Ik had niet alles goedquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:36 schreef Tijn het volgende:
Dit is een goede test of je CSS een beetje snapt: http://net.tutsplus.com/a(...)icity-and-cascading/
Staan ze niet toevallig in een link-tag?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:02 schreef boem-dikkie het volgende:
Iemand enig idee waarom ik in oude versies van Safari een blauw lijntje krijg onder p's en h(1)'s?
text-decoration al bekeken, daar zou het niet moeten zitten.
Er zit eenquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:38 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de button op deze pagina http://allmotive.eu/offerte-aanvragen
De verstuur button wil ik naar links verplaatsen.
Heb de button opgezocht in stylesheet.css echter kan ik de button niet links krijgen.
Heb float;left en position geprobeerd echter werkt dat niet.
Waar ik bang voor ben als ik de button naar links verplaats, deze site niet meer mooi eruit ziet http://allmotive.eu/voertuigen/specificaties
De button wil ik dus voor 1 pagina naar links halen alleen hoe? Zit al een uur alles te proberen maar nog zonder succes.
http://gathering.tweakers(...)ge/36963307#36963307 Met deze bron vol informatie moet het wel lukken
1 2 3 4 | .cfdiv_submit { float: right; margin-right: 60px; } |
Zo makkelijk dus, damn voel me dom. Thnx! Heb hem verandert naar float;nonequote:Op donderdag 21 februari 2013 13:44 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Er zit een
[ code verwijderd ]
Style in, die moet je of naar left zetten. Of overriden voor deze pagina met een float: left !important;
Geen probleem, vaak vind je zulke dingen eenvoudig met "Inspect element" in Chrome of IE of externe plugins in FF.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:52 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Zo makkelijk dus, damn voel me dom. Thnx! Heb hem verandert naar float;none
Nu ziet het er nog iets mooier uit.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | .cfdiv_submit input { background: url(../images/pdf-button.png); width: 130px; display: inline-block; height: 29px; font-family: Droid Sans; font-size: 12px; color: #fff; font-weight: 700; text-align: left; border: 1px solid #5f9726; text-transform: uppercase; |
Als je in chrome een element inspecteerd krijg je alle toegepaste stijlen, ik vond die er gewoon tussen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:57 schreef stoeltafel het volgende:
Dat gebruik ik steeds meer maar als ik op inspect klik komt er dit uit
[ code verwijderd ]
Dus voortaan duik ik sneller in het .css zodat ik de positie er boven kan checken.
5.1.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:18 schreef Tijn het volgende:
Wat bedoel je met "oud"? Safari 2? Of Safari 5?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | <script type="text/javascript" charset="utf-8"> $(document).ready(function() { var oTable = $('#datatables').dataTable({ "aoColumnDefs": [{ "aTargets": [0], "bVisible": false }], "sDom": "Rlfrtip", "bDeferRender": true, "sPaginationType": "bootstrap", "sScrollY": "1000px", "sScrollX": "400px", "bProcessing": true, "bServerSide": true, "sServerMethod": "GET", "sAjaxSource": '<?php echo base_url(); ?>main/getTable', "iDisplayLength": 50, "aLengthMenu": [[10, 25, 50], [10, 25, 50]], "aaSorting": [[0, 'desc']] }); $("#datatables tbody tr").live('click',function(){ var aData = $('#datatables').dataTable().fnGetData(this); alert(aData[0]); }); }); </script> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | <script type="text/javascript" charset="utf-8"> $(document).ready(function() { var oTable = $('#datatables').dataTable({ "aoColumnDefs": [{ "aTargets": [0], "bVisible": false }], "sDom": "Rlfrtip", "bDeferRender": true, "sPaginationType": "bootstrap", "sScrollY": "1000px", "sScrollX": "400px", "bProcessing": true, "bServerSide": true, "sServerMethod": "GET", "sAjaxSource": '<?php echo base_url(); ?>main/getTable', "iDisplayLength": 50, "aLengthMenu": [[10, 25, 50], [10, 25, 50]], "aaSorting": [[0, 'desc']] }); $("#datatables tbody tr").live('click',function(){ var aData = $('#datatables').dataTable().fnGetData(this); window.location = 'http://../'+aData[0]; }); }); </script> |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door pascal08 op 26-02-2013 19:30:09 ]
Volgens mij zeg je in je edit precies wat ik al vermoedde, maar dan begrijp ik nog niet waarom er custom filters mogelijk zijn waarbij je bepaalde waardes onder de ingegeven waarde kan wegfilteren.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:03 schreef Tijn het volgende:
Ik begrijp niet helemaal waar die PHP-code goed voor is. Het idee is toch dat je alle data aan je frontend geeft en dan het filteren/sorteren in de client doet mbv DataTables? Het is toch niet de bedoeling dat het kiezen van een andere sortering of filteren zorgt voor een trip naar de server, of wel?
[edit] Ik snap op zich ook wel dat je niet 12000 rijen aan je frontend wil geven als je alleen de top 10 wil laten zien. Maar als je toch client/server-communicatie wil bij het filteren en sorteren, wat is dan het voordeel van zoiets als DataTables? Waarom laat je dan niet alle filtering/sortering doen door je backend en stop je met een Ajax-call gewoon nieuwe data in de tabel?
Het voordeel van datatables is zo te zien dat het een functieset levert die ditsoort dingen een stuk makkelijker maakt. Maar zoals wel vaker geldt voor frameworks en plugins, als je de basis al niet onder de knie hebt, ga je het framework ook niet begrijpen. Beginnen bij het begin dus.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:50 schreef pascal08 het volgende:
Op zich is dat natuurlijk heel makkelijk te bewerkstelligen met een simpele HTML tabel en een query in m'n PHP-code. En wat ik me nu besef is dat ik DataTables dus eigenlijk niet nodig heb. Wat ik me steeds wel afvraag is wat het grote voordeel dan is van DataTables. In eerste instantie dacht ik dat het zonder DataTables veel te intensief zou worden voor de server, maar in het aantal requests dat de server aankan heb ik me al vaker vergist.
Als je dit gemaakt hebt, zou je daarna vrij eenvoudig je tabel kunnen updaten dmv AJAX. Dan heb je niet voor elke filter/sorteeractie een page request. Maar wat je sowieso moet maken is de backend.quote:[b]Op woensdag 27 februari 2013 09:50 schreef pascal08 het volgende:[/b
Ik zit op dit moment niet achter mijn computer, maar zodra ik thuis ben ga ik het eens proberen zoals KomtTijd zei; gewoon met pure HTML en PHP.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |