abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122510879
Ik wil volgende zomer werken bij de strandwacht. Nu is de eis om 400 meter te zwemmen in 8 minuten. Ik moet dit tijdens de testdagen laten zien. Nu wil ik vanaf maandag beginnen hiermee om te trainen. Ik ben een jongen met een gemiddelde conditie( 2 keer per week 1,5 uur sporten) en elke week 4 uur fietsen. Is 400 meter in 8 minuten haalbaar?
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 februari 2013 @ 15:52:44 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122511031
wereldrecord voor vrouwen op de 400 meter vrije slag staat op iets minder dan 4 minuten. :D voor mannen op 3 minuut 40 :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122511090
Dat zijn 16 baantjes in het zwembad, 0:30 per baan. Moet toch wel vrij easy te doen zijn lijkt me, vooral als je al cardio doet qua sport.
U MAD?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:00:32 #4
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_122511343
Moet te doen zijn lijkt me. Je hebt volgens mij al een redelijke conditie, en las je 1-2 keer per week in het zwembad ligt is er van de zomer niks aan de hand. En vergeet niet om vanaf eind mei te trainen in zee, dan wen je aan de temperatuur en de golfslag.

edit: zee kun je natuurlijk vergeten als de testdagen in het zwembad plaatsvinden
Ok stelletje hokboeren
pi_122511453
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:00 schreef padlarf het volgende:
Moet te doen zijn lijkt me. Je hebt volgens mij al een redelijke conditie, en las je 1-2 keer per week in het zwembad ligt is er van de zomer niks aan de hand. En vergeet niet om vanaf eind mei te trainen in zee, dan wen je aan de temperatuur en de golfslag.
Ja als het voor de zomer was zou het helemaal geen probleem zijn. Ik moet alleen 2 maart al deze tijd zwemmen tijdens de selectiedag. Het probleem is alleen dat ik alleen de schoolslag machtig ben. Anders zou ik in een kleine maand mijn hele slag moeten veranderen als ik het met de schoolslag niet haal.
pi_122511837
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:03 schreef Thezeurminator het volgende:

[..]

Ja als het voor de zomer was zou het helemaal geen probleem zijn. Ik moet alleen 2 maart al deze tijd zwemmen tijdens de selectiedag. Het probleem is alleen dat ik alleen de schoolslag machtig ben. Anders zou ik in een kleine maand mijn hele slag moeten veranderen als ik het met de schoolslag niet haal.
Dus je moet 400m kunnen doen maar je hoeft niet eens de borstcrawl te kennen? Lijkt mij mar raar./
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:12:02 #7
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122511861
Kun je wel zwemmen, daar je dit af moet vragen
pi_122511886
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:11 schreef Xetran het volgende:

[..]

Dus je moet 400m kunnen doen maar je hoeft niet eens de borstcrawl te kennen? Lijkt mij mar raar./
Nee vond ik ook raar ik heb net even de eisen gelezen op hun forum. Je moest de 400 meter in een willekeurige voorwaartse slag doen.
pi_122511961
Wereldrecord schoolslag 200m is 2.07 Dan zou 400 meter in 8 minuten toch haalbaar moeten zijn? Ik zou zeggen probeer het maandag gewoon. Haal je het dan, dan hoef je je daar geen zorgen meer over te maken.
pi_122512115
Wel vet hoor, baywatch en alles.
Maar het is wel te doen. Moet je ook nog aan andere dingen voldoen?
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_122512266
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:16 schreef tetouaribo het volgende:
Wel vet hoor, baywatch en alles.
Maar het is wel te doen. Moet je ook nog aan andere dingen voldoen?
Rijbewijs B, Ehbo diploma zijn handig zeiden ze. Voor de rest moet je als je de eerste selectie dag doorkomt en aangenomen bent aan een trainingsweek meedoen. Ze zoeken dringend mensen dus als het je wat lijkt zou ik ook solliciteren. www.knrmlifeguards.nl
pi_122512333

Dit tempo aanhouden en je zit netjes binnen de tijd. ^O^
pi_122512484
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:13 schreef Tja..1986 het volgende:
Wereldrecord schoolslag 200m is 2.07 Dan zou 400 meter in 8 minuten toch haalbaar moeten zijn? Ik zou zeggen probeer het maandag gewoon. Haal je het dan, dan hoef je je daar geen zorgen meer over te maken.
Reken wel dat alleen de kering die je 8x (of nog meer als je korter bad hebt) echt veel meer tijd in neemt als je die techniek niet kan :P Ik vraag mij maar af of TS het haalt. Sowieso vind ik het relatief raar dat je verder geen zwemvaardigheden moet hebben om te redden.
pi_122512687
typisch fok! weer dat mensen aankomen met wereldrecords en dat als norm nemen...

in een 25 meterbad en gewone zwemmers is 8 minuten een aardige tijd voor 400 meter en TS zal zeker moeten oefenen en volgens mij lukt dat enkel met borstcrawl en niet met schoolslag.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_122512708
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:24 schreef Xetran het volgende:

[..]

Reken wel dat alleen de kering die je 8x (of nog meer als je korter bad hebt) echt veel meer tijd in neemt als je die techniek niet kan :P Ik vraag mij maar af of TS het haalt. Sowieso vind ik het relatief raar dat je verder geen zwemvaardigheden moet hebben om te redden.
Ja, het lijkt mij inderdaad ook niet dat je als je alleen de schoolslag kan echt een kans maakt.
pi_122512739
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:28 schreef RM-rf het volgende:
typisch fok! weer dat mensen aankomen met wereldrecords en dat als norm nemen...

in een 25 meterbad en gewone zwemmers is 8 minuten een aardige tijd voor 400 meter en TS zal zeker moeten oefenen en volgens mij lukt dat enkel met borstcrawl en niet met schoolslag.
Ja, en die tijd dan x 2 doen he. De 100m red ik ook wel binnen 20 seconde hoor.
edit: Hardlopen bedoel ik dan he.
pi_122512750
quote:

Ja mij lijkt het ook vrij lastig met alleen de schoolslag. Ik heb even wat rond getuurd op het web en ik denk dat ik morgen al begin met trainen. Ik zal morgen wel even updaten wat mijn tijd was.
pi_122513510
quote:

Dit inderdaad. Als je een normale conditie en gewoon een fatsoenlijke vrije slag hebt, is het goed te doen. Dit is gewoon een minimale test zodat ze kunnen zien of je een beetje kunt zwemmen.
Who motivates the motivator?
pi_122513656
Ik zou wel even gaan trainen want voor een ongetraind zwemmer moet je wel redelijk doorzwemmen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:50:53 #20
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_122513807
400m lijkt kort, maar het is wel zwaar.. Je kunt niet de hele tijd je benen gaan gebruiken. Die verzuren snel.. Ik zou maar gaan trainen.. 2x per week naar zwembad, baantjes zwemmen. Het liefst met vrije slag.. Dat is het snelst..
pi_122527990
Schoolslag zal in ieder geval nooit lukken. Inderdaad gaan trainen en eerst goed de techniek van de borstcrawl leren. Als je goede, lange slagen kunt maken in het zwembad gaan trainen. Zoek op internet wat trainingschema's op ;) En daarna natuurlijk niet vergeten ook eens in zee te oefenen, want dit is een wereld van verschil met het zwembad.
pi_122576438
Net getest in het zwembad. Ik moet op zoek naar een ander vakantiebaantje denk ik. In 3 weken is het niet te doen onder de 30 seconde per baantje te komen. Ik zat op 11 minuut maar die 3 minuten eraf gaat niet meer lukken in een kleine 3 weken. (zonder zwemtraining) :') :') :')
pi_122576846
Dat heb je wel een extreme kut-conditie of heb je een heel matige techniek.
pi_122577078
quote:

Fout. Kan makkelijk met schoolslag met wat training. Doe wat borstcrawl tussendoor en het moet te doen zijn.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_122577324
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:32 schreef Kandijfijn het volgende:
Dat heb je wel een extreme kut-conditie of heb je een heel matige techniek.
Tuurlijk jongen jij zou dat zo doen! 30 seconden max per baantje en dat 8 keer dat doe je niet zomaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')