abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 april 2013 @ 22:37:37 #226
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_125092529
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gesteld. Ik heb gesteld dat een rondje lopen geen enkele zin heeft en dat je beter direct kan starten met een oefening of een warmloopspelletje.

[..]

Een extra reden dat ik dat rondje(s) lopen zou schrappen.

[..]

Dat de sport enkel in Nederland veel wordt beoefend is een feit, dat het geen logische sport is is mijn mening waarover ik nu maar niet zal uitwijden, ik kaartte het slechts aan omdat ik als kind om die reden een hekel had aan deze sport (misschien geldt dat voor meer kinderen?).
Just my two cents.
En dat is geen feit. Als je verder nog slimme opmerkingen hebt lees ik het wel in mijn PM ;)
  woensdag 10 april 2013 @ 10:36:20 #227
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_125104978
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij geeft toch natuurkundeles? Heb jij al eens gezien wie er in de commissie zaten die het nieuwe programma van natuurkunde samenstelden? Tel voor de grap eens het aantal niet-natuurkundigen in deze commissie, je schrikt je dood.
NiNa was één van de redenen om over te stappen naar wiskunde. Maar het is een soort wegfietsen voor een lawine. :') Vorig jaar ook pilots gedaan voor nieuwe wiskunde modules. Die kinderen konden er niet veel mee. En nu dus die rekentoets. Wat een ellende.

Dat die grafische rekenmachine ook nog niet uit het programma is, na alle problemen op universiteiten. De TI en Casio lobby moeten wel aardig diep bij de beleidsbepalers binnen zitten.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 10 april 2013 @ 14:11:32 #228
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_125111413
Omdat mijn omgeving mijn interesse toch weer heeft aangewakkerd ben ik weer begonnen met het oriënteren naar mogelijkheden om binnen het onderwijs aan de slag te gaan. Het onderwijs heeft mij altijd getrokken maar door mijn grote interesseveld heb ik veel andere dingen geprobeerd. Maar ik vind het heel lastig om te begrijpen wat nu eigenlijk de mogelijkheden zijn, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

Mijn achtergrond: ik heb na de havo een hbo diploma communicatie behaald en daarna via een pre-master mijn master sociologie. Ik heb het gevoel dat mijn achtergrond niet genoeg aansluit op een vak behalve wellicht maatschappijleer. Nu lijkt me dat zeker interessant maar ik vermoed dat er weinig vraag naar is.Daarnaast ben ik inmiddels alweer bijna 27 dus ik ben lekker laat met het uitvinden waar mijn passies liggen ;)

Ik hoef niet direct aan de slag en ben zeker bereid om te studeren en/of bij te leren maar ik vind 4 jaar (deeltijd) stiekem best lang. Daarnaast weet ik niet zeker of ik het dan nog kan inpassen om 6 maanden stage te lopen.. Is er nog hoop voor mij?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 10 april 2013 @ 14:16:37 #229
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125111584
Dan ga je de master Maatschappijleer doen op bijvoorbeeld de Universiteit van Tilburg.

http://www.tilburgunivers(...)ma/maatschappijleer/
Dit, dus.
pi_125112938
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 10:36 schreef ErikT het volgende:

[..]

NiNa was één van de redenen om over te stappen naar wiskunde.
Maar het is een soort wegfietsen voor een lawine. :') Vorig jaar ook pilots gedaan voor nieuwe wiskunde modules. Die kinderen konden er niet veel mee. En nu dus die rekentoets. Wat een ellende.
Ik ben nog niet op de hoogte van het nieuwe wiskundeprogramma. Het lijkt me erg frustrerend voor leraren wiskunde en natuurkunde dat ze gedwongen worden om aan dumbing down te doen. Door een groep wordt besloten dat het examenprogramma wordt gewijzigd, de schoolboeken worden hieraan aangepast en je moet als leraar dan maar met die schoolboeken lesgeven aangezien ze voorbereid moeten worden op die centrale examens terwijl je weet dat die leerlingen iets anders nodig hebben. Ik pleit er nu niet voor om de centrale examens los te laten maar een voordeel voor het onderwijs in die landen waarin er geen centrale examens worden gebruikt is dat een groep leraren voor een bepaald vak zelfstandig kan beslissen wat de leerlingen wel en niet moeten leren.

Simpel voorbeeldje van dumbing down voor het vak natuurkunde wat jij direct herkent (voor anderen). Waar word je als leerling wijzer van? De bekende uitspraak dat bij een constante versnelling bepaalde formules worden toegepast of een goede uitleg over afgeleiden en integralen (snelheid is de afgeleide van de positie, versnelling is de afgeleide van de snelheid) en dit ook gebruiken met als bonus dat de leerlingen direct zien hoe fundamenteel calculus is om van alles te begrijpen aangezien ze constateren hoe automatisch calculus ontstaat als je kinematisch redeneert. Dat tweede mag niet aangezien ook leerlingen die geen wiskunde B volgen natuurkunde moeten kunnen volgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat eerste is veel beter voor de leerlingen die wel wiskunde B volgen en die leerlingen die verder gaan met een bèta-opleiding worden zodoende beter voorbereid op die opleiding. Juist op het vwo hebben de leerlingen nog erg veel tijd om rustig te oefenen, op de universiteit is er veel minder begeleiding en moet je in een veel kortere periode iets onder de knie krijgen.

Met dat NiNa-programma wordt het nog veel erger: heel erg breed maar nauwelijks een goed fundament. Heb jij ook de indruk dat de opzet van deze commissie is dat meer leerlingen voor natuurkunde gaan kiezen in de hoop dat bepaalde opleidingen voor meer studenten toegankelijk worden en dat ze daarvoor maar het fundament opoffert?
Juist in mechanica wordt gesneden, m.i. is mechanica het beste onderdeel om een goede inleiding in natuurkunde te geven. Als je dat eenmaal onder de knie hebt (vectoren, combinatie van 'algebra' en het toepassingsgericht zijn, mooie gelegenheid om andere coördinatenstelsels te introduceren) dan kan je andere natuurkundeonderdelen gemakkelijk begrijpen. Enerzijds lijkt mechanica heel erg intuïtief, anderzijds maakt mechanica ook heel erg duidelijk dat die intuïtie, wat het ook is, niet altijd te vertrouwen is. Je wordt hierdoor gestimuleerd om systematisch te denken en te handelen.

quote:
Dat die grafische rekenmachine ook nog niet uit het programma is, na alle problemen op universiteiten. De TI en Casio lobby moeten wel aardig diep bij de beleidsbepalers binnen zitten.
Het lijkt er op. Erger nog, je wordt als leerling gedwongen om een grafisch rekenmachientje te gebruiken aangezien er soms antwoorden worden gevraagd die je niet (numerieke methode) of nauwelijks (rekening houden met tijdsdruk) kan uitwerken. :s)
En dan vervolgens verbaasd zijn dat de helft van de studenten die voor wiskunde B is geslaagd zakt voor het ingangstoetsje bij de universiteit en een (zware) onvoldoende haalt voor monovariabele calculus. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-04-2013 15:13:53 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_125126763
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sounds like a plan. :7

Ik heb komende zaterdag trouwens een soort-van-sollicitatie-activiteit om docent in het voortgezet onderwijs te worden!
Spannend hoor, ben benieuwd. Overigens ben je welkom om ook eens een kijkje te komen nemen bij mij op school. Filosofie is bij ons een examenvak. Ik heb twee collega's die het vak geven en het zeker leuk vinden om je te vertellen hoe dat is.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_125130573
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:11 schreef Yesse het volgende:
Omdat mijn omgeving mijn interesse toch weer heeft aangewakkerd ben ik weer begonnen met het oriënteren naar mogelijkheden om binnen het onderwijs aan de slag te gaan. Het onderwijs heeft mij altijd getrokken maar door mijn grote interesseveld heb ik veel andere dingen geprobeerd. Maar ik vind het heel lastig om te begrijpen wat nu eigenlijk de mogelijkheden zijn, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

Mijn achtergrond: ik heb na de havo een hbo diploma communicatie behaald en daarna via een pre-master mijn master sociologie. Ik heb het gevoel dat mijn achtergrond niet genoeg aansluit op een vak behalve wellicht maatschappijleer. Nu lijkt me dat zeker interessant maar ik vermoed dat er weinig vraag naar is.Daarnaast ben ik inmiddels alweer bijna 27 dus ik ben lekker laat met het uitvinden waar mijn passies liggen ;)

Ik hoef niet direct aan de slag en ben zeker bereid om te studeren en/of bij te leren maar ik vind 4 jaar (deeltijd) stiekem best lang. Daarnaast weet ik niet zeker of ik het dan nog kan inpassen om 6 maanden stage te lopen.. Is er nog hoop voor mij?
Tuurlijk! Het ICLON (Leiden) en IVLOS (Utrecht) bieden opleidingen aan waarin jij waarschijnlijk binnen een jaar je eerstegraadsbevoegdheid hebt.

Of je dan daadwerkelijk snel een baan hebt, weet ik alleen niet. Volgens mij is er niet bepaald een tekort aan maatschappijleerdocenten. Maar daar kan ik me in vergissen.
  donderdag 11 april 2013 @ 00:04:10 #233
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_125139478
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Met dat NiNa-programma wordt het nog veel erger: heel erg breed maar nauwelijks een goed fundament. Heb jij ook de indruk dat de opzet van deze commissie is dat meer leerlingen voor natuurkunde gaan kiezen in de hoop dat bepaalde opleidingen voor meer studenten toegankelijk worden en dat ze daarvoor maar het fundament opoffert?
Ja dat is inderdaad de achterliggende gedachte. Natuurkunde moet aantrekkelijker. En dus worden er allerlei toepassingen uit de kast getrokken (terwijl het als leraar leuk is om die er zelf bij te kiezen als je daar zin in hebt) en wordt de traditionele opdeling in de subvakken in de natuurkunde (mechanica, electromagnetisme, etc) vervangen door zogenaamde modules ( :r ) zoals communicatie en klimaat. :') Met, uiteraard, wéér de nodige lappen tekst. ALLES wordt lezen op het VO.

Ik deed de opleiding toen de discussie over NiNa in volle gang was, en heb aangedragen dat je op deze wijze misschien wel wat nieuwe mensen motiveert, maar dat je tegelijk de mensen die het fundamentele leuk vinden (zoals ik), ermee afstoot. Maar ja, de meerderheid die voor natuurkunde leraar leert heeft natuurlijk geen natuurkunde gestudeerd. Ik was één van de weinige idioten die dat ging doen. Dus ja.
Als je die boeken van vroeger ziet, Natuurkunde op corpusculaire grondslag. Zo overzichtelijk, zo fundamenteel allemaal, zoveel meer niveau. En geen geile plaatjes en toepassingen (die over 10 jaar toch weer achterhaald zijn, maar dat terzijde). Tja, dan was ik liever 40 jaar geleden natuurkundeleraar geweest.

quote:
Het lijkt er op. Erger nog, je wordt als leerling gedwongen om een grafisch rekenmachientje te gebruiken aangezien er soms antwoorden worden gevraagd die je niet (numerieke methode) of nauwelijks (rekening houden met tijdsdruk) kan uitwerken. :s)
En dan vervolgens verbaasd zijn dat de helft van de studenten die voor wiskunde B is geslaagd zakt voor het ingangstoetsje bij de universiteit en een (zware) onvoldoende haalt voor monovariabele calculus. :)
En het ergste van alles is: de leraar heeft er geen donder over te zeggen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  donderdag 11 april 2013 @ 08:46:06 #234
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_125143744
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:46 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Tuurlijk! Het ICLON (Leiden) en IVLOS (Utrecht) bieden opleidingen aan waarin jij waarschijnlijk binnen een jaar je eerstegraadsbevoegdheid hebt.

Of je dan daadwerkelijk snel een baan hebt, weet ik alleen niet. Volgens mij is er niet bepaald een tekort aan maatschappijleerdocenten. Maar daar kan ik me in vergissen.
Ja, ik heb er inderdaad een hard hoofd in of ik dan ook echt daadwerkelijk aan lesgeven toe zal komen. Ik heb uiteraard ook interesse in vakken als Engels, Nederlands of Economie maar daar heb ik waarschijnlijk te weinig kennis van. Ik denk dat alleen een volledige opleiding hiervoor in aanmerking komt..
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_125159019
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:04 schreef ErikT het volgende:
Ik deed de opleiding toen de discussie over NiNa in volle gang was, en heb aangedragen dat je op deze wijze misschien wel wat nieuwe mensen motiveert, maar dat je tegelijk de mensen die het fundamentele leuk vinden (zoals ik), ermee afstoot.
Wat ik vooral zorgwekkend vind is dat de kerngroep, of de groep die de kerngroep behoort te zijn (ik denk vooral aan natuurkunde- , elektrotechniek en werktuigkundestudenten), op deze manier slecht wordt voorbereid op een bèta-opleiding. Het kost nu eenmaal tijd om het niveau te krijgen wat vereist is om op een serieuze manier aan de slag te gaan met natuurkunde. Op het vwo heb je jarenlang de tijd om lekker te oefenen, de leraar heeft in principe voldoende tijd (zij het niet zo veel als dat je zou willen) om de leerlingen hier bij te begeleiden. Op de universiteit hebben ze de keuze tussen een groot deel van de studenten laten afvallen, wat grote financiële consequenties heeft, en starten op een laag niveau en geleidelijk waardoor je ook op een lager niveau zal eindigen. Veel tijd om te oefenen is er dan niet meer, je moet met relatief weinig oefenuren de materie onder de knie krijgen aangezien het slechts van 1 X vakken is en op een universiteit in een semester wordt behandeld wat op een vwo-school in 6 jaar tijd wordt behandeld. We kunnen wat discussiëren over de getallen, het gaat om de strekking.

Ik begrijp niet waarom er niet wordt gekozen voor het oprichten van een nieuw natuurkundevak, dan kunnen ze daarmee uitspoken wat ze willen en kan het huidige natuurkundevak zelfs meer afgestemd worden op de groep leerlingen die een harde bètaopleiding gaat volgen.
Idem voor wiskunde B. Waarom niet eens van wiskunde D een volwaardig vak maken in plaats van een supplementvak en de ene groep leerlingen drie jaar lang B laten volgen en de andere groep leerlingen drie jaar lang D laten volgen. Dat moet toch wel te realiseren zijn? Schrap desnoods wiskunde C als het nodig is, dat levert toch niets op.

quote:
Maar ja, de meerderheid die voor natuurkunde leraar leert heeft natuurlijk geen natuurkunde gestudeerd. Ik was één van de weinige idioten die dat ging doen. Dus ja.
Wat hadden de meeste studenten dan wel gestudeerd? Vertel me alsjeblieft dat het een aanverwante opleiding was, bijvoorbeeld elektrotechniek met een specialisatie in elektromagnetisme en de basis natuurkundevakken zoals mechanica en thermodynamica of iets dergelijks.

quote:
En het ergste van alles is: de leraar heeft er geen donder over te zeggen.
Het lijkt me erg vervelend, weten dat je de leerlingen tekort doet en er niets aan kunnen doen. Dit maakt het vak zeker niet aantrekkelijker voor die mensen waarvan je wil dat zij natuurkundeleraar worden. Dit is het nadeel van centrale examens. In zo'n geval is het beter om geen centrale examens te hebben en misschien zelfs de bovenbouw in te korten met twee jaar (5- en 6-vwo). In dat geval kunnen de natuurkundeleraar en de wiskundeleraar twee jaar lang dezelfde klas onder hun hoede krijgen en zelf hun methode en manier van werken kiezen. Dat doen ze momenteel in België op het ASO. Daar worden natuurlijk ook wel methodes gebruikt maar het is aan de leraar hoe hij dat doet, hij heeft een grote keuzevrijheid.
Of dat het loslaten van de CE's de oplossing is weet ik niet, een mooie eerste stap zou in ieder geval zijn dat de universiteiten meer gaan selecteren maar die willen dat niet zolang de overheid hen financiëel straft voor het aantrekken van minder studenten (feit) en het hebben van minder studenten (feit). Catch 22.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-04-2013 16:47:44 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_125165322
Herkenbaar verhaal ErikT. Bij mijn vak is er ook al jaren discussie over dat het 'aantrekkelijker' moet (terwijl het aantal leerlingen dat examen Latijn doet anderhalf keer zo groot is als 20 jaar geleden) en leerlingen meer moet motiveren. Dat zou dan bereikt moeten worden door meer teksten te lezen met de vertaling ernaast, in plaats van "dat eindeloos geploeter op 1 enkele zin". Zodat je dieper op de betekenis van de tekst en de culturele achtergronden in kunt gaan ipv op "de gebruiksmogelijkheden van de conjunctivus".

Dit ontlokte een getalenteerde leerling de opmerking: "er is een reden waarom ik altijd in slaap val bij Nederlands tekstverklaren". Sowieso zag mijn groep de voorgestelde veranderingen -en ik heb ze echt neutraal aan hen voorgelegd ("er wordt nagedacht over de toekomst van het vak en daar willen ze graag input van leerlingen over")- totaal niet zitten.

Toch is de kans groot dat het op termijn wel deze richting in gaat. Het tekort aan leraren is nl. zo groot dat nu al meer dan de helft (!) van de leerlingen in klas 2 en 3 -daar waar de basis wordt gelegd dus- Latijn krijgt van een niet-classicus. Ik denk (heb er geen bewijzen voor) dat deze groep leraren de lol van de taal en grammatica gemiddeld minder inziet en overbrengt dan de gemiddelde classicus, er wellicht minder lang bij stil zal willen staan en liever wat meer aan cultuur doen, en de taal & grammatica tevens minder goed zal kunnen uitleggen. Als dan meer dan de helft -en in de toekomst nog meer- van de leerlingen gedurende enkele jaren les krijgt van die groep, gaat het lastig worden hoge eisen te blijven stellen aan de taalbeheersing van leerlingen en zal de neiging om de examenvragen meer over cultuur en dergelijke te laten gaan sterk zijn.

Dat zou het een heel ander vak maken, meer KCV-achtig. Niet mijn ding, ik vind de huidige mix van taal en cultuur juist uitstekend.

[ Bericht 3% gewijzigd door ShadyLane op 11-04-2013 19:27:06 ]
pi_125232587
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:20 schreef ShadyLane het volgende:
Herkenbaar verhaal ErikT. Bij mijn vak is er ook al jaren discussie over dat het 'aantrekkelijker' moet (terwijl het aantal leerlingen dat examen Latijn doet anderhalf keer zo groot is als 20 jaar geleden) en leerlingen meer moet motiveren. Dat zou dan bereikt moeten worden door meer teksten te lezen met de vertaling ernaast, in plaats van "dat eindeloos geploeter op 1 enkele zin". Zodat je dieper op de betekenis van de tekst en de culturele achtergronden in kunt gaan ipv op "de gebruiksmogelijkheden van de conjunctivus".

Dit ontlokte een getalenteerde leerling de opmerking: "er is een reden waarom ik altijd in slaap val bij Nederlands tekstverklaren". Sowieso zag mijn groep de voorgestelde veranderingen -en ik heb ze echt neutraal aan hen voorgelegd ("er wordt nagedacht over de toekomst van het vak en daar willen ze graag input van leerlingen over")- totaal niet zitten.

Toch is de kans groot dat het op termijn wel deze richting in gaat. Het tekort aan leraren is nl. zo groot dat nu al meer dan de helft (!) van de leerlingen in klas 2 en 3 -daar waar de basis wordt gelegd dus- Latijn krijgt van een niet-classicus. Ik denk (heb er geen bewijzen voor) dat deze groep leraren de lol van de taal en grammatica gemiddeld minder inziet en overbrengt dan de gemiddelde classicus, er wellicht minder lang bij stil zal willen staan en liever wat meer aan cultuur doen, en de taal & grammatica tevens minder goed zal kunnen uitleggen. Als dan meer dan de helft -en in de toekomst nog meer- van de leerlingen gedurende enkele jaren les krijgt van die groep, gaat het lastig worden hoge eisen te blijven stellen aan de taalbeheersing van leerlingen en zal de neiging om de examenvragen meer over cultuur en dergelijke te laten gaan sterk zijn.

Dat zou het een heel ander vak maken, meer KCV-achtig. Niet mijn ding, ik vind de huidige mix van taal en cultuur juist uitstekend.
Als enorme liefhebber van klassieke talen en als misschien toekomstig docent was ik laatst bij een bijeenkomst van Athenaeum Illustre, met als thema Latijn doceren in het Latijn. Er was een aantal sprekers van de Academia Vivarium Novum (een Latijnse school vlakbij Rome), dat vertelde (in het Latijn!) hoe het Latijnse onderwijs daar verliep. Hun standpunt was dat het leren van een taal, dood of levend, nu eenmaal veel beter gaat op een natuurlijke wijze dan op de wijze waarop we in Nederland momenteel klassieke talen doceren. Vanaf het begin wordt het je dan aangeleerd om Latijn niet alleen te lezen, maar ook te spreken, schrijven en luisteren. Onafhankelijk van de discussie of Latijn spreken nuttig is, leer je dan zeker beter Latijn, en je kunt dan dus ook beter teksten lezen.

Nu ben ik benieuwd of jij als docent hier brood in ziet. Ik acht het zelf wel een experiment waardig.

Ik kan de handouts wel inscannen als je geïnteresseerd bent :)
pi_125380802
Ik ben geen docent meer, mede vanwege de plannen met mijn vak, maar ik zou daar zeker iets in zien. Mijn naaste collega schepte er lol in om de teksten theatraal te declameren en vond het belangrijk om ook leerlingen dat te laten doen, want "het is een taal". En het bleek bijzonder nuttig voor het begrip van de grammatica om leerlingen zo nu en dan zelf Latijnse zinnen te laten maken. Vertaal je van Latijn naar Nederlands dan kom je vaak nog een heel eind zonder naar naamvallen of naar persoonsuitgangen van werkwoorden te kijken, schrijf je zelf Latijn dan gaat die vlieger niet meer op.
pi_125381134
Doe maar of je op de rostra staat en je de menigte toespreekt, inderdaad. Vinden leerlingen alleen maar leuk.
pi_125385877
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:49 schreef mane het volgende:

[..]

Spannend hoor, ben benieuwd. Overigens ben je welkom om ook eens een kijkje te komen nemen bij mij op school. Filosofie is bij ons een examenvak. Ik heb twee collega's die het vak geven en het zeker leuk vinden om je te vertellen hoe dat is.
Oh, wat leuk! Ik ben geslaagd voor m'n soort-van-sollicitatie-activiteit en heb maandag een laatste ronde. Daarna wordt duidelijk of dit wat wordt. Spannende week.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_125386635
Voor een baan of een opleiding, Claudia? Spannend hoor!

Ik had vorige week lesbezoeken en gister kreeg ik van mijn leidinggevende de eindbeoordeling. Ze zijn tevreden over me, dus ik mag blijven. Mijn leidinggevende wil me graag een vaste aanstelling geven, maar welke omvang die zal hebben is nog even onduidelijk. De berichten zijn in ieder geval goed; al mijn collega's zitten al aan de max van wat ze willen werken en volgend jaar zijn er alleen nog maar méér klassen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_125386915
Allebei eigenlijk. Het is een traineeprogramma waarmee je een baan in het onderwijs krijgt en een opleiding tot het behalen van een eerstegraads bevoegdheid. En je doet ook ervaring op in het bedrijfsleven d.m.v. een leiderschapsprogramma. Het aardige is dat je vanaf de eerste dag gewoon een salaris krijgt (voor 0.8 fte).

Ik las op Facebook al dat je een positieve beoordeling hebt gehad. Heel fijn! Hoe bevalt het je, het lesgeven?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_125387433
Oh, Eerst de klas? En dan als student filosofie? Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden!

Mij bevalt het lesgeven steeds beter. Ik merk dat ik groei en dat is een fijn gevoel. En m'n leerlingen zijn zulke schatjes. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_125387695
Leuk om te horen! O+

Ja, als docent filosofie. Gaat nog lastig worden om daar een baan in te vinden (die moet je zelf zoeken).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_125388257
Heb je al een account aangemaakt bij Meesterbaan? Ik kreeg daar wel aardig wat vacatures van toen ik twee jaar geleden naar een baan zocht.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_125388574
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heb je al een account aangemaakt bij Meesterbaan? Ik kreeg daar wel aardig wat vacatures van toen ik twee jaar geleden naar een baan zocht.
Ja, maar er staat niks voor mij. Ik ben in de afgelopen maanden één vacature tegengekomen als docent filosofie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_125388672
De komende weken gaan de vacatures nog binnenstromen, denk ik. Op mijn school is men nu bijvoorbeeld bezig met het bepalen van het leerlingenaantal van volgend jaar en het in beeld brengen van de formatie. Als dat allemaal wat duidelijker is kunnen de vacatures opgesteld worden.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_125388868
Ik wacht met smart! Het zal mij benieuwen of het iets wordt.

Maar goed, eerst moet ik maandag nog een proefles geven, van 10 minuten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_125400199
Wat goed dat je die eerste ronde door bent Claudia! Wel spannend, een proefles geven. Succes alvast.
pi_125401605
Ja, succes! Naast filosofie zou je ook een vak als cultuurbeschouwing kunnen geven. Dat wordt vooral op openbare scholen (zoals die van mij) gegeven. Dat is dan voor de onderbouw. Vanaf klas 4 krijgen ze filosofie.
The real is always way ahead of what we can imagine.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')