abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122677938
Hoi,

Ik heb hier thuis een UPC Horizon 60mbit alles-in-1 abbo. Nu stonden ze vandaag bij het winkelcentrum Glasvezel de hemel in te prijzen. Als er minimaal 30% (volgens mij) een contract aangaat, dan krijgen we glasvezel in deze buurt. Leuke bijkomstigheid, UPC stond ernaast om iedereen daar weg te houden :)

Met beide heb ik even staan praten, en uiteraard noemden ze beide voordelen die door de andere weer ontkracht worden :)

Het enige verschil dat ik persoonlijk zie, is dat glasvezel een snellere upload kan bieden. Maar tot nu toe heb ik dat nog nooit echt nodig gehad. Ik download films van usenet en verspreid zelf niets. De enige keer dat ik een hogere upload heb, is als ik via skype met video ga bellen. Maar dat gaat nu ook gewoon goed.

Waar ik benieuwd naar ben, is of er personen zijn die glasvezel hebben en die nu echt ineens hele nieuwe dingen zijn gaan doen via het internet? Zijn er misschien voordelen die ik nu niet zie omdat ik het nog nooit nodig heb gehad?
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_122677992
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:50 schreef -Lotte- het volgende:
Hoi,

Ik heb hier thuis een UPC Horizon 60mbit alles-in-1 abbo. Nu stonden ze vandaag bij het winkelcentrum Glasvezel de hemel in te prijzen. Als er minimaal 30% (volgens mij) een contract aangaat, dan krijgen we glasvezel in deze buurt. Leuke bijkomstigheid, UPC stond ernaast om iedereen daar weg te houden :)

Met beide heb ik even staan praten, en uiteraard noemden ze beide voordelen die door de andere weer ontkracht worden :)

Het enige verschil dat ik persoonlijk zie, is dat glasvezel een snellere upload kan bieden. Maar tot nu toe heb ik dat nog nooit echt nodig gehad. Ik download films van usenet en verspreid zelf niets. De enige keer dat ik een hogere upload heb, is als ik via skype met video ga bellen. Maar dat gaat nu ook gewoon goed.

Waar ik benieuwd naar ben, is of er personen zijn die glasvezel hebben en die nu echt ineens hele nieuwe dingen zijn gaan doen via het internet? Zijn er misschien voordelen die ik nu niet zie omdat ik het nog nooit nodig heb gehad?
hangt er vanaf welke partij internet enzo gaat bieden.. zeker als je allens in 1via de glasvezel zou willen.. de KPN TV streams zijn namelijk ronduit slecht, de glashart versies zijn wel goed...

en wat is de prijs.. voor t pakket wat JIJ zou willen
  zaterdag 9 februari 2013 @ 15:55:10 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_122678072
glasvezel kán een stuk sneller dan kabel.
So we just called him Fred
pi_122678159
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:55 schreef FredvZ het volgende:
ja dat KAN ;) alleen als het betaalbaar blijft ? ( en op de kabel kan je ook veel harder dan ze nu doen :( )
pi_122678196
Kabel is op zich prima. Maar als het even veel kost zou ik zeker weten overstappen. Klaar voor de toekomst en zo, hoge upload en download synchroon, lage ping etc.
pi_122678441
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:59 schreef Peunage het volgende:
Kabel is op zich prima. Maar als het even veel kost zou ik zeker weten overstappen. Klaar voor de toekomst en zo, hoge upload en download synchroon, lage ping etc.
pi_122678742
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:59 schreef Peunage het volgende:
dat is precies de reclamepraat van de glasvezelboer, kabel kan ook hard gaan, het enigste voordeel is prijsconcurrentie.
pi_122678796
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 16:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is precies de reclamepraat van de glasvezelboer, kabel kan ook hard gaan, het enigste voordeel is prijsconcurrentie.
TV via de glasvezel valt nog wel eens tegen
pi_122679089
eindhoven toevallig? van wat ik om me heen hoor schijnt glasvezel tv nogal tegen te vallen ja..
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:55 schreef FredvZ het volgende:
ik heb zelf ook horizon van upc maar is blijkbaar iets mis gegaan, ik zit soms boven de downsnelheid van glasvezel :p
pi_122679152
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 16:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Wat? Ik zeg bijna hetzelfde. Kabel is prima. Heb zelf ook kabel. Maar het is gewoon een feit dat bij glasvezel up en downloadsnelheid synchroon is. 120/120, 60/60 enzo. Bij Kabel valt dat vaak tegen. En kabel is ook nog in ontwikkeling, kan nog harder nu, maar er komt een moment waarop het niet meer sneller kan. Dat zal misschien ooit met glasvezel gebeuren, maar dat die gaat langer mee dan de kabel.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 16:36:08 #11
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_122679315
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 16:30 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat? Ik zeg bijna hetzelfde. Kabel is prima. Heb zelf ook kabel. Maar het is gewoon een feit dat bij glasvezel up en downloadsnelheid synchroon is. 120/120, 60/60 enzo. Bij Kabel valt dat vaak tegen. En kabel is ook nog in ontwikkeling, kan nog harder nu, maar er komt een moment waarop het niet meer sneller kan. Dat zal misschien ooit met glasvezel gebeuren, maar dat die gaat langer mee dan de kabel.
De meeste mensen hebben geen baat bij die upsnelheden.
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_122681189
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 16:36 schreef Starm het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben geen baat bij die upsnelheden.
Die uitspraak raakt dus exact waar ik naar benieuwd ben.

Stel iedereen heeft 100mbit full duplex. Ik kan mij voorstellen dat ik mijn moeder real-time vakantie filmpjes kan laten zien terwijl we beide op een andere locatie zitten.

Of met een groepje vrienden wat grotere bestanden delen, zoals films of series.

Ik denk dat er genoeg voordelen te halen zijn bij een snellere upload. Alleen omdat de meesten dat nu niet hebben, zijn ze zich nog nooit gaan verdiepen in de mogelijkheden?
Mijn fotoboek
pi_122681247
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 16:29 schreef boik het volgende:
eindhoven toevallig? van wat ik om me heen hoor schijnt glasvezel tv nogal tegen te vallen ja..

[..]

ik heb zelf ook horizon van upc maar is blijkbaar iets mis gegaan, ik zit soms boven de downsnelheid van glasvezel :p
Geen Eindhoven, ik woon in Amsterdam.
Mijn fotoboek
  zaterdag 9 februari 2013 @ 17:47:51 #14
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_122681579
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 17:34 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Die uitspraak raakt dus exact waar ik naar benieuwd ben.

Stel iedereen heeft 100mbit full duplex. Ik kan mij voorstellen dat ik mijn moeder real-time vakantie filmpjes kan laten zien terwijl we beide op een andere locatie zitten.

Of met een groepje vrienden wat grotere bestanden delen, zoals films of series.

Ik denk dat er genoeg voordelen te halen zijn bij een snellere upload. Alleen omdat de meesten dat nu niet hebben, zijn ze zich nog nooit gaan verdiepen in de mogelijkheden?
Zouden wel een paar voordelen uit kunnen komen ja.
Websites kunnen er eventueel op in springen.

Maar ik ben er zelf vrij sceptisch over
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_122681584
nja je moet t natuurlijk zelf weten ;) wij kunnen hooguit advies geven :P
pi_122681979
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 17:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
nja je moet t natuurlijk zelf weten ;) wij kunnen hooguit advies geven :P
Dat waardeer ik ook enorm :)

Ik zie 'op dit moment' nog geen voordelen in overstappen. Wel denk ik als glasvezel wat meer gangbaar gaat worden, dat er nieuwe voordelen zullen gaan ontstaan die we nu nog niet zien.
Mijn fotoboek
pi_122682273
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:04 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Dat waardeer ik ook enorm :)

Ik zie 'op dit moment' nog geen voordelen in overstappen. Wel denk ik als glasvezel wat meer gangbaar gaat worden, dat er nieuwe voordelen zullen gaan ontstaan die we nu nog niet zien.
elk jaar overstappen net als energie leverancier. Ze geven altijd kortingen als lokkertje t eerst jaar. Verder is glasvezel wel lekker als je een nasje hebt.
:]
pi_122708654
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:17 schreef wootahH het volgende:

[..]

elk jaar overstappen net als energie leverancier. Ze geven altijd kortingen als lokkertje t eerst jaar. Verder is glasvezel wel lekker als je een nasje hebt.
en welk voordeel zit er dan aan de glasvezel icm een NAS?
pi_122708961
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hoge upload, filmpjes foto's bestanden snel ophalen en streamen naar waar je wilt als je niet thuis bent.
:]
pi_122710172
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Glasvezel+NAS+nieuwsgroepen. Vooral handig voor mensen die veel series kijken. Zodra een serie uitgezonden is en online staat heb je hem heel snel binnen.
pi_122713147
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Glasvezel+NAS+nieuwsgroepen. Vooral handig voor mensen die veel series kijken. Zodra een serie uitgezonden is en online staat heb je hem heel snel binnen.
dat geldt voor kabel ook.
  zondag 10 februari 2013 @ 15:13:49 #22
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_122713751
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat geldt voor kabel ook.
en ook voor VDSL2 ;) :P

Met glasvezel is de hoge uploadsnelheid erg lekker om vanaf je NAS te streamen naar ergens anders in de wereld. mp3'tjes streamen gaat nog wel met kabel/vdsl, maar bij grote bestanden is glas wel erg relaxt.
pi_122714245
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:13 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

en ook voor VDSL2 ;) :P

Met glasvezel is de hoge uploadsnelheid erg lekker om vanaf je NAS te streamen naar ergens anders in de wereld. mp3'tjes streamen gaat nog wel met kabel/vdsl, maar bij grote bestanden is glas wel erg relaxt.
met 10mbit gaat t rap zat :P lijn waar ik het nodig heb is toch maar 6mbit :')
  zondag 10 februari 2013 @ 15:37:54 #24
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_122714682
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

met 10mbit gaat t rap zat :P lijn waar ik het nodig heb is toch maar 6mbit :')
die 6mbit is dan op ADSL zeker :)

Ik heb ook jaren op 6,7 mbit gezeten. Opzich is het ruim voldoende voor normaal internetten, maar zodra je iets gaat downloaden, mja, dan duurt het wel eventjes.

Ben nu wel blij met de 40mbit die we krijgen van KPN. Verschil tussen 850kb/s en 5MB/s is best te merken :P En we betalen er niet eens extra voor *O*
pi_122720652
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:37 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

die 6mbit is dan op ADSL zeker :)

Ik heb ook jaren op 6,7 mbit gezeten. Opzich is het ruim voldoende voor normaal internetten, maar zodra je iets gaat downloaden, mja, dan duurt het wel eventjes.

Ben nu wel blij met de 40mbit die we krijgen van KPN. Verschil tussen 850kb/s en 5MB/s is best te merken :P En we betalen er niet eens extra voor *O*
ehehe is idd een DSL lijn.. en VDSL leveren ze niet ( niet dat t gaat helpen met zo`n afstand :) )

Gelukkig zelf 60/6 :P
pi_122739495
Je gaat je er naar gedragen. Ik had eerst 20/ 1 adsl. Sinds kort heb ik 100/100 glas van KPN. Nu denk ik dus heel vaak: ach, ik slurp die BD van 40 of 50 gb ff binnen, waar ik eerst enkel mkv files van 10 gb koos.
  maandag 11 februari 2013 @ 01:15:17 #27
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_122739596
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Redactie Games maandag 11 februari 2013 @ 01:26:50 #28
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_122739741
Glas is leuk om vanaf je mobiel tv in redelijk hoge kwaliteit te streamen vanaf je NAS op je thuislocatie. Of media te delen met je vrienden (bijvoorbeeld via Plex) Enige wat je tegenhoudt is het datalimiet op
Mobiele data-abonnementen. Mocht je nog een oud Fair-Use policy Abbo hebben met daarbij een redelijk 3G/4G snelheid dan heb je er baat bij. Helaas zijn de mobiele abonnementen tegenwoordig zowat allemaal gebaseerd op limieten, zodat "live tv kijken" in de trein/metro/bus er bijvoorbeeld bijna niet in zit vanwege de belachelijk hoge prijzen voor datagebruik. In Hong Kong en Tokyo bijvoorbeeld zie ik dat zowat iedereen doen via 4G.

Daarnaast is een hogere upload ook wel handig als je met een groot huishouden zit en iedereen tegelijkertijd op internet moet. Meerdere Skypesessies, gamesessies en downloaden tegelijkertijd. En natuurlijk foto's uploaden naar digitale fotoalbums.

Voor videobewerking wil ik weleens eens video doorsturen en dan ben je vrij snel klaar als je een paar gig moet overpompen.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_122740574
Enige waar je naar moet kijken is de prijs.
pi_122754834
Ik heb in mijn flat een glasvezel aansluiting liggen maar heb er nog geen geld voor. Glasvezel is nog veel te duur. Kabelinternet kan veel goedkoper en snel genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')