abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122847445
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:26 schreef Poespas het volgende:
mmm, je hebt me overtuigd van je idee. Ik neem je concept van een plaat per keer over.Ik geef dan nu ook de beurt aan iemand anders door.Nadeel is wel dat ik nu maar moet hopen dat er een behoorlijk actieve community gaat ontstaan die dit doet, anders worden het alleen maar verknipte verhalen.
Denk dat de kans groter is, omdat het minder moeite is en je echt even kan gaan zitten voor een recensie, en omdat een week zo'n topic volgen dan leuker is. Als iedereen dan met nr '10' begint dan houdt dat de spanning er een beetje in, en blijft het ook een beetje kritisch, het is immers niet voor niks niet je nr 1.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil wel meedoen, maar eerst maar eens nadenken over mijn top 10.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_122847556
Puntje van bezwaar is denk ik dat men denk ik van elkaar wel weet wat de top 10s zijn, om eerlijk te zijn. Door die jaarlijkse album top 100...Misschien is het leuker om elke dag iemand anders gewoon een album te laten recenseren? Dan kan je het ook over een persoonlijke boeg gooien, bijvoorbeeld ook albums noemen die veel voor je betekend hebebn en niet perse iets uit je top 10?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122848128
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Denk dat de kans groter is, omdat het minder moeite is en je echt even kan gaan zitten voor een recensie, en omdat een week zo'n topic volgen dan leuker is. Als iedereen dan met nr '10' begint dan houdt dat de spanning er een beetje in, en blijft het ook een beetje kritisch, het is immers niet voor niks niet je nr 1.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil wel meedoen, maar eerst maar eens nadenken over mijn top 10.
Goed idee over de opmaak! Ik zal dadelijk een voorbeeld opmaak in de OP zetten.
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:25 schreef Norrage het volgende:
Puntje van bezwaar is denk ik dat men denk ik van elkaar wel weet wat de top 10s zijn, om eerlijk te zijn. Door die jaarlijkse album top 100...Misschien is het leuker om elke dag iemand anders gewoon een album te laten recenseren? Dan kan je het ook over een persoonlijke boeg gooien, bijvoorbeeld ook albums noemen die veel voor je betekend hebebn en niet perse iets uit je top 10?
Ik ga er even vanuit dat wij allemaal geen journalisten zijn. Daarom denk ik dat het schrijven over een album wat je heel goed kent en erg tof vind je een stuk gemakkelijker kan afgaan dan een 'aardig' album. Daarbij heeft zo'n top 10 wel zijn charme qua spanningsopbouw, en is het daarnaast geen zekerheid dat dit lijstje rechtstreeks gelijk loopt met de top 100. Er zal natuurlijk wel overlap in zitten, maar als ik naar mijzelf kijk kan er in een paar maanden wel wat veranderen in een top 10 lijstje
pi_122878903
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:35 schreef Poespas het volgende:

Er zal natuurlijk wel overlap in zitten, maar als ik naar mijzelf kijk kan er in een paar maanden wel wat veranderen in een top 10 lijstje
Dat is puur persoonlijk. Bij mij is de top 10 - of zelfs 20 - van een aller tijden lijstje vrij steady. Maar goed, het is sowieso een leuk topic om te volgen en de juiste vorm, als die al bestaat, komt vanzelf wel naar voren.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:49:18 #31
363891 laxus13
Gotta Catch Em' All
pi_122945059
Mijn top 10 nummers:

1. The Doors - The End

2. Deep Purple - Child In Time

3. The Rolling Stones - Gimme Shelter

4. Neil Young & Crazy Horse - Down By The River

5. The Beatles - Strawberry Fields Forever

6. The Beach Boys - God Only Knows

7. Led Zeppelin - When The Levee Breaks

8. Dire Straits - Telegraph Road

9. Metallica - Master Of Puppets

10. Elvis Presley - In The Ghetto

De eerste 5 veranderen amper, maar de nummer 6/10 wisselen wel vaak met wat andere nummers
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.
pi_122945087
Dit topic is een zooitje aan het worden.

Wat is nu PRECIES de bedoeling?
I feel kinda Locrian today
pi_122945560
Zijn weer idioten die de OP niet lezen ;(
Maar goed, heel duidelijk is het dan ook weer niet :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122945659
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:16 schreef Norrage het volgende:
Nee, eerlijk gezegd snap ik er geen drol van ;(
I feel kinda Locrian today
pi_122945729
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:16 schreef Norrage het volgende:
Zijn weer idioten die de OP niet lezen ;(
Altijd dezelfden.

quote:
Dat klopt.
pi_122952364
Om aan de ontstane verwarring definitief een einde te maken, zal ik even de OP compleet vernieuwen. Vervolgens hoop ik wel dat mensen de OP gaan lezen :P

Nog even voor de goede orde:
Vanaf deze post gelden de recensieregels zoals genoemd in de OP

[ Bericht 19% gewijzigd door Poespas op 16-02-2013 16:56:45 ]
pi_122955660
Een albumtiptopic waar elke tip een zelfgeschreven recensie moet hebben is misschien een betere vorm. Die recensies van Poespas zijn leuke tips, maar steeds iemands top zoveel afwachten zal het topic snel laten doodbloeden denk ik.
pi_122955722
Ik zou ook iets van 'recensie' in de TT verwerken.
pi_122956001
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:46 schreef On het volgende:
Een albumtiptopic waar elke tip een zelfgeschreven recensie moet hebben is misschien een betere vorm. Die recensies van Poespas zijn leuke tips, maar steeds iemands top zoveel afwachten zal het topic snel laten doodbloeden denk ik.
Dat risico is voor het grootste gedeelte weggenomen door mensen de vrijheid te geven zelf de grootte van de lijst te bepalen. Iemand hoeft dus maar een enkel album te recenseren als diegene daar zin in heeft. Als iemand er meer wilt,is dat ook diegene zijn vrije keuze.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zou ook iets van 'recensie' in de TT verwerken.
Verzoek voor naamswijziging is inmiddels al doorgegeven aan de Mods :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')