Ik vind dat alleen haalbaar als die onderzoeken véél sneller worden afgerond. Eeuwig aanslepende zaken zoals bij Mosquera zijn gewoon schandalig, het is me een raadsel waarom dat langer dan 2/3 maanden moet duren.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:17 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik zou het juist zonde vinden om zo'n dopeur het hele jaar in actie te zien.
Maar waarom is het hypocriet? Ik zie liever renners waartegen een zeer concrete verdenking bestaat niet koersen zolang een onderzoek loopt, we hebben de laatste jaren al genoeg koersen gehad die achteraf toch een andere winnaar bleken te hebben.
twitter:mrconde twitterde op zaterdag 02-02-2013 om 12:33:57Katusha already have problems after Saiz named Vicioso as Fuentes-client. Probably not a good time to say xxx and yyy was clients of Losa? reageer retweet
twitter:
+1quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind dat alleen haalbaar als die onderzoeken véél sneller worden afgerond. Eeuwig aanslepende zaken zoals bij Mosquera zijn gewoon schandalig, het is me een raadsel waarom dat langer dan 2/3 maanden moet duren.
Ja, ja, wachtrijen, tijdsgebrek, niet genoeg volk en geld om het allemaal zo snel te doen, maar daar hebben de renners niets mee te maken.
Ok, je begrijpt blijkbaar niet de betekenis van het woord concreet. Zoek het eens op.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Geen concrete beschuldiging? Jarenlang bij Rabo hebben gefietst is concreet genoeg.
Het is hoogstwaarschijnlijk dat alle vergrijpen van Blijlevens meer dan 8 jaar geleden zijn, daar valt op dit moment weinig aan te doen. En Blanco heeft simpelweg het geld niet op zijn contract af te kopen.quote:Verder heb je ook Blijlevens nog. Het is gewoon mij net wat te makkelijk om ze snel mogelijk de renner te willen lozen terwijl de besmette staf mag blijven. Klopt ook niet, als je echt tot een oplossing wil komen, dan moet eerst de besmette staf eruit.
Eens, zo'n tijdelijke schorsing kan alleen als er binnen een redelijke termijn duidelijkheid kan komen. Ik denk dat het in de zaak Sanchez wel nuttig is om hem voorlopig even niet te laten rijden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind dat alleen haalbaar als die onderzoeken véél sneller worden afgerond. Eeuwig aanslepende zaken zoals bij Mosquera zijn gewoon schandalig, het is me een raadsel waarom dat langer dan 2/3 maanden moet duren.
Ja, ja, wachtrijen, tijdsgebrek, niet genoeg volk en geld om het allemaal zo snel te doen, maar daar hebben de renners niets mee te maken.
Dequote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:40 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ok, je begrijpt blijkbaar niet de betekenis van het woord concreet. Zoek het eens op.
Ook in het wielrennen dienen nog enige normen te gelden, alhoewel je het niet zou denken.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De-opmerking van de dag.
We hoeven er niet geheimzinnig over te doen dat iedereen die jarenlang bij Rabo heeft gefietst meer dan verdacht is.
Kun je natuurlijk vallen over het woord concreet en dan wil ik het voor jou wel tussen haakjes zetten, neemt niet weg dat Dekker net zozeer een slechte reputatie heeft en ook op non-actief zou moeten worden gezet.
Van de nederlandse spelers weet ik het zeker gezien mijn KNLTB opleiding.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je van die andere spelers wel een heel goed beeld hebt wat dat betreft? Lijkt me haast alleen mogelijk als je bij hun (medische) begeleiding zit?
Sta je door die opleiding zo dichtbij die spelers dat ze alles met je delen dan?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Van de nederlandse spelers weet ik het zeker gezien mijn KNLTB opleiding.
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 02:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wie zegt dat er bij andere sporten zo weinig aan gedaan wordt? Het komt niet zo uitgebreid in het nieuws, maar ook bij andere sporten zijn ze echt wel bezig met prestatieverhogende middelen en de controles daar op. Het is nu eenmaal zo dat wielrennen en doping hand in hand gaan en aangezien het een sport is waar we met z'n allen veel naar kijken, wordt er ook veel aandacht aan besteed.
Bron: http://www.itftennis.com/antidoping/news/statistics.aspquote:Out-of-Competition testing - (Blood)
Total specimens Male specimens Female specimens
ITF/WADA 21 18 3
En tennissers weigeren ook geregeld controles, want die worden sowieso niet vaak genoeg gecontroleerd om 3 gemiste tests binnen een bepaalde periode te hebbenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.itftennis.com/antidoping/news/statistics.asp
In 2011 dus 3014 controles in het wielrennen tegen 21 controles in het tennis.
Tennis doet er inderdaad alles aan om valsspelers aan te pakken.
Nou geloof ik opzich wel dat die Haase clean is, die raakt toch niets.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sta je door die opleiding zo dichtbij die spelers dat ze alles met je delen dan?
Dan heeft 'ie juist doping nodig, om steeds achter die ballen aan te rennen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:49 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Nou geloof ik opzich wel dat die Haase clean is, die raakt toch niets.
Dooowpingquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan heeft 'ie juist doping nodig, om steeds achter die ballen aan te rennen.
Ja, maar, in het tennis is geen dopingprobleem. Doping heeft immers geen effect, want het is hartstikke technisch. Bovendien wordt er nooit iemand gepakt, dus heeft meer controleren geen zin.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.itftennis.com/antidoping/news/statistics.asp
In 2011 dus 3014 out of competition bloed controles in het wielrennen tegen 21 controles in het tennis.
Tennis doet er inderdaad alles aan om valsspelers aan te pakken.
Bizarre klacht aangezien ze in 2010 en 2011 geen enkele keer out-of-competition werd getest. Niet 1 keer.quote:"Stringent enough is putting it mildly. People show up at my house at five in the morning trying to test me. You never know when they come. Yeah, I get tested a lot. I don't know about the other players, but for me it's a pretty intense system, and I know a lot of the players feel the same way."
Zij was toch ook de panic room ingevlucht toen een dopingcontroleur voor de deur stondquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het meest hilarische is dan wel Serena Williams.
[..]
Bizarre klacht aangezien ze in 2010 en 2011 geen enkele keer out-of-competition werd getest. Niet 1 keer.
Ik denk dat daar wat Ricco-achtige verhalen zijn terug te vinden met al haar rare blessures, bizarre verhalen en plotse woede-uitbarstingen. Mysterieuze maandelang aanslepende voetblessures, een plotse longembolie, het houdt daar niet op.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zij was toch ook de panic room ingevlucht toen een dopingcontroleur voor de deur stond
en dat is dan wereldtopquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bizarre klacht aangezien ze in 2010 en 2011 geen enkele keer out-of-competition werd getest. Niet 1 keer.
Inderdaad, echt schandalig.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en dat is dan wereldtopmaar wel groot nieuws maken als de UCI minder tests doet
Die wilde toch een bar beginnen?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:06 schreef Falco het volgende:
Over Ricco gesproken, waar houdt die blaag zich mee bezig, nu ie nooit meer mag koersen?
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
http://www.atwistedspoke.(...)ardo-ricco-for-2024/
Rebellin als voorbeeld nemenquote:Ricco, who will be 40 years old when he finishes his suspension for blood doping, is confident he can still return to the form that saw him dominate the mountains of Italy and France. “What is 40? Look at Jens Voigt, look at that bald guy Chris Horner, look at Davide Rebellin? In twelve years you will see what the Cobra can do,” said Ricco. “I begin training tomorrow.”
En in 2012?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat valt ook nogal meequote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:49 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Nou geloof ik opzich wel dat die Haase clean is, die raakt toch niets.
In 2011 had ze dus wel die oot waarbij ze in de panicroom dook.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat er nog geen cijfers voor 2012 zijn vrijgegeven.
Dat is dan blijkbaar met de mantel der liefde bedekt, want ze staat niet in dit lijstje: http://www.itftennis.com/(...)O_62235_original.PDFquote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In 2011 had ze dus wel die oot waarbij ze in de panicroom dook.
Riccoquote:“I will decide when it is time to get off the bike. What is twelve years? It is just six two year suspensions. My lawyers are still examining my case and perhaps I will appeal again in a few years. My future and my conscience are clear. In 2024 Contador will be retired and I will win the Tour de France. This I promise you.”
Er is geen test afgenomen, vandaar dat 'ie er niet bijstaat.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is dan blijkbaar met de mantel der liefde bedekt, want ze staat niet in dit lijstje: http://www.itftennis.com/(...)O_62235_original.PDF
Opvallend dat alles wat min of meer als een topper kan worden beschouwd toch nog het indrukwekkende aantal van 3 (kan er ook maar eentje zijn, maar laat ons "positief" denken) out of competition tests heeft, behalve de Williamsen. Hetzelfde zie je in 2010 (toen werd ook Murray niet gecontroleerd).
A Twisted Spoke is niet serieus he.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
RiccoWel mooi dat hij naar de toekomst wil kijken en inmiddels een echte rekenmeester is geworden.
De winnaar van de TDF in 2024 staat al vast dus, degene die de titel verliest wegens dopinggebruik eveneens.
Ze zouden het kunnen zien als een poging om hun cijfers toch wat op te krikken.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er is geen test afgenomen, vandaar dat 'ie er niet bijstaat.
Je mag in tennis 3 out of competition missen, en je wordt vaak niet of maar 1x getest, dus je whereabouts hoeven nooit te kloppen en na 1 jaar heb je weer een reset van die gemiste testen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is dan blijkbaar met de mantel der liefde bedekt, want ze staat niet in dit lijstje: http://www.itftennis.com/(...)O_62235_original.PDF
Opvallend dat alles wat min of meer als een topper kan worden beschouwd toch nog het indrukwekkende aantal van 3 (kan er ook maar eentje zijn, maar laat ons "positief" denken) out of competition tests heeft, behalve de Williamsen. Hetzelfde zie je in 2010 (toen werd ook Murray niet gecontroleerd).
Kende het niet maar geweldig, een Engelse versie van De Speld.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
http://www.atwistedspoke.(...)ardo-ricco-for-2024/
belt brandwonden centrum......quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:37 schreef Komakie het volgende:
[..]
Genoeg
Federer, Djokovic, Haase, Sysling, De Bakker.
De rest heb ik niet zo'n heel goed beeld van. Van die Nederlanders weet ik het zeker, Federer bijna zeker en Djokovic durf ik mijn hand ook nog wel voor in het vuur te steken.
De eerste keer dat ik om een post van jou moet lachenquote:
Als LLS verdacht is gaan bij mij de alarmbellen af als ik Voeckler zie. Dat is praktisch zijn schaduw. Gilbert hoef ik toch niet uit te leggen?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:11 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Is er een directe aanwijzing ten opzichte van die twee?
Schoon lukt uitrijden niet eens toch, laat staan kandidaat voor het podium. Dan ben je vuiler dan vuil.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als je 4de wordt in de TDF in 2011, dat lukt naar mijn mening "no way" schoon
dat is idd mijn stelling,jaquote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Schoon lukt uitrijden niet eens toch, laat staan kandidaat voor het podium. Dan ben je vuiler dan vuil.
voor als je tijd over hebtquote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Net toevallig tennis gekeken THEFXR? 7 uur toptennis spelen, kan nooit zonder doping.
Niet alles, wel veel.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sta je door die opleiding zo dichtbij die spelers dat ze alles met je delen dan?
ik geloof je niet....quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:39 schreef Komakie het volgende:
[..]
Niet alles, wel veel.
Daarnaast ken ik een aantal trainers en doktoren die met die jongens werken en geloof me, ze gebruiken niets.
Sorry, maar ik ook niet.quote:
ben je nu hier dealers aan het werven, ofzo?quote:Op zondag 3 februari 2013 00:06 schreef Komakie het volgende:
Met niets bedoel ik natuurlijk niets wat niet toegestaan is.
Als je het niet gelooft, so be it.
Btw, iemand een prijslijstje wat al die verboden middelen kosten? Dan heb ik het wel over het echt goede spul he. Dingen als bloed transfusies enzo.
Een injectienaald is niet zo duur en een vriezer hebben de meesten wel.quote:Op zondag 3 februari 2013 00:06 schreef Komakie het volgende:
Met niets bedoel ik natuurlijk niets wat niet toegestaan is.
Als je het niet gelooft, so be it.
Btw, iemand een prijslijstje wat al die verboden middelen kosten? Dan heb ik het wel over het echt goede spul he. Dingen als bloed transfusies enzo.
hoe komen ze dan ooit die top 100 in?quote:Op zondag 3 februari 2013 00:33 schreef Stansfield het volgende:
Qua tennis zal buiten de top 100 volgens mij echt niet gebruiken. Ik heb wel eens begrepen dat die ook met moeite alles kunnen betalen. Het reizen, trainers enz. Binnen de top 50 zal het wel een ander verhaal worden. En zeker met zo weinig controles zal dat ook niet zo snel aan het licht komen.
Ooit gehoord van Kristina Antonychuk, Mariano Hood, Mark Nielsen, Dimitar Kutrovsky, Anthony Dupuis, Wayne Odesnik, Mohammed Mohazebnia en Dejan Katic? Zelfs met de flutcontroles zijn zij en een reeks andere onbekenden gepakt. Deze spelers hebben natuurlijk minder middelen om het allemaal professioneel te regelen zodat je niet positief test bij controles en bovendien kan de tennisbond met het pakken van dergelijke kneusjes laten zien dat ze toch echt wel volop tegen doping aan het strijden zijn.quote:Op zondag 3 februari 2013 00:33 schreef Stansfield het volgende:
Qua tennis zal buiten de top 100 volgens mij echt niet gebruiken. Ik heb wel eens begrepen dat die ook met moeite alles kunnen betalen. Het reizen, trainers enz. Binnen de top 50 zal het wel een ander verhaal worden. En zeker met zo weinig controles zal dat ook niet zo snel aan het licht komen.
De eerste 100 spelers van de wereld kunnen er aardig van leven. Nummers 100 t/m 200 kunnen er net van rond komen en alles wat lager zit heeft eigenlijk gewoon geen cent te makken. Die leven niet van hun prijzen- en sponsorgelden, maar hebben vaak een rijke pappie en mammie of moeten baantjes er naast hebben of iets anders zien te regelen om aan geld te komen.quote:Op zondag 3 februari 2013 00:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe komen ze dan ooit die top 100 in?
vanaf 60 euro per maand, heb je al wat testo.quote:Op zondag 3 februari 2013 01:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
De eerste 100 spelers van de wereld kunnen er aardig van leven. Nummers 100 t/m 200 kunnen er net van rond komen en alles wat lager zit heeft eigenlijk gewoon geen cent te makken. Die leven niet van hun prijzen- en sponsorgelden, maar hebben vaak een rijke pappie en mammie of moeten baantjes er naast hebben of iets anders zien te regelen om aan geld te komen.
Mede daarom was mijn vraag hoeveel dit soort dingen kosten.
Het lijkt de OS wel. Daar pakken ze ook altijd van die sporters uit landen die niets te vertellen hebben en een sport doen die niemand interesseert.quote:Op zondag 3 februari 2013 00:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ooit gehoord van Kristina Antonychuk, Mariano Hood, Mark Nielsen, Dimitar Kutrovsky, Anthony Dupuis, Wayne Odesnik, Mohammed Mohazebnia en Dejan Katic? Zelfs met de flutcontroles zijn zij en een reeks andere onbekenden gepakt. Deze spelers hebben natuurlijk minder middelen om het allemaal professioneel te regelen zodat je niet positief test bij controles en bovendien kan de tennisbond met het pakken van dergelijke kneusjes laten zien dat ze toch echt wel volop tegen doping aan het strijden zijn.
Die niemand in Nederland interesseert bedoel je?quote:Op zondag 3 februari 2013 08:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het lijkt de OS wel. Daar pakken ze ook altijd van die sporters uit landen die niets te vertellen hebben en een sport doen die niemand interesseert.
Maar in de atletiek pakken ze dan weer een Syrische hordenloopster en een Wit-Russische kogelstootster.quote:Op zondag 3 februari 2013 08:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die niemand in Nederland interesseert bedoel je?
Overigens is atletiek een vrij grote sport..
Met andere woorden: Je hebt geen enkele aanwijzing voor je stelling dat Gilbert en Voeckler uit de wind worden gehouden en dus is het niet meer dan een onderbuikgevoel.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:08 schreef kawotski het volgende:
[..]
Als LLS verdacht is gaan bij mij de alarmbellen af als ik Voeckler zie. Dat is praktisch zijn schaduw. Gilbert hoef ik toch niet uit te leggen?
Atletiek kent toch aardig wat grote dopingzaken, niet alleen de Balco-zaak maar ook nog legio andere atleten van naam die gepakt zijn. Wel vaak Amerikanen, daar was ook wel een inhaalslag nodig.quote:Op zondag 3 februari 2013 08:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar in de atletiek pakken ze dan weer een Syrische hordenloopster en een Wit-Russische kogelstootster.
Ze pakken zelden een jamaicaanse sprinter.
Dat de balco-zaak uitkwam was natuurlijk niet de verdienste van het IOC of zelfs de sportbonden.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Atletiek kent toch aardig wat grote dopingzaken, niet alleen de Balco-zaak maar ook nog legio andere atleten van naam die gepakt zijn. Wel vaak Amerikanen, daar was ook wel een inhaalslag nodig.
quote:Dear Dwain,
Per your request, this letter is to confirm I am willing to assist you in providing UK Sport and others with information that will help them to improve the effectiveness of their anti-doping programs.
The specific details regarding how you were able to circumvent the British and IAAF anti-doping tests for an extended period of time are provided below.
Your performance enhancing drug program included the following seven prohibited substances: THG, testosterone/epitestosterone cream, EPO (Procrit), HGH (Serostim), insulin (Humalog), modafinil (Provigil) and liothryonine, which is a synthetic form of the T3 thyroid hormone (Cytomel).
THG is a previously undetectable designer steroid nicknamed "the clear." It was primarily used in the off season and was taken two days per week, typically on Mondays and Wednesdays. Generally, these were the two most intense weight-training days of the week. The purpose was to accelerate healing and tissue repair. Thirty units (IU) of the liquid was place under the tongue during the morning time-frame. THG was used in cycles of "three weeks on and one week off."
Testosterone/epitestosterone cream was also primarily used during the off season. It was rubbed into the skin on the front of the forearm two days per week, typically Tuesdays and Thursdays. The dosage was ½ gram which contained 50mg of testosterone and 2.5mg of epitestosterone (20 to 1 ratio). The purpose was to offset the suppression of endogenous testosterone caused by the use of the THG and to accelerate recovery. The testosterone/epitestosterone cream was also used in cycles of three weeks on and one week off.
EPO was used three days per week during the "corrective phase", which is the first two weeks of a cycle. Typically, it was on Mondays, Wednesdays and Fridays. It was only used once per week during the "maintenance phase" thereafter, typically this was every Wednesday. The dosage was 4,000 IU per injection. The purpose was to increase the red blood cell count and enhance oxygen uptake and utilization. This substance provides a big advantage to sprinters because it enables them to do more track repetitions and obtain a much deeper training load during the off season. EPO becomes undetectable about 72 hours after subcutaneous injection (stomach) and only 24 hours after intravenous injection.
HGH was used three nights per week, typically on Mondays, Wednesdays and Fridays. Each injection would contain 4.5 units of growth hormone. Once again, this substance was used primarily during the off season to help with recovery from very strenuous weight training sessions.
Insulin was used after strenuous weight training sessions during the off season. Three units of Humalog (fast-acting insulin) were injected immediately after the workout sessions together with a powdered drink that contained 30 grams of dextrose, 30 grams of whey protein isolates and 3 grams of creatine. The purpose was to quickly replenish glycogen, resynthesize ATP and promote protein synthesis and muscle growth. Insulin acts as a "shuttle system" in the transport of glucose and branch chain amino acids. There is no test available for insulin at this time.
Modafinil was used as a "wakefulness promoting" agent before competitions. The purpose was to decrease fatigue and enhance mental alertness and reaction time. A 200mg tablet was consumed one hour before competition.
Liothryonine was used help accelerate the basic metabolic rate before competitions. The purpose was to reduce sluggishness and increase quickness. Two 25mg tablets were taken one hour before competition. There is no test available for liothryonine at this time.
In general terms, explosive strength athletes, such as sprinters, use anabolic steroids, growth hormone, insulin and EPO during the off season. They use these drugs in conjunction with an intense weight training program, which helps to develop a strength base that will serve them throughout the competitive season. Speed work is done just prior to the start of the competitive season.
It is important to understand it is not really necessary for athletes to have access to designer anabolic steroids such as THG. They can simply use fast-acting testosterone (oral as well as creams and gels) and still easily avoid the testers. For example, oral testosterone will clear the system in less than a week and testosterone creams and gels will clear even faster.
Many drug-tested athletes use what I call the "duck and dodge" technique. Several journalists in the UK have recently referred to it as the "duck and dive" technique. This is basically how it works.
First, the athlete repeatedly calls their own cell phone until the message capacity is full. This way the athlete can claim to the testers that they didn't get a message when they finally decide to make themselves available. Secondly, they provide incorrect information on their whereabouts form. They say they are going to one place and then go to another. Thereafter, they start using testosterone, growth hormone and other drugs for a short cycle of two to three weeks.
After the athlete discontinues using the drugs for a few days and they know that they will test clean, they become available and resume training at their regular facility.
Most athletes are tested approximately two times each year on a random out-of -competition basis. If a tester shows up and the athlete is not where they are supposed to be, then the athlete will receive a "missed test". This is the equivalent to receiving "strike one" when up to bat in a baseball game. The current anti-doping rules allow an athlete to have two missed tests in any given eighteen-month period without a penalty or consequence. So, the disadvantage for an athlete having a missed test is that they have one strike against them. The advantage of that missed test is the athlete has now received the benefit of a cycle of steroids. Long story short, an athlete can continue to duck and dive until they have two missed tests, which basically means that they can continue to use drugs until that time.
In summary, it's my opinion that more than fifty percent of the drug tests performed each year should be during the off season or the fourth quarter. This is when the track athletes are duckin' and divin' and using anabolic steroids and other drugs. Let me provide some rather startling information for your consideration. If you check the testing statistics on the USADA website, you will find that the number of out-of-competition drug tests performed during each quarter of 2007 are as follows: in the first quarter there were 1208, second quarter 1295, third quarter 1141 and in the fourth quarter there were only 642.
In late 2003 I advised USADA about the importance of random testing during the fourth quarter of the year. They did initially seem to follow my advice because they increased the number of fourth-quarter tests in 2004, 2005 and 2006.
However, they failed to continue this practice in 2007. Why would USADA decide to perform only 15% of their annual out-of-competition tests during the fourth quarter? Let's not forget that this is the off season before the upcoming summer Olympic Games. This is equivalent to a fisherman knowing that the fish are ready to bite and then consciously deciding that it is time to reel in his line and hook, lean his fishing pole up against a tree and take a nap.
On several occasions, I have provided detailed information to both USADA and WADA in an attempt to help them establish more effective testing policies and procedures.
I certainly have more information that I would like the opportunity to provide to you and UK Sport, but I will leave that for another time.
Hopefully, this information will be helpful and I am available to assist you further upon request.
Yours sincerely,
Victor Conte
Is die echt?quote:Op zondag 3 februari 2013 13:42 schreef Wombcat het volgende:
Moet deze niet ook in de OP?
[ afbeelding ]
Hahaha i lolled!quote:Op zondag 3 februari 2013 13:42 schreef Wombcat het volgende:
Moet deze niet ook in de OP?
[ afbeelding ]
Had die dat maar bij Lance Armstrong gedaan.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mart Smeets benadert Sven Kramer toch wel enorm kritisch op dit moment hoor.
Precies, net als met Thomas Dekker destijds..quote:Op zondag 3 februari 2013 11:29 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Met andere woorden: Je hebt geen enkele aanwijzing voor je stelling dat Gilbert en Voeckler uit de wind worden gehouden en dus is het niet meer dan een onderbuikgevoel.
quote:Op zondag 3 februari 2013 19:03 schreef kawotski het volgende:
[..]
Precies, net als met Thomas Dekker destijds..
Toen had ik ook een 'onderbuikgevoel' zoals sommigen dat noemenquote:
Bij Kenny van Hummel niet neem ik aan?quote:Op zondag 3 februari 2013 19:48 schreef kawotski het volgende:
[..]
Toen had ik ook een 'onderbuikgevoel' zoals sommigen dat noemen
Achteraf heeft iedereen de wijsheid.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:48 schreef kawotski het volgende:
[..]
Een onderbuikgevoel is geen bewijs voor het uit de wind houden van bepaalde renners.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:48 schreef kawotski het volgende:
[..]
Je mist het verschil tussen (mogelijk) dopinggebruik en uit de wind houden. Jij stelde het laatste, niet het eerste.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:22 schreef kawotski het volgende:
Noemen we het geen onderbuikgevoel maar gewoon genoeg weten. Bij een Gesink of zelfs Boom trek ik de grens en weet ik het niet, bij een Gilbert en Voeckler wel. Uiteraard was ik er niet bij en ga ik voor een groot deel af op de kennis van de mensen in mijn omgeving en niet die op een forum (al zitten hier zo nu en dan ook wel een paar tussen, nee genoeg zelfs, die niet de flauwste zijn en je niet meteen proberen af te branden).
En mocht Luisle niet betrokken zijn in de onderzoeken dan was het mij om het even echter ik vind het dan verdacht dat we Voeckler de bergen over zien vliegen alsof het niets is en van hem horen we niets nada. Vreemd of niet?
quote:New EPO test could help stamp out microdosing
The practice of microdosing tiny amounts of EPO in order to evade detection could be stamped out by a new process which has been developed by researchers, with the MAIIA test showing much greater sensitivities in pinpointing those who have used the drug.
A new paper published in the Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports has shown that in subjects given microdoses, the sensitivity of the test was 100% for at least twelve hours after an injection. Approximately thirty percent of plasma samples still exceeded the 99.9% passport threshold a full 72 hours after the substance is used in that way.
Aside from far greater sensitivity than what is currently in place, the dipstick nature of the test means that it is also much faster to perform.
Jakob Morkeberg was the lead researcher on the project and believes that the test could prove very important in fighting doping in sport. “With a little more validation, I think we have a good alternative to the implemented tests for EPO,” he told VeloNation. “The PMI [percentage of migrating isoforms – ed.] variances that are build into the passport model are not that robust due to the relatively low number of control subjects from which the variances are derived. Nevertheless, these 'preliminary findings' are encouraging, based on the small dosages detected.”
Both Floyd Landis and Thomas Frei gave evidence in the past that with current EPO testing, it’s possible to inject the substance late at night and, by drinking plenty of water, be fully clear of the danger of detection by the time the testers call the next morning.
That meant that the standard EPO test has a real limitation, but the newer approach would be far better at snagging riders in that situation.
Morkeberg, who is based out of the Copenhagen Muscle Research Centre, was involved in implementing the internal testing programme used by Team CSC several years ago. He has been working hard to try to stamp out blood doping.
He said that the protocol for the research paper had cycling in mind. “I replicated a administration regime that could take place in the lead up and during a Grand Tour; relative small dosages in the lead up, and then micro/masking dosages during the GT,” he said.
It is not yet clear when the new test will be implemented, but it seems it will be a valuable addition to the fight against doping.
Read more: http://www.velonation.com(...)g.aspx#ixzz2JsbWqPkF
Voeckler rijdt al een jaar of 8 op een hoog niveau. Ik ga niet ontkennen dat zijn niveau de laatste 2 jaar hoger is dan de voorgaande 6, maar zo extreem veel progressie maakte hij niet.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:25 schreef Mani89 het volgende:
Voeckler is wel een typisch geval, rond de 30 en dan opeens een mega progressie doormaken, dat hele team ging in 2011 als een speer trouwens.
De laatste zinnen doen mij eigenlijk afvragen wat Conconi tegenwoordig nog uitsteekt. Was destijds toch de "leermeester" van Ferrari en Checcini , maar zou die nog ergens in iets actief zijn ?quote:Op maandag 4 februari 2013 00:12 schreef marcodej het volgende:
http://www.vier.be/dekruitfabriek/videos/dokter-fuentes/32241
Stuk in De Kruitfabriek over Fuentes en EPO en daar wordt ook gezegd dat de dopingjagers er steeds dichter opzitten. Aranesp, tweede generatie epo, kon direct gedetecteerd worden bijvoorbeeld.
wquote:Op maandag 4 februari 2013 01:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Voeckler rijdt al een jaar of 8 op een hoog niveau. Ik ga niet ontkennen dat zijn niveau de laatste 2 jaar hoger is dan de voorgaande 6, maar zo extreem veel progressie maakte hij niet.
Iedereen vergeet dat het een extreem laffe Tour was waar nauwelijks werd aangevallen en men in groep de cols beklom. Toen Schleck er aan begon, ging Voeckler gewoon vrij simpel overboord. Als ze daar normaal doen en niet wachten tot de 18e rit om eindelijk eens aan een offensief te beginnen, dan rijdt Voeckler waarschijnlijk niet eens top 10.
Wat niet wil zeggen dat ik Voeckler vertrouw, maar ik vind het absoluut geen "typisch geval".
twitter:TourDeJose twitterde op maandag 04-02-2013 om 07:05:29Spanish paper AS has big article on doping in football. Real Sociedad’s former president says they paid for doping for six years! reageer retweet
quote:'Real Sociedad kocht jarenlang dopingproducten'
HOOFDDORP - De Spaanse voetbalclub Real Sociedad kocht gedurende zes jaar lang, tussen 2002 en 2008, met zwart geld verboden middelen.
Dat zegt Iñaki Badiola, de oud-voorzitter van de club uit het Baskenland, in de krant AS. De clubdokters die zich met deze praktijken bezighielden vertrokken vijf jaar geleden, vlak na het aantreden van Badiola.
"Hoe ik op deze zaak stuitte? Ik liet snel na mijn aantreden een onderzoek doen naar de boekhouding tussen 2002 en 2008 door Ernst & Young. Toen kwamen we achter die betalingen."
"Het betroffen echt middelen die destijds verboden waren. Waarom we toen niet de publiciteit zochten? Er was gewoon weinig aandacht voor. In mijn periode waren er in ieder geval geen vreemde medische praktijken."
Tweede plaats
Real Sociedad finishte in 2003 verrassend als tweede in de Spaanse competitie. De club uit San Sebastian stond destijds onder leiding van voorzitter José Luis Astiazarán.
Badiola sluit niet uit dat de overstap van Astiazarán naar de Liga Profesional (de Spaanse versie van de Eredivisie CV) de reden was dat de dokters nooit zijn bestraft.
De spelers van Sociedad testten nooit positief. "Dat zegt alles over de falende controles. Er werd niet eens op epo getest. Ik weet ook geen namen van spelers die zich hieraan schuldig zouden hebben gemaakt. Ons onderzoek richtte zich op de dokters."
Fuentes
De ex-preses weet niet precies welke producten er werden aangeschaft, maar hij sluit niet uit dat de club samenwerkte met Eufemiano Fuentes, die tientallen wielrenners aan bloeddoping hielp.
De Spaanse dopingdokter, die momenteel terecht staat, erkende vorige week dat mensen uit verschillende takken van sporten tot zijn klantenkring behoorden. Fuentes heeft tot nu toe nog geen namen genoemd.
"Het is belangrijk dat er snel duidelijkheid komt", aldus Badiola. "Voor Real Sociedad maakt het niet veel uit, maar het zou goed zijn als de betrokkenen hun straf niet ontlopen."
Geld
De voormalige voorzitter zou er niet vreemd van opkijken als blijkt dat meer voetbalclubs illegale producten hebben gekocht.
"In het wielrennen is het voordeel van doping natuurlijk evident met bergetappes van meer dan tweehonderd kilometer die elkaar opvolgen. Misschien is het in het voetbal minder nodig, maar anderzijds: er gaat zoveel geld om in deze sport."
Door: NUsport
Ik ga ervan uit dat je dit niet meent, maar blijft toch vreemd dat er serieus mensen zijn dit dit weleens zegge. Met doping kan je vaker en langer voluit gaan tijdens sprint en je bent minder snel uitgeput wat zeer veel invloed heeft op de controle die je over je spieren en dus balbehandeling hebt. Raar dat er zo vaak mensen zijn die roepen dat het bij voetbal weinig invloed zal hebben.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Doping werkt helemaal niet voor voetballers man
Bij schaatsen maakt alleen techniek uit.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:10 schreef VreemdeEend het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat je dit niet meent, maar blijft toch vreemd dat er serieus mensen zijn dit dit weleens zegge. Met doping kan je vaker en langer voluit gaan tijdens sprint en je bent minder snel uitgeput wat zeer veel invloed heeft op de controle die je over je spieren en dus balbehandeling hebt. Raar dat er zo vaak mensen zijn die roepen dat het bij voetbal weinig invloed zal hebben.
Niet zo gek als zelfs onze Nederlandse dopingexpert Harm Kuipers dat beweertquote:Op maandag 4 februari 2013 11:10 schreef VreemdeEend het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat je dit niet meent, maar blijft toch vreemd dat er serieus mensen zijn dit dit weleens zegge. Met doping kan je vaker en langer voluit gaan tijdens sprint en je bent minder snel uitgeput wat zeer veel invloed heeft op de controle die je over je spieren en dus balbehandeling hebt. Raar dat er zo vaak mensen zijn die roepen dat het bij voetbal weinig invloed zal hebben.
Nee man. Voetbal is schoon en wielrennen is door en door verrot. Opdoeken die zooiquote:Op maandag 4 februari 2013 11:10 schreef VreemdeEend het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |