abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator donderdag 7 februari 2013 @ 02:17:58 #276
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_122584177
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:16 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Dat zou in de lijn der verwachting liggen, maar wij doen aan geboortebeperking, het niet aanmoedigen van voortplanting onder mensen met een genetische afwijking etc...
Is de homo 'ontstaan' uit de aap door apen met genetische afwijking dan?
Dit is gewoon té gecompliceerd om te omvatten. En wat er over miljoenen jaren is weten we gewoon niet en kunnen we ook niet weten, want het bestaat nog niet en is nog nooit gebeurd. :o
Fuck the EBU.
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:19:42 #277
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_122584190
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:14 schreef Moira. het volgende:

[..]

Andere 'soorten' zullen dan een stukje 'homo' in zich hebben als wij een stukje 'aap' in ons hebben. De homo was na de aap een nieuwe soort, dan komt er na (en naast) de homo toch ook een nieuwe soort?
Er komt idd iets nieuws, maar soort is niet het goede woord. Soort is bij ons de mens, naast mensapen, oerang-oetangs, gorilla's en andere primaten.
Geen idee hoe ze de volgende 'generatie' gaan noemen :{
pi_122584195
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:17 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dit is gewoon té gecompliceerd om te omvatten. En wat er over miljoenen jaren is weten we gewoon niet en kunnen we ook niet weten, want het bestaat nog niet en is nog nooit gebeurd. :o
Nee dat niet per se, want apen bestaan nog steeds. Wel een succesvolle mutatie. Maar iets wat nu, voor ons, een negatieve afwijking lijkt, zou in de toekomst wel een beter aangepaste soort kunnen betekenen...
Woord.
  PR en moderator donderdag 7 februari 2013 @ 02:21:41 #279
288245 crew  Moira
pi_122584196
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:19 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Er komt idd iets nieuws, maar soort is niet het goede woord. Soort is bij ons de mens, naast mensapen, oerang-oetangs, gorilla's en andere primaten.
Geen idee hoe ze de volgende 'generatie' gaan noemen :{
Als ik dood ben ga ik als ziel een wekkertje zetten over miljoenen/miljarden jaren dat ik ff de aarde moet checken :D
Fuck the EBU.
pi_122584206
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:21 schreef Moira. het volgende:

[..]

Als ik dood ben ga ik als ziel een wekkertje zetten over miljoenen/miljarden jaren dat ik ff de aarde moet checken :D
Maak mij dan ook even wakker tegen die tijd :P
Woord.
  PR en moderator donderdag 7 februari 2013 @ 02:24:16 #281
288245 crew  Moira
pi_122584209
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:23 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

will do :D

Ben nu de laatste aflevering van WIDM 2012 aan het kijken, vind die laatste afleveringen altijd zo vet :D mollenstreken enzo :D
Fuck the EBU.
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:24:36 #282
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_122584211
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:17 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat is het instrument van evolutie: afwijkingen. De afwijkingen die een beest helpen te overleven zullen in de genenpoel blijven. Het gen dat die afwijking, of verbetering eigenlijk, veroorzaakt wordt bij elke generatie sterker, zodat na verloop van tijd elke vrucht dat gen zal hebben.

In die zin werken wij onze eigen evolutie wel een beetje tegen, zoals MS zegt. Door dingen als brillen, medicijnen, vervoersmiddelen, fucking steunzolen zelfs zorgen we dat de 'slechte' genen in roulatie blijven. Natuurlijk is dat puur evolutionistisch bekeken, ethiek buiten beschouwing gelaten. Maar het remt de mens wel in fysieke ontwikkeling.
  PR en moderator donderdag 7 februari 2013 @ 02:27:01 #283
288245 crew  Moira
pi_122584223
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:24 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dat is het instrument van evolutie: afwijkingen. De afwijkingen die een beest helpen te overleven zullen in de genenpoel blijven. Het gen dat die afwijking, of verbetering eigenlijk, veroorzaakt wordt bij elke generatie sterker, zodat na verloop van tijd elke vrucht dat gen zal hebben.

In die zin werken wij onze eigen evolutie wel een beetje tegen, zoals MS zegt. Door dingen als brillen, medicijnen, vervoersmiddelen, fucking steunzolen zelfs zorgen we dat de 'slechte' genen in roulatie blijven. Natuurlijk is dat puur evolutionistisch bekeken, ethiek buiten beschouwing gelaten. Maar het remt de mens wel in fysieke ontwikkeling.
Ik vind sowieso dat onze intelligentie het 'natuurlijke verloop van tijd' verschrikkelijk in de weg staat. We hebben in korte tijd, sinds wij die intelligentie hebben ontwikkeld, enorm veel verpest en dwarsgezeten, puur egoïstisch.
Eigenlijk schaam ik me dan juist een beetje om mens te zijn :@
Fuck the EBU.
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:27:54 #284
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_122584225
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:23 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Ik ook! :D
Met een dikke J achterover leunen en kijken hoe het heelal naar de shit gaat _O_
pi_122584226
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:24 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ja juist, dit is exact waar ik heen wilde maar momenteel niet helemaal zo goed kan verwoorden als jij hier doet.
Woord.
pi_122584249
Wellicht dat we ooit allemaal hier uit komen :P
I'm not lost, it's just I've no idea where I am
pi_122584251
Hmm, shoegazey muziek van Boris :9
pi_122584261
Maar aan de andere kant is atheïsme ook weer zo leeg... Ik bedoel, alles gaat op zwart als je dood bent...
Woord.
pi_122584277
Bleh, ik trek de filosofische praat niet meer, ik kan daar op een gegeven moment echt niet meer tegen als ik wiet gerookt heb :P
pi_122584287
Ik moet ooit eens beginnen met Adventure Time te kijken
pi_122584288
En The Wire afronden, en meer afleveringen van GoT buiten de eerste _O-
  PR en moderator donderdag 7 februari 2013 @ 02:38:18 #292
288245 crew  Moira
pi_122584292
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:36 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Bleh, ik trek de filosofische praat niet meer, ik kan daar op een gegeven moment echt niet meer tegen als ik wiet gerookt heb :P
Haha ik ben ook op dat punt idd :P
Net zat ik er wel echt helemaal in, though O+
Fuck the EBU.
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:38:44 #293
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_122584296
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:27 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik vind sowieso dat onze intelligentie het 'natuurlijke verloop van tijd' verschrikkelijk in de weg staat. We hebben in korte tijd, sinds wij die intelligentie hebben ontwikkeld, enorm veel verpest en dwarsgezeten, puur egoïstisch.
Eigenlijk schaam ik me dan juist een beetje om mens te zijn :@
In mijn ogen is het nog steeds de natuur die aan het werk is. Het brein is een organisme wat in leven wil blijven. Omdat we ons dankzij onze grote hersenen niet druk hoeven te maken over primaire levensbehoeftes zijn we andere dingen gaan doen met de tijd die we over hadden. Cultuur, kunst, wetenschap, filosofie. Maar mensen blijven zoogdieren. Organismen. Zoals elk organisme wil de mens in leven blijven, als individu en als soort. Egoïsme is een belangrijk onderdeel daarin, elk levend wezen is van nature egoïstisch. Het is wel zo dat onze ontwikkeling ervoor gezorgd heeft dat wij instincten kunnen onderdrukken en dat we daarbij een zekere verantwoordelijkheid hebben gekregen, maar die instincten zitten diep.
Ik heb er wel vertrouwen in dat de mens zich zodanig gaat ontwikkelen dat egoïsme afneemt of zelfs verdwijnt, maar dan moeten er nu niet een paar machtsgeile, egoïstische wereldleiders de boel gaan verstieren met hun haantjesgedrag :N
pi_122584297
ik zit zo keihard te vreten hier :')
pi_122584305
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:36 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Nee vanaf hier trek ik het ook niet meer. Maar ik was benieuwd of iemand er nog iets aan toe te voegen had :P
Woord.
  PR en moderator donderdag 7 februari 2013 @ 02:40:08 #296
288245 crew  Moira
pi_122584308
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:38 schreef Mano_ het volgende:

[..]

In mijn ogen is het nog steeds de natuur die aan het werk is. Het brein is een organisme wat in leven wil blijven. Omdat we ons dankzij onze grote hersenen niet druk hoeven te maken over primaire levensbehoeftes zijn we andere dingen gaan doen met de tijd die we over hadden. Cultuur, kunst, wetenschap, filosofie. Maar mensen blijven zoogdieren. Organismen. Zoals elk organisme wil de mens in leven blijven, als individu en als soort. Egoïsme is een belangrijk onderdeel daarin, elk levend wezen is van nature egoïstisch. Het is wel zo dat onze ontwikkeling ervoor gezorgd heeft dat wij instincten kunnen onderdrukken en dat we daarbij een zekere verantwoordelijkheid hebben gekregen, maar die instincten zitten diep.
Ik heb er wel vertrouwen in dat de mens zich zodanig gaat ontwikkelen dat egoïsme afneemt of zelfs verdwijnt, maar dan moeten er nu niet een paar machtsgeile, egoïstische wereldleiders de boel gaan verstieren met hun haantjesgedrag :N
Dat is wel een mooie kijk op de zaak ja :Y
Fuck the EBU.
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:41:02 #297
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_122584315
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:40 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat is wel een mooie kijk op de zaak ja :Y
Het is de hasj zeg ik je _O-
Die gaan we vaker halen! Ik ga jullie helemaal gek maken ~O>
pi_122584320
quote:
we are the universe looking at itself
Dit vind ik wel een mooie, en hij is ook nog waar.
Woord.
  PR en moderator donderdag 7 februari 2013 @ 02:42:03 #299
288245 crew  Moira
pi_122584322
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:41 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Het is de hasj zeg ik je _O-
Die gaan we vaker halen! Ik ga jullie helemaal gek maken ~O>
Voor op de meet _O_
Fuck the EBU.
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:42:54 #300
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_122584335
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:41 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een mooie, en hij is ook nog waar.
Inderdaad, poëtisch en waar :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')