quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:57 schreef Moira. het volgende:
[..]
Echt welVriendin van me doet natuurkunde- en sterrenkunde. Kan ook echt super interessante discussies met haar voeren. En het leuke is dan dat zij er ook daadwerkelijk veel vanaf weet, echt feiten
![]()
Uiteraardquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:58 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ben je wel stoned? anders is 't niet fijn![]()
Was trouwens wel gaaf in het bos toen, er was ook een ander groepje met andere mensen die er uit zagen als genieters van een zeker groen plantjequote:Op donderdag 7 februari 2013 01:58 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Hier ook weleens vallende sterren gezien, maar echt alleen wanneer ze dat verwachten(meteorenregen oid)
[..]
Mooie pic man. Had dat ding een volgmotor?
Niet eensquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:58 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Hier ook weleens vallende sterren gezien, maar echt alleen wanneer ze dat verwachten(meteorenregen oid)
[..]
Mooie pic man. Had dat ding een volgmotor?
Maar dat zou impliceren dat de mens zoals hij nu is nog wél blijft bestaan, en dat er een ander, verder geëvolueerde soort ontwikkeld als aftakking.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:47 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Da's toch bepaald door het feit dat twee leden van verschillende soorten niet kunnen voortplanten?
Maar de homo's hebben niet altijd bestaan. Daarvoor waren we gewoon apen, misschien zoals chimpansee's nu bestaan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Een andere soort zullen we nooit worden, we blijven gewoon homo![]()
Maar die Sapiens, die kan idd veranderen. Denk dat je om te bepalen of je een ander ondersoort bent, de 2 ondersoorten naast elkaar kunnen leggen om de verschillen aan te wijzen. Zoals met Homo Sapiens en Homo Erectus. Er komt een punt waar de verschillen te groot en constant zijn om afwijkingen te noemen.
En tot op grote hoogte ook wéét wat we zienquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:52 schreef Mano_ het volgende:
[..]
In plaats van ergeren kan je het ook koesteren: wij mensen zijn in ieder geval de enige op de planeet en zeer waarschijnlijk in het zonnestelsel die naar boven kunnen kijken en het universum zien zoals het is.
Dat kan zeker wel ja, zal ook vaak zat gebeuren. Maar dan vooral door verandering van omgeving, dat de ene populatie verhuist en zich aanpast voor de nieuwe omgeving en de andere populatie gewoon zijn ding blijft doen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:01 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar dat zou impliceren dat de mens zoals hij nu is nog wél blijft bestaan, en dat er een ander, verder geëvolueerde soort ontwikkeld als aftakking.
(mens)apen zijn er nu tenslotte ook nog, maar de australopithecus (en alle homo's ertussenin) niet meer....
Da's waar ja, dan weet ik het ook nietquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:02 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar de homo's hebben niet altijd bestaan. Daarvoor waren we gewoon apen, misschien zoals chimpansee's nu bestaan.
Dan kan er toch ook ooit, over miljoenen jaren, een nieuwe soort geëvolueerd zijn die kan zeggen "Pfoe hee, wij stammen af van de mensen/homo's!"
broccoli?quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:59 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Was trouwens wel gaaf in het bos toen, er was ook een ander groepje met andere mensen die er uit zagen als genieters van een zeker groen plantje
Ja heb ook een tijdje een telescoop gehad. maar hetgeen waar je op richt draait zo weer uit beeld. Jammer genoeg is de spiegel gesneuveld tijdens een verhuizingquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:00 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Niet eensHet is echt een gekloot om een scherpe foto te krijgen. Voordat je de boel een beetje fatsoenlijk in beeld hebt is de maan alweer uit beeld. Gaat echt fakking snel eigenlijk
Ze hadden zelfs een kampvuurquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:05 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
broccoli?![]()
Maar wel chill.
[..]
Ja heb ook een tijdje een telescoop gehad. maar hetgeen waar je op richt draait zo weer uit beeld. Jammer genoeg is de spiegel gesneuveld tijdens een verhuizing![]()
Viel mij ook op ja, hoe snel dat gaat. .
Toch knap dat die foto dan aardig gelukt is wel
quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:03 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat kan zeker wel ja, zal ook vaak zat gebeuren. Maar dan vooral door verandering van omgeving, dat de ene populatie verhuist en zich aanpast voor de nieuwe omgeving en de andere populatie gewoon zijn ding blijft doen.
Ben zó benieuwd wat er over miljoenen jaren allemaal isquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:04 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Da's waar ja, dan weet ik het ook niet![]()
Das dan weer minder voor het zichtquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:07 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ze hadden zelfs een kampvuur
Mja ach, was wel gezellig.quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:08 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Das dan weer minder voor het zicht![]()
Gossie, het gaat altijd zo hard met blowen en bier tegelijk![]()
Hah klinkt ook wel als een goede vakantiequote:Op donderdag 7 februari 2013 02:09 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Mja ach, was wel gezellig.
Sowieso was dat echt een geweldige week
Als ik een week oneindig over zou moeten doen dan is het denk ik toch echt die week
Als ik dat nu ga vertellen kom ik niet aan genoeg nachtrust toe denk ik zoquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:11 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Hah klinkt ook wel als een goede vakantie
(maar wat was er dan met die Uruguayaan?)
Zie m'n edit, maakt het wel wat duidelijkerquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:07 schreef Moira. het volgende:
[..]
[..]
Ben zó benieuwd wat er over miljoenen jaren allemaal is
Aight. Vertel maar op de meet danquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:12 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Als ik dat nu ga vertellen kom ik niet aan genoeg nachtrust toe denk ik zo
Toffe gast, kwam hier ooit Nederlands studeren, om het even heel erg compact samen te vatten
Andere 'soorten' zullen dan een stukje 'homo' in zich hebben als wij een stukje 'aap' in ons hebben. De homo was na de aap een nieuwe soort, dan komt er na (en naast) de homo toch ook een nieuwe soort?quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:04 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Da's waar ja, dan weet ik het ook niet![]()
Edit
[ afbeelding ]
Wij zullen dus nooit echt hetero worden, we blijven homo. Dat is het geslacht (genus) waar we onder vallen. Vertakkingen zullen altijd een deel homo in zich hebben (), maar kunnen idd wel terugkijken naar ons als ander ras beschouwen. Beetje zoals de Neanderthalers (hoewel daar ook andere theorien over bestaan)
Thanksquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:05 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
broccoli?![]()
Maar wel chill.
[..]
Ja heb ook een tijdje een telescoop gehad. maar hetgeen waar je op richt draait zo weer uit beeld. Jammer genoeg is de spiegel gesneuveld tijdens een verhuizing![]()
Viel mij ook op ja, hoe snel dat gaat. .
Toch knap dat die foto dan aardig gelukt is wel
Ja dat lijkt me een betere plek, ik heb geen zin om het uit te typenquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:14 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Aight. Vertel maar op de meet dan
Dat zou in de lijn der verwachting liggen, maar wij doen aan geboortebeperking, het niet aanmoedigen van voortplanting onder mensen met een genetische afwijking etc...quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:14 schreef Moira. het volgende:
[..]
Andere 'soorten' zullen dan een stukje 'homo' in zich hebben als wij een stukje 'aap' in ons hebben. De homo was na de aap een nieuwe soort, dan komt er na (en naast) de homo toch ook een nieuwe soort?
Ik begrijp het helemaal, ik haat skaffa typenquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:15 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me een betere plek, ik heb geen zin om het uit te typen
Is de homo 'ontstaan' uit de aap door apen met genetische afwijking dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:16 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dat zou in de lijn der verwachting liggen, maar wij doen aan geboortebeperking, het niet aanmoedigen van voortplanting onder mensen met een genetische afwijking etc...
Er komt idd iets nieuws, maar soort is niet het goede woord. Soort is bij ons de mens, naast mensapen, oerang-oetangs, gorilla's en andere primaten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:14 schreef Moira. het volgende:
[..]
Andere 'soorten' zullen dan een stukje 'homo' in zich hebben als wij een stukje 'aap' in ons hebben. De homo was na de aap een nieuwe soort, dan komt er na (en naast) de homo toch ook een nieuwe soort?
Nee dat niet per se, want apen bestaan nog steeds. Wel een succesvolle mutatie. Maar iets wat nu, voor ons, een negatieve afwijking lijkt, zou in de toekomst wel een beter aangepaste soort kunnen betekenen...quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:17 schreef Moira. het volgende:
[..]
Is de homo 'ontstaan' uit de aap door apen met genetische afwijking dan?
Dit is gewoon té gecompliceerd om te omvatten. En wat er over miljoenen jaren is weten we gewoon niet en kunnen we ook niet weten, want het bestaat nog niet en is nog nooit gebeurd.
Als ik dood ben ga ik als ziel een wekkertje zetten over miljoenen/miljarden jaren dat ik ff de aarde moet checkenquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:19 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Er komt idd iets nieuws, maar soort is niet het goede woord. Soort is bij ons de mens, naast mensapen, oerang-oetangs, gorilla's en andere primaten.
Geen idee hoe ze de volgende 'generatie' gaan noemen
Maak mij dan ook even wakker tegen die tijdquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Als ik dood ben ga ik als ziel een wekkertje zetten over miljoenen/miljarden jaren dat ik ff de aarde moet checken
will doquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:23 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Maak mij dan ook even wakker tegen die tijd
Dat is het instrument van evolutie: afwijkingen. De afwijkingen die een beest helpen te overleven zullen in de genenpoel blijven. Het gen dat die afwijking, of verbetering eigenlijk, veroorzaakt wordt bij elke generatie sterker, zodat na verloop van tijd elke vrucht dat gen zal hebben.quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:17 schreef Moira. het volgende:
[..]
Is de homo 'ontstaan' uit de aap door apen met genetische afwijking dan?
Dit is gewoon té gecompliceerd om te omvatten. En wat er over miljoenen jaren is weten we gewoon niet en kunnen we ook niet weten, want het bestaat nog niet en is nog nooit gebeurd.
Ik vind sowieso dat onze intelligentie het 'natuurlijke verloop van tijd' verschrikkelijk in de weg staat. We hebben in korte tijd, sinds wij die intelligentie hebben ontwikkeld, enorm veel verpest en dwarsgezeten, puur egoïstisch.quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:24 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat is het instrument van evolutie: afwijkingen. De afwijkingen die een beest helpen te overleven zullen in de genenpoel blijven. Het gen dat die afwijking, of verbetering eigenlijk, veroorzaakt wordt bij elke generatie sterker, zodat na verloop van tijd elke vrucht dat gen zal hebben.
In die zin werken wij onze eigen evolutie wel een beetje tegen, zoals MS zegt. Door dingen als brillen, medicijnen, vervoersmiddelen, fucking steunzolen zelfs zorgen we dat de 'slechte' genen in roulatie blijven. Natuurlijk is dat puur evolutionistisch bekeken, ethiek buiten beschouwing gelaten. Maar het remt de mens wel in fysieke ontwikkeling.
Ik ook!quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:23 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Maak mij dan ook even wakker tegen die tijd
Ja juist, dit is exact waar ik heen wilde maar momenteel niet helemaal zo goed kan verwoorden als jij hier doet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:24 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat is het instrument van evolutie: afwijkingen. De afwijkingen die een beest helpen te overleven zullen in de genenpoel blijven. Het gen dat die afwijking, of verbetering eigenlijk, veroorzaakt wordt bij elke generatie sterker, zodat na verloop van tijd elke vrucht dat gen zal hebben.
In die zin werken wij onze eigen evolutie wel een beetje tegen, zoals MS zegt. Door dingen als brillen, medicijnen, vervoersmiddelen, fucking steunzolen zelfs zorgen we dat de 'slechte' genen in roulatie blijven. Natuurlijk is dat puur evolutionistisch bekeken, ethiek buiten beschouwing gelaten. Maar het remt de mens wel in fysieke ontwikkeling.
Haha ik ben ook op dat punt iddquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:36 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Bleh, ik trek de filosofische praat niet meer, ik kan daar op een gegeven moment echt niet meer tegen als ik wiet gerookt heb![]()
In mijn ogen is het nog steeds de natuur die aan het werk is. Het brein is een organisme wat in leven wil blijven. Omdat we ons dankzij onze grote hersenen niet druk hoeven te maken over primaire levensbehoeftes zijn we andere dingen gaan doen met de tijd die we over hadden. Cultuur, kunst, wetenschap, filosofie. Maar mensen blijven zoogdieren. Organismen. Zoals elk organisme wil de mens in leven blijven, als individu en als soort. Egoïsme is een belangrijk onderdeel daarin, elk levend wezen is van nature egoïstisch. Het is wel zo dat onze ontwikkeling ervoor gezorgd heeft dat wij instincten kunnen onderdrukken en dat we daarbij een zekere verantwoordelijkheid hebben gekregen, maar die instincten zitten diep.quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dat onze intelligentie het 'natuurlijke verloop van tijd' verschrikkelijk in de weg staat. We hebben in korte tijd, sinds wij die intelligentie hebben ontwikkeld, enorm veel verpest en dwarsgezeten, puur egoïstisch.
Eigenlijk schaam ik me dan juist een beetje om mens te zijn
Nee vanaf hier trek ik het ook niet meer. Maar ik was benieuwd of iemand er nog iets aan toe te voegen hadquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:36 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Bleh, ik trek de filosofische praat niet meer, ik kan daar op een gegeven moment echt niet meer tegen als ik wiet gerookt heb![]()
Dat is wel een mooie kijk op de zaak jaquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:38 schreef Mano_ het volgende:
[..]
In mijn ogen is het nog steeds de natuur die aan het werk is. Het brein is een organisme wat in leven wil blijven. Omdat we ons dankzij onze grote hersenen niet druk hoeven te maken over primaire levensbehoeftes zijn we andere dingen gaan doen met de tijd die we over hadden. Cultuur, kunst, wetenschap, filosofie. Maar mensen blijven zoogdieren. Organismen. Zoals elk organisme wil de mens in leven blijven, als individu en als soort. Egoïsme is een belangrijk onderdeel daarin, elk levend wezen is van nature egoïstisch. Het is wel zo dat onze ontwikkeling ervoor gezorgd heeft dat wij instincten kunnen onderdrukken en dat we daarbij een zekere verantwoordelijkheid hebben gekregen, maar die instincten zitten diep.
Ik heb er wel vertrouwen in dat de mens zich zodanig gaat ontwikkelen dat egoïsme afneemt of zelfs verdwijnt, maar dan moeten er nu niet een paar machtsgeile, egoïstische wereldleiders de boel gaan verstieren met hun haantjesgedrag
Het is de hasj zeg ik jequote:Op donderdag 7 februari 2013 02:40 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat is wel een mooie kijk op de zaak ja
Dit vind ik wel een mooie, en hij is ook nog waar.quote:we are the universe looking at itself
Voor op de meetquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:41 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Het is de hasj zeg ik je![]()
Die gaan we vaker halen! Ik ga jullie helemaal gek maken
Inderdaad, poëtisch en waarquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:41 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een mooie, en hij is ook nog waar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |