abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122382235
Beste fokkers,

Heeft iemand officiële bronnen omtrent afschaffing van de mogelijkheid om met de hbo propedeuse naar de universiteit te gaan? Ik ben nu namelijk bezig met mijn propedeuse(en verwacht 'm te gaan halen) en wil mogelijk de overstap maken naar de universiteit volgend jaar.

Ik herinner mij echter dat ik op een website van een universiteit(weet even niet meer welke, aangezien ik veel opleidingen heb opgezocht op verschillende universiteiten) heb gelezen dat de mogelijkheid om met de P naar de uni te gaan (mogelijk) wordt afgeschaft.

Heeft iemand hier officiele bronnen van omtrent het hele gebeuren? Ik heb zelf namelijk proberen op te zoeken en kwam alleen dit tegen:

[1]:
quote:
Toelating universiteit met hbo-propedeuse. De studie-uitval onder studenten die met een hbo-propedeuse op de universiteit instromen, blijkt hoog te zijn. Daarom mogen universiteiten voortaan aan deze groep studenten ook toelatingseisen stellen. Deze studenten hebben dus niet langer automatisch toelatingsrecht.
Nu was ik daar al van op de hoogte, en naar de meeste economische studies gekeken zou ik dus een wiskunde vwo6 eindexamen moeten maken. Hier heb ik geen problemen mee. Waar ik mij dus wel zorgen over maak, is dat ik dalijk zo'n deelcertificaat haal(wat toch wel enkele honderden euro's kost, want ik moet dus weer boeken bestellen en mogelijk cursussen volgen) en dat er helemaal geen mogelijkheid meer is om in te stromen op de universiteit. Dat zou dus zowel verspilling van tijd als van geld zijn.

Heeft iemand hier dus wat officiele informatie over? Ik begreep dat de mislukte Zijlstra een wetsvoorstel had ingediend oid, maar wat is daar verder van bekend?

Met vriendelijke groeten.

---
[1]:
'Studeren in het hoger onderwijs'
In: Rijksoverheid.nl
http://www.rijksoverheid.(...)-tot-hoger-onderwijs
#freefrederike
pi_122391904
Jongens, wanneer gaan jullie eens de realiteit aanvaarden dat er gewoon simpelweg niets over bekend is?
Waarom überhaupt verwachten dat er mogelijk volgend jaar of een jaar later zoiets gaat komen terwijl er geen enkel teken is dat zoiets gaat komen. Een uitspraakje van flapdrol Halbe Zijlstra die al lang geen staatssecretaris van OCW meer is (Godzijdank), het is nogal magertjes om op basis hiervan te gaan speculeren. Stel dat zoiets zou worden ingevoerd dan ben je hooguit 1 jaar extra kwijt. Big deal.
En ach, als je het zekere voor het onzekere wil nemen, kies dan voor het VWO i.p.v. het HBO of haal fatsoenlijke cijfers in dat HBO-jaar voor een opleiding die aansluit op de WO-opleiding die je wil proberen. ;)

Als we toch speculeren dan speculeer ik even mee: ze zouden VWO-certificaten kunnen eisen als aanvulling op het eerste HBO-jaar. Misschien standaard Nederland en Engels en al naar gelang de opleiding economie, wiskunde B, natuurkunde, scheikunde en biologie of iets dergelijks. Die optie zou ik sterk overwegen als ik de verantwoordelijke bewindsvoerder zou zijn, samen met de optie om enkel met een VWO-diploma mensen toe te laten.

Ik ben het trouwens volstrekt eens met de stelling dat het beter is om via 1 jaartje HBO-onderwijs te mogen starten aan een volledige WO-opleiding dan via een halfjarig schakeltraject (30 EC's) aan de masterfase van een WO-opleiding.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_122392189
Nu moet ik zeggen dat ik het wel begrijp als de student en de leerling het gevoel heeft geen enkele zekerheid meer te hebben na al dat gestuntel met sterk verhoogde collegegelden (6000 Euro voor 1 masterjaar van een tweejarige masterfase), het instellingstarief (de opvolger) en de Halbeheffing. :N
#NoDAPL
pi_122394463
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jongens, wanneer gaan jullie eens de realiteit aanvaarden dat er gewoon simpelweg niets over bekend is?
Waarom überhaupt verwachten dat er mogelijk volgend jaar of een jaar later zoiets gaat komen terwijl er geen enkel teken is dat zoiets gaat komen. Een uitspraakje van flapdrol Halbe Zijlstra die al lang geen staatssecretaris van OCW meer is (Godzijdank), het is nogal magertjes om op basis hiervan te gaan speculeren. Stel dat zoiets zou worden ingevoerd dan ben je hooguit 1 jaar extra kwijt. Big deal.
En ach, als je het zekere voor het onzekere wil nemen, kies dan voor het VWO i.p.v. het HBO of haal fatsoenlijke cijfers in dat HBO-jaar voor een opleiding die aansluit op de WO-opleiding die je wil proberen. ;)

Als we toch speculeren dan speculeer ik even mee: ze zouden VWO-certificaten kunnen eisen als aanvulling op het eerste HBO-jaar. Misschien standaard Nederland en Engels en al naar gelang de opleiding economie, wiskunde B, natuurkunde, scheikunde en biologie of iets dergelijks. Die optie zou ik sterk overwegen als ik de verantwoordelijke bewindsvoerder zou zijn, samen met de optie om enkel met een VWO-diploma mensen toe te laten.

Ik ben het trouwens volstrekt eens met de stelling dat het beter is om via 1 jaartje HBO-onderwijs te mogen starten aan een volledige WO-opleiding dan via een halfjarig schakeltraject (30 EC's) aan de masterfase van een WO-opleiding.
Er wordt door de universiteiten voor gewaarschuwd op de open dagen, dus zo gek is het niet dat mensen zich daar zorgen om gaan maken.
pi_122401545
Wie van welke universiteit roept wat? Graag de letterlijke woorden en niet een interpretatie. ;)
#NoDAPL
pi_122402292
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 00:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wie van welke universiteit roept wat? Graag de letterlijke woorden en niet een interpretatie. ;)
Alsof ik nu nog weet wat er een paar maanden geleden letterlijk tegen me is gezegd.

Ik had er alleen nog nooit wat over gehoord dat ze die route misschien willen afschaffen, totdat een studie-adviseur er over begon.

Maargoed, zolang het niet zeker is dat het niet doorgaat is er toch ook niks mis mee dat mensen het in de gaten houden en er informatie over opzoeken?
pi_122404645
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ik vind het heeeel erg raar dat er over zoiets ingrijpends niks bekend is. Dat scheelt mij niet alleen een jaar, maar meer. Als ik volgend jaar mijn deelcertificaten van het vwo haal, en er verandert DAN pas iets, dan betekent dat, dat ik dus nog 2 jaar vwo moet doen. Als er niks verandert, betekent het dat ik al eind volgend jaar vwo kan doen. Dat is toch wel 2 jaar in verschil, en dan heb ik het nog niet over geld dat gestoken is in cursussen e.d.

Ik weet gewoon zeker dat ik niet thuis hoor op het hbo, het is mij hier veel te makkelijk(van 8 tot 9's) en ik merk ook dat zij hier op een super onprettige manier les geven. Ik hoor eigenlijk op het (v)wo thuis, ik mocht in havo 2 eigenlijk een stap maken naar vwo 3, destijds niet gedaan met mijn domme kop. Havo heb ik gehaald met heel weinig naar school gaan(waardoor ik de leerplichtambtenaar ook achter mij aan heb gehad) en nooit huiswerk maken. Economie boeken pas open doen, vlak voor de toets.

Dat was destijd, nu heb ik juist wel motivatie. Ik wil het niveau zo hoog mogelijk hebben met goede ondersteuning, zodat ik een toegevoegde waarde kan creëren voor de samenlevig. Waarom zou ik als ambitieus student niet de mogelijkheid mogen hebben on zo snel mogelijk wetenschappelijk onderwijs te volgen? Door het kut hbo leer ik steeds minder kritisch te zijn en out of the box te kijken. Ik loop als het ware achteruit.
#freefrederike
pi_122427435
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 00:23 schreef _Rooos_ het volgende:

[..]

Alsof ik nu nog weet wat er een paar maanden geleden letterlijk tegen me is gezegd.
Ik kan raden hoe lang geleden het is dat jij iets hebt gehoord? Er zijn zat mensen die na een paar maanden nog weten wat er is gezegd .

quote:
Ik had er alleen nog nooit wat over gehoord dat ze die route misschien willen afschaffen, totdat een studie-adviseur er over begon.
Dat kwam vorig jaar toch erg prominent in het nieuws, zoals zoveel proefballonnetjes.
Zou het kunnen dat hij slechts had gemeld dat die onnozele Zijlstra vorig jaar zo'n opmerking maakte?

quote:
Maargoed, zolang het niet zeker is dat het niet doorgaat is er toch ook niks mis mee dat mensen het in de gaten houden en er informatie over opzoeken?
Het is nooit een slechte zaak om informatie op te zoeken maar er is geen enkele concrete aanleiding om dat m.b.t. dit onderwerp te doen. Dat is hier al tientallen keren gemeld door meer dan 10 verschillende personen. Toch blijven ze steeds diezelfde vraag herhalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-02-2013 18:49:25 ]
#NoDAPL
pi_122428790
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 01:30 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik vind het heeeel erg raar dat er over zoiets ingrijpends niks bekend is.
Er is niets bekend omdat er geen concreet plan is voor een dergelijke wetsvoorstel. Indien dit concrete plan er wel komt en er gaat een wetsvoorstel voor worden ingediend dan zal je het vanzelf wel horen.

quote:
Dat scheelt mij niet alleen een jaar, maar meer. Als ik volgend jaar mijn deelcertificaten van het vwo haal, en er verandert DAN pas iets, dan betekent dat, dat ik dus nog 2 jaar vwo moet doen. Als er niks verandert, betekent het dat ik al eind volgend jaar vwo kan doen.
Ik volg niets van jouw VWO-verhaal.
Stel dat je enkel nog met een VWO-diploma zou worden toegelaten dan kan je hooguit 1 jaar extra verspild hebben, namelijk het jaar dat je net je eerste jaar van een HBO-opleiding hebt gevolgd. Dat is dan nog veronderstellende dat er niet minstens een jaar zit tussen aankondiging van een dergelijk wetsvoorstel en implementatie hetgeen onwaarschijnlijk maar mogelijk is. Je had anders immers ook twee VWO-jaren moeten doen maar je zou niet dat HBO-jaar hebben gedaan. Stel dat je met 20 jaar begint met dat eerste HBO-jaar en het colloquium doctum (onnodig dure term voor toelatingsexamen) zou niet tegelijkertijd worden afgeschaft dan zou je nog niet eens een jaar verliezen. Hoe dan ook, meer dan 1 jaar kan je niet verliezen.

De meest waarschijnlijke uitkomst als er al een dergelijk wetsvoorstel wordt ingediend is dat niet alle leerlingen die 1 jaar HBO-onderwijs hebben afgerond mogen starten aan een WO-opleiding. In dat geval zou er een milde selectie plaatsvinden op basis van behaalde cijfers en/of behaalde VWO-certificaten of vervangende examens van de OU. Ryon en anderen hebben dit ook al uitgelegd. In dat geval hoef je dus zeker geen jaar te verliezen, je hoeft enkel tijdens het eerste HBO-jaar een paar VWO-certificaten te halen of tijdens of na dat jaar te slagen voor wat vervangende examens van de OU. Easy.

quote:
Ik weet gewoon zeker dat ik niet thuis hoor op het hbo, het is mij hier veel te makkelijk(van 8 tot 9's) en ik merk ook dat zij hier op een super onprettige manier les geven. Ik hoor eigenlijk op het (v)wo thuis, ik mocht in havo 2 eigenlijk een stap maken naar vwo 3, destijds niet gedaan met mijn domme kop. Havo heb ik gehaald met heel weinig naar school gaan(waardoor ik de leerplichtambtenaar ook achter mij aan heb gehad) en nooit huiswerk maken. Economie boeken pas open doen, vlak voor de toets.

Dat was destijd, nu heb ik juist wel motivatie. Ik wil het niveau zo hoog mogelijk hebben met goede ondersteuning, zodat ik een toegevoegde waarde kan creëren voor de samenlevig. Waarom zou ik als ambitieus student niet de mogelijkheid mogen hebben on zo snel mogelijk wetenschappelijk onderwijs te volgen? Door het kut hbo leer ik steeds minder kritisch te zijn en out of the box te kijken. Ik loop als het ware achteruit.
Je wordt niet dommer van een HBO-opleiding, zo erg is het nu ook weer niet. :)
Je hebt zelf gekozen voor een HBO-opleiding terwijl je ook voor een VWO-opleiding had kunnen kiezen. Worst case scénario: je hebt voor niets 1 jaar van een HBO-opleiding gevolgd. Ben geduldig, profiteer ervan dat het nu op jouw school vrij gemakkelijk is voor jou en zie dat je een goed studieritme aanleert zodat je goed start met je mogelijke WO-opleiding.

Echt waar, jij maakt van een mug een olifant. Die studenten die dreigden te moeten stoppen met hun opleiding door die onnozele Halbeheffing en die studenten die een grote schuld moeten aangaan om überhaupt een opleiding te volgen, dat zijn serieuze problemen. Heel misschien een jaar langer naar school gaan stelt in vergelijking daarmee niets voor.
#NoDAPL
pi_122429709
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 00:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De UvA raadt bijvoorbeeld op de studiegids pagina's van de schakelprogramma's aan om tijdens je bachelor het programma al te volgen omdat hij anders heel duur is.
pi_122430041
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

De UvA raadt bijvoorbeeld op de studiegids pagina's van de schakelprogramma's aan om tijdens je bachelor het programma al te volgen omdat hij anders heel duur is.
Dat heeft toch niets met de overgang van 1-HBO naar 1-WO te maken? Dat is toch vanwege het collegegeld wat er mogelijkn in de toekomst geëist gaat worden voor het volgen van een schakelprogrammaatje? Prima natuurlijk dat ze hiervoor waarschuwen, het lijkt me ook best wel te doen, helemaal als je je HBO-minor hiervoor gebruikt. Het gaat maar om 30 EC's.
Ik vraag me eerder af of dat het over 5 jaar nog toegestaan gaat worden om de WO-bachelor te vervangen met 3 jaar HBO en 30 EC's van een schakelprogramma.
#NoDAPL
pi_122430080
quote:
Er is niets bekend omdat er geen concreet plan is voor een dergelijke wetsvoorstel. Indien dit concrete plan er wel komt en er gaat een wetsvoorstel voor worden ingediend dan zal je het vanzelf wel horen.
Oke, bedankt.

quote:
Stel dat je enkel nog met een VWO-diploma zou worden toegelaten dan kan je hooguit 1 jaar extra verspild hebben, namelijk het jaar dat je net je eerste jaar van een HBO-opleiding hebt gevolgd. Dat is dan nog veronderstellende dat er niet minstens een jaar zit tussen aankondiging van een dergelijk wetsvoorstel en implementatie hetgeen onwaarschijnlijk maar mogelijk is. Je had anders immers ook twee VWO-jaren moeten doen maar je zou niet dat HBO-jaar hebben gedaan. Stel dat je met 20 jaar begint met dat eerste HBO-jaar en het colloquium doctum (onnodig dure term voor toelatingsexamen) zou niet tegelijkertijd worden afgeschaft dan zou je nog niet eens een jaar verliezen. Hoe dan ook, meer dan 1 jaar kan je niet verliezen.
Nee, luister. Ik ben nu bezig met mijn propedeuse. In juli haal ik mijn 60e credit. Het jaar daarop zal ik een vwo deelcertificaat moeten halen. Als afschaffing van hbo p naar uni pas bekend wordt in het jaar waarop ik mijn vwo deelcertificaat haal, moet ik dus daarna weer opnieuw 2 jaar vwo gaan doen. Ik heb dan dus 2 jaar verspild(hier heb ik het vwo nog niet meegeteld, dit is de 2 jaar verspilling van mijn hbo p en vwo deelcertificaat). Als het echter nu al bekend wordt dat je alleen met vwo wordt toegelaten, kan ik volgend jaar al beginnen met vwo. Dan verspil ik maar 1 jaar. Namelijk mijn hbo propedeuse jaar, maar dan moet ik wel nog 2 jaar vwo doen. Dan heb ik dus 3 jaar gedaan om naar de uni te gaan vanaf mijn havo. In vergelijking met alleen vwo gedaan te hebben, heb ik dan dus wel maar1 jaar verspild.

Als het pas volgend jaar bekend wordt, heb ik het jaar van mijn propedeuse verspild en het jaar van vwo deelcertificaten. Daarna moet ik ook nog eens 2 jaar vwo doen. Dus dan zou ik 4 jaar gedaan hebben om naar de universiteit te mogen. 2 jaar verspild en 2 jaar nog vwo doen. Snap je?

quote:
Je wordt niet dommer van een HBO-opleiding, zo erg is het nu ook weer niet
Geloof mij, ik weet wat ik zeg. Op de havo werd alles goed uitgelegd en snapte ik ook alles. Hier op het hbo hebben zij mij bij veel vakken in de war gebracht. Gelukkig bestaat het internet er nog en heb ik door zelfstudie weer alles kunnen snappen, maar als ik geen mogelijkheid had tot het internet zou ik denk ik alleen maar 6en halen ipv de 8en en 9s van nu. Niet omdat ik er van oorsprong slecht in ben, want op de havo behoorde ik tot de betere leerlingen van de havo. Ook de methode die je hier wordt aangeleerd is vreselijk. Je MOET het op een methode doen alleen maar omdat het antwoordmodel het zegt, ook als je kan aantonen dat jouw methode beter werkt.

quote:
Je hebt zelf gekozen voor een HBO-opleiding terwijl je ook voor een VWO-opleiding had kunnen kiezen. Worst case scénario: je hebt voor niets 1 jaar van een HBO-opleiding gevolgd. Ben geduldig, profiteer ervan dat het nu op jouw school vrij gemakkelijk is voor jou en zie dat je een goed studieritme aanleert zodat je goed start met je mogelijke WO-opleiding.
Ik wil niet als een betweter overkomen maar het is hbo en vwo. Ik heb trouwens een goede studieritme, dus dat is dan wel weer fijn. :p

quote:
Echt waar, jij maakt van een mug een olifant. Die studenten die dreigden te moeten stoppen met hun opleiding door die onnozele Halbeheffing en die studenten die een grote schuld moeten aangaan om überhaupt een opleiding te volgen, dat zijn serieuze problemen. Heel misschien een jaar langer naar school gaan stelt in vergelijking daarmee niets voor.
Sorry, maar dit is echt onzin. Het gaat mij enorm veel geld kosten, want niet alleen moet ik extra schoolgeld en/of cursussen en toetsen betalen, ook mis ik hier een paar jaar aan inkomsten, die ik zou krijgen als de wetgeving niet om het minuut verandert. Ik wil gewoon zo veel mogeljk voorbereid zijn op alles, zodat ik daarop kan inspelen. Ik heb een controlerende persoonlijkheid, ik vertrouw pas als ik zekerheid heb.

Er zijn natuurlijk ook ergere pro lemen, maar dus alleen maar omdat die er zijn mag ik niet opkomen voor mijn problemen? Wat een onzin. Dus alleen maar omdat er ergens miljoenen mensen doodgaan van de honger mogen wij hier niet klagen dat de koopkracht zakt?
#freefrederike
pi_122430102
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat heeft toch niets met de overgang van 1-HBO naar 1-WO te maken? Dat is toch vanwege het collegegeld wat er mogelijkn in de toekomst geëist gaat worden voor het volgen van een schakelprogrammaatje? Prima natuurlijk dat ze hiervoor waarschuwen, het lijkt me ook best wel te doen, helemaal als je je HBO-minor hiervoor gebruikt. Het gaat maar om 30 EC's.
'
Tja, die kostenplaatjes spelen nog niet heel lang een rol. Ik krijg alleen te horen : Het is allemaal heel moeilijk en als hbo'r ga je vast falen :Y

En ik dacht alleen "dikke lul" :W
pi_122430168
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:17 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Oke, bedankt.

[..]

Nee, luister. Ik ben nu bezig met mijn propedeuse. In juli haal ik mijn 60e credit. Het jaar daarop zal ik een vwo deelcertificaat moeten halen. Als afschaffing van hbo p naar uni pas bekend wordt in het jaar waarop ik mijn vwo deelcertificaat haal, moet ik dus daarna weer opnieuw 2 jaar vwo gaan doen. Ik heb dan dus 2 jaar verspild(hier heb ik het vwo nog niet meegeteld, dit is de 2 jaar verspilling van mijn hbo p en vwo deelcertificaat). Als het echter nu al bekend wordt dat je alleen met vwo wordt toegelaten, kan ik volgend jaar al beginnen met vwo. Dan verspil ik maar 1 jaar. Namelijk mijn hbo propedeuse jaar, maar dan moet ik wel nog 2 jaar vwo doen. Dan heb ik dus 3 jaar gedaan om naar de uni te gaan vanaf mijn havo. In vergelijking met alleen vwo gedaan te hebben, heb ik dan dus wel maar1 jaar verspild.

Als het pas volgend jaar bekend wordt, heb ik het jaar van mijn propedeuse verspild en het jaar van vwo deelcertificaten. Daarna moet ik ook nog eens 2 jaar vwo doen. Dus dan zou ik 4 jaar gedaan hebben om naar de universiteit te mogen. 2 jaar verspild en 2 jaar nog vwo doen. Snap je?

[..]

Geloof mij, ik weet wat ik zeg. Op de havo werd alles goed uitgelegd en snapte ik ook alles. Hier op het hbo hebben zij mij bij veel vakken in de war gebracht. Gelukkig bestaat het internet er nog en heb ik door zelfstudie weer alles kunnen snappen, maar als ik geen mogelijkheid had tot het internet zou ik denk ik alleen maar 6en halen ipv de 8en en 9s van nu. Niet omdat ik er van oorsprong slecht in ben, want op de havo behoorde ik tot de betere leerlingen van de havo. Ook de methode die je hier wordt aangeleerd is vreselijk. Je MOET het op een methode doen alleen maar omdat het antwoordmodel het zegt, ook als je kan aantonen dat jouw methode beter werkt.

[..]

Ik wil niet als een betweter overkomen maar het is hbo en vwo. Ik heb trouwens een goede studieritme, dus dat is dan wel weer fijn. :p

[quote] Echt waar, jij maakt van een mug een olifant. Die studenten die dreigden te moeten stoppen met hun opleiding door die onnozele Halbeheffing en die studenten die een grote schuld moeten aangaan om überhaupt een opleiding te volgen, dat zijn serieuze problemen. Heel misschien een jaar langer naar school gaan stelt in vergelijking daarmee niets voor. [quote]

Sorry, maar dit is echt onzin. Het gaat mij enorm veel geld kosten, want niet alleen moet ik extra schoolgeld en/of cursussen en toetsen betalen, ook mis ik hier een paar jaar aan inkomsten, die ik zou krijgen als de wetgeving niet om het minuut verandert. Ik wil gewoon zo veel mogeljk voorbereid zijn op alles, zodat ik daarop kan inspelen. Ik heb een controlerende persoonlijkheid, ik vertrouw pas als ik zekerheid heb.

Er zijn natuurlijk ook ergere pro lemen, maar dus alleen maar omdat die er zijn mag ik niet opkomen voor mijn problemen? Wat een onzin. Dus alleen maar omdat er ergens miljoenen mensen doodgaan van de honger mogen wij hier niet klagen dat de koopkracht zakt?
Klinkt alsof je die shit wel goed in orde gaat krijgen. Kan je op betreffende uni geen ingangstoets maken voor wiskunde?

Maar doe je nu heao?
pi_122430571
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

'
Tja, die kostenplaatjes spelen nog niet heel lang een rol. Ik krijg alleen te horen : Het is allemaal heel moeilijk en als hbo'r ga je vast falen :Y

En ik dacht alleen "dikke lul" :W
Je gedachte is ook goed. Waarom zou jij je toekomst laten leiden door een zelfbenoemde adviseur? Als jij van jezelf weet dat je een goede studieritme hebt en weet dat je intelligent bent(geen arrogantie, maar zelfkennis) dan moet je 't gewoon proberen.
#freefrederike
pi_122430614
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:28 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Je gedachte is ook goed. Waarom zou jij je toekomst laten leiden door een zelfbenoemde adviseur? Als jij van jezelf weet dat je een goede studieritme hebt en weet dat je intelligent bent(geen arrogantie, maar zelfkennis) dan moet je 't gewoon proberen.
Bovendien is de universiteit nou ook zo moeilijk weer niet. Maar ik doe dan ook geen beta :6
pi_122430838
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Klinkt alsof je die shit wel goed in orde gaat krijgen. Kan je op betreffende uni geen ingangstoets maken voor wiskunde?

Maar doe je nu heao?
Ja, ik doe nu heao. Ze vragen om een James Boswell examen wiskunde of een vwo deelcertificaat. Om dat nu nog allemaal te halen, is ietjes te laat. James Boswell examen is al in mei of juni(correct me if im wrong), en ik heb niet de tijd om even 5 en 6 vwo wiskunde in 3-4 maanden tijd te leren, want ik moet ook nog zelf projecten maken voor het hbo e.d. Niet dat het hbo helemaal niks is hoor, ik ben ervan overtuigd dat het hbo wel nuttig kan zijn voor bepaalde studenten(maar niet voor mij). Ik ga wel morgen al wiskunde boeken van vwo bestellen om alvast aan de slag te gaan.
#freefrederike
pi_122430944
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:33 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ja, ik doe nu heao. Ze vragen om een James Boswell examen wiskunde of een vwo deelcertificaat. Om dat nu nog allemaal te halen, is ietjes te laat. James Boswell examen is al in mei of juni(correct me if im wrong), en ik heb niet de tijd om even 5 en 6 vwo wiskunde in 3-4 maanden tijd te leren, want ik moet ook nog zelf projecten maken voor het hbo e.d. Niet dat het hbo helemaal niks is hoor, ik ben ervan overtuigd dat het hbo wel nuttig kan zijn voor bepaalde studenten(maar niet voor mij). Ik ga wel morgen al wiskunde boeken van vwo bestellen om alvast aan de slag te gaan.
Ik ga ook nog naar de heao ja. Besloten dat het niveau zo dramatisch was dat ik daarnaast maar fiscaal en rechten ben gaan studeren. Gaat prima ^O^
pi_122431036
quote:
Ik wil niet als een betweter overkomen maar het is hbo en vwo.
Ik spel zeer bewust afkortingen die eigennamen zijn met hoofdletters, ook al schrijft het Groene Boekje het anders voor. Dit is een spellingsregel waarmee ik geen genoegen neem. Er zijn nog een paar andere forumleden die er net zo over denken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-02-2013 19:46:06 ]
#NoDAPL
pi_122431180
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik spel zeer bewust afkortingen die eigennamen zijn met hoofdletters, ook al schrijft het Groene Boekje het andes voor. Dit is een spellingsregel waarmee ik geen genoegen neem. Er zijn nog een paar andere forumleden die er net zo over denken.
Ik moest hard lachen
pi_122431418
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik spel zeer bewust afkortingen die eigennamen zijn met hoofdletters, ook al schrijft het Groene Boekje het andes voor. Dit is een spellingsregel waarmee ik geen genoegen neem. Er zijn nog een paar andere forumleden die er net zo over denken.
Oke, als jij het bewust doet, geef ik je geen ongelijk. Ik dacht echter dat jij het deed zonder redenatie. Ik moet wel zeggen dat je niet zomaar je eigen regels moet gaan maken, vroeg of laat kan je het onbewust fout schrijven in een zakelijke brief oid.
#freefrederike
pi_122431437
quote:

[..]

Oke, bedankt.

[..]

Je had ervoor kunnen kiezen om dit jaar staatsexamen te doen, je kan dat gemakkelijk combineren met je huidige HBO-opleiding. Je kan er alsnog voor kiezen om via de OU examens te maken en zodoende volgend jaar met een WO-opleiding te starten indien jij dit jaar slaagt voor dat HBO-jaar en de wet niet dusdanig wijzigt dat dat niet meer mag. ;)

quote:
Niet omdat ik er van oorsprong slecht in ben, want op de havo behoorde ik tot de betere leerlingen van de havo.
...
Ik heb een controlerende persoonlijkheid, ik vertrouw pas als ik zekerheid heb.
Waarom heb je dan niet direct voor het VWO gekozen? :?

quote:
Sorry, maar dit is echt onzin. Het gaat mij enorm veel geld kosten, want niet alleen moet ik extra schoolgeld en/of cursussen en toetsen betalen, ook mis ik hier een paar jaar aan inkomsten, die ik zou krijgen als de wetgeving niet om het minuut verandert.
Nogmaals, als jij jouw kaarten goed speelt dan kan jij zeer waarschijnlijk volgend jaar al naar het WO, veronderstellende dat jij hiervoor de capaciteiten hebt.
Als het goed is dan heb jij wat aan jouw opleiding gehad, zo niet dan zou het wel erg triest zijn. Die gederfte inkomsten zijn geen ramp, stop evenredig later met werken en dat valt wel mee. Ik ga er trouwens van uit dat het huidige Nederlandse pensioenstelsel (past niet bij deze tijd) tegen die tijd niet meer bestaat en dat je dus ook op dat vlak niet wordt benadeeld. ;)

quote:
Ik stelde enkel dat jij van een mug een olifant maakt, je mag rustig aandacht vragen voor die mug maar verwacht niet van ons dat wij het ook als een olifant zien. ;)
#NoDAPL
pi_122431560
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik stelde enkel dat jij van een mug een olifant maakt, je mag rustig aandacht vragen voor die mug maar verwacht niet van ons dat wij het ook als een olifant zien. ;)
Man, jij loopt hier drama te schoppen omdat iemand een onschuldige vraag stelt, wie maakt er nou van een mug een olifant?
pi_122431585
He bram, de miste havisten zijn niet echt bezig met zo snel mogelijk naar de universiteit komen ;)
pi_122431623
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik moest hard lachen
Ze hebben de regel ingevoerd om MAVO en HAVO met kleine letters te schrijven omdat veel mensen niet begrepen welk lidwoord je moet gebruiken voor deze afkortingen ("het"). Maak er kleine letters van en het gebruik van het lidwoord "de" mag wel. Zogenaamd was het probleem opgelost. Aan die onzin doe ik niet mee. Mensen moeten maar leren dat een lidwoord gekoppeld is aan een zelfstandig naamwoord, zo moeilijk is dat niet.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')