abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5642858
Op 9 september verschijnt de eerste officiële live cd van Manu Chao: Radio Bemba Soundsystem.

Voor alle liefhebbers lijkt me dit zeker een aanrader, aangezien Manu Chao live toch wel op zijn best is. Een live cd was dan ook te verwachten.

Tracklist etc. weet ik allemaal nog niet. Ik kreeg vandaag mailtje van Proxis waarin stond dat de cd uitkomt. Ik had er nog niets van gehoord, dus was zelf (aangenaam) verrast.

Dit is de cover zoals weergegeven bij Proxis:

Dat superprice staat er uiteraard normaal niet op. Duh.

Als iemand meer informatie heeft, zoals een tracklist, dan hoor ik dat graag. Ik ga hem zeker kopen als hij uit is en dan geef ik mijn mening nog wel even in dit topic.

Hmmzz....
pi_5643189
Op www.platomania.nl vond ik de eerste recensie al. Er komen dus 29 tracks op de cd.

MANU CHAO - Radio Bemba Sound System
Is hier soms ergens een straatfeest. Allejezus, wat een herrie. Trompetgeschal, ska en dub en reggae en rap door elkaar heen en een batterij percussie waardoor het lijkt alsof er wel drie bands tegelijk spelen. We lopen verder. Het geluid zwelt aan. Ineens zien we in de verte een geluidstoren staan van wel twintig meter hoog. Er wordt overal wild gedanst. Radio Bemba is on the air. Supersonica! Het soundsystem van Manu Chao draait op volle toeren. De hits gaan er in als cerveza en watervallen van zweet komen uit de lichamen van de duizenden fans voor het podium. Er is geen ontkomen aan. Je wordt meegesleurd als in een tornado en of het nu de zocalo in Mexico City betreft, of Genua, vlak voor de anti-globalisme demonstratie, of zoals in dit geval, La Grande Halle De La Vilette in Parijs, overal is er diezelfde energie en gekte. Met nummers als King Of Bongo, Clandestino, Mr. Bobby en Bienvenida A Tijuana en een leuke cover van de reggae classic Blood And Fire, is dit 29 tracks tellende live-album van Manu Chao een must voor de echte fan.

Hmmzz....
pi_5710452
Even dit stormlooptopic omhoogkicken.

Vanaf morgen dus officieel in de winkel!
(zal er ongetwijfel vrijdag ook al hebben gelegen, maar ik ben vergeten te kijken)

Hmmzz....
  zondag 8 september 2002 @ 23:27:13 #4
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_5714948
Gaaf
Love will be my strongest weapon
pi_5715295
quote:
Op zondag 08 september 2002 23:27 schreef Acathla het volgende:
Gaaf
Wow een reactie!
Hmmzz....
pi_5715337
Manu Chao is leuk. Ben benieuwd hoe het klinkt live.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_5716412
hebbe hebbe hebbe, ze waren op lowlands zooo vet
...what's the point of living.. if you don't have a dick?
pi_5716471
quote:
Op maandag 09 september 2002 00:52 schreef Mortischa het volgende:
hebbe hebbe hebbe, ze waren op lowlands zooo vet
Dat heb ik dus gigantisch gemist.
Ik kende het toen dus nog niet echt en ik ben om 9 uur naar huis gegaan. Ik baal er nu nog steeds van. Maar ooit zal ik hem zien!
Een vriendin van me heeft nu z'n telefoonnumer en e-mail dus ik ga hem wel stalken dat hij weer naar Nederland moet komen. Hoewel, denk dat dat averechts effect heeft.
Hmmzz....
  maandag 9 september 2002 @ 14:15:34 #9
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_5720111
quote:
Op zondag 08 september 2002 23:44 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Wow een reactie!

Het was laat en ik was moe

Manu Chao - Esperanza is een cd'tje wat aardig veel in mn discman zit. Met als favoriet nummer 5, La Primavera.

(Staat die d'r ook op Wepeel? )

pi_5724750
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:15 schreef Acathla het volgende:

[..]

Manu Chao - Esperanza is een cd'tje wat aardig veel in mn discman zit. Met als favoriet nummer 5, La Primavera.

(Staat die d'r ook op Wepeel? )

Ik weet het niet want ze hadden hem vandaag nog niet bij de Plato. En toen maar even gekeken bij de Free Record Shop, en daar lag hij ook nog niet. Grmbl.
Volgens de Plato kregen ze hem morgen, dus morgen nog maar even kijken.
Hmmzz....
  maandag 9 september 2002 @ 23:40:47 #11
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_5730208
Ik had dat mailtje ook gehad(nieuwsbrief) en kon het niet laten hem te bestellen al staan er veel andere albums op m'n verlanglijstje Wil al sinds ik vorig jaar thuis uit m'n dak ging toen ze de afsluiter op Pinkpop waren dachtik. Staan lekker veel nummers op weer ben erg benieuwd al is het al zowat het seizoen er meer voor
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_5741134
* -Wepeel2- door kamer stuitert

#Welcome to Tijuanaaaaaaaaaa
Tequila, sex and Marihuanaaaaaa #

Heb de live cd dus. En hij is leuk.
Van mij hadden ze wel een dubbel-cd mogen maken eigenlijk gezien het feit dat zijn concerten ook altijd langer duren dan 65 minuten.

Oja, die overgang tussen 8 en 9 had wel wat soepeler gemogen. Foutje in de master? Nummer wordt heel raar afgebroken. Klinkt zelfs alsof het nummer incompleet is.

Hmmzz....
pi_5791142
Echt een toffe live cd (dat vonden onze buren ook . Veeel leuker dan de live cd die ik van Manu Negra heb (In The Hell Patchenko).

Heeft iemand enig idee wat het tourschema is. Komen ze nog in Nederland/Duitsland? Kan op de officiële site vreemd genoeg alleen het schema van 2001 vinden.

pi_5797030
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 21:06 schreef Arnem_ het volgende:
Echt een toffe live cd (dat vonden onze buren ook . Veeel leuker dan de live cd die ik van Manu Negra heb (In The Hell Patchenko).

Heeft iemand enig idee wat het tourschema is. Komen ze nog in Nederland/Duitsland? Kan op de officiële site vreemd genoeg alleen het schema van 2001 vinden.

Ik vind het ook leuker dan Mano Negra. Bij Mano Negra zit er één iemand in de band die nogal lelijk zingt. Dat vind ik wat storend. Verder wel hele relaxte band overigens, maar Manu Chao solo vind ik interesanter.

Voorlopig even geen tour. Ze hebben de afgelopen 2 jaar de wereld rondgereisd dus ik denk dat ze nu even wat rustiger aan doe. Aan het eind van het jaar komt er een DVD uit met het complete concert van deze live-cd (hier is dus, soms nogal slordig, in het concert geknipt) en nog wat filmpjes over de reizen die Manu Chao heeft ondernomen.
maar dat staat ook allemaal op www.manuchao.net of course.

Hmmzz....
  dinsdag 24 september 2002 @ 18:03:31 #15
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_5952512
Ik hem 'm!!! En ik kan één ding zeggen... HIJ IS VET! HEEL VET!

Vanmiddag luisterde ik 'm in de platenzaak en ik kon simpelweg niet stil blijven staan! Heb daar met de koptelefoon op m'n kop beetje staan bewegen Ik moest 'm hebben! En ik zweer het je, het is Manu chao ten voete uit! Zwaar relexte shit!

Me gusta Manu Chao!!!

maandag 28 oktober 2002 @ 16:25:40 #16
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_6505876
Ik hoorde 'em gisteren op het werk, ik *moet* 'em hebben.

LA PRIMAVERA

woensdag 30 oktober 2002 @ 15:00:04 #17
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_6541224
Houston we have a problem?

KOOP deze geweldige cd

pi_6546158
Ik heb hem, superphatte cd!
Echt een aanradertje.
  woensdag 30 oktober 2002 @ 23:14:57 #19
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_6547840
Nou ik heb de cd ook. En ik vind het rond uit een KUT cd.
de eerste cd vond ik stukken beter. Heb spijt dat ik heb gekocht heb
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_6548025
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 23:14 schreef ook_gek het volgende:
Zeker ook niet in de war van Mano Negra?
salva cum reverentia
pi_6548079
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 23:14 schreef ook_gek het volgende:
Mooi.
Ik hou wel van mensen die spijt hebben van hun aankopen.
Hmmzz....
  dinsdag 5 november 2002 @ 11:00:01 #22
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_6632518
ook_gek , je mag de cd dan ook wel aan mij geven hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')