Maar ik denk dat de mens geen mens meer is dan, maar geëvolueerd is in een andere (nu nog onbekend en ondenkbaar) diersoort.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:37 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat we naar een state of mind evolueren waarbij azen op anderen niet meer nodig is.
Dat ben ik helemaal met je eens ja.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Sowieso religie is gewoon indoctrinatie en brainwash
Hm, ik vind het heel moeilijk te zeggen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:38 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar ik denk dat de mens geen mens meer is dan, maar geëvolueerd is in een andere (nu nog onbekend en ondenkbaar) diersoort.
Miljoenen jaren geleden waren wij ook nog apen
Das ook een leuke, wanneer zou de verder geëvolueerde mens gaan besluiten dat zij eigenlijk geen Homo Sapiens meer zijn?quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:39 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Hm, ik vind het heel moeilijk te zeggen.
Denk wel dat er zeker nog sporen van de Homo sapiens te vinden zullen zijn in die soorten.
Oooh en misschien is de zon over miljoenen jaren wel doodquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:38 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Waarschijnlijker is dat we de aarde onleefbaar gemaakt hebben voor onszelf. Maar de aarde zal wel blijven bestaan tot de zon het loodje legt.
Goeie zaakquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:39 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens ja.
Tja, alleen niet echt in praktijk te brengenquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:41 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dus als je 'op die ster zou staan' en dan naar de aarde zou kijken, zie je de aarde dus ook miljoenen jaren terug
HOE GENIAAL IS DAT![]()
Ja omdat we zo'n dikke stempel aan het achterlaten zijn, iets ongekends in de geschiedenis. Daarom ben ik juist zo benieuwdquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:39 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Hm, ik vind het heel moeilijk te zeggen.
Denk wel dat er zeker nog sporen van de Homo sapiens te vinden zullen zijn in die soorten.
Ja, dat is toch een fantastisch iets?quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:41 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oooh en misschien is de zon over miljoenen jaren wel dood
Weet je wat ik ook laatst bedacht
Ik las ergens dat als er nu miljoenen lichtjaren ver weg een 'alien lifeform' op ons neer zou kijken... Dan zouden ze dinosauriërs op aarde zien rondlopen
Omdat het licht er miljoenen jaren over doet om die afstand te reizen
Als wij nu naar de sterrenhemel kijken, is de kans ook groot dat we sterren zien die al lang dood zijn. Die ster is dan al ontploft en dood, maar het licht van die ster in zijn levensjaren is nog steeds bezig met naar de aarde toe reizen, dus zien wij het nog gewoon als ster
Dus als je 'op die ster zou staan' en dan naar de aarde zou kijken, zie je de aarde dus ook miljoenen jaren terug
HOE GENIAAL IS DAT![]()
Ik hou van wetenschap![]()
Omdat we die intelligentie nu hebben om dat van elkaar te onderscheiden jaquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:40 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Das ook een leuke, wanneer zou de verder geëvolueerde mens gaan besluiten dat zij eigenlijk geen Homo Sapiens meer zijn?
Daarom had ik het eerst ook over een 'alien lifeform' lichtjaren wegquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:42 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Tja, alleen niet echt in praktijk te brengen
Ja dat is een beetje ironisch he, wel meer dingen willen weten, maar het gewoon niet kunnen begrijpen als mens.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Omdat we die intelligentie nu hebben om dat van elkaar te onderscheiden jaEn die hadden we nog niet toen de homo sapiëns ontstonden
BOHHH ZO VEEL WAT WE NIET WETEN EN OOK NIET KUNNEN WETEN
Bizarquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:43 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ja, dat is toch een fantastisch iets?
Ik hoorde een hele tijd terug iets over dat door het feit dat een of andere theorie zegt dat hemellichamen steeds sneller van elkaar weg bewegen, dat het mogelijk is dat er over miljoenen jaren misschien niet eens meer sterren te zien zouden zijn in de nachtlucht, stel je dat toch eens voor
Was geloof ik iets van de Joe Rogan Experience podcast.
Nou ja, over 4,8 miljard jaar is de zon zowat "op". Nadat ie de aarde afgefikt heeftquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:41 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oooh en misschien is de zon over miljoenen jaren wel dood
Weet je wat ik ook laatst bedacht
Ik las ergens dat als er nu miljoenen lichtjaren ver weg een 'alien lifeform' op ons neer zou kijken... Dan zouden ze dinosauriërs op aarde zien rondlopen
Omdat het licht er miljoenen jaren over doet om die afstand te reizen
Als wij nu naar de sterrenhemel kijken, is de kans ook groot dat we sterren zien die al lang dood zijn. Die ster is dan al ontploft en dood, maar het licht van die ster in zijn levensjaren is nog steeds bezig met naar de aarde toe reizen, dus zien wij het nog gewoon als ster
HOE GENIAAL IS DAT![]()
Ik hou van wetenschap![]()
Ja maar wanneer bepaal je dan dat je eigenlijk een andere soort bent?quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Omdat we die intelligentie nu hebben om dat van elkaar te onderscheiden jaEn die hadden we nog niet toen de homo sapiëns ontstonden
BOHHH ZO VEEL WAT WE NIET WETEN EN OOK NIET KUNNEN WETEN
Maar als de mensheid zo door gaat met dingen leren in korte periodes dan kan het best zijn dat 'we' (of onze geëvolueerde toekomstige soort) een punt bereiken waarin we wél alles kunnen begrijpen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:45 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ja dat is een beetje ironisch he, wel meer dingen willen weten, maar het gewoon niet kunnen begrijpen als mens.
En dan helemaal als je bedenkt dat je uberhaupt dit soort gedachtes hebt
Sterrenhemel in Nederland?quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:46 schreef OllieWilliams het volgende:
Dit is trouwens wel echt precies waar ik tijdens m'n lsd trip afgelopen zomer aan dacht. we lagen onder de sterrenhemel en zaten een beetje te fantaseren over de toekomst..
Interessante shit, het heelal
*beukt zich subtiel het gesprek in*quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:43 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ja, dat is toch een fantastisch iets?
Ik hoorde een hele tijd terug iets over dat door het feit dat een of andere theorie zegt dat hemellichamen steeds sneller van elkaar weg bewegen, dat het mogelijk is dat er over miljoenen jaren misschien niet eens meer sterren te zien zouden zijn in de nachtlucht, stel je dat toch eens voor
Was geloof ik iets van de Joe Rogan Experience podcast.
Da's toch bepaald door het feit dat twee leden van verschillende soorten niet kunnen voortplanten?quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:46 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Ja maar wanneer bepaal je dan dat je eigenlijk een andere soort bent?
Ja dat sowieso, maar het idee alleen alquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:46 schreef Mano_ het volgende:
[..]
*beukt zich subtiel het gesprek in*
Daar ziet het wel naar uit ja, de big freezeMaar voor die tijd is de aarde toch al verdampt, dus we gaan het niet meemaken als we hier blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |