abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127529886
de nieuwe rage is apps op de mobiel. je kan dus proberen apps voor de blackberry te maken. ik ken iemand die maakt apps voor windows mobile en tijdelijk populair. aangezien blackberry de beste smartphone heeft zullen zij snel marktaandeel veroveren. leer dus de programmeertalen die nodig zijn voor apps op de blackberry, leer ook een beetje over de structuur van programmeren.
pi_127533129
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:59 schreef 123dudeguys het volgende:
aangezien blackberry de beste smartphone heeft zullen zij snel marktaandeel veroveren.
:')
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:08:46 #28
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127537759
Blackberry is toch op sterven na dood? Dat bedrijf is zo wanhopig dat het vorig jaar nog reclame kwam maken op het terrein van mijn universiteit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_127537958
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:20 schreef Verbodsbord het volgende:
Gamemaker, kansloos dus :') ik zou er m'n geld niet aan verspillen.
pi_127557493
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 00:24 schreef EdwardNewgate het volgende:
Een topman van Blizzard had commentaar op "game" opleidingen. Hij zei dat hij nooit iemand met zo een opleiding heeft aangenomen of iemand kent die met zo een opleiding in de serieuze kant van de industrie er mee aan de slag is. Ik kan de bron helaas niet meer vinden maar neem maar van mij aan dat hij gelijk heeft. Deze opleidingen worden massaal aangeboden in de VS en staan bekent als geld aftroggelaars.

Kortom bespaar je centen.
Blizzard maakt games die van een hele andere orde zijn, veelal multiplayer en grafisch zeer geavanceerd. Dus ja, begrip van network programming/computing, distributed systems, computer graphics (+ alle bijbehorende lineaire algebra), operating systems/memory management en uitstekende kennis en jarenlange ervaring met C/C++/C# zijn toch wel de minimale vereisten om daar gameprogrammeur te worden.
Maar natuurlijk maakt niet elk gamebedrijf zulke games.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_127560310
quote:
Blizzard maakt games die van een hele andere orde zijn, veelal multiplayer en grafisch zeer geavanceerd. Dus ja, begrip van network programming/computing, distributed systems, computer graphics (+ alle bijbehorende lineaire algebra), operating systems/memory management en uitstekende kennis en jarenlange ervaring met C/C++/C# zijn toch wel de minimale vereisten om daar gameprogrammeur te worden.
+ fysica maar dat is natuurlijk niet voor elke programmeur noodzakelijk. Het wordt lastig om water goed te animeren als je niet een goede kennis hebt van optica en golven. Kennis van (vloeistof)mechanica is ook handig, daarmee wordt een spel vaak toch wel wat leuker (niet noodzakelijk maar vaak wel).
Daarom de boodschap aan kinderen/jongeren die graag ooit games willen maken om ijverig aan de slag te gaan met wiskunde en natuurkunde en informatica te gaan studeren.

Ik vind het alleen een beetje jammer van die engine van Valve, die zeer terecht veel lof kreeg, dat je in de lucht je beweging kan veranderen (recht omhoog springen en dan je eigen verplaatsen, probeer het in het echt maar eens). Een compromis in het belang van de gameplay of een detail waar geen aandacht aan is besteed?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-06-2013 19:56:54 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_127562360
Ik heb zelf ervaring als game developer en weet ongeveer hoe die wereld in elkaar zit. Vanaf mijn 14e heb ik meegewerkt aan mods, mapping, dedicated servers en een tijdje later heb ik gewerkt in de development team van een kleine mmo. Hiernaast heb ik ook ervaring met flash en unity3d.

Vergis je niet, games maken is gewoon werken op universitair niveau en vereist veel wiskundig en algoritmisch inzicht of zeer goede artistieke talenten qua 2d of 3d art. Als je echt geschikt bent om games te maken dan ga je over het algemeen niet naar een game opleiding, deze houden je vaak tegen in je ontwikkeling en zullen je op de lange duur frustreren met veel relatief nutteloos werk. Zo'n opleiding heeft alleen nut als je die gaat doen om contacten te leggen met andere game developers, wat bijvoorbeeld nuttig is als je een eigen bedrijf wil starten. Als je dit leuk zou vinden zou ik dat vooral gaan doen, maar het biedt geen garanties op een baan in de game industrie. Wat je over het algemeen veel beter kan doen is een tussenjaar nemen en fulltime games ontwikkelen om een portfolio op te bouwen en om te kijken of het wel wat voor je is. Als je jezelf niet kan motiveren tot werken of als je niet zelfstandig C# / C++ kan leren dan zal je het werk ook niet aan kunnen.

Zelfs als je bij een bedrijf wil werken die games ontwikkeld zal je portfolio belangrijk zijn, naar een papiertje wordt niet gekeken tenzij je een hoge universitaire opleiding hebt waarmee je een specialisme kan vervullen. Een veiliger alternatief is om bijvoorbeeld een universitaire opleiding Informatica, Wiskunde of Natuurkunde te doen en hiernaast games te ontwikkelen. Dit vereist veel werk en discipline, maar dat is nou eenmaal zo als je het graag wil. Met deze weg heb je solide papieren om je sollicitatie kracht bij te brengen, doe je kennis op die relevant is aan game development en kan je gewoon naast je opleiding in rustig tempo je portfolio opbouwen. Dat laatste is wat ik nu doe en biedt de grootste kans voor een goede toekomst in de game development, het gros van de game developers hebben een achtergrond in één van deze drie vakken.
pi_127562619
Leg eens wat meer uit hoe jij als puber je eerste stapjes zette?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_127563035
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 19:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Leg eens wat meer uit hoe jij als puber je eerste stapjes zette?
Dat was eigenlijk puur toeval. Ik speelde graag een aantal mods voor half-life en daar speelde ik vaak op een bepaalde server. Deze server bleek beheerd te worden door een van de developers van die mod. Hierbij werd ik een tijd later administrator van de officiële servers en begon ik met het maken van maps met Valve Hammer die werden toegevoegd aan de playlists van deze servers. Ik had ook een aantal kleine plugins geschreven die servers konden gebruiken.

Met een aantal van deze mensen zijn we een mmo gaan maken op basis van wat open source materialen. Hierbij deed ik vooral texture art, design en administratieve taken. Voor echt programmeren had ik toen die tijd nog geen kennis.

Met echt programmeren ben ik begonnen met Flash. Persoonlijk vind ik dit ook de beste opstap om te gaan programmeren voor mensen die de game development in willen. Als je niet gebruikt maak van de molehill library is de hele engine voornamelijk 2D. De taal is simpel en lijkt op JavaScript en C#, maar toch moet je alles zelf schrijven omdat er geen standaard algoritmes in zitten. Dat laatste is een nadeel van Unity3D, het verleid al snel om hele algoritmische blokken voor de physics, raycasting en collisions over te nemen zonder dat je er echt van leert. Unity3D is wel een erg mooie tool als je wat meer ervaren bent, omdat het wat meer gestroomlijnd werkt, native 3d support heeft en omdat je vrij makkelijk naar iOS en Android kan compilen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fox. op 08-06-2013 20:22:03 ]
pi_127563118
http://www.wouterbaars.ne(...)gamedesign-studeren/

Een blog over de studie gamedesign en waarom je beter iets anders kan studeren als je echt iets in de gamewereld wilt doen.
  zondag 9 juni 2013 @ 11:50:29 #36
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_127576892
http://www.gamasutra.com/(...)_new_game_school.php

Een toekomstige game design school gemaakt en gedoceerd door mensen uit de industrie, waaronder Blizzard. Een leuk idee maar zoals ze de opleiding omschrijven, klinkt het mij heel nutteloos in de oren. Krijgen ze geen programmeren, 3D-modelleren of lvl design? Ze worden allemaal opgeleid tot managers, handig.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zondag 9 juni 2013 @ 16:26:13 #37
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127584485
http://arstechnica.com/ga(...)-be-a-waste-of-time/

Why your gaming degree may be a waste of time

Anecdotally, it has become painfully clear that many of these trade schools are degree mills designed specifically to reap the rewards of offering naive students what amounts to a mirage. This isn't just my own perception; nearly every developer I've talked to on the matter has said that a general computer science (or fine art, digital media, or what have you) degree from a good university is worth infinitely more than a specialized trade school degree. A few lucky souls may wind up producing art or doing programming for projects directly out of trade school, but for the vast majority, unemployment at the hands of a limited skill set will be the unfortunate reality.

"Tradeschool" is in deze context ongeveer hetzelfde als hier een praktische HBO-opleiding.

Deze stapel is voor maximaal 1 jaar van een informatica-opleiding aan een universiteit, je leest de meeste van die boeken bij lange na niet zo gemakkelijk als romans.
Een realitycheck voor de HAVO- en VWO-scholieren die hopen het te kunnen maken in de gamewereld. Ja, als je heel erg creatief bent dan heb je niet zo'n WO-bèta-opleiding nodig maar dan ben je een van de duizend die hetzelfde talent heeft. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_127603196
Ik heb de link bekeken en nee, het is niet echt iets. Het is geen certificaat waarmee je aan het werk kunt. Ik zat op een Grafische school en iedereen werd goed voorgelicht over de specialisaties, waaronder gamedesign. De dingen die ze aangeven die je leert, heb ik alleen al geleerd door gewoon af en toe rond te snuffelen in het gamedesign lokaal. Als je gewoon van gamen houdt en het interessant vind hoe games gemaakt worden, is het misschien wel gewoon leuk om te doen voor de lol? Maar voor 300 euro kun je ook vast wel ergens leuke boeken vinden. En om nog antwoord te geven op je vraag, met deze cursus kun je vrij weinig maken. Er word nl uitgelegd hoe je dingen in een game toevoegt ed, niet hoe je vanaf 0 een game bouwt.

Even over aan de slag gaan in de game wereld: Je moet echt een goede opleiding gamedesign doen, en gewoon de beste zijn in je vak. Al die riedeltjes zoals ''Het aanbod van online game-aanbieders groeit als ook de advertentiemarkt binnen de "game markt" fors toeneemt. Kortom er is volop werk te vinden binnen deze branche.'', zijn echt onzin. Het is niet zo'n hele grote wereld en je moet er echt inkomen. Je moet leven voor het gamen, en werkt vaak fulltime en ook vaak overuren. Je werkt namelijk voor bazen waar hun hele leven over gamen draait, dit verwachten ze dan ook van jou. Wil je niet overwerken? Prima, voor jou nog 100 anderen die hun hele leven wél aan gamen willen wijden. Je kunt werken bij indie game bedrijfjes, maar ik weet wel dat Nederland ook 1 of 2 best bekende game bedrijven heeft. Op dit moment proberen ze vrouwen aan te trekken, omdat ze nu dus vol op bezig zijn de markt ook op vrouwen/meisjes te richten.

Dit is wat ik heb meegekregen van een aantal mensen die zelf in deze branche hebben gewerkt of werken. Is trouwens niet ontmoedigend bedoeld hoor.
pi_127608767
Als je een goede opleiding volgt (informatica/natuurkunde/wiskunde) en je in je vrije tijd jezelf bekwaamt met hobbyprojecten (mods, met andere hobbyïsten een spel ontwerpen, ...) dan heb je flink wat minder concurrentie, nietwaar? Niet dat je dan zo even aan de slag geraakt maar liever 10 concurrenten dan 1000 concurrenten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')