abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122290056
Ik gebruik neusspray nooit meer dan 2 dagen achter elkaar dus dat weet ik al!
Ik kocht ongeveer 2 jaar geleden neusspray van verschillende merken, ook de duurdere, en een huismerk van een drogist.
Geen enkele werkte goed, behalve dat huismerk.
Vervolgens heb ik nog 4 van die flesjes gekocht, en die bewaard. Die gebruik ik nu al meer dan een jaar minimaal en nog altijd werkt het perfect!
Ik wissel ze niet wanneer ze op zijn, maar heb ze op verschillende plekken in het huis staan, ze zijn dus allemaal gebruikt.
Maar nu zat ik eens naar dat flesje te kijken, en wat staat daar op, na openen 1 maand houdbaar! Ookal is de uiterlijke gebruiksdatum pas volgend jaar.
Nou vroeg ik me af wat hier van klopt, aangezien ze sowieso allemaal nog goed werken. Wat gebeurt er na 1 maand? Word het dan ongezond om te gebruiken of gaat het alleen minder goed werken?
En daarnaast, wat word er bedoelt met "na openen"? Want het zijn van die flesjes met zon spuit, dus je maakt hem nooit echt open, in dat opzicht is hij al vanaf de aankoop open, dus ik kan me niet voorstellen dat dit verschil maakt? Iemand een idee?
Overigens staat er op: xylometazoline

[ Bericht 3% gewijzigd door DX11 op 31-01-2013 11:20:42 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_122290171
je mag het sowieso maar 7 dagen achter elkaar gebruikn volgens mij... Is verslavend hoor :P
pi_122290210
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:53 schreef KwadeAfdronk het volgende:
je mag het sowieso maar 7 dagen achter elkaar gebruikn volgens mij... Is verslavend hoor :P
Nee ik doe het ook niet langer dan dat, ik gebruik het ongeveer 1x per maand oid, meestal gewoon om de nacht door te komen als het heel erg is.
  donderdag 31 januari 2013 @ 10:59:32 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_122290350
Je neusbacteriën zwemmen vrolijk rond in dat flesje. Of het kwaad kan weet ik niet.
pi_122290414
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:59 schreef TNA het volgende:
Je neusbacteriën zwemmen vrolijk rond in dat flesje. Of het kwaad kan weet ik niet.
Op dat stukje plastic, onder een ander plastic dopje blijft dat maanden lang leven?
En daarnaast, als het uit mijn neus komt, mag het er toch ook vast terug in :P
pi_122290634
Jep gaat om de microbiologische zuiverheid niet zozeer chemisch verval.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_122290683
Bij mijn weten is het geen probleem om dit medicament langer dan een maand open te hebben, wel moet je er voor zorgen dat de spuitmechanismen/pipetjes schoon blijven zodat deze niet onder de bacteriën gaan zitten.

Wees echter wel terughoudend met dit middel en gebruik het nooit langer dan een week achtereen, het kan op lange termijn erg schadelijk zijn voor onder meer je neusslijmvlies.
pi_122290717
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:09 schreef Brollebol het volgende:
Bij mijn weten is het geen probleem om dit medicament langer dan een maand open te hebben, wel moet je er voor zorgen dat de spuitmechanismen/pipetjes schoon blijven zodat deze niet onder de bacteriën gaan zitten.

Wees echter wel terughoudend met dit middel en gebruik het nooit langer dan een week achtereen, het kan op lange termijn erg schadelijk zijn voor onder meer je neusslijmvlies.
Duidelijk, ik heb altijd al als gewoonte de bovenkant schoongehouden voordat ik hem sloot.
En zoals ik al eerder zei, gebruik hem max ongeveer 1x (nacht) per maand.
pi_122290793
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:09 schreef Brollebol het volgende:

Je neusslijmvlies past zich aan bij lang gebruik waardoor je een soort van chronische verstopte neus ontwikkeld. Gaat ook wel weer weg als je een tijd stopt, maar je schiet er bijzonder weinig mee op. Zoutoplossingen en dergelijke kun je wel gewoon langer gebruiken.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:42:13 #10
139330 TNA
For the stars that shine
pi_122291629
En waarom zou je het risico nemen voor die twee verkoudheden per jaar.

Na cocaïnegebruik kun je je neus ook even spoelen met water :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')