acars..quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik gebruik SDR# en verbind PDW met Virtual Audio Cable. In PDW ingesteld op Earphone, maar je kunt natuurlijk andere instellingen ook proberen wat voor jou beter werkt. Ik gebruik de meest recente versies. Wat probeer je te decoderen?
Nee, is in principe hetzelfde. Je hebt wel een goede antenne nodig, want zelfs ik met vrij uitzicht ontvang alleen de vliegtuigen die dichtbij zijn. Ik zou even googelen naar ACARS-antennes.quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:20 schreef marcel-o het volgende:
[..]
acars..
heb welgeteld 1 melding kunnen krijgen..
p2000 doe k al best lang en gaat prima even als pocsag en die pager dingen. gaat allemaal goed..
behalve dus dat ACARS
ik gebruik stereo mix...
zou die vitual cable beter werken?
Moet n soort van dipool zijn zie ik.quote:Op donderdag 9 mei 2013 14:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee, is in principe hetzelfde. Je hebt wel een goede antenne nodig, want zelfs ik met vrij uitzicht ontvang alleen de vliegtuigen die dichtbij zijn. Ik zou even googelen naar ACARS-antennes.
Eenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:39 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Moet n soort van dipool zijn zie ik.
http://radarspotting.com/forum/index.php?topic=465.0
http://chrusion.com/BJ7/InvVeeAntenna4ULs.pdf
leuk projectje voor n keer
ja Precies zo iets zoek ik ook :-)quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik had het nergens over een actieve antenneGewoon zo'n ouderwetse gekocht voor ¤15 op Marktplaats:
[ afbeelding ]
Verloopplugje eraan:
[ afbeelding ]
En op vliegtuigen richten:
[ afbeelding ]
Veel spelen met de bandbreedte, finetunen, volumeregelingen aanpassen, niet te hard, niet te zacht. Valt allemaal nog niet mee dus
Is Spiderman langsgeweest?quote:
En deze stick nu ook binnen....morgen ff een PC ombouwen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 03:25 schreef Drugshond het volgende:
Goed, ik moet aan de bak maar ik zat nog met die link in mijn achterhoofd tussen 2 USB sticks en de E4000 had een betere performance in een ander bereik.
... Na ff zoeken bleek ik nog wat credits te hebben op PayPal... dus Buy.
RTL2832U Elonics E4000 Radio SDR Radio FM USB DVBT DVB-T Stick 4-9 Day Arrived
--------
Dankquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:18 schreef ACT-F het volgende:
Het lopende spectrumgedeelte heet waterval. Kijk eens links bij FFT display. Zorg in elk geval voor een goede antenne. De standaard spriet is te kort voor goede FM-ontvangst.
Geen ideequote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:33 schreef ACT-F het volgende:
Hoe krijg je dat nou voor elkaar?Probeer eens de ini-files te verwijderen terwijl het programma afgesloten is en daarna opnieuw starten. Geen idee hoeveel dB het moet zijn, ik doe het meestal op gehoor. Ik moet zeggen dat ik ook geen perfect FM-signaal krijg hoor. Ik heb het idee dat het programma niet geschikt is om een FM-stereo gemoduleerd signaal goed weer te geven, want dat vergt een bepaalde interpretatie van het signaal. Probeer in elk geval met de bandbreedte te spelen zodat je niet te veel naburige signalen oppakt.
Zal ik proberen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:16 schreef ACT-F het volgende:
Overigens, als je FM goed wilt ontvangen zou ik de AF-Gain wat lager zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |