hangt er vanaf welke partij internet enzo gaat bieden.. zeker als je allens in 1via de glasvezel zou willen.. de KPN TV streams zijn namelijk ronduit slecht, de glashart versies zijn wel goed...quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:50 schreef -Lotte- het volgende:
Hoi,
Ik heb hier thuis een UPC Horizon 60mbit alles-in-1 abbo. Nu stonden ze vandaag bij het winkelcentrum Glasvezel de hemel in te prijzen. Als er minimaal 30% (volgens mij) een contract aangaat, dan krijgen we glasvezel in deze buurt. Leuke bijkomstigheid, UPC stond ernaast om iedereen daar weg te houden
Met beide heb ik even staan praten, en uiteraard noemden ze beide voordelen die door de andere weer ontkracht worden![]()
Het enige verschil dat ik persoonlijk zie, is dat glasvezel een snellere upload kan bieden. Maar tot nu toe heb ik dat nog nooit echt nodig gehad. Ik download films van usenet en verspreid zelf niets. De enige keer dat ik een hogere upload heb, is als ik via skype met video ga bellen. Maar dat gaat nu ook gewoon goed.
Waar ik benieuwd naar ben, is of er personen zijn die glasvezel hebben en die nu echt ineens hele nieuwe dingen zijn gaan doen via het internet? Zijn er misschien voordelen die ik nu niet zie omdat ik het nog nooit nodig heb gehad?
ja dat KANquote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:55 schreef FredvZ het volgende:
glasvezel kán een stuk sneller dan kabel.
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:59 schreef Peunage het volgende:
Kabel is op zich prima. Maar als het even veel kost zou ik zeker weten overstappen. Klaar voor de toekomst en zo, hoge upload en download synchroon, lage ping etc.
dat is precies de reclamepraat van de glasvezelboer, kabel kan ook hard gaan, het enigste voordeel is prijsconcurrentie.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:59 schreef Peunage het volgende:
Kabel is op zich prima. Maar als het even veel kost zou ik zeker weten overstappen. Klaar voor de toekomst en zo, hoge upload en download synchroon, lage ping etc.
TV via de glasvezel valt nog wel eens tegenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is precies de reclamepraat van de glasvezelboer, kabel kan ook hard gaan, het enigste voordeel is prijsconcurrentie.
ik heb zelf ook horizon van upc maar is blijkbaar iets mis gegaan, ik zit soms boven de downsnelheid van glasvezel :pquote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:55 schreef FredvZ het volgende:
glasvezel kán een stuk sneller dan kabel.
Wat? Ik zeg bijna hetzelfde. Kabel is prima. Heb zelf ook kabel. Maar het is gewoon een feit dat bij glasvezel up en downloadsnelheid synchroon is. 120/120, 60/60 enzo. Bij Kabel valt dat vaak tegen. En kabel is ook nog in ontwikkeling, kan nog harder nu, maar er komt een moment waarop het niet meer sneller kan. Dat zal misschien ooit met glasvezel gebeuren, maar dat die gaat langer mee dan de kabel.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is precies de reclamepraat van de glasvezelboer, kabel kan ook hard gaan, het enigste voordeel is prijsconcurrentie.
De meeste mensen hebben geen baat bij die upsnelheden.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat? Ik zeg bijna hetzelfde. Kabel is prima. Heb zelf ook kabel. Maar het is gewoon een feit dat bij glasvezel up en downloadsnelheid synchroon is. 120/120, 60/60 enzo. Bij Kabel valt dat vaak tegen. En kabel is ook nog in ontwikkeling, kan nog harder nu, maar er komt een moment waarop het niet meer sneller kan. Dat zal misschien ooit met glasvezel gebeuren, maar dat die gaat langer mee dan de kabel.
Die uitspraak raakt dus exact waar ik naar benieuwd ben.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:36 schreef Starm het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben geen baat bij die upsnelheden.
Geen Eindhoven, ik woon in Amsterdam.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:29 schreef boik het volgende:
eindhoven toevallig? van wat ik om me heen hoor schijnt glasvezel tv nogal tegen te vallen ja..
[..]
ik heb zelf ook horizon van upc maar is blijkbaar iets mis gegaan, ik zit soms boven de downsnelheid van glasvezel :p
Zouden wel een paar voordelen uit kunnen komen ja.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 17:34 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Die uitspraak raakt dus exact waar ik naar benieuwd ben.
Stel iedereen heeft 100mbit full duplex. Ik kan mij voorstellen dat ik mijn moeder real-time vakantie filmpjes kan laten zien terwijl we beide op een andere locatie zitten.
Of met een groepje vrienden wat grotere bestanden delen, zoals films of series.
Ik denk dat er genoeg voordelen te halen zijn bij een snellere upload. Alleen omdat de meesten dat nu niet hebben, zijn ze zich nog nooit gaan verdiepen in de mogelijkheden?
Dat waardeer ik ook enormquote:Op zaterdag 9 februari 2013 17:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
nja je moet t natuurlijk zelf wetenwij kunnen hooguit advies geven
elk jaar overstappen net als energie leverancier. Ze geven altijd kortingen als lokkertje t eerst jaar. Verder is glasvezel wel lekker als je een nasje hebt.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:04 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Dat waardeer ik ook enorm
Ik zie 'op dit moment' nog geen voordelen in overstappen. Wel denk ik als glasvezel wat meer gangbaar gaat worden, dat er nieuwe voordelen zullen gaan ontstaan die we nu nog niet zien.
en welk voordeel zit er dan aan de glasvezel icm een NAS?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:17 schreef wootahH het volgende:
[..]
elk jaar overstappen net als energie leverancier. Ze geven altijd kortingen als lokkertje t eerst jaar. Verder is glasvezel wel lekker als je een nasje hebt.
hoge upload, filmpjes foto's bestanden snel ophalen en streamen naar waar je wilt als je niet thuis bent.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en welk voordeel zit er dan aan de glasvezel icm een NAS?
Glasvezel+NAS+nieuwsgroepen. Vooral handig voor mensen die veel series kijken. Zodra een serie uitgezonden is en online staat heb je hem heel snel binnen.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en welk voordeel zit er dan aan de glasvezel icm een NAS?
dat geldt voor kabel ook.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Glasvezel+NAS+nieuwsgroepen. Vooral handig voor mensen die veel series kijken. Zodra een serie uitgezonden is en online staat heb je hem heel snel binnen.
en ook voor VDSL2quote:
met 10mbit gaat t rap zatquote:Op zondag 10 februari 2013 15:13 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
en ook voor VDSL2![]()
Met glasvezel is de hoge uploadsnelheid erg lekker om vanaf je NAS te streamen naar ergens anders in de wereld. mp3'tjes streamen gaat nog wel met kabel/vdsl, maar bij grote bestanden is glas wel erg relaxt.
die 6mbit is dan op ADSL zekerquote:Op zondag 10 februari 2013 15:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
met 10mbit gaat t rap zatlijn waar ik het nodig heb is toch maar 6mbit
ehehe is idd een DSL lijn.. en VDSL leveren ze niet ( niet dat t gaat helpen met zo`n afstandquote:Op zondag 10 februari 2013 15:37 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
die 6mbit is dan op ADSL zeker
Ik heb ook jaren op 6,7 mbit gezeten. Opzich is het ruim voldoende voor normaal internetten, maar zodra je iets gaat downloaden, mja, dan duurt het wel eventjes.
Ben nu wel blij met de 40mbit die we krijgen van KPN. Verschil tussen 850kb/s en 5MB/s is best te merkenEn we betalen er niet eens extra voor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |