De blonde racist krijgt steeds meer moeite zijn achterlijke denkbeelden voor het voetlicht te brengen. Een goede zaak.quote:RIJSWIJK - De Duitse uitgever HJB ziet af van het publiceren van een boek van Geert Wilders. Zaterdag zou de presentatie zijn van „Zum Abschuss freigegeben” (Vrijgegeven om te worden afgeschoten) maar die is afgeblazen, zo laat de uitgeven dinsdag weten via de website.
Volgens HJB konden de uitgever en Wilders het niet eens worden over een uitgave die volgens de Duitse wet toelaatbaar zou zijn.
Wilders meldde dinsdagavond dat het boek toch niet uitkomt, omdat de Duitse uitgever wijzigingen wilde vanwege de „Duitse wet en censuur”. Die aanpassingen waren voor de PVV-leider niet acceptabel. „Dit toont aan dat het slecht is gesteld met de vrijheid van meningsuiting in Duitsland”.
Het gaat om het boek dat Wilders vorig jaar in de Verenigde Staten op de markt bracht onder de titel Marked for death over de islam en zijn strijd daartegen. In Duitsland luidde de ondertitel De waarheid over de oorlog van de islam tegen het westen.
Directeur Hansjoachim Bernt van HJB distantieert zich er bij voorbaat van als het boek nu bij een andere uitgever in Duitsland verschijnt.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, zo dan niet ons grootste goed. Liever verspreid men haar afwijkende gedachtes met elkaar dan dat iedereen voor elkaar zwicht. Zo komt er tenminste roering in de tent, meningen uitgewisseld, oplossingen bedacht en uiteindelijk vooruitgang geboekt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 05:31 schreef Oldie57 het volgende:
telegraaf.nl
[..]
De blonde racist krijgt steeds meer moeite zijn achterlijke denkbeelden voor het voetlicht te brengen. Een goede zaak.
Danken voor dat hij openlijk haat zaait, opzet tot agressiviteit jegens moslims en openlijke discriminatie? Danken dat ons rechtssysteem zo incompetent is dat hij er ook nog eens mee weg komt?quote:Op woensdag 30 januari 2013 05:44 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, zo dan niet ons grootste goed. Liever verspreid men haar afwijkende gedachtes met elkaar dan dat iedereen voor elkaar zwicht. Zo komt er tenminste roering in de tent, meningen uitgewisseld, oplossingen bedacht en uiteindelijk vooruitgang geboekt.
Oldie57 dank jij de staat maar elke ochtend op je blote knietjes dat jij in zo'n vrij land woont waar iemand als wilders kan zeggen van hij vindt!
Hij geeft gewoon zijn mening. Iedereen mag een verweer geven of zijn eigen mening er tegenin brengen. Geen probleem. Juist mooi.quote:Op woensdag 30 januari 2013 05:57 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Danken voor dat hij openlijk haat zaait, opzet tot agressiviteit jegens moslims en openlijke discriminatie? Danken dat ons rechtssysteem zo incompetent is dat hij er ook nog eens mee weg komt?
Vrijheid van meningsuiting heeft grenzen, namelijk daar waar het de vrijheid van anderen aantast. Ik maak in het dagelijks leven steeds meer discriminatie van moslims mee, en ik heb het er helemaal mee gehad. Dat achterlijke zooitje PVV-sympathisanten zijn in het bezit van één en dezelfde mentaliteit als die van de nazi-jagers in de oorlog, gewetenloze honden, de ware extremisten.
yup, maar onzin zit niemand op te wachten,quote:Op woensdag 30 januari 2013 05:44 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, zo dan niet ons grootste goed. Liever verspreid men haar afwijkende gedachtes met elkaar dan dat iedereen voor elkaar zwicht. Zo komt er tenminste roering in de tent, meningen uitgewisseld, oplossingen bedacht en uiteindelijk vooruitgang geboekt.
Oldie57 dank jij de staat maar elke ochtend op je blote knietjes dat jij in zo'n vrij land woont waar iemand als wilders kan zeggen van hij vindt!
Zeker maar die blonde engerd wil juist andersdenkenden de mond snoeren. Ik vind dus dat Wilders gewoon zijn domme bek moet houden omdat hij onzin uitspreekt en omdat nog maar weinigen hem serieus nemen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 05:44 schreef wenfer2 het volgende:
quote:Danken voor dat hij openlijk haat zaait, opzet tot agressiviteit jegens moslims en openlijke discriminatie? Danken dat ons rechtssysteem zo incompetent is dat hij er ook nog eens mee weg komt?
Vrijheid van meningsuiting heeft grenzen, namelijk daar waar het de vrijheid van anderen aantast. Ik maak in het dagelijks leven steeds meer discriminatie van moslims mee, en ik heb het er helemaal mee gehad. Dat achterlijke zooitje PVV-sympathisanten zijn in het bezit van één en dezelfde mentaliteit als die van de nazi-jagers in de oorlog, gewetenloze honden, de ware extremisten.
Nouuu... doordat dit boek "verboden" is zullen er vast plotsklaps meer mensen in geïnteresseerd zijn...quote:Op woensdag 30 januari 2013 06:37 schreef klabbakus het volgende:
[..]
yup, maar onzin zit niemand op te wachten,
iedereen die bagger praat en publiceert wordt niet verkocht in de boekwinkel, zo ook dit
Dus eigenlijk moet Wilders blij zijn. En dat is hij ook natuurlijk, hij heeft weer een relletje te pakken.quote:Op woensdag 30 januari 2013 07:12 schreef Grouch het volgende:
[..]
Nouuu... doordat dit boek "verboden" is zullen er vast plotsklaps meer mensen in geïnteresseerd zijn...
Hoe draai je je eigen topic vakkundig vanaf de OP al gelijk de nek om?quote:
Jij blij dat Volkert nog maar een jaartje moet zitten.quote:Op woensdag 30 januari 2013 08:39 schreef controlaltdelete het volgende:
Konden we Wilders als persoon ook maar schrappen, hup deleten die onruststoker.
Lekker simplistisch, dus als willekeurig: kinderen, vrouwen, gehandicapten, hindoestanen in een verkeerd daglicht worden gesteld door iemand, is het de taak van de groep om het tegendeel te bewijzen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 06:12 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Discriminatie keur ik niet goed maar het is wel iets natuurlijks. Als jij van een groep veel negatieve geluiden hoort, is het makkelijk om daar negatief over te gaan denken. Het is dan de taak van groep die in slecht daglicht staat om het tegendeel te bewijzen.
Hij doet niets anders dan stellen dat groepen moslims zich actief, en grote groepen zich passief, weigeren te gedragen volgens waarden die in het grootste deel van de wereld als normale menselijke waarden gezien worden. Discriminatie betekent niets anders dan "onderscheid maken", en in dit geval is dat hard nodig, na decennia waarin de linkse kerk dit soort gedrag als "behoud van de eigen culturele waarde" heeft vergoeielijkt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 05:57 schreef Weeetikveel... het volgende:
Danken voor dat hij openlijk haat zaait, opzet tot agressiviteit jegens moslims en openlijke discriminatie?
Ja, gelukkig hebben we een rechtssysteem dat benepen geloofsridders niet langer de mogelijkheid geeft hun sprookjes als rechtvaardiging voor moord, marteling en andere vormen van onderdrukking te gebruiken. Dat fanaten als jij zich daar kwaad over maken, doet mij goed.quote:Danken dat ons rechtssysteem zo incompetent is dat hij er ook nog eens mee weg komt?
De grens is blijkbaar dat jij het er niet mee eens bent ?quote:Vrijheid van meningsuiting heeft grenzen, namelijk daar waar het de vrijheid van anderen aantast.
Ik heb het vooral gehad met de discriminatie doormoslims, van zowel niet-moslims als moslims die toevallig een net iets andere versie van de Islam aanhangen dan zij.quote:Ik maak in het dagelijks leven steeds meer discriminatie van moslims mee, en ik heb het er helemaal mee gehad.
Je moet even je terminologie recht krijgen, met "nazi-jagers" worden gewoonlijk de mensen aangeduid die na de oorlog de topstukken uit de Nazi-hierarchie probeerden voor het gerecht te krijgen, mensen zoals Simon Wiesenthal.quote:Dat achterlijke zooitje PVV-sympathisanten zijn in het bezit van één en dezelfde mentaliteit als die van de nazi-jagers in de oorlog, gewetenloze honden, de ware extremisten.
daar heeft duitsland wel betere alternatieven voor...quote:Op woensdag 30 januari 2013 08:33 schreef Aldo-MC het volgende:
We hebben figuren als Wilders nodig om bepaalde problemen rondom Moslims aan de kaak te stellen.
Dat zal de uitgever dan wel in een eerder stadium hebben nagerekend. Ik ben bang dat dit meer een kwestie is van druk vanuit de politiek.quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:32 schreef RM-rf het volgende:
Ik vermoed eerder dat de Uitgever domweg weinig economische winst in een 'extreem-ideologisch' klaagschrift ziet (bv het persoonlijke relaas van Hirschi Ali deed het wel goed als boek, maar liet ook meer ruimte aan de lezer om zelf politieke conclusies te trekken)
Juist het HJB Verlag zegt zelf boeken uit te geven zonder enig rücksicht te nemen op de wensen van de duitse politiek en geeft graag polemiserende politieke boeken uit..quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:49 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat zal de uitgever dan wel in een eerder stadium hebben nagerekend. Ik ben bang dat dit meer een kwestie is van druk vanuit de politiek.
Het is meer de vorm die hij kiest die mensen tegenstaat.quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:09 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Hij doet niets anders dan stellen dat groepen moslims zich actief, en grote groepen zich passief, weigeren te gedragen volgens waarden die in het grootste deel van de wereld als normale menselijke waarden gezien worden. Discriminatie betekent niets anders dan "onderscheid maken", en in dit geval is dat hard nodig, na decennia waarin de linkse kerk dit soort gedrag als "behoud van de eigen culturele waarde" heeft vergoeielijkt.
Nee hoor .... dat heet de toon zetten.quote:Op woensdag 30 januari 2013 08:38 schreef Jareth het volgende:
[..]
Hoe draai je je eigen topic vakkundig vanaf de OP al gelijk de nek om?
Nou, zo.
Welk ras?quote:Op woensdag 30 januari 2013 05:31 schreef Oldie57 het volgende:
telegraaf.nl
[..]
De blonde racist krijgt steeds meer moeite zijn achterlijke denkbeelden voor het voetlicht te brengen. Een goede zaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |