quote:
Blizzard maakt games die van een hele andere orde zijn, veelal multiplayer en grafisch zeer geavanceerd. Dus ja, begrip van network programming/computing, distributed systems, computer graphics (+ alle bijbehorende lineaire algebra), operating systems/memory management en uitstekende kennis en jarenlange ervaring met C/C++/C# zijn toch wel de minimale vereisten om daar gameprogrammeur te worden.
+ fysica maar dat is natuurlijk niet voor elke programmeur noodzakelijk. Het wordt lastig om water goed te animeren als je niet een goede kennis hebt van optica en golven. Kennis van (vloeistof)mechanica is ook handig, daarmee wordt een spel vaak toch wel wat leuker (niet noodzakelijk maar vaak wel).
Daarom de boodschap aan kinderen/jongeren die graag ooit games willen maken om ijverig aan de slag te gaan met wiskunde en natuurkunde en informatica te gaan studeren.
Ik vind het alleen een beetje jammer van die engine van Valve, die zeer terecht veel lof kreeg, dat je in de lucht je beweging kan veranderen (recht omhoog springen en dan je eigen verplaatsen, probeer het in het echt maar eens). Een compromis in het belang van de gameplay of een detail waar geen aandacht aan is besteed?
[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-06-2013 19:56:54 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL