Na de premieverhogingen de afgelopen jaren en het niet compenseren van de inflatie voor degenen die pensioen ontvangen heeft PMT vandaag bekend gemaakt dat het de pensioenen ook nog eens gaat korten. Met maar liefst 6,3%! Dit houdt in dat iemand met een pensioen van ¤ 500,- bruto er 20 euro netto op achteruit gaat!
http://www.bpmt.nl/over-p(...)oenverlaging-pmt-6-3Waar andere pensioenfondsen het hoofd nog boven water lijken te kunnen houden krijgen deze zeer dikbetaalde prutsers het enkel voor elkaar te door het geld bij de mensen die altijd hard hebben gewerkt weg te halen. Maar geloof maar niet dat deze topbestuurders (!) zélf ook maar een cent in zullen leveren! Nee hoor, het graaien gaat lekker door...
Een korte blik in het jaarverslag 2011 (2012 is nog niet beschikbaar) levert het volgende op:
Personeelskosten 2010: ¤ 2.418.000 (aantal werknemers 27)
Personeelskosten 2011: ¤ 2.838.000 (aantal werknemers 28)
De gemiddelde bedragen die per persoon aan personeelskosten worden uitgegeven,¤ 89.555,- (2010) en ¤ 101.357,- (2011), zijn natuurlijk al volstrekt belachelijk. Als je dan nog bekijkt dat in alle sectoren die het zwaar hebben wordt gesneden, en deze pipo's het voor elkaar krijgen om in de crisistijd de salariskosten in 1 jaar met 13% te laten stijgen (!!) waar zijn we dan in godsnaam mee bezig.
Had ik maar de kans om mijn inkomen zelf te sparen/investeren/beleggen, in plaats van het bij deze incompetente graaiers te dumpen.
De klacht lijkt me duidelijk.