abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122419974
Ok dus er is een filmpje dat ik ooit heb gezien op het internet van Derren Brown, een of ander figuur, die naar een dog track gaat. Hij wed dan op een van de honden die gaat rennen en wed dat die dan wint. Dat doet hij niet. Weet niet zeker of hij zelfs laatste word. Maar Derren Brown krijgt geen geld. Althans. Dat heeft hij niet verdient. Toch weet hij met het verliezende ticket (de verliezende weddenschap) toch naar de kassa te gaan, om vervolgens uitbetaald te krijgen alsof hij een winnend ticket in handen had.

Dit klopt niet. Alleen.

Ik moet hieruit zien te komen. Maar af en toe leek het afgelopen tijd voor mij erop dat je ook in situaties terecht kan komen waarbij je een winnend ticket hebt en niet uitbetaald krijgt.

Kijk ik heb het namelijk ook ooit gekund. Wat hij doet. Als ik van te voren maar heel erg geloofde in mijn gelijk kon ik het wel krijgen. Op een gegeven moment merkte ik dat ik daar zelf nuancering in moest aanbrengen omdat andere mensen het dan niet voor mij zouden doen. En ik kon bijna weg komen met dingen waar ik zelf niet achter stond. Een soort sociaal bluffen.

Toen merkte ik waardoor dat kwam. Of dacht ik althans. Wij vinden het allemaal misschien normaal wat Derren Brown daar in die video doet. Maar hij komt zo zelfverzekerd over dat het gevaarlijk word. Vinden die anderen mensen. Want als je ziet hoe hij... richting die vrouw loopt halverwege het filmpje en op de zijkant van die muur slaat. Dat is een soort bedreiging.

Dat is 1 kant. Maar ik ben niet zover als Derren Brown gegaan. Ik heb het geprobeerd op te vangen voor andere mensen. Ineens merkte ik... dit klopt niet.

Maar ik moet nu uit een situatie komen... waarbij...

Ik vond het dus niet kunnen om zo mijn gelijk te halen. Dus ik weigerde het nog te doen. Maar ineens sloeg het om.

En ineens lijkt het af en toe voor mij... en nu nog... dat ik ineens in een situatie ben gekomen waarbij... ik bij wijze van in dezelfde situatie van Derren Brown... met het winnende ticket aan zou kunnen komen. En dat ik dan nog steeds mijn geld niet krijg.

Het heeft met zelfvertrouwen en dergelijke te maken. En toevallig is datzelfde mechanisme heel erg aanwezig hier op fok ook. Maar het is echt achterlijk.

Niks word meer besloten op feiten. Mensen die zelfvertrouwen hebben in zichzelf... die worden ook geloofd door anderen. Mensen die onzeker zijn, die worden per definitie niet geloofd.

Ik heb nu in beide situaties gezeten en ik merk dat als ik iets zelfverzekerd breng ik mijn gelijk krijg. En als ik iets onzeker breng, ik ongelijk krijg.

Maar totaal niet op inhoud. Echt belachelijk.
pi_122420133
Sorry, maar ik snap geen ruk van je hele verhaal.
Lees het nog eens door als je minder emotioneel bent en herschrijf het, want er is totaal geen samenhang :{
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_122420401
ik snap geen ruk van je verhaal.
Ура для россии
  zondag 3 februari 2013 @ 15:50:29 #4
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_122420666
Sta jij in contact met een therapeut? Zo nee, neem even contact op. Het lijk mij of je op het randje van een psychose staat. Ook gezien je andere topic.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 15:51:34 #5
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_122420704
Get help. Now.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_122420755
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:45 schreef Woestijnvos het volgende:
ik snap geen ruk van je verhaal.
ja, dit
  zondag 3 februari 2013 @ 15:54:48 #7
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_122420857
Extreem onduidelijk topic.
2000 light years from home
  zondag 3 februari 2013 @ 15:55:16 #8
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_122420881
Ik was je al kwijt bij het wedden stukje.
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 15:56:18 #9
Brabo Bastard
pi_122420926
Volgens mij praten er drie-vier persoonlijkheden door elkaar. Ik snap er, net als jullie, geen ruk van :{
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_122421042
Ik snap je topic en ik geef je gelijk _O-

Een persoon dat zelfverzekerd overkomt krijgt inderdaad eerder gelijk als een onzeker persoon.

Maar dat is ook wel logisch, als jij onzeker bent over wat je zelf zegt, waarom zou een ander je dan geloven?

Maargoed, er wordt inderdaad niet gewoon gekeken naar de feiten.. Uiteindelijk zou het niet moeten boeien of je iets op een onzekere manier zegt maar zou er naar de inhoud gekeken moeten worden... Mensen luisteren blijkbaar niet zo goed.. Of zijn er te lui voor?
Rustig aan.
pi_122421062
Nou ja ik zit hier volledig ongeëmotioneerd. Kan ook een slecht teken zijn maar goed.

Ik heb ooit iets vergelijkbaars gehoord bij een of andere natuur documentaire.

Schijnbaar bepaald bij wespen kolonies of zoiets vaak de tekening op de kop van een wesp of bij hoe sterk dat individu is. Daar letten ze bij elkaar op.

Alleen sommige bijen hebben dus een sterkere tekening dan dat ze werkelijk zijn. En sommige bijen zijn sterker dan hun tekening laat zien.

Maar ja.

Ik denk dat jullie er beter aan doen om dit even rustig te laten bezinken en het nog een keer te lezen.

Het is overal. Poker. Is hetzelfde eigenlijk. Maar op sociaal vlak gebeurd er altijd al hetzelfde. Overal gebeurd het.
pi_122421358
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:59 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap je topic en ik geef je gelijk _O-

Een persoon dat zelfverzekerd overkomt krijgt inderdaad eerder gelijk als een onzeker persoon.

Maar dat is ook wel logisch, als jij onzeker bent over wat je zelf zegt, waarom zou een ander je dan geloven?

Maargoed, er wordt inderdaad niet gewoon gekeken naar de feiten.. Uiteindelijk zou het niet moeten boeien of je iets op een onzekere manier zegt maar zou er naar de inhoud gekeken moeten worden... Mensen luisteren blijkbaar niet zo goed.. Of zijn er te lui voor?
Juist. Nou goed.

Ik vind het ook grappig hoor _O-

Maar ja. Goede vraag.

Kijk onzeker word aangenomen als "dan zal het wel fout zijn". En zelfverzekerd word aangenomen als "dan zal het wel goed zijn".

Is het enige wat ik zeg.

Bijvoorbeeld is mijn beeld van bijvoorbeeld hele rijke mensen, dat zij gewoon over de kleinste dingen heel erg verongelijkt kunnen doen. Ik vind dat eigenlijk maar irritant. Maar ja.

Meestal geven mensen ze daarom maar gelijk want dan zijn ze er van af. Maar dat is dus te vaak gebeurd. Aan de andere kant weet ik dus zeker dat er mensen zijn die hun hele leven keihard hebben gewerkt en wiens pensioen binnenkort voor een deel gewoon... weg is. Dat soort dingen.
pi_122421554
Wat jij nodig hebt is coherentie in jouw denken.
pi_122421619
Nee ok maar dit is de reactie dus in ieder geval ;)

Ik laat het topic en misschien wel heel het forum nu wel met rust.
pi_122421789
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:12 schreef Uqeiva het volgende:
Nee ok maar dit is de reactie dus in ieder geval ;)

Ik laat het topic en misschien wel heel het forum nu wel met rust.
Zoals jij al weet, creeër je zelf de reacties. Wil je werkelijk feedback ? Dan schrijf je een duidelijk verhaal. Wil je geen weerwoord of feedback ? Dan schrijf je een onzeker en vaag verhaal als dit.
  zondag 3 februari 2013 @ 16:29:07 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_122422313
Wie heeft de poort van het Pieter Baan Centrum open laten staan :?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 3 februari 2013 @ 16:30:19 #17
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_122422362
Waar gaat dit over? :')

Wel een baas, meneer Brown.
  zondag 3 februari 2013 @ 16:30:30 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122422374
Drugs are bad ... m'kay.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 3 februari 2013 @ 16:32:52 #19
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_122422483
Ik snap je punt verder wel, maar is dit iets waar we een reactie op moeten geven, of is het gewoon een dagboekbericht?
pi_122425055
Dagboekbericht.
pi_122425942
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:51 schreef El_Thijs het volgende:
Get help. Now.
Weet je eigenlijk dacht ik bij mezelf toen ik dit in mijn hoofd had, dit is gestoord.

Maar ik dacht weet je ik leg het voor. Misschien denken andere mensen er anders over.

_O-

En misschien bedoeld Kingtoppie, waarom zouden ze anders denken?

Als ik er zelf al zo over denk, waarom zouden andere mensen dan anders denken?

Goed punt. Ik kap ermee.

En dit bewijst het dan weer. Dus het klopt.

Self-fulfilling prophecy is 1 ding he.

Maar in een self-fulfilling prophecy zitten omdat je denkt dat je in een self-fulfilling prophecy zit? Nog steeds self-fulfilling prophecy denk ik dan he?

Weet je hoe dit in elektrische circuits heet? Kortsluiting. Dan is het dus kut.

Maar ja misschien is het wel geniaal.

Op een gegeven moment kies ik gewoon dat dit geniaal is. En dan zoeken jullie het verder maar uit. Weet je.

Het is in ieder geval wel grappig.
pi_122426012
En ik kan dit dus zonder drugs. Niet alleen omdat ik nu niet heb gebruikt. Nee ik heb nog nooit drugs gebruikt. En let verder best goed op mijn gezondheid. Ik denk alleen veel te veel na.
  zondag 3 februari 2013 @ 17:55:34 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122426312
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:49 schreef Uqeiva het volgende:
En ik kan dit dus zonder drugs. Niet alleen omdat ik nu niet heb gebruikt. Nee ik heb nog nooit drugs gebruikt. En let verder best goed op mijn gezondheid. Ik denk alleen veel te veel na.
En in irl vinden mensen je niet 'raar'? Je functioneert prima op school, in je werk?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 18:01:48 #24
Brabo Bastard
pi_122426586
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:47 schreef Uqeiva het volgende:

[..]

Weet je eigenlijk dacht ik bij mezelf toen ik dit in mijn hoofd had, dit is gestoord.

Maar ik dacht weet je ik leg het voor. Misschien denken andere mensen er anders over.

_O-

Als ik er zelf al zo over denk, waarom zouden andere mensen dan anders denken?

Goed punt. Ik kap ermee.

En dit bewijst het dan weer. Dus het klopt.

Self-fulfilling prophecy is 1 ding he.

Maar in een self-fulfilling prophecy zitten omdat je denkt dat je in een self-fulfilling prophecy zit? Nog steeds self-fulfilling prophecy denk ik dan he?

Weet je hoe dit in elektrische circuits heet? Kortsluiting. Dan is het dus kut.

Maar ja misschien is het wel geniaal.

Op een gegeven moment kies ik gewoon dat dit geniaal is. En dan zoeken jullie het verder maar uit. Weet je.

Het is in ieder geval wel grappig.
Je weet hopelijk zelf wel dat dit nu ook even kant noch wal raakt?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_122426686
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:47 schreef Uqeiva het volgende:
Een persoon die zeker van zijn zaak overkomt lijkt eerder gelijk te hebben.
Ik ben ook zekerder van mijn zaak als ik denk gelijk te hebben.. Dus er zit gewoon wel degelijk iets in dat een zekerder persoon sneller gelijk krijgt omdat hij vaker gelijk heeft.

Dat dat niet zo hoeft te zijn en dat er teveel naar het oppervlakkige ''hoe zelfverzekerd komt iemand over'' wordt gekeken ben ik best met je eens.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')