abonnement Unibet Coolblue
pi_123908193
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:20 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ho ho, ik schrijf dat het er "alle schijn van had". Dat wil niet zeggen dat het écht zo geweest is. Heb na publicatie nog begrepen dat Nereus vlak voor de start van de 250 vol de ankers in ging om onverklaarbare reden en dat de andere ploegen die er achterop kwamen ook moesten houden opeens. De starters deden overigens niks aan de opmerkelijke actie van Nereus.
Dit kan een precedent scheppend effect opleveren. Als Nereus dit mag/ mee weg komt, dan zullen andere ploegen dit volgend jaar ook gaan doen. Levert leuke vertragingen op.

Weet iemand trouwens of er nog een sanctie was voor Vidar? die zondag op de 750 bijna de kant in voer en vervolgens vlak voor een aankomende heat stil ging liggen in de baan van Theta? Vond dat wel een heel opmerkelijke actie en dat ging ook maar nipt goed.
pi_123908253
quote:
6s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
Pullup = Coachblik *O*
D_A = Coachblik *O*
Fiekie = Coachblik *O*
WvdWest = semi Coachblik, wel een roeister in een winnende boot maar niet de coach van deze boot.
  maandag 11 maart 2013 @ 13:28:02 #203
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_123908318
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:26 schreef wvdwest het volgende:

[..]

WvdWest = semi Coachblik, wel een roeister in een winnende boot maar niet de coach van deze boot.
WanEnOonlie = scherpe blik voor het commentaar?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_123908616
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:20 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ho ho, ik schrijf dat het er "alle schijn van had". Dat wil niet zeggen dat het écht zo geweest is. Heb na publicatie nog begrepen dat Nereus vlak voor de start van de 250 vol de ankers in ging om onverklaarbare reden en dat de andere ploegen die er achterop kwamen ook moesten houden opeens. De starters deden overigens niks aan de opmerkelijke actie van Nereus.
Ok. Maar dan klinkt het alsnog als wat je beschrijft dat ze wachten op schoon water. Zeker ook als je die foto bekijkt.

En het is niet zo vreemd dat ze er niks aan doen :') :')

[/calimero]
pi_123908895
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:28 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

WanEnOonlie = scherpe blik voor het commentaar?
Uiteraard. Dit keer helemaal opvallend omdat er weer een aantal collega's van jou slecht waren geïnformeerd. Op zaterdag bij het D1div8+ heel hard afvragen waar Skoll toch is gebleven, terwijl vlak daarvoor drie dames uit die 8 in de 4x+ over de finish waren gekomen.

Was wel blij dat het geluid 's middags goed was. Toen was het het luisteren waard. De sfeer van de razende reporters is wel leuk zo tijdens de races. Het gekleurde en wat eenzijdige commentaar moet je wel een beetje doorheen luisteren.
pi_123909801
Het zou wel leuk zijn als er íets meer over roeien gepraat werd ;) Tuurlijk zijn de grapjes etc. ook wat het het luisteren waard maakt, maar tijdens het J18-4* blok heb ik letterlijk geen 1 naam van een roeier of iets gehoord, alleen maar over de dopingampullen van Govert Viergever. Tuurlijk is het moeilijk om bij te blijven met al die nieuwe junioren, maar gewoon jullie mening over het roeien of zo zou ook al leuk zijn!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 12 maart 2013 @ 00:34:32 #207
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_123943293
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:41 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Uiteraard. Dit keer helemaal opvallend omdat er weer een aantal collega's van jou slecht waren geïnformeerd. Op zaterdag bij het D1div8+ heel hard afvragen waar Skoll toch is gebleven, terwijl vlak daarvoor drie dames uit die 8 in de 4x+ over de finish waren gekomen.

Was wel blij dat het geluid 's middags goed was. Toen was het het luisteren waard. De sfeer van de razende reporters is wel leuk zo tijdens de races. Het gekleurde en wat eenzijdige commentaar moet je wel een beetje doorheen luisteren.
Slecht geïnformeerd? Je krijgt startlijsten - als die niet kloppen kan je daar weinig aan doen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  dinsdag 12 maart 2013 @ 00:35:51 #208
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_123943339
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 14:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Het zou wel leuk zijn als er íets meer over roeien gepraat werd ;) Tuurlijk zijn de grapjes etc. ook wat het het luisteren waard maakt, maar tijdens het J18-4* blok heb ik letterlijk geen 1 naam van een roeier of iets gehoord, alleen maar over de dopingampullen van Govert Viergever. Tuurlijk is het moeilijk om bij te blijven met al die nieuwe junioren, maar gewoon jullie mening over het roeien of zo zou ook al leuk zijn!
Dat is een keuze. Serieus commentaar komt er niet met de Razende Reporters (nog los van de vraag of je dat wel wil tijdens zo'n blok). Daarom ben ik al enige tijd bezig om een groep op te bouwen die dat wél doet/kan.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_123946754
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 00:34 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Slecht geïnformeerd? Je krijgt startlijsten - als die niet kloppen kan je daar weinig aan doen.
Dan word je dus slecht geïnformeerd door de organisatie. Klopt dus wel wat ik zeg :P Ik had natuurlijk voorkennis omdat ik toestemming moest geven voor het starten van de 4x+ Hierdoor wist ik vrijdag al dat de 8 van Skoll niet zou starten. Maar online stond het wel goed op de startlijst, vandaar dat ik ervan uitging dat jullie dat ook wel zouden weten.
pi_123946918
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:05 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Dan word je dus slecht geïnformeerd door de organisatie. Klopt dus wel wat ik zeg :P Ik had natuurlijk voorkennis omdat ik toestemming moest geven voor het starten van de 4x+ Hierdoor wist ik vrijdag al dat de 8 van Skoll niet zou starten. Maar online stond het wel goed op de startlijst, vandaar dat ik ervan uitging dat jullie dat ook wel zouden weten.
En anders rijd er gewoon nog een karretje met van die razende Roelants rond rond die al heel snel kan zien dat er niet vier maar drie achten aan de start liggen en varen in plaats van aan de finish heel verrast te doen :')
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:24:54 #211
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_123957752
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:14 schreef pullup het volgende:

[..]

En anders rijd er gewoon nog een karretje met van die razende Roelants rond rond die al heel snel kan zien dat er niet vier maar drie achten aan de start liggen en varen in plaats van aan de finish heel verrast te doen :')
In het karretje van de Razende Reporters zat op dat moment Frans Overkleeft. Die ziet niet bijzonder scherp (en dat is een eufemisme), haha.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_123963192
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:24 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

In het karretje van de Razende Reporters zat op dat moment Frans Overkleeft. Die ziet niet bijzonder scherp (en dat is een eufemisme), haha.
Dan heb ik hem toch liever achter de microfoon dan achter het stuur. ;)

Ik was net toen de 1e divisie dames aankwamen even aan de overkant bij het roeicentrum berlage brug aan het neergestreken en trok een toch beetje dit gezichtje :') toen ik hoorde dat er wanhopig naar de Skoll ploeg gezocht werd. :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 19:34:35 #213
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_123971865
Wij Reporters zoeken ook nog naar de restjes bami in de Amstel om te bewijzen dat Diederik Simon is omgekocht door belchinezen ;)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  FOK!fossiel dinsdag 12 maart 2013 @ 20:34:53 #214
1455 Keroppi
kool kikker
pi_123975283
Ik zit op m'n werk en kan geen screenshot maken. Maar op de homepage van de website van de Head hebben ze het in de eerste alinea over 'bijde' richtingen... Ai ai ai...

Over de Head gesproken... Dit is de eerste keer dat ik 'm ga starten. Heb best veel wedstrijden al gestart, maar dit is de eerste keer dat het echt zo'n enorm evenement is. Daarnaast starten compo-roeiers zelden wedstrijden op de Amstel. En in tegenstelling tot bij de studentenverenigingen is er bij ons geen wedstrijdcommissaris of ander bestuurslid aanwezig en moet je het allemaal maar zelf uitzoeken.

Dus aangezien hier zoveel ervaring bij elkaar zit, kunnen jullie me vast van tips & de trucs voorzien. Het is trouwens nog niet definitief bekend waar de botenwagen komt, waarschijnlijk bij Willem III. Maar hoe ver van te voren moeten we (ongeveer) het water op? Je wilt niet te vroeg zijn (ivm kou) maar ook niet te laat. Hoe zit het met de drukte, sta je lang in de 'file' met je boot voordat je te water kan of verloopt dat allemaal wel soepeltjes? De kleedruimte lijkt me vrij schaars, is het handiger om al je tenue aan te hebben met kleding eroverheen zodat je je niet compleet hoeft om te kleden?

Dus kom maar op met al jullie wijze adviezen!
Chick on a mission
pi_123983806
Wat voor veld start je?
De wachtrij om het water in te komen de laatste keer dat ik er was alleszins mee, reken op een half uur en je zit goed. Voor oproeien vanaf W3 zou ik ruim een half uur uittrekken. Stilliggen is onvermijdelijk, dus zorg dat mensen warm genoeg zijn aangekleed, en dat ze het snel kunnen uitdoen vlak voor de start. Kleedruimte was voor de mannen niet zo'n probleem toen ik er de laatste keer was, geen idee hoe dat voor vrouwen zit.

Schroom ook niet om naar Poseidon of Skoll te gaan om van de kleedruimte gebruik te maken, dat is de bedoeling. Neem iemand mee om schoenen enzo te verplaatsen omdat je ergens anders uitstapt dan instapt. Als je in de rij moet staan voor vlotten, zorg dat je kratjes of schragen bij je hebt, dan kun je de boot even neerleggen. Dat scheelt weer in de vermoeiing voordat je überhaupt in de boot zit.

Als je stuur de baan niet kent, laat hem op zaterdag even met de fiets de bochten en bruggen afrijden, er is best wat te winnen door de juiste lijnen te varen. En zorg voor een headvin+roer bij een 8+, uit ervaring kan ik je zeggen dat het een uitdaging is om de hoerenbocht te doen zonder.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_123984085
Vorig jaar bij Poseidon te water gegaan, en daar ook omgekleed. Was daar ook vrij druk. Wij hadden ruim van te voren omgekleed, maar dan nog met een extra trui aan. En als je de boot in moet, is het gewoon trui uit en je bent klaar. Voordeel is dan dat je niet tijdens spitsuur je roeitenue aan moet doen.

De spullen hadden we toen gewoon bij poseidon achter gelaten onder de trap (in de hal). Dumpt iedereen zijn spullen neer. Handig is dan om een wat opvallende tas te hebben denk ik.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_123985764
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:34 schreef Keroppi het volgende:
Ik zit op m'n werk en kan geen screenshot maken. Maar op de homepage van de website van de Head hebben ze het in de eerste alinea over 'bijde' richtingen... Ai ai ai...

Over de Head gesproken... Dit is de eerste keer dat ik 'm ga starten. Heb best veel wedstrijden al gestart, maar dit is de eerste keer dat het echt zo'n enorm evenement is. Daarnaast starten compo-roeiers zelden wedstrijden op de Amstel. En in tegenstelling tot bij de studentenverenigingen is er bij ons geen wedstrijdcommissaris of ander bestuurslid aanwezig en moet je het allemaal maar zelf uitzoeken.

Dus aangezien hier zoveel ervaring bij elkaar zit, kunnen jullie me vast van tips & de trucs voorzien. Het is trouwens nog niet definitief bekend waar de botenwagen komt, waarschijnlijk bij Willem III. Maar hoe ver van te voren moeten we (ongeveer) het water op? Je wilt niet te vroeg zijn (ivm kou) maar ook niet te laat. Hoe zit het met de drukte, sta je lang in de 'file' met je boot voordat je te water kan of verloopt dat allemaal wel soepeltjes? De kleedruimte lijkt me vrij schaars, is het handiger om al je tenue aan te hebben met kleding eroverheen zodat je je niet compleet hoeft om te kleden?

Dus kom maar op met al jullie wijze adviezen!
Er staat een uitgebreide stuurliedenpresentatie op de website, kijk die goed door. Er staan drie aligneerpunten (T1, T2, T3). Houd er rekening mee dat zodra je voorbij de Berlage bent, je niet meer heel veel wedstrijdspecifiek kunt oproeien. Dus als je om 20 minuten voor de start voorbij T2 (Berlagebrug) wilt zijn, en je hebt een oproeiprogramma van 30 minuten, ga je 50 minuten voor de start het water op.
De vlotten en kleedkamers zijn druk, maar als je een ruime planning maakt is dat geen probleem.
Zorg voor genoeg regenjasjes/warme oproeikleding die je in een plastic tas kunt doen en na de race weer aandoen, want je moet nog lang uitroeien/stilliggen voor je boot weer uit het water kan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel dinsdag 12 maart 2013 @ 23:13:52 #218
1455 Keroppi
kool kikker
pi_123986586
Ha, kijk daar hebben we wat aan :)

Warme kleding zal zeker nodig zijn gezien de vooruitzichten. Warme muts staat ook op de paklijst.

Ik heb ooit de Gyas-Hunze gestart terwijl het zo koud was dat de ijspegels aan de riggers hingen. Maar kan me niet herinneren dat ik toen heel veel aan had. Meeste koel je toch af on het startgebied en het wachten op plek bij het vlot.


Oh en we hebben besloten om zaterdag nog 'ter plekke' een korte training te doen. Kunnen we al de boel verkennen ;)
Chick on a mission
pi_123987048
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 23:13 schreef Keroppi het volgende:
Ha, kijk daar hebben we wat aan :)

Warme kleding zal zeker nodig zijn gezien de vooruitzichten. Warme muts staat ook op de paklijst.

Ik heb ooit de Gyas-Hunze gestart terwijl het zo koud was dat de ijspegels aan de riggers hingen. Maar kan me niet herinneren dat ik toen heel veel aan had. Meeste koel je toch af on het startgebied en het wachten op plek bij het vlot.

Oh en we hebben besloten om zaterdag nog 'ter plekke' een korte training te doen. Kunnen we al de boel verkennen ;)
Lees dan zeker even de stuurreglementen, op zaterdag is er stremming bij de Rozenoordbrug!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel dinsdag 12 maart 2013 @ 23:23:28 #220
1455 Keroppi
kool kikker
pi_123987257
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 23:20 schreef [url=http://forum.fok.nl/us
er/profile/263245]La_Tramposa[/url] het volgende:


[..]

Lees dan zeker even de stuurreglementen, op zaterdag is er stremming bij de Rozenoordbrug!
Had ik al gezien ja. Staat ook bij de nieuwsberichten. Dat was het stukje waar ze het over 'bijde richtingen' hadden...
Chick on a mission
pi_123988672
Zorg ervoor dat je niet twee waarschuwingen krijgt en daardoor je blik verliest :')
pi_124074296
Als dat dat verhaal van je zo lees Wan dan lijkt het niet alsof Alberda zoveel heeft gedaan op een paar open deuren intrappen na. Klopt dat ook?
pi_124075774
Zodra het eenmaal gedaan is, lijkt het altijd logisch. Profcoaches bij studentenverenigingen doen ook geen schokkende dingen, het zijn alleen logische dingen waar blijkbaar nooit iemand goed overna heeft gedacht of nooit de daadkracht heeft gehad om het uit te voeren. Maar die dingen zijn alsnog van heel groot belang..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_124081410
* pullup mompelt iets over knollen en citroenen
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_124082998
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 00:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Zodra het eenmaal gedaan is, lijkt het altijd logisch. Profcoaches bij studentenverenigingen doen ook geen schokkende dingen, het zijn alleen logische dingen waar blijkbaar nooit iemand goed overna heeft gedacht of nooit de daadkracht heeft gehad om het uit te voeren. Maar die dingen zijn alsnog van heel groot belang..
Maar de dingen die in het interview naar voren komen zijn grotendeels zaken die ik hier en op NLroei bij de reacties ook gelezen heb. Klinkt een beetje als het onderzoek van Cohen naar de rellen in Haaren, van die dingen die iedereen al lang weet. En dan ben ik niet eens een insider of kenner van de situatie.

Verder vind ik een aantal dingen onduidelijk, bijvoorbeeld de situatie van Braas. Krijgt hij nu wel of niet meer vrijheid? Zijn kritiek was toch dat hij geen vrijheid kreeg van de KNRB met zijn éénmansproject?

Ik zal eens een reactie plaatsen op NLroei, kijken of er een discussie komt :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')