Ik weet niet of ze dat gaat gebruiken, maar werk als systeembeheerder dus kan dat wel snel regelen mocht dat wel nodig zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:10 schreef Xcalibur het volgende:
Klinkt wel als een degelijke setup op zich.... Misschien lettertype standaard groter ofzo?
Wellicht nog Word installeren, of is dat niet relevant?
Oja dat moet ik nog even doen, thnxquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:10 schreef Inverted_World het volgende:
Wellicht dat je haar niet admin kan maken, dus geen dingen kan installeren etc?
Goede tip, thnxquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:10 schreef trovey het volgende:
Schoonmaakprogramma zoals Ccleaner automatisch laten opstarten bij het aanzetten van de computer zodat de boel elke dag automatisch opgeschoond wordt, heb ik ook gedaan bij een oudere buurman met slecht zicht. Scheelt weer eens in de zoveel tijd een langzame computer opschonen.
Sites: Seniorennet.
Nee nog niet, maar ik weet ook nog niet wat ze voor mail adres wil hebben.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:41 schreef Sometimes het volgende:
Heeft ze al een mailadres?
Eentje aanmaken bij een provider die makkelijk te beheren is en waar je op afstand ook bij kan.
Voor mijn ouders heb ik een hotmail adres aangemaakt en Windows Live geinstalleerd. Erg eenvoudig en indien nodig kan ik via het web er ook makkelijk bij (als er weer eens iets is met een bijlage).
Gmail is een goede keuze.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:42 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Nee nog niet, maar ik weet ook nog niet wat ze voor mail adres wil hebben.
Is Gmail niet heel overzichtelijk voor een ouder iemand?
Dat typt weer lastiger vind ikquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:00 schreef kaaskazer het volgende:
Is een iPad niks voor haar?? Werkt simpeler dan een computer.
Denk niet dat ze een mediaplayer gebruikt, en voor wat ze doet kan ze WMP wel gebruiken.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:50 schreef m1st1g het volgende:
een goede mediaplayer ?
pdf viewer
ppt viewer
Ik heb Microsoft Essentials geinstalleerd, die is makkelijk in gebruik vind ikquote:
Laat Java applets i.i.g. maar achterwege, anders is oma zo gehackt. Bleek laatst weer zo lek als een mandje.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:07 schreef So_Surreal het volgende:
• Zoveel mogelijk hulpapplicaties zoals Java, flashplayer en SIlverlight al geïnstalleerd
quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:24 schreef Henno het volgende:
[..]
Laat Java applets i.i.g. maar achterwege, anders is oma zo gehackt. Bleek laatst weer zo lek als een mandje.
Windows 8 aan senioren aanbieden, strak plan.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik zou eerder voor een iPad icm los toetsenbord gaan, of anders Windows 8 maar dat is wel een hele dure optie. Beiden wel echter stukken gebruikervriendelijker dan een voor een senior buitenaards systeem als het conventionele Windows.
Mijn oma gebruikt op dit moment een iPad, echt verschrikkelijk, zeker omdat overal een aparte app voor is, waarvan ze de userinterface dan niet goed begrijpt. Windows ging toch nog een stuk makkelijker. Alleen die PC is dusdanig oud dat het zonde is om een nieuwe te kopen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik zou eerder voor een iPad icm los toetsenbord gaan, of anders Windows 8 maar dat is wel een hele dure optie. Beiden wel echter stukken gebruikervriendelijker dan een voor een senior buitenaards systeem als het conventionele Windows.
iOS GUI is vele malen consistenter dan van Windows, maar oké, ik ben jouw oma niet (no shit).quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:58 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Mijn oma gebruikt op dit moment een iPad, echt verschrikkelijk, zeker omdat overal een aparte app voor is, waarvan ze de userinterface dan niet goed begrijpt. Windows ging toch nog een stuk makkelijker. Alleen die PC is dusdanig oud dat het zonde is om een nieuwe te kopen.
Als je gewoon wat windows-ristricties oplegd, alle gebruikte programma's op de desktop, dan lijkt het naar mijn weten toch aardig goed te werken.
Dat kan natuurlijk zijn, en in bepaalde mate is dat wellicht zo. Maar Windows kende ze enigzins, althans ze kon fatsoenlijk een website bezoeken, een berichtje plaatsen op facebook etc. Voor ons is iets als de UI van de FB app op iOS begrijpen iets logisch en simpels qua interpretatie, voor haar lijkt het alsof ze elke optie hebben verplaatst, en je kunt je er wel wat bij voorstellen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
iOS GUI is vele malen consistenter dan van Windows, maar oké, ik ben jouw oma niet (no shit).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |