Inderdaad...quote:Op zondag 3 februari 2013 10:52 schreef sinepedraap het volgende:
Zo kunnen die kleine kinderen op vroege leeftijd volgepropt met leugens worden, ze hebben natuurlijk niemand meer alleen de verzorgers, en dus zijn ze erg makkelijk te indoctrineren en te programmeren. Ze krijgen te horen dat God hun vader is en ja omdat ze nog zo jong en naïef en goedgelovig zijn geloven ze dit natuurlijk. Tot ze opeens de duistere kant ontdekken en dan is het te laat om terug te gaan omdat ze nergens meer houvast kunnen vinden. Erg zielig allemaal
quote:Op zondag 3 februari 2013 10:55 schreef LuciferRising het volgende:
Dus dan moeten ze maar dood? Goeie redenering inderdaad.
http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Nicholasquote:Op zondag 3 februari 2013 10:54 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Geloven in een God is net zo als geloven in Sinterklaas.
quote:
Mensen die in het evolutiesprookje geloven...quote:
quote:Op zondag 3 februari 2013 15:29 schreef Geelman het volgende:
[..]
Mensen die in het evolutiesprookje geloven...
Sluit je ogen maar joh, velen zijn je voor gegaan.quote:
Nou inderdaad, ik sluit mijn ogen.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:31 schreef Geelman het volgende:
[..]
Sluit je ogen maar joh, velen zijn je voor gegaan.
Makkelijk om met de meute mee te lopen. Ik ben een vrijdenker, buiten de box denken is zoveel beter dan in 'wetenschappelijke' sprookjes geloven omdat een of andere wetenschapper het zegt.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:34 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nou inderdaad, ik sluit mijn ogen.
Ga nou maar eerst even nadenken over wat je claimt. En dan heb ik het nu enkel even over de bovenstaande statements en niet over je eventuele claims over bovennatuurlijke entiteiten.
Begin maar even met dit filmpje, dit legt het concept op een vrij begrijpelijke manier uit...mocht je het dan nog niet snappen, dan ligt het echt aan jezelf.![]()
Deze uitspraak doet mij vermoeden dat je in z'n geheel niet snapt waar wetenschap over gaat of wat wetenschappers doen. Je mag jezelf dan wel zien als een vrijdenker, maar wel eentje die simpel weg te weinig kennis hebt van datgene wat jij "wetenschappelijke sprookjes" noemt.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:37 schreef Geelman het volgende:
[..]
Makkelijk om met de meute mee te lopen. Ik ben een vrijdenker, buiten de box denken is zoveel beter dan in 'wetenschappelijke' sprookjes geloven omdat een of andere wetenschapper het zegt.
We leven in een vrij land gelukkig. Ik ben bang voor de dictatuur van het secularisme, maar ik zal strijden om godsdienstvrijheid in stand te houden. Ik vrijwaar mijn hersens van het evolutiesprookje.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:39 schreef Semisane het volgende:
[..]
Deze uitspraak doet mij vermoeden dat je in z'n geheel niet snapt waar wetenschap over gaat of wat wetenschappers doen. Je mag jezelf dan wel zien als een vrijdenker, maar wel eentje die simpel weg te weinig kennis hebt van datgene wat jij "wetenschappelijke sprookjes" noemt.
Van mij mag je hoor, maar echt indrukwekkend is het bepaald niet.
Veel meer dan irrationaliteit is dat niet. En dan laat ik de overduidelijke religieuze "bemoeienissen" in het verleden mbt politiek en maatschappij maar even links liggen.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:41 schreef Geelman het volgende:
[..]
We leven in een vrij land gelukkig. Ik ben bang voor de dictatuur van het secularisme, maar ik zal strijden om godsdienstvrijheid in stand te houden.
Je hebt waarschijnlijk niet eens een idee wat evolutie is, laat staan dat je er een oordeel over kan geven. Dat je niet verder kan komen dan "evolutiesprookje" zegt al meer dan genoeg.quote:Ik vrijwaar mijn hersens van het evolutiesprookje.
Ik geloof alleen in micro-evolutie. De schepping is geen toeval.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:45 schreef Semisane het volgende:
[..]
Veel meer dan irrationaliteit is dat niet. En dan laat ik de overduidelijke religieuze "bemoeienissen" in het verleden mbt politiek en maatschappij maar even links liggen.
[..]
Je hebt waarschijnlijk niet eens een idee wat evolutie is, laat staan dat je er een oordeel over kan geven. Dat je niet verder kan komen dan "evolutiesprookje" zegt al meer dan genoeg.
In deze twee zinnen zitten al 3 suggesties die echt nergens over gaan als dit kritiek moet zijn op evolutie en de evolutietheorie.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:46 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik geloof alleen in micro-evolutie. De schepping is geen toeval.
Waarom zeiken jullie elkaar af? Julie hebben beide namelijk geen gelijk.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:45 schreef Semisane het volgende:
[..]
Veel meer dan irrationaliteit is dat niet. En dan laat ik de overduidelijke religieuze "bemoeienissen" in het verleden mbt politiek en maatschappij maar even links liggen.
[..]
Je hebt waarschijnlijk niet eens een idee wat evolutie is, laat staan dat je er een oordeel over kan geven. Dat je niet verder kan komen dan "evolutiesprookje" zegt al meer dan genoeg.
Ik weet prima waar je het over hebt, daarom weet ik ook dat ik er ver vandaan moet blijven.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:51 schreef Semisane het volgende:
[..]
In deze twee zinnen zitten al 3 suggesties die echt nergens over gaan als dit kritiek moet zijn op evolutie en de evolutietheorie.![]()
Zoals ik al aangaf, je weet waarschijnlijk aan waarheid grenzend, denk ik nu zo niet waar je het over hebt. Zowel als het om wetenschap in het algemeen, als evolutie in het bijzonder.
Ach ja, gelukkig zijn atheïsten heel tolerant ten opzichte van andersdenkenden.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:52 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Waarom zeiken jullie elkaar af? Julie hebben beide namelijk geen gelijk.
En stel dat de een wel een punt zou hebben, waarom moet er dan altijd iets gezegd worden van "dat is dom"
Heel kinderachtig. Vooral bij een onderwerp waarbij niemand gelijk gaat krijgen.
Mensen die geloven die geloven.. Mensen die niet geloven die doen dat niet. Klaar.
Nou goedemiddag.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:52 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Waarom zeiken jullie elkaar af? Julie hebben beide namelijk geen gelijk.
En stel dat de een wel een punt zou hebben, waarom moet er dan altijd iets gezegd worden van "dat is dom"
Heel kinderachtig. Vooral bij een onderwerp waarbij niemand gelijk gaat krijgen.
Mensen die geloven die geloven.. Mensen die niet geloven die doen dat niet. Klaar.
Nee, dat weet je gewoon weg niet. Dat is ook de reden waarom ik je er op wijs.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik weet prima waar je het over hebt, daarom weet ik ook dat ik er ver vandaan moet blijven.
Ik ben redelijk zeker van m'n kennis.quote:
Gekkie! Open een 2e deelquote:Op zondag 3 februari 2013 15:56 schreef Geelman het volgende:
Snel, we hebben na deze post nog 6 mogelijkheden in dit topic om deze discussie te beslechten!
Ik verheug me er nu al op!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |