abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 februari 2013 @ 22:49:09 #1
395688 xLouise18
HARD WORK PAYS OFF
pi_122444390
Na jaren middelbare school doorgezwoegd te hebben, ben ik nu aan het einde geraakt: Het diploma is in zicht! Nu moet ik een HBO studie gaan uitzoeken, en mijn keuze lijkt gevallen te zijn op de HBO studie Human Resource Management!

Is er iemand die deze studie beter kent, volgt of gevolgd heeft en mij er meer over kan vertellen?

Mijn belangrijkste dilemma is als volgt: ik kan de studie op de AVANS hogeschool, of op de Fontys hogeschool volgen. Het enige verschil, is dat de studie op de AVANS economischer gericht is, en die van de Fontys meer gericht is op mens en maatschappij. Wat moet ik kiezen? Wat is het verstandigste...

Hartstikke bedankt guys!
  zondag 3 februari 2013 @ 22:52:45 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_122444645
Avans. De zaken zijn daar vele malen beter geregeld dan op de Fontys en het onderwijs is er over het algemeen ook stukken beter.
pi_122459379
Avans is wel een betere school inderdaad.
pi_122486470
Ik zelf zit op Avans en ben op dit moment aan het afstuderen.

De school is van alle faciliteiten voorzien. Zeker Xplora (mediatheek) is erg mooi en handig.
pi_122486513
Ohja, Avans Breda zit ik..
pi_122488697
quote:
Avans is wel een betere school inderdaad.
Voor deze opleidingen misschien maar toch niet voor alle opleidingen? Voor zo ver er überhaupt nog goede HBO-scholen bestaan natuurlijk. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 4 februari 2013 @ 23:05:26 #7
395688 xLouise18
HARD WORK PAYS OFF
pi_122490566
Ik ben er nog niet uit, het voordeel is dat Fontys in mijn eigen stad is, en ik economie zelf wat moeilijker vindt. Wel lijkt een economische opleiding me in de toekomst misschien wel iets waar ik meer mee kan... Maar qua reacties is het duidelijker dat de Avans meer in de smaakt valt. Waar zit 't 'm dat in? Ik heb zelf nog nooit gestudeerd, dus ik heb er geen ervaring mee.
pi_122491289
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor deze opleidingen misschien maar toch niet voor alle opleidingen? Voor zo ver er überhaupt nog goede HBO-scholen bestaan natuurlijk. ;)
Niet alle inderdaad, maar wel veel. HRM is toch hetzelfde als Persoon & Arbeid? Die wordt in ieder geval wel als beste beoordeeld (de studie in Den Bosch).

Zie ook:

http://punt.avans.nl/inde(...)w&id=11773&Itemid=46
pi_122491328
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 22:52 schreef kwiwi het volgende:
Avans. De zaken zijn daar vele malen beter geregeld dan op de Fontys en het onderwijs is er over het algemeen ook stukken beter.
scheelt zoals wel altijd enorm per faculteit
pi_122493329
De NSE lijkt mij geen indicator van de kwaliteit van de opleiding, hooguit geeft het aan hoe tevreden de studenten denken te zijn. Denken te zijn want die beïnvloeden elkaar natuurlijk ook: 1 dominant iemand die een bepaalde mening heeft en 80 anderen hebben even later dezelfde mening.
#NoDAPL
  dinsdag 5 februari 2013 @ 00:08:31 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_122493487
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De NSE lijkt mij geen indicator van de kwaliteit van de opleiding, hooguit geeft het aan hoe tevreden de studenten denken te zijn. Denken te zijn want die beïnvloeden elkaar natuurlijk ook: 1 dominant iemand die een bepaalde mening heeft en 80 anderen hebben even later dezelfde mening.
Ik ken een aantal mensen die bij de ene studeerden en bij de ander een minor volgden. Ze zeggen allemaal hetzelfde: avans is een stuk beter.
En dat zijn ook nog eens mensen met verschillende studies.
pi_122493753
Is het niveau van de stof en de examens voor die opleidingen ook hoger bij Avans? Dat is tenslotte verreweg de belangrijkste parameter van een opleiding.
Ik hoop dat Fontys beter is voor de technische opleidingen aangezien Fontys een samenwerkingsverband (studentenronselovereenkomst ;)) heeft met de TU/e.
#NoDAPL
pi_122497829
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik ken een aantal mensen die bij de ene studeerden en bij de ander een minor volgden. Ze zeggen allemaal hetzelfde: avans is een stuk beter.
En dat zijn ook nog eens mensen met verschillende studies.
Dit is mij ook opgevallen. Het meest frappante vond ik het verschil tussen twee vrienden van mij die dezelfde opleidingen deden, waarvan 1 op Avans in Breda en de ander op het Fontys in Eindhoven. De eerste had, voor het hbo, een redelijk academische insteek met statistiek vakken, literatuur onderzoek en een onderzoek thesis. Terwijl de student op het Fontys vooral leerden hoe ze een standaard model moesten toepassen voor 'n marketingplan o.i.d.

Enfin, qua reputatie staat Avans ook beter aangeschreven is mijn idee, ik hoor van vrienden die op het Avans zitten dat het al jaren word verkozen tot beste hogeschool in Nederland. Nu ligt de reputatie van het hbo in Nederland sowieso op de schop, dus dan lijkt het mij verstandig om juist voor de beste optie te kiezen omtrent dit soort zaken.

@Bram, het niveau van tentamens is helaas niet zo gemakkelijk te vergelijken denk ik, jammer genoeg!

[ Bericht 0% gewijzigd door MassApeal op 05-02-2013 20:16:31 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:37:00 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_122497904
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is het niveau van de stof en de examens voor die opleidingen ook hoger bij Avans? Dat is tenslotte verreweg de belangrijkste parameter van een opleiding.
Ik hoop dat Fontys beter is voor de technische opleidingen aangezien Fontys een samenwerkingsverband (studentenronselovereenkomst ;)) heeft met de TU/e.
Dat weet ik niet, weet alleen dat ze de lessen en opdrachten leerzamer en gestructureerder vonden bij Avans. En dat de organisatie binnen de onderwijsinstelling beter was.
pi_122509173
Afgaande op die verhalen is er wat in positieve zin veranderd bij Avans of is het kwaliteitsverschil tussen de 'filialen' van Avans groot.
http://www.beteronderwijsnederland.nl/search/node/avans%20hts
"Ter vergelijking heb ik een paar zaken op een rijtje gezet.
2001: 63 tentamens tijdens de studie waarvan 14 wiskunde de 9 modules communicatie werden 1 via een verslag of mondeling getoetst.
2008: 40 tentamens tijdens de studie waarvan 2 wiskunde en 2 communicatie, de resterende communicatie wordt mondeling of middels een verslag getoetst."
#NoDAPL
pi_122547407
Ik zou voor Avans gaan, economisch heb je meer aan in de huidige tijd dan aan mens en maatschappij (naar mijn mening) ;)
Life doesn't have to be perfect, just to be wonderful.
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:16:18 #17
269400 Djieluh
Flagged For Awesome
pi_122548648
Ik heb zelf op Fontys(eindhoven) gezeten en ook HRM gedaan. De zaken zijn niet super geregeld. Het is wel een leuke opleiding, veel interessante dingen maar ben bereid dat je er vrij veel voor moet doen ;)
pi_122554182
Het gebouw waar vroeger die opleiding werd gegeven staat al erg lang leeg.
#NoDAPL
pi_122554213
Ik zou sowieso geen management studie kiezen, baankansen zijn dramatisch en het ziet er niet naar uit dat dat snel bijtrekt.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_122554734
Volgens mij valt dat voor TBK nog wel mee. Ze krijgen redelijk gemakkelijk een baan en als ze eenmaal een baan hebben dan krijgen ze snel promoties als ze goed functioneren.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')