Maar ik denk dat de mens geen mens meer is dan, maar geëvolueerd is in een andere (nu nog onbekend en ondenkbaar) diersoort.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:37 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat we naar een state of mind evolueren waarbij azen op anderen niet meer nodig is.
Dat ben ik helemaal met je eens ja.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Sowieso religie is gewoon indoctrinatie en brainwash
Hm, ik vind het heel moeilijk te zeggen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:38 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar ik denk dat de mens geen mens meer is dan, maar geëvolueerd is in een andere (nu nog onbekend en ondenkbaar) diersoort.
Miljoenen jaren geleden waren wij ook nog apen
Das ook een leuke, wanneer zou de verder geëvolueerde mens gaan besluiten dat zij eigenlijk geen Homo Sapiens meer zijn?quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:39 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Hm, ik vind het heel moeilijk te zeggen.
Denk wel dat er zeker nog sporen van de Homo sapiens te vinden zullen zijn in die soorten.
Oooh en misschien is de zon over miljoenen jaren wel doodquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:38 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Waarschijnlijker is dat we de aarde onleefbaar gemaakt hebben voor onszelf. Maar de aarde zal wel blijven bestaan tot de zon het loodje legt.
Goeie zaakquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:39 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens ja.
Tja, alleen niet echt in praktijk te brengenquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:41 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dus als je 'op die ster zou staan' en dan naar de aarde zou kijken, zie je de aarde dus ook miljoenen jaren terug
HOE GENIAAL IS DAT![]()
Ja omdat we zo'n dikke stempel aan het achterlaten zijn, iets ongekends in de geschiedenis. Daarom ben ik juist zo benieuwdquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:39 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Hm, ik vind het heel moeilijk te zeggen.
Denk wel dat er zeker nog sporen van de Homo sapiens te vinden zullen zijn in die soorten.
Ja, dat is toch een fantastisch iets?quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:41 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oooh en misschien is de zon over miljoenen jaren wel dood
Weet je wat ik ook laatst bedacht
Ik las ergens dat als er nu miljoenen lichtjaren ver weg een 'alien lifeform' op ons neer zou kijken... Dan zouden ze dinosauriërs op aarde zien rondlopen
Omdat het licht er miljoenen jaren over doet om die afstand te reizen
Als wij nu naar de sterrenhemel kijken, is de kans ook groot dat we sterren zien die al lang dood zijn. Die ster is dan al ontploft en dood, maar het licht van die ster in zijn levensjaren is nog steeds bezig met naar de aarde toe reizen, dus zien wij het nog gewoon als ster
Dus als je 'op die ster zou staan' en dan naar de aarde zou kijken, zie je de aarde dus ook miljoenen jaren terug
HOE GENIAAL IS DAT![]()
Ik hou van wetenschap![]()
Omdat we die intelligentie nu hebben om dat van elkaar te onderscheiden jaquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:40 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Das ook een leuke, wanneer zou de verder geëvolueerde mens gaan besluiten dat zij eigenlijk geen Homo Sapiens meer zijn?
Daarom had ik het eerst ook over een 'alien lifeform' lichtjaren wegquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:42 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Tja, alleen niet echt in praktijk te brengen
Ja dat is een beetje ironisch he, wel meer dingen willen weten, maar het gewoon niet kunnen begrijpen als mens.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Omdat we die intelligentie nu hebben om dat van elkaar te onderscheiden jaEn die hadden we nog niet toen de homo sapiëns ontstonden
BOHHH ZO VEEL WAT WE NIET WETEN EN OOK NIET KUNNEN WETEN
Bizarquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:43 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ja, dat is toch een fantastisch iets?
Ik hoorde een hele tijd terug iets over dat door het feit dat een of andere theorie zegt dat hemellichamen steeds sneller van elkaar weg bewegen, dat het mogelijk is dat er over miljoenen jaren misschien niet eens meer sterren te zien zouden zijn in de nachtlucht, stel je dat toch eens voor
Was geloof ik iets van de Joe Rogan Experience podcast.
Nou ja, over 4,8 miljard jaar is de zon zowat "op". Nadat ie de aarde afgefikt heeftquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:41 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oooh en misschien is de zon over miljoenen jaren wel dood
Weet je wat ik ook laatst bedacht
Ik las ergens dat als er nu miljoenen lichtjaren ver weg een 'alien lifeform' op ons neer zou kijken... Dan zouden ze dinosauriërs op aarde zien rondlopen
Omdat het licht er miljoenen jaren over doet om die afstand te reizen
Als wij nu naar de sterrenhemel kijken, is de kans ook groot dat we sterren zien die al lang dood zijn. Die ster is dan al ontploft en dood, maar het licht van die ster in zijn levensjaren is nog steeds bezig met naar de aarde toe reizen, dus zien wij het nog gewoon als ster
HOE GENIAAL IS DAT![]()
Ik hou van wetenschap![]()
Ja maar wanneer bepaal je dan dat je eigenlijk een andere soort bent?quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Omdat we die intelligentie nu hebben om dat van elkaar te onderscheiden jaEn die hadden we nog niet toen de homo sapiëns ontstonden
BOHHH ZO VEEL WAT WE NIET WETEN EN OOK NIET KUNNEN WETEN
Maar als de mensheid zo door gaat met dingen leren in korte periodes dan kan het best zijn dat 'we' (of onze geëvolueerde toekomstige soort) een punt bereiken waarin we wél alles kunnen begrijpen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:45 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ja dat is een beetje ironisch he, wel meer dingen willen weten, maar het gewoon niet kunnen begrijpen als mens.
En dan helemaal als je bedenkt dat je uberhaupt dit soort gedachtes hebt
Sterrenhemel in Nederland?quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:46 schreef OllieWilliams het volgende:
Dit is trouwens wel echt precies waar ik tijdens m'n lsd trip afgelopen zomer aan dacht. we lagen onder de sterrenhemel en zaten een beetje te fantaseren over de toekomst..
Interessante shit, het heelal
*beukt zich subtiel het gesprek in*quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:43 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ja, dat is toch een fantastisch iets?
Ik hoorde een hele tijd terug iets over dat door het feit dat een of andere theorie zegt dat hemellichamen steeds sneller van elkaar weg bewegen, dat het mogelijk is dat er over miljoenen jaren misschien niet eens meer sterren te zien zouden zijn in de nachtlucht, stel je dat toch eens voor
Was geloof ik iets van de Joe Rogan Experience podcast.
Da's toch bepaald door het feit dat twee leden van verschillende soorten niet kunnen voortplanten?quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:46 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Ja maar wanneer bepaal je dan dat je eigenlijk een andere soort bent?
Ja dat sowieso, maar het idee alleen alquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:46 schreef Mano_ het volgende:
[..]
*beukt zich subtiel het gesprek in*
Daar ziet het wel naar uit ja, de big freezeMaar voor die tijd is de aarde toch al verdampt, dus we gaan het niet meemaken als we hier blijven.
Spanjequote:Op donderdag 7 februari 2013 01:46 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Sterrenhemel in Nederland?
Dat is wel zo. Maar dit gaat geloof ik meer over ondersoorten van Homo sapiens.(tenzij we supersnel gaan evolueren, maar je hebt gelijk wat betreft soorten) Er zijn toch ook Neanderthaler genen terug gevonden in hedendaagse mensen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:47 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Da's toch bepaald door het feit dat twee leden van verschillende soorten niet kunnen voortplanten?
Waar zag ik laatst nou toch zoiets moois, zo'n enorm uitvergrootte foto waarin je gewoon door een telescoop héél veel andere sterrenstelsels kon zien. Dan is het allemaal ineens tastbaar, dan is het er écht, zó veel ziljarden lichtjaren ver...quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:45 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Nou ja, over 4,8 miljard jaar is de zon zowat "op". Nadat ie de aarde afgefikt heeft.
Maar hoever ze kunnen kijken met die telescopen tegenwoordig is best wel vet. Ik bedoel die stelsels etc kunnen gewoon niet meer bestaan. Echt vaag.
Een andere soort zullen we nooit worden, we blijven gewoon homoquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:46 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Er zal dan een punt komen dat mensen kijken naar hoe wij nu zijn en de afgelopen duizenden jaren geweest zijn, en dan zeggen "hé, dat is eigenlijk een heel andere diersoort" ofzo. Maar op dat moment denken ze niet meer zoals wij, voor ons is dat onbegrijpelijk omdat dat nu gewoon nog niet bestaat.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:46 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Waar ik woon is het echt erg... Staan hier allemaal kassen, die 's nachts superveel licht geven. Hele lucht is geel hier 's nachtsquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:50 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Ah beter wel, hier zie je geen klap 's nachts
In plaats van ergeren kan je het ook koesteren: wij mensen zijn in ieder geval de enige op de planeet en zeer waarschijnlijk in het zonnestelsel die naar boven kunnen kijken en het universum zien zoals het is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:50 schreef Moira. het volgende:
[..]
Waar zag ik laatst nou toch zoiets moois, zo'n enorm uitvergrootte foto waarin je gewoon door een telescoop héél veel andere sterrenstelsels kon zien. Dan is het allemaal ineens tastbaar, dan is het er écht, zó veel ziljarden lichtjaren ver...
Eigenlijk erger ik me dan aan m'n eigen beperkingen als mens-zijnde
Je hebt helemaal gelijk, ik was even dat ondersoorten gedeelte voorbij gegaan, herinnerde het me weer in m'n vorige postquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Een andere soort zullen we nooit worden, we blijven gewoon homo![]()
Maar die Sapiens, die kan idd veranderen. Denk dat je om te bepalen of je een ander ondersoort bent, de 2 ondersoorten naast elkaar kunnen leggen om de verschillen aan te wijzen. Zoals met Homo Sapiens en Homo Erectus. Er komt een punt waar de verschillen te groot en constant zijn om afwijkingen te noemen.
Begin januari een paar dagen in hoog-midden Zweden geweest op zo'n 600m hoogte. Damn, wat een sterrenhemel daar zeg. Om 16u is het donker, tot een uur of 9, dus optimaal genieten. Helaas kon de telescoop niet meequote:Op donderdag 7 februari 2013 01:50 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Ah beter wel, hier zie je geen klap 's nachts
Wat doen die religieuzen toch altijd moeilijk zeg, gezien het feit dat we allemaal Homo zijnquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Een andere soort zullen we nooit worden, we blijven gewoon homo![]()
Maar die Sapiens, die kan idd veranderen. Denk dat je om te bepalen of je een ander ondersoort bent, de 2 ondersoorten naast elkaar kunnen leggen om de verschillen aan te wijzen. Zoals met Homo Sapiens en Homo Erectus. Er komt een punt waar de verschillen te groot en constant zijn om afwijkingen te noemen.
Mja hier is het ook droevig (Amsterdam). Ik was ooit eens zo verbaasd dat ik de melkweg kon zien in Drenthe.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:51 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Waar ik woon is het echt erg... Staan hier allemaal kassen, die 's nachts superveel licht geven. Hele lucht is geel hier 's nachts
Damn dat wil ik altijd nog eens zienquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:54 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Begin januari een paar dagen in hoog-midden Zweden geweest op zo'n 600m hoogte. Damn, wat een sterrenhemel daar zeg. Om 16u is het donker, tot een uur of 9, dus optimaal genieten. Helaas kon de telescoop niet mee
Ik heb in de buurt van Breda van de zomer met vrienden naar de vallende sterren zitten kijken in het bos, was gaaf, en je zag ook wel een beetje de contouren van de melkwegquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:54 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Mja hier is het ook droevig (Amsterdam). Ik was ooit eens zo verbaasd dat ik de melkweg kon zien in Drenthe.
Klinkt gaaf, ik zou ook weer eens gave shit moeten zien in het buitenland, ben nu al 4 jaar ofzo niet op vakantie geweestquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:54 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Begin januari een paar dagen in hoog-midden Zweden geweest op zo'n 600m hoogte. Damn, wat een sterrenhemel daar zeg. Om 16u is het donker, tot een uur of 9, dus optimaal genieten. Helaas kon de telescoop niet mee
Hier valt het gelukkig wel mee. Afgelopen herfst deze gemaakt in de tuin. Met de telefoon op het objectiefquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:51 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Waar ik woon is het echt erg... Staan hier allemaal kassen, die 's nachts superveel licht geven. Hele lucht is geel hier 's nachts
oh, nice!quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:56 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hier valt het gelukkig wel mee. Afgelopen herfst deze gemaakt in de tuin. Met de telefoon op het objectief
[ afbeelding ]
Echt welquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:46 schreef OllieWilliams het volgende:
Dit is trouwens wel echt precies waar ik tijdens m'n lsd trip afgelopen zomer aan dacht. we lagen onder de sterrenhemel en zaten een beetje te fantaseren over de toekomst..
Interessante shit, het heelal
Nooit gewetenquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:55 schreef OllieWilliams het volgende:
De grapefruit is afkomstig van de plantensoort Citrus Paradisj. Deze behoort tot de citrusvruchten. De grapefruit groeit aan een boom. Deze boom kan wel 15 meter hoog worden. De grapefruit is een kruising tussen een sinaasappel en een pompelmoes. Nog niet heel lang geleden is deze fruitsoort ‘gemaakt’. De grapefruit is afkomstig uit West-Indië. Voornamelijk in de VS en Israël wordt de grapefruit gekweekt. Er bestaan zowel witte als rode grapefruits. De rode zijn minder bitter dan de witte en ook meer populair bij de mensen. Het verschil tussen de grapefruit en de pompelmoes is, dat de vruchtjes kleiner zijn en de sapzakjes dichter aan elkaar zijn gegroeid.
Maar is de grapefruit ook gezond? Jazeker is het antwoord. Dit komt doordat de grapefruit voor een groot gedeelte uit water bestaat en dus voedingsstoffen goed kan transporteren door het lichaam. Ook is het water betrokken bij de regulering van de lichaamtemperatuur. De grapefruit is ook gezond, omdat ze vitaminen, mineralen en voedingsvezels bevat, die een belangrijke functie hebben bij het functioneren van de darmen. Verder bevat de grapefruit weinig calorieën: 30 kcal per 100 gram .
Qua voedingsstoffen is de grapefruit dus gezond, maar wat doet ze voor u als u wilt afvallen? Dan bevordert de grapefruit dit proces. Neemt u iedere dag een grapefruit of drinkt u grapefruitsap, dan zult u sneller en meer afvallen. Dit komt doordat er een stofje in de grapefruit zit, dat ervoor zorgt dat uw bloedsuikerspiegel lager blijft voor en na een maaltijd. Uw lichaam kan dan gemakkelijker de calorieën van de maaltijd gebruiken als energie, in plaats van ze om te zetten in vetten.
Ben je wel stoned? anders is 't niet fijnquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:46 schreef Mano_ het volgende:
[..]
*beukt zich subtiel het gesprek in*
Daar ziet het wel naar uit ja, de big freezeMaar voor die tijd is de aarde toch al verdampt, dus we gaan het niet meemaken als we hier blijven.
Hier ook weleens vallende sterren gezien, maar echt alleen wanneer ze dat verwachten(meteorenregen oid)quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:55 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ik heb in de buurt van Breda van de zomer met vrienden naar de vallende sterren zitten kijken in het bos, was gaaf, en je zag ook wel een beetje de contouren van de melkweg
Was trouwens die week dat die Uruguayaanse vriend van ons er was, maar dat is weer een heel ander verhaal, hoe wij hem kennen
Mooie pic man. Had dat ding een volgmotor?quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:56 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hier valt het gelukkig wel mee. Afgelopen herfst deze gemaakt in de tuin. Met de telefoon op het objectief
[ afbeelding ]
Ik ben ook niet stonedquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:58 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ben je wel stoned? anders is 't niet fijn![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |