quote:
Op zondag 3 februari 2013 01:47 schreef ukga het volgende:Tering wat een slecht verhaal....
Man man man. Niet alleen in de financiele wereld is crisis. De hele op is crisis.
Iemand die zijn kop boven het maaiveld steekt.
Lekker!
Kijk ik geef er toevallig geen zak om

Met zo'n reactie op zo'n toon weet ik al dat ik jou mening niet zoek. In plaats van dat je met argumenten komt.
Het is niet eens een idee dat je slecht kan vinden gast. Het is een ontwikkeling die ik alleen even onder de aandacht breng. Want ik zie waar het vanzelf... misschien per ongeluk... heen gaat.
Reputatie word al meer waard dan geld zelf. Waarom denk jij dat jij ondertussen helemaal vol bestookt word door die domme reclames.
Het is hetzelfde als de ontwikkeling van de huidige geneeskunde.
Vroeger was het gewoon het bruut opensnijden van iemand zonder verdoven en maar dingen weghalen zonder idee. Zooi uit de natuur pruttelend in een potje roeren tot dat er een of andere groene zooi uit kwam die dan de pest zou genezen en je alleen maar nog zieker maakte. Die heeft geresulteerd in de huidige geneeskunde en chirurgie.
Zo is reclame nu ook kwalitatief uitermate teleurstellend. Maar het principe gaat op een gegeven moment werken. Het is nu alleen nog wie het hardste schreeuwt wint. Maar uiteindelijk...
Het enige waar je mee oneens kan zijn is in hoeverre het marketing/reputatie systeem het over zal nemen. Maar niet of. Want het is al bezig. Dus jou post meneer is dom, niet die van mij.
Maar ja jij schiet jezelf zo nog wel een keer in je eigen voet.
Edit:
Maar misschien is het er nog te vroeg voor.
En Tware: ja kijk... hoe ga je het exact meten he. Dat is jou vraag. Maar die vraag is nou net het probleem. Dat jij denkt dat jij je die vraag al kan permitteren, is het probleem. Niet persoonlijk naar jou bedoeld. Maar er zijn problemen die dit financiele systeem veroorzaken. Waar wij van af moeten komen.
Maar goed. Dat duurt echt lang. Dan moet ik echt een boek schrijven of zo. Maar ik doe het liever stapje voor stapje.
Kijk stel...
Eigenlijk voelt het voor mij alsof jij... zegt... dat jij het idee hebt dat het zou kunnen... maar omslachtig en moeilijk is. Ok?
Die discussie is namelijk ook nog te voeren. Het kan namelijk zijn dat marketing en dergelijke... dat andere systeem uiteindelijk in potentie wel simpeler en efficiënter kan werken want geld is... alsof... Alsof je middels administratie duidelijkheid hebt proberen aan te brengen aan dingen... Maar dat de administratie ingewikkelder dan dingen zelf is geworden. Mensen lijken namelijk liever over geld te beschikken dan over spullen. Sommige mensen willen geld hebben om geld te hebben. Zij zien keuzevrijheid als waardevoller dan de keuzes zelf. Dat is een probleem. Er zou een soort uitgave plicht moeten zijn. Een soort illusie van dat het geheel groter is dan de som der delen. Middels geld lijken mensen het gevoel namelijk te hebben dat ze beschikken over alles. Omdat ze nog mogen kiezen.
Maar op een gegeven moment word de keuze maken belangrijker dan de keuze zelf. Dat is het eigenlijk al. Stel iemand heeft 1 miljoen over. Koop er dan... desnoods... honderden computers voor. Een computer is meer waard dan papier. Per definitie.
Maar goed. Dus simpel en efficiënt he. Dat zijn dus de redenen...
Maar goed. Stel we nemen aan dat het idee van marketing en dergelijke inderdaad... niet perfect is. Niet omdat het financiële systeem simpel en efficiënt is. Dat kunnen we wel stellen. Maar gewoon omdat marketing en reputatie nog ingewikkelder en moeilijker te meten lijkt als geld. Nog moeilijker en nog minder efficiënt. Als het daarbij ophield.
Ik heb het idee dat het huidige systeem ons meer problemen oplevert dan het oplost.
Dus dan is dat hetzelfde als een werkende gloeilamp vergelijken met een kapotte spaarlamp. Het brengt ons niet eens verder. Het huidige systeem geeft ons niet eens licht... ja nou ja.
Ik begin er niet over want volgens mij ligt het dan nu nog te ver uit elkaar.
Verder merk ik dat ik liever met hoofdletters zou schrijven af en toe... bepaalde woorden. Zodat ik klemtoon kan leggen. Heb het idee alsof dat toch met onderstreping of dik drukken niet hetzelfde werkt. Maar dat mag volgens mij niet. Dan gaan mensen denken dat ik wil schreeuwen of zo.
Ik zou willen dat ik het duidelijker kon uitleggen maar ik ga me niet laten vertellen dat het slecht is of dat er niks van waar is. Want dan heb je zelf gewoon echt een groot probleem.
Maar goed. Schijnbaar is ooit getest dat ik hogere intelligentie heb... maar ik heb onder het gemiddelde verbale vaardigheden. En dat is uiteindelijk slecht voor wat er uit komt. Of ja verbaal nog niet eens echt slecht. Maar als ik dan moet typen raak ik de weg al helemaal kwijt.
Toch probeer ik niet...
Ik schrijf het eigenlijk namelijk meer om mensen zelf aan het denken te zetten. Denk er eens over na. Ik heb maar een vermoeden hoor dat het zou kunnen werken. En dat het ons veel op zou kunnen leveren.
[ Bericht 14% gewijzigd door Uqeiva op 03-02-2013 03:10:43 ]