet er niks van? Kan nog leuke gesprekken opleveren tijdens het eten.
pi_122858641
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:57 schreef SarsaEd het volgende:

[..]

Je vriend weet er niks van? Kan nog leuke gesprekken opleveren tijdens het eten.
Ik verdien mn eigen geld, en we hebben aparte rekeningen.... Zolang ik toch goed voor hem zorg (ik doe alleen boodschappen, hihi) heeft hij toch geen reden om te vragen waarom ik 25 euro uitgeef? Of ik nou naar de pedicure ga of hun ff de brand uit help maakt dan ook geen zak uit lijkt mij.
pi_122858644
Ik zou de volgende keer toch maar eens geen geld gaan overmaken, niet leuk voor dat kind maar de ouders moeten eens gewoon flink op hun bek gaan. ;)
Optimist tot in de kist
pi_122858661
Kind mogen ze brengen hoor, dat wil ik best een week in huis nemen.... Geen problemen mee.. Maar zij kunnen best een paar dagen weten wat honger is... Hebben genoeg reserves
pi_122858665
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 02:04 schreef Foxy00 het volgende:
Kind mogen ze brengen hoor, dat wil ik best een week in huis nemen.... Geen problemen mee.. Maar zij kunnen best een paar dagen weten wat honger is... Hebben genoeg reserves
Dat bedoel ik ;) , laat ze maar eens een tijdje leven op een paar boterhammen per dag, overleven ze wel. :P
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')