abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 september 2002 @ 23:32:25 #101
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_5646221
Beste Ivetje,
zoals je zelf al aangeeft:
Hij heeft je in zijn macht en je bent te bang om er iets aan te doen. Toch is iets doen de enige manier om iets te veranderen aan je situatie. Misschien leest hij dit topic ook wel, of je kunt het hem laten lezen.
Geweld lost niks op, voor zover ik begrijp is je broer een bezitterige nerd (hij schrijft zijn eigen emailprogje en wil dat jij het gebruikt) die probeert jou met fysiek en mentaal geweld onder controle te houden, dus als jij terug vecht, zul je hem dwingen nog harder zijn best te doen om niet de grip te verliezen.
De enige optie is die macht in een ruk te doorbreken, door niet langer alles voor hem te doen en op te houden zijn tamme brave vrouw te zijn, je bent zijn zus in godsnaam.

Je hoeft echt niet alleen voor het huishouden te zorgen en al helemaal niet voor zijn eten.
Als je bang bent dat hij agressief gaat worden kun je het beste iemand bij deze "confrontatie" aanwezig te zijn, zodat hij twee keer na moet denken over wat hij doet. En laat die persoon van te voren weten dat hij slaat en schopt. Deze persoon kan iemand zijn die jullie allebei goed kennen of juist een totaal onpartijdige onbekende, maar daarvoor moet je naar maatschappelijk werk. Het moet in ieder geval iemand zijn die jij vertrouwd.

Je moet wel overtuigd zijn van je zelf anders heeft hij echt wel door dat je morgen weer gewoon het brave vrouwtje bent. En als hij het lef heeft je nog een keer te schoppen, gewoon weggaan. Hij zoekt het maar uit. Hij zal er echt niet aan dodgaan, als hij zelf eens moet koken, of de was doen. Maar als jij dit doet voor hem, zal hij dit makkelijke leventje natuurlijk niet zo maar opgeven.

De keuze is aan jou: doorbreek de cirkel, maar doe het dan goed en ben van jezelf overtuigd of leef met hem, zoals je nu doet. True, het is moeilijker dan het lijkt, maar het is de enige (correcte) oplossing.

Oh, en laat dit niet uit de hand lopen en laat je niet wegjagen uit je ouders' huis, hij is degene die moet gaan, mocht het zover komen. Maar voor het zover komt, bel je ouders, die komen dan echt wel thuis om de zaak recht te zetten.

Heel veel succes en sterkte,
Roel (aka alien8ed)

hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
pi_5647164
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 22:01 schreef Bazyx het volgende:

[..]

Ik heb ook een klein zusje, dus ik heb wel een beetje een idee hoe dit gelopen is.

Het komt er op neer dat hij moe terug kwam van z'n werk en dat jij hem toen ging vertellen wat hij allemaal moest doen. Hij had een lange dag gemaakt en werd daar sacherijnig van. Jij wordt nog bozer en laat 'm niet met rust. Hij kan dat even echt niet hebben en als je na een paar keer vragen nog niet op houdt geeft ie je een schop tegen je been als je langsloopt.

wat een ongelofelijke onzin zeg..... ik ben ook alleen thuis en werk ook de hele dag. Zusje zit de hele dag thuis en begint ook wel een tegen mij te zeuren maar ik weet me altijd nog wel in te houden en zal dus nooit mijn zusje een schop oid geven. Het is sowieso laag om een meisje te slaan/schoppen.

Sterkte ivetje.

pi_5647492
quote:
Op woensdag 04 september 2002 00:54 schreef Erick het volgende:

[..]

wat een ongelofelijke onzin zeg..... ik ben ook alleen thuis en werk ook de hele dag. Zusje zit de hele dag thuis en begint ook wel een tegen mij te zeuren maar ik weet me altijd nog wel in te houden en zal dus nooit mijn zusje een schop oid geven. Het is sowieso laag om een meisje te slaan/schoppen.

Sterkte ivetje.

het gaat hier volgens mij niet om zware mishandeling, maar om een corrigerende tik

een zeikwijf, kan nu eenmaal gezeik terug verwachten

misschien is het beter om dit niet op te lossen met geweld, maar als dat de enige manier is om dat mens d'r kop te laten houden, dan wist ik het ook wel

wat zeggen de geleerden over ivetje:

(*kijkt bedenkelijk*): hopeloos... echt hopeloos...

dat is nog eens zonde van je tijd
pi_5648759
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 22:01 schreef Bazyx het volgende:
Ik heb ook een klein zusje, dus ik heb wel een beetje een idee hoe dit gelopen is.

Het komt er op neer dat hij moe terug kwam van z'n werk en dat jij hem toen ging vertellen wat hij allemaal moest doen. Hij had een lange dag gemaakt en werd daar sacherijnig van. Jij wordt nog bozer en laat 'm niet met rust. Hij kan dat even echt niet hebben en als je na een paar keer vragen nog niet op houdt geeft ie je een schop tegen je been als je langsloopt.
Jij verveelt je de hele dag, maakt er een hele soap van en post een dramatisch topic op Fok! om aandacht te krijgen. En dat lukt aardig met die belachelijke "knokploegen" en andere meeleefreakties.

Kortom, mijn advies: Stel je niet aan, hou op met dat aandachttrekken en verplaats je ook een beetje in je broer. Even met rust laten als hij op de bank ploft bijvoorbeeld.
En zorg dat je zelf overdag wat nuttigs te doen hebt.

Dit vind ik ook, alleenhad ik geen zin om er zoveel woorden aan vuil te maken!
  woensdag 4 september 2002 @ 10:09:57 #105
18807 Tha_Mav
yeah right whatever
pi_5648880
mmhhhh als ik jou was zou ik je broer lekker laten rotten de komende weken. Kom op hij is geen klein kind!! mot et maar zelf doen.

Oja als hij je blijft schoppen dreig je toch dat je aangifte doet want het valt wel onder mishandeling.

Dame sterkte!

mav out

R.I.P. -=[BIGHEADS]=-
pi_5648903
Er zijn nu zat adviezen gegeven,
en ook minder leuke antwoorden,
ik denk dat dit topic wel op slot kan.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties