abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122354901
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:13 schreef Argo het volgende:

[..]

Terechte opmerking. Het concept van houden van elkaar, is mooi. Deze wereld is vervuild niet het milieu maar de mensen en het moraal. Dit is niet de wereld van mijn God.
Nee inderdaad, ben je ook voor het houden van een baby na verkrachting? Ik vind echt dat dat zou moeten, want elk leven is er een en elk leven heeft God gewild zodat ze in hem kunnen geloven.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:15:25 #77
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122354913
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:07 schreef koulo3000 het volgende:

[..]

Jep en als religie nou niet bestond waren de middeleeuwen misschien niet zo'n tijd van stilstand geweest en hadden we nou minstens 500 jaar op onze tijd vooruitgelopen
Nou ja, dat is nog maar de vraag hoor. ;) Tijden van relatieve technologische "stilstand' zijn er altijd wel geweest, maar ook in de middeleeuwen was die "stilstand" enkel zeer lokaal. In het Midden-Oosten en in Azië (China, Japan) maakte men juist een bloei periode mee.

Ook in Zuid en Midden-Amerika was er een bloei periode, met name wat betreft landbouw, wiskunde en sterrenkunde. Frappant genoeg schijnt het wiel daar nooit een technologische ontdekking te zijn geweest.

Van een echte stilstand is dus eigenlijk nooit sprake geweest, maar in Noord-west en Zuid Europa moest men wel even bijkomen van het instorten van het Westers-Romeins rijk. Het is ook niet zomaar iets...dat is een vermoeiende bezigheid...Rijken laten instorten. ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_122354970
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:15 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Nee inderdaad, ben je ook voor het houden van een baby na verkrachting? Ik vind echt dat dat zou moeten, want elk leven is er een en elk leven heeft God gewild zodat ze in hem kunnen geloven.
Hmm ik ben hier tegenstrijdig in. Omdat ik niet geloof dat God verkrachting als iets goeds ziet. Hoop ik dat als het kind geboren wordt, God heel veel genade heeft. Echt veel genaden. Het weghalen van het kind is natuurlijk het weghalen van God. Maar Sint Dimpna is ook vroeg gestorven als meisje. En zij was een heilige. Ik denk dat abortus hier mag, want God zal haar in de hemel opnemen. Verkrachting is niet iets waar God voor staat, wat daaruit voortvloeit ook niet dat denk ik.
pi_122354978
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:14 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Wat is een trol? Ik begrijp het niet hoor. Waarom zouden wij niet gelukkiger zijn? Wij hebben het besef dat er iemand is die goed voor ons zorgt, ons helpt en we lang leven in de hemel hierna. Jullie gaan gewoon naar de hel, ik bedoel, ja.
Nee hoor. Wij zullen verteren tussen 4 plankjes!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:17:02 #80
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122354993
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:10 schreef Tamashii het volgende:
Wat een onzin dit zeg, ik vind het zeer naar ook dat er zo over geloof wordt gesproken. Geloof maakt mij een heel blij persoon, het maakt me gelukkig diep in mijn hart. Ik weet dat er een persoon bestaat die mij in de gaten houdt en zorgt dat mij het beste overkomt. Ik vind dat andere mensen die niet in God geloven maar weg moeten van de Aarde. Misschien kunnen ze naar een andere planeet worden verbannen zodat de Aarde bedoeld is voor mensen die God liefhebben en respecteren. Elke dag bid ik 5 keer en dan hoor ik God zijn stem toenadering zoeken, dat is een puur geluksmoment. Niemand die gelooft kan zo toegewijd en respectvol zijn als ik, iedereen zou hier in mee moeten gaan en anders is het gewoon onzin.
Je spreekt over onzin, maar je schrijft wel het bovenstaande? :')
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_122354999
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:16 schreef Argo het volgende:

[..]

Hmm ik ben hier tegenstrijdig in. Omdat ik niet geloof dat God verkrachting als iets goeds ziet. Hoop ik dat als het kind geboren wordt, God heel veel genade heeft. Echt veel genaden. Het weghalen van het kind is natuurlijk het weghalen van God. Maar Sint Dimpna is ook vroeg gestorven als meisje. En zij was een heilige. Ik denk dat abortus hier mag, want God zal haar in de hemel opnemen. Verkrachting is niet iets waar God voor staat, wat daaruit voortvloeit ook niet dat denk ik.
Ja dat bedoel ik, maar ik ben eigenlijk wel van mening dat God alles goed vindt. Ik bedoel, hij regelt alles toch zelf? :{
pi_122355013
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:16 schreef Gouwenaartje het volgende:

[..]

Nee hoor. Wij zullen verteren tussen 4 plankjes!
Nouja, beter jij dan ik zullen we maar zeggen he! :{
pi_122355015
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:14 schreef Argo het volgende:

En dat kan je afgenomen worden, terwijl ik en God een plekje hebben dat niemand me kan afnemen.
Helaas ben jij al een gevallen. Vergaan door een web des leugens bij mensen die zich doen aan corruptie, geld en macht en dat te kunnen bereiken door mensen te manipuleren.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_122355033
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:12 schreef Tamashii het volgende:
Ik vind ook echt dat als de mensen zouden geloven, het een betere wereld zou zijn. Er zouden geen oorlogen meer zijn, mensen zouden geen ruzie meer maken want iedereen zou het hart van God hebben en weten dat er betere manieren zijn. Er zouden dan ook geen verkrachtingen meer plaats vinden en zowel vindt niemand dat erg want God vindt dat ook niet erg.
Hee, maar oorlogen zijn juist goed voor de wereld. Hoe raar het ook klinkt. Ze maken de economie sterker, wanneer het voorbij is.
pi_122355035
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:17 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik, maar ik ben eigenlijk wel van mening dat God alles goed vindt. Ik bedoel, hij regelt alles toch zelf? :{
Nee zeer zeker niet, kijk naar deze wereld. Is dat de wereld van God? Dacht het niet, snode plannetjes en het vuile gedrag van bepaalde mensen dat is wat er mis is. Ik denk en geloof echt dat de wereld vergaat op het moment dat de laatste christen sterft. De duivel heeft veel in zijn macht.
pi_122355044
quote:
Ik vind ook echt dat als de mensen zouden geloven, het een betere wereld zou zijn. Er zouden geen oorlogen meer zijn, mensen zouden geen ruzie meer maken want iedereen zou het hart van God hebben en weten dat er betere manieren zijn. Er zouden dan ook geen verkrachtingen meer plaats vinden en zowel vindt niemand dat erg want God vindt dat ook niet erg.
Ja dat hebben ook gezien tijdens de middeleeuwen. :') Overigens gebeurt het nog steeds.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:17 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Nee, wat jij doet moet je zelf weten van hem. Het boeit hem gewoon niet.
pi_122355103
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:17 schreef Argo het volgende:

[..]

Nee zeer zeker niet, kijk naar deze wereld. Is dat de wereld van God? Dacht het niet, snode plannetjes en het vuile gedrag van bepaalde mensen dat is wat er mis is. Ik denk en geloof echt dat de wereld vergaat op het moment dat de laatste christen sterft. De duivel heeft veel in zijn macht.
Dat zal niet gebeuren. Genoeg gekkies op deze aarde.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:19:53 #88
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122355126
quote:
Dit is gewoon ook aantoonbare onzin. :') Het is zelfs op geen enkele manier te beargumenteren dat god zelf vredelievend is. En het is ook aantoonbaar onzin dat het geloof in een hogere macht mensen zou weerhouden van misdaden tegenover andere mensen.

Je moet toch wel vreselijke naïef zijn om dit ook maar enigszins te willen geloven. Ik vond Argo al redelijk apart, maar jij verslaat hem wat dat betreft met vlag en wimpel. 8)7
pi_122355152
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:17 schreef Semisane het volgende:

[..]

Je spreekt over onzin, maar je schrijft wel het bovenstaande? :')
Ik begrijp niet hoe je dat kunt zeggen, maar goed. God gelooft in mij.
pi_122355191
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:20 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Nee doet hij niet. Hij heeft je allang laten vallen. Hij heeft iedereen inmiddels laten vallen.
pi_122355202
Als de ruiters komen, praten jullie anders.
pi_122355218
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:19 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dit is gewoon ook aantoonbare onzin. :') Het is zelfs op geen enkele manier te beargumenteren dat god zelf vredelievend is. En het is ook aantoonbaar onzin dat het geloof in een hogere macht mensen zou weerhouden van misdaden tegenover andere mensen.

Je moet toch wel vreselijke naïef zijn om dit ook maar enigszins te willen geloven. Ik vond Argo al redelijk apart, maar jij verslaat hem wat dat betreft met vlag en wimpel. 8)7
Wat?! Nou. God geeft mij anders gewoon gelijk, ik krijg het nu door namelijk. Jij ziet God niet eens dus wat praat je nou. :{
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:22:00 #93
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_122355225
Ik geloof dat ik moet poepen, nou geloof ik niet, dus laat maar...
pi_122355272
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:22 schreef n00b13 het volgende:
Ik geloof dat ik moet poepen, nou geloof ik niet, dus laat maar...
Sorry hoor, maar dit is dus echt geen taalgebruik meneertje, hoe kan je dat nou zeggen in het bijzijn van God. :{
pi_122355274
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:21 schreef Argo het volgende:
Gast... de Apocalyps was 300 jaar geleden. Wij zijn de nazaten van de mensen die het niet gehaald hebben.
Leren ze jullie tegenwoordig niets meer op school ?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:23:24 #96
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122355278
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:20 schreef Tamashii het volgende:

[..]

*Edit* Ach laat ook maar, I have been troll-baited. :'(
pi_122355288
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:23 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is dus echt geen taalgebruik meneertje, hoe kan je dat nou zeggen in het bijzijn van God. :{
Maar ze praten anders als de ruiters komen.
pi_122355296
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:23 schreef Grouch het volgende:
volgende:
Gast... de Apocalyps was 300 jaar geleden. Wij zijn de nazaten van de mensen die het niet gehaald hebben.
Leren ze jullie tegenwoordig niets meer op school ?
Ze moeten nog komen en Jezus zal ook terugkeren.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:24:02 #99
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122355307
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:21 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Wat?! Nou. God geeft mij anders gewoon gelijk, ik krijg het nu door namelijk. Jij ziet God niet eens dus wat praat je nou. :{
Over het algemeen zie ik hem elke dag in de spiegel. ^O^
pi_122355309
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:23 schreef Semisane het volgende:

[..]

Al was het maar om de laatste zin. Ik ga er inderdaad niet in mee, dus jouw geloof is onzin?
Nee hoor. Ik blijf voor altijd bij mijn standpunt. Ik merk elke dag hoeveel God van mij houdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')