Het feit dat je het niet eens leest betekent al dat je bang bent om toch te gaan twijfelen. Moet je vanavond weer jezelf in slaap gaan huilen in dat gristenbedje van je.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:29 schreef Jahr00n het volgende:
Alleen de titel gelezen.
Ik geloof zeker in God en vind het jammer dat mensen steeds maar weer moeten komen vertellen dat Hij niet zou bestaan. Het maakt me moe en intens verdrietig.
Hij heeft wel betere dingen te doen. En gaat zijn eigen kinderen niet straffen, hij houdt van iedereen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:27 schreef Semisane het volgende:
[..]
En die "Heer" is daar niet toe in staat?
Ik hou ook van jou!quote:
Ik sluit me bij je aan.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:29 schreef Jahr00n het volgende:
Alleen de titel gelezen.
Ik geloof zeker in God en vind het jammer dat mensen steeds maar weer moeten komen vertellen dat Hij niet zou bestaan. Het maakt me moe en intens verdrietig.
Ga toch weg stomme troll..quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:31 schreef Gouwenaartje het volgende:
[..]
Het feit dat je het niet eens leest betekent al dat je bang bent om toch te gaan twijfelen. Moet je jezelf vanavond weer huilend in dat gristenbedje van je liggen.
Als deze "heer" toevallig als eigenschappen almachtigheid, alwetendheid en ook nog een overal aanwezig is, dan is dat niet zo relevant, lijkt me.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:31 schreef Argo het volgende:
[..]
Hij heeft wel betere dingen te doen. En gaat zijn eigen kinderen niet straffen, hij houdt van iedereen.
Je begrijpt hem verkeerd, hij doet alles uit liefde. Hij is geen alwetende detective die straft etc. Hij is slechts een liefdevolle vader, die zijn kinderen die gered willen worden red. Hij is almachtig. Jij kan zoiets als God niet begrijpen een te complex wezen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:34 schreef Semisane het volgende:
[..]
Als deze "heer" toevallig als eigenschappen almachtigheid, alwetendheid en ook nog een overal aanwezig is, dan is dat niet zo relevant, lijkt me.
Daarbij als die "heer" geen heil ziet in het straffen van mensen die zich niet zo fijn uitdrukken over hem, dan lijkt het me van een onoverkomelijke arrogantie getuigen dat jij denkt dit wel te moeten doen.
Dus zeg het maar.
Waarom denk jij hem wel te begrijpen dan? En zelfs op zo'n manier dat jij denkt dat jij wel weet wat er moet gebeuren met mensen die zich niet zo charmant uitlaten over deze entiteit?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:38 schreef Argo het volgende:
[..]
Je begrijpt hem verkeerd, hij doet alles uit liefde. Hij is geen alwetende detective die straft etc. Hij is slechts een liefdevolle vader, die zijn kinderen die gered willen worden red. Hij is almachtig. Jij kan zoiets als God niet begrijpen een te complex wezen.
Hij is liefde, maar als je die liefde niet accepteert en niet naar hem luistert ga je naar de hel. God is wel eens boos geworden denk maar aan de ark. En andere bijbelseverhalen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:40 schreef Semisane het volgende:
[..]
Waarom denk jij hem wel te begrijpen dan? En zelfs op zo'n manier dat jij denkt dat jij wel weet wat er moet gebeuren met mensen die zich niet zo charmant uitlaten over deze entiteit?
Ik bid elke dag dat Hij de Zuiderzee in ere hersteld, ondanks dat ik daar zelf ook bij zal omkomen, maar soms moet je een hoog offer brengen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef Argo het volgende:
[..]
Hij is liefde, maar als je die liefde niet accepteert en niet naar hem luistert ga je naar de hel. God is wel eens boos geworden denk maar aan de ark. En andere bijbelseverhalen.
Uiteraard kan je boos worden op diegene die je lief hebben, maar de hele wereld verdrinken is in mijn ogen toch een behoorlijke schizofrene versie van de liefde. Laat staan ongehoorzame schepsels voor eeuwig straffen in zoiets als de hel. Dat getuigd toch echt niet heel erg van een stabiele persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef Argo het volgende:
[..]
Hij is liefde, maar als je die liefde niet accepteert en niet naar hem luistert ga je naar de hel. God is wel eens boos geworden denk maar aan de ark. En andere bijbelseverhalen.
Leg jij dat ook even uit aan een stervend aidsweesje in Afrika, dat ondanks dagelijks bidden wordt opgegeten door vliegjes ?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:38 schreef Argo het volgende:
[..]
Je begrijpt hem verkeerd, hij doet alles uit liefde. Hij is geen alwetende detective die straft etc. Hij is slechts een liefdevolle vader, die zijn kinderen die gered willen worden red. Hij is almachtig. Jij kan zoiets als God niet begrijpen een te complex wezen.
Je slaat de plank finaal mis..quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef Semisane het volgende:
[..]
Uiteraard kan je boos worden op diegene die je lief hebben, maar de hele wereld verdrinken is in mijn ogen toch een behoorlijke schizofrene versie van de liefde. Laat staan ongehoorzame schepsels voor eeuwig straffen in zoiets als de hel. Dat getuigd toch echt niet heel erg van een stabiele persoonlijkheid.
Van mij mag je je leven er aan ophangen hoor, daar niet van, maar het komt bij mij uitermate weinig overtuigend over. Maar goed ik ben ook zo een die de bijbelse god totaal onwaarschijnlijk acht.
Je moet de snode plannen van mensen nu niet vergelijken met Gods werk. mensen doen het die kinderen aan mensen die ver weg van God staan.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:54 schreef Grouch het volgende:
[..]
Leg jij dat ook even uit aan een stervend aidsweesje in Afrika, dat ondanks dagelijks bidden wordt opgegeten door vliegjes ?
Dus die kinderen kunnen er ook nog eens niks aan doen, en daarom zou god ze niet willen redden?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:56 schreef Argo het volgende:
[..]
Je slaat de plank finaal mis..
[..]
Je moet de snode plannen van mensen nu niet vergelijken met Gods werk. mensen doen het die kinderen aan mensen die ver weg van God staan.
Respect.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:57 schreef roos94 het volgende:
t stom vinden, mogen ze dat vinden. Ik doe en geloof wat goed voelt voor mij.
Ik oordeel niet over ongelovigen, is een keuze die je zelf maakt maar respecteer het dan ook als iemand anders niet hetzelfde als je denkt.
Het is ingewikkeld, het is ingewikkeld.... Maar vele heilige hebben mensen geholpen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef koulo3000 het volgende:
Je moet de snode plannen van mensen nu niet vergelijken met Gods werk. mensen doen het die kinderen aan mensen die ver weg van God staan.
Dus die kinderen kunnen er ook nog eens niks aan doen, en daarom zou god ze niet willen redden?
Ik snap gewoon niet hoe mensen de bijbel en dergelijke serieus kunnen nemen, ik vind het verhaal van roodkapje een stuk waarschijnlijker klinken dan vele delen uit de bijbel.
Zou kunnen, maar gezien alle duizenden versies van al die goden, geloven en godsdiensten is de kans behoorlijk aanwezig dat jij die plank ook compleet mist.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |