abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122313287
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Sinds een week of 2 hoor ik bij mijn auto (daihatsu cuore uit 1999) een fluitend geluid als ik een constant toerental aanhoudt bij het rijden. Zodra ik gas bijgeef of juist het gas loslaat houdt het ook meteen op, tot ik weer een toerental aanhoudt, dan begint het meteen weer. Dit is bij koude en warme motor, dat maakt dus geen verschil. Het komt volgens mij wel onder de motorkap weg. Het is niet de v-snaar volgens mij...

Ik hoor graag ideeen wat het zou kunnen zijn, zodat het opgelost kan worden..

groetjes Nancy
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:31:52 #2
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_122313727
Is het de Turbo?
pi_122314017
Voor zover ik weet heeft mijn auto geen turbo...
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:55:09 #4
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_122315138
Nieuwe kopen
pi_122316412
was niet helemaal de bedoeling... :(
pi_122316445
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:23 schreef nancydusty het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Sinds een week of 2 hoor ik bij mijn auto (daihatsu cuore uit 1999) een fluitend geluid als ik een constant toerental aanhoudt bij het rijden. Zodra ik gas bijgeef of juist het gas loslaat houdt het ook meteen op, tot ik weer een toerental aanhoudt, dan begint het meteen weer. Dit is bij koude en warme motor, dat maakt dus geen verschil. Het komt volgens mij wel onder de motorkap weg. Het is niet de v-snaar volgens mij...

Ik hoor graag ideeen wat het zou kunnen zijn, zodat het opgelost kan worden..

groetjes Nancy
het is de wind!
pi_122316469
Het zijn alle mannen die langs de kant van de weg naar je fluiten!
It was a business doing pleasure with you.
pi_122317343
de ( i ) staat voor turbo toch? weet je zeker dat er geen ( i ) op zit?
  Moderator donderdag 31 januari 2013 @ 21:36:53 #9
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_122317577
filmpje kan wel helpen natuurlijk. met geluid uiteraard!
pi_122318138
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:34 schreef TC_Artemis het volgende:
een i kan voor van alles staan maar staat meestal voor injectie
pi_122318353
Even langs de garage. Geluiden zijn niet te beoordelen van achter een scherm
pi_122323349
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:34 schreef TC_Artemis het volgende:
:')
i staat voor injectie.
OT: ik denk dat een wiellager kapot is maar dat is niet te beoordelen. Ga eens op een constante snelheid rijden tot je het geluid hoort en zet de auto dan in de vrij, hoor je het dan nog steeds?
My dials are pupillated.
pi_122334061
wiellagers zoemen/resoneren vaak.

Fluitend bij constant toerental. Stationair ook?

Ik had laatst ook een raar fluitend geluid. Alleen boven een bepaald toerental, stationair en bij acceleren niet. Bleek toch de v-snaar te zijn die dusdanig glad was dat hij bij optrekken helemaal doorgleed, stationair nog aangreep en met alle andere toerentallen half slipte, half pakte en dus geluid maakte. raarrr, maar waarrrr.

Maar het kan echt vanalles zijn hoor. Ik zou er mee naar de garage gaan.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:16:23 #15
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_122334328
Doe eens de kap open en ga met 2 man luisteren waar het vandaan komt. Dus 1 geeft gas tot het betreffende torental en de ander luistert onder de kap.
pi_122336798
Als ik er net mee rij doet hij het de 1e minuut niet, daarna komt het geluid opzetten bij constante toeren. Draait hij dan stationair dan doet hij het ook.. vanmiddag een afspraak bij een garage, misschien kunnen we dan wat vinden! Als ik meer weet zal ik wel weer even van me laten horen :) Bedankt voor de tips in elk geval!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:13:49 #17
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_122350385
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:28 schreef nancydusty het volgende:
Als ik er net mee rij doet hij het de 1e minuut niet, daarna komt het geluid opzetten bij constante toeren. Draait hij dan stationair dan doet hij het ook.. vanmiddag een afspraak bij een garage, misschien kunnen we dan wat vinden! Als ik meer weet zal ik wel weer even van me laten horen :) Bedankt voor de tips in elk geval!
Er zit een muis vast in de radiatorfan. Als de auto wat warmer wordt begint deze met hoge toeren te draaien. De muis kan dit niet waarderen en begint te piepen. Echter door de vele toeren klinkt het gepiep als een gefluit.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 19:50:52 #18
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_122353820
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:13 schreef Grielen het volgende:

[..]

Er zit een muis vast in de radiatorfan. Als de auto wat warmer wordt begint deze met hoge toeren te draaien. De muis kan dit niet waarderen en begint te piepen. Echter door de vele toeren klinkt het gepiep als een gefluit.
Arme muis ;( .
pi_122592963
Whaha :) was het maar een muisje, dan wisten we wat het was...

Auto heeft aantal uren garage achter de rug. Komt ergens bij gasklephuis weg of de slangen die eraan zitten.. probleem nog steeds niet verholpen, niemabd weet wat het precies is.

Kan het een vacuumslangetje zijn ofzo? Of uit gasklephuis zelf komen? Ik heb al wel andere forums gevonden met zelfde auto en zelfde probleem maar geen oplossing...zou ook graag een foto plaatsen, als iemand dat uit kan leggen?
pi_122594152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:17 schreef nancydusty het volgende:
zou ook graag een foto plaatsen, als iemand dat uit kan leggen?
Je kan een foto uploaden op bijvoorbeeld www.tinypic.com
Na het uploaden kun je uit een aantal 'codes' kiezen en dan kies je voor degene waar de image-tag omheen staat, zoals hier:
1[IMG]http://i48.tinypic.com/16ld3rk.jpg[/IMG]
En die plak je hier in het reageerveld.

Mocht het alsnog niet lukken, mag je de foto ook mailen naar anne@fok.nl
Dan upload en plaats ik hem wel voor je.
pi_122598861
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:13 schreef Grielen het volgende:

[..]

Het zou nog mogelijk zijn ook :')
Muizennest onder/in de achterbank, platte pad in de wielkast, knaagdier in de luchtfilterbak en knapperig dood vogeltje in een remklauw, I've seen it all :') :r
pi_122633714
Volgens mij is het gelukt met de fotos.. mijn motorblok geheel:

En hier het gedeelte waar de fluittoon vandaan komt:

De foto is om 1 of andere reden wel een kwart gedraaid naar links op die site, dus ff je hoofd opzij houden naar links haha
pi_122633739
En dankje Anne!
pi_122634577
Ik denk dat je motor kapot is, koop een nieuwe achterband! ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:19:41 #25
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_122637946
Kom op jongens, deze user heeft serieus hulp nodig. ONZ zit verderop.

TS, geluid komt bij het gasklephuis weg dus. Trekt ie daar valse lucht aan? Kan de pakking zijn die niet goed meer is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')