Ben ik nou opgelicht of niet?
Zojuist heb ik door het overmaken van 25 euro vrienden van mij 'uit de brand geholpen'. Zij zitten nog 9 dagen tot payday, en hadden geen rooie cent en enkel 2 broden in huis.. Nou aangezien ik niet vind dat hun kind van 7 honger moet lijden heb ik maar over mijn hart gestroken... Het zijn verdomme 2 volwassenen van 30+ jaar, ik neem toch wel aan dat die een beetje behoorlijk met geld om kunnen gaan. Ze zitten beiden thuis, hij met WAO, zij met niks. Houden 400 over om van boodschappen te doen. Ik heb t maaaaandenlang voor 2 personen van 50 moeten doen, dus 400 moet prima gaan lijkt me! Maargoed. Het was op.. Kan altijd gebeuren, maar bij hen is het elke maand zo..
Voorstellen die ik gedaan heb:
* Zij werken --> Nee, kan niet, ze moet het kind naar school brengen. (School ligt 25 km verderop, kost dus benzinegeld... Kind kan om een mij onbekende reden niet met busje naar school wat normaal bij een SBO wel kan. )
* Tablet verkopen --> Het gaat om een simpele C-merk tablet van n euro of 100.. Maar goed, dat ding is praktisch nieuw en moet met gemak voor de helft van het geld de deur uit kunnen. Nee, dat kon dan ook weer niet, want ze wilden ook iets voor zichzelf hebben... Dat ze ook al een computer hadden maakte niets uit, en bovendien was de tablet op afbetaling gekocht (..zucht)
* Huisdieren... Ja, ik heb uiteraard niet gezegd dat die eruit moeten, ookal zijn die ook op afbetaling gekocht... Die zou ik zelf ook voor geen goud wegdoen, maar die kunnen best even op goedkoper voer. En bovendien hoef je niet met elk wissewasje een consult bij de Dierenarts te reserveren, kost ook geld... Als die van mij iets heeft bel ik altijd even vantevoren en dat kost niks.
* Schoonmaken bij mij?! --> Nou dat kon nu dus niet ivm 20km afstand en geen benzine geld... Naja, oke... Maar ik zou toch zeggen investeer in de toekomst 2 tientjes en vang er 120 voor terug? 3 uur per week, 10 eur per uur.. KA-CHING!
Dus ja, toch maar geld overgemaakt, vond het voor dat kind niet kunnen. Werd mij even verweten dat ik ondanks dat ik pas 22 ben, voor 2 volwassenen en 1 hond, om en na bij de 600 per maand boodschappen doe. En ja, dat mag achterlijk veel zijn.. Weet ik ook heus wel, maar ik kan het, en ik lijd er niets op. Als mijn wasmachine kapot is ben ik EN goed verzekerd, EN kan ik een nieuwe kopen. Ik heb niets te klagen, ik heb het notabene 11 maanden met datzelfde gezin (2 volw. 1 hond) voor 50,- per week gedaan, dus leer mij niet met geld omgaan!
En ik had toch ook een tablet, En ik heb notabene met mijn verjaardag 2 x uitgegeten en thuis ook nog kabeljauw gegeten, En ik laat elke maand zeker n keer of 6 de shoarmaboer komen.. KON ER DAN NIET WAT MEER GELD VANAF...
Nouja zeg.. Ik ben zwaar op mijn teentjes getrapt.. Dat zeiden ze uiteraard nadat ik had overgemaakt anders hadden ze het al kunnen bekijken. Ik mag dan achterlijk veel geld uitgeven, maar ik kan tenminste met geld omgaan! Ik hou aan het einde van de maand nog ruim over.. En ja, wij hebben 2 inkomens.. Maar dat kan bij hun toch ook... 1 huishouden en het kind doen, en 1 werken + wao vd ander lijkt mij een oplossing?!
Maar ondertussen hoor ik elke maand weer hetzelfde, zodra dat geld van ze binnen is gaan ze als een malloot duur eten, kleding kopen, enzovoorts.
Is het dan zo gek dat ik met mijn 22 jaar een beetje schuin kijk naar mensen van 30+ die niet eens hun geld redelijk per maand kunnen verdelen? Ik zeg dan, ga OF werken, of eet geen biefstuk aan het begin van de maand maar gewoon normaal. Ook dan haal je t einde van de maand wel.... Ik moet ook wat doen voor mn geld en zo heb ik ook het volle recht daar ruim van te leven. Ik ben niet verantwoordelijk voor hun biefstukkenparade. zo ik heb mn zegje gedaan.. Ik ga mn nagels maar eens lakken.
Met L'oreal wel te verstaan.
Waarom angst hebben voor de toekomst? Was het verleden dan zo mooi?!!!