abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122460033
Hallo mensen

heb sinds vandaag een Sony Xperia S (LT261i) en ik kreeg een bericht van NL-Alert. Maar ik heb geen behoefte aan NL alert. Is er een mogelijkheid om het te verwijderen? Als ik de app stopzet, krijg ik vervolgens een nieuwe sms en staat de app (Burger-alameren) weer aan.

NL alert wordt vandaag grootschalig mobiel getest:
quote:
Maandag 4 februari eerste landelijke controlebericht NL-Alert

Maandag 4 februari rond 12.00 uur zendt de overheid het eerste NL-Alert controlebericht uit in heel Nederland
De app wordt standaard meegeleverd door Sony
https://tweakers.net/nieu(...)uwe-smartphones.html

Alvast bedankt!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_122460072
Waarom zou je dat niet willen?
To err is human, to forgive bovine.
pi_122460075
Ik wil geen controleberichten ontvangen. Hoe kan ik mij afmelden voor controleberichten van NL-Alert?

Als je geen controleberichten wilt ontvangen, kun je de ontvangst van NL-Alert uitzetten op jouw telefoon. Let op: als je dat doet ontvang je ook geen NL-Alert in geval van een noodsituatie.
Op www.nl-alert.nl kan je nagaan of je NL-Alert op jouw mobiele telefoon kunt uitschakelen.
pi_122460125
Waarom wil je geen bericht ontvangen in een noodsituatie :?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_122460237
Je krijgt hierna nog twee controle berichten, in mei en november, daarna nooit meer.
pi_122460744
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:35 schreef Maureentje het volgende:
Ik wil geen controleberichten ontvangen. Hoe kan ik mij afmelden voor controleberichten van NL-Alert?

Als je geen controleberichten wilt ontvangen, kun je de ontvangst van NL-Alert uitzetten op jouw telefoon. Let op: als je dat doet ontvang je ook geen NL-Alert in geval van een noodsituatie.
Op www.nl-alert.nl kan je nagaan of je NL-Alert op jouw mobiele telefoon kunt uitschakelen.
Al gecheckt, maar er staat niets bij voor de Xperia S
pi_122460806
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:59 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Al gecheckt, maar er staat niets bij voor de Xperia S
Dan zal t (nog) niet kunnen ;) Maar wat maakt t uit ? je krijgt dit jaar nog maar 2 berichten meer
pi_122460863
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:02 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Dan zal t (nog) niet kunnen ;) Maar wat maakt t uit ? je krijgt dit jaar nog maar 2 berichten meer
Dat weet je niet :P
pi_122460869
ja weet eigenlijk ook niet zo goed waarom ik het niet zou willen.. :+

maar net nieuwe telefoon en het eerste wat ik zo ongeveer hoor, is een irritant deuntje van NL-alert.. haha
  maandag 4 februari 2013 @ 13:07:01 #10
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_122460975
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:04 schreef Boswachtertje het volgende:
het eerste wat ik zo ongeveer hoor, is een irritant deuntje
Misschien maar even dat deuntje veranderen dan, dat is makkelijker ;)
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  maandag 4 februari 2013 @ 13:07:26 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_122460991
Heb je al gekeken of de instructies voor een van de andere Sony-telefoons ook werkt voor jouwe ? Die instructies zijn meer gebonden aan (de versie van) het OS dat erop draait, niet aan een specifiek model, dus dat zou vergelijkbaar moeten zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_122460999
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:07 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Misschien maar even dat deuntje veranderen dan, dat is makkelijker ;)
:D ff uitzoeken hoe :P
pi_122461210
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:07 schreef mvdejong het volgende:
Heb je al gekeken of de instructies voor een van de andere Sony-telefoons ook werkt voor jouwe ? Die instructies zijn meer gebonden aan (de versie van) het OS dat erop draait, niet aan een specifiek model, dus dat zou vergelijkbaar moeten zijn.
Voor zo ver ik kan zien gaat het om telefoons waarbij de app niet standaard is meegeleverd.

maar ik zal nog even verder kijken.. thnx iig
pi_122461692
TS wil blijkbaar niet lastiggevallen worden in geval van incident/ramp in zijn regio. Misschien goed om te weten als er een rampje in gebeurd en je wellicht binnen moet blijven lijkt me. Ik zou het graag willen ontvangen maar kan niet ivm iPhone, ik heb wel overigens Simyo (van KPN) waar het op zou moeten werken.
pi_122461803
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:26 schreef funrider het volgende:
TS wil blijkbaar niet lastiggevallen worden in geval van incident/ramp in zijn regio. Misschien goed om te weten als er een rampje in gebeurd en je wellicht binnen moet blijven lijkt me. Ik zou het graag willen ontvangen maar kan niet ivm iPhone, ik heb wel overigens Simyo (van KPN) waar het op zou moeten werken.
ik wil de keuze hebben het uit te kunnen schakelen, thats all..

maar ik heb zo'n vermoeden dat ik dit niet kan uitschakelen, dus ik laat het voor wat het is.. thnx voor de moeite..

[ Bericht 7% gewijzigd door Boswachtertje op 04-02-2013 13:47:27 ]
pi_122462721
Ik heb het ingesteld maar ik heb geen NL-alert controlebericht gehad terwijl mijn telefoon het ondersteunt en mijn provider (kpn) ook.
Gek.
pi_122462828
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:33 schreef Boswachtertje het volgende:
Hallo mensen

heb sinds vandaag een Sony Xperia S (LT261i) en ik kreeg een bericht van NL-Alert. Maar ik heb geen behoefte aan NL alert. Is er een mogelijkheid om het te verwijderen? Als ik de app stopzet, krijg ik vervolgens een nieuwe sms en staat de app (Burger-alameren) weer aan.

NL alert wordt vandaag grootschalig mobiel getest:

[..]

De app wordt standaard meegeleverd door Sony
https://tweakers.net/nieu(...)uwe-smartphones.html

Alvast bedankt!
Oh was dat die teringherrie die mijn mobiel ineens maakte? Hmpf.
  maandag 4 februari 2013 @ 15:40:25 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_122466155
Je kan het inschakelen, dus op ongeveer dezelfde manier kan je het vast ook uitschakelen (iets met vinkje in je instellingen zetten)

even googlen op nl-alert en je bent er zo achter.
pi_122468852
Heeel veel mensen hebben het niet ontvangen, nokia lumia en iPhone's werken niet en het werkt alleen op het netwerk van de KPN. 20% was geschikt volgens tweakers.net

Heb ook geen mobieltje gehoord in de klas vanmiddag om 12 uur..

Ikzelf zit met Bliep op het netwerk van t-mobile, deze zou in de volgende lichting wel worden opgenomen. Hoef als het goed is niks in te stellen, werk met een schone android (Nexus 4)

Wel jammer dat ze zoveel geld weggooien aan reclamespotjes terwijl het voor zo weinig mensen werkt.
pi_153156214

*Update*

Voor wie echt geen NL alert meer wil ontvangen om wat voor reden ook is het voor Android gebruikers heel simpel:

Apps:

• Envelopje berichten zoeken.
• Aanklikken zodat je al je berichten ziet.
Op je telefoon zelf (dus NIET het scherm waar je inzit) links van je home knop drukken

• Menukaart komt te voorschijn met onderin de optie instellingen.
• Aanklikken en naar beneden scrollen totdat je optie instellingen infobericht ziet(CB)
met daaronder kanaalconfiguratie.
Kanaalconfiguratie aanklikken en je ziet optie mijn kanalen met o.a. 919 aangevinkt.
919 uitvinken en je ontvangt geen NL Alert meer!

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2015 14:44:08 ]
  maandag 1 juni 2015 @ 14:44:41 #21
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_153156277
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:04 schreef Boswachtertje het volgende:
ja weet eigenlijk ook niet zo goed waarom ik het niet zou willen.. :+

maar net nieuwe telefoon en het eerste wat ik zo ongeveer hoor, is een irritant deuntje van NL-alert.. haha
Nergens voor nodig hoor, lekker belangrijk als er ergens bij jou in de buurt een chemische fabriek de lucht in gaat of zo. Lekker buiten op het terras blijven zitten, je laat je toch niet wegjagen door een of ander onnozel alarm? Dood gaan we toch allemaal wel een keer.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 1 juni 2015 @ 14:50:55 #22
409579 LuDann
All the way
pi_153156424
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:44 schreef Bart het volgende:

[..]

Nergens voor nodig hoor, lekker belangrijk als er ergens bij jou in de buurt een chemische fabriek de lucht in gaat of zo. Lekker buiten op het terras blijven zitten, je laat je toch niet wegjagen door een of ander onnozel alarm? Dood gaan we toch allemaal wel een keer.
Dit topic is uit 2013.
  maandag 1 juni 2015 @ 14:52:15 #23
65252 Bart
pi_153156460
Werkte net wel prima trouwens op mijn iPhone met KPN. Note 3 met Vodafone niets op gekregen maar schijnbaar stond Cell Broadcasts uit, gelijk maar even aan gezet.
  maandag 1 juni 2015 @ 14:53:09 #24
65252 Bart
pi_153156481
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:50 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dit topic is uit 2013.
Ik zag het ja. Maar het is wel weer actueel. Kreeg net voor het eerst een alert.
  maandag 1 juni 2015 @ 14:54:50 #25
409579 LuDann
All the way
pi_153156522
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:53 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik zag het ja. Maar het is wel weer actueel. Kreeg net voor het eerst een alert.
Ja oke, true.

KPN is de eerste provider die het (sinds gisteren) mogelijk heeft gemaakt NL-Alert ook op 4G te ontvangen. De rest moet nog volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')