Voor deze opleidingen misschien maar toch niet voor alle opleidingen? Voor zo ver er überhaupt nog goede HBO-scholen bestaan natuurlijk.quote:Avans is wel een betere school inderdaad.
Niet alle inderdaad, maar wel veel. HRM is toch hetzelfde als Persoon & Arbeid? Die wordt in ieder geval wel als beste beoordeeld (de studie in Den Bosch).quote:Op maandag 4 februari 2013 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor deze opleidingen misschien maar toch niet voor alle opleidingen? Voor zo ver er überhaupt nog goede HBO-scholen bestaan natuurlijk.
scheelt zoals wel altijd enorm per faculteitquote:Op zondag 3 februari 2013 22:52 schreef kwiwi het volgende:
Avans. De zaken zijn daar vele malen beter geregeld dan op de Fontys en het onderwijs is er over het algemeen ook stukken beter.
Ik ken een aantal mensen die bij de ene studeerden en bij de ander een minor volgden. Ze zeggen allemaal hetzelfde: avans is een stuk beter.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De NSE lijkt mij geen indicator van de kwaliteit van de opleiding, hooguit geeft het aan hoe tevreden de studenten denken te zijn. Denken te zijn want die beïnvloeden elkaar natuurlijk ook: 1 dominant iemand die een bepaalde mening heeft en 80 anderen hebben even later dezelfde mening.
Dit is mij ook opgevallen. Het meest frappante vond ik het verschil tussen twee vrienden van mij die dezelfde opleidingen deden, waarvan 1 op Avans in Breda en de ander op het Fontys in Eindhoven. De eerste had, voor het hbo, een redelijk academische insteek met statistiek vakken, literatuur onderzoek en een onderzoek thesis. Terwijl de student op het Fontys vooral leerden hoe ze een standaard model moesten toepassen voor 'n marketingplan o.i.d.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ken een aantal mensen die bij de ene studeerden en bij de ander een minor volgden. Ze zeggen allemaal hetzelfde: avans is een stuk beter.
En dat zijn ook nog eens mensen met verschillende studies.
Dat weet ik niet, weet alleen dat ze de lessen en opdrachten leerzamer en gestructureerder vonden bij Avans. En dat de organisatie binnen de onderwijsinstelling beter was.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is het niveau van de stof en de examens voor die opleidingen ook hoger bij Avans? Dat is tenslotte verreweg de belangrijkste parameter van een opleiding.
Ik hoop dat Fontys beter is voor de technische opleidingen aangezien Fontys een samenwerkingsverband (studentenronselovereenkomst) heeft met de TU/e.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |