abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:18:45 #101
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122329916
Nee, we gaan niet aan het werk, liever 100.000 uitkeringstrekkers erbij en de huizenbubble weer op blazen, zodat we op basis van die lucht weer gaan lenen, dan te gaan werken en iedereen een prettig energiezuinig huis bezorgen

Trouwens we moeten die 2.000.000 tochtende corporatiewoningen eerst nog slijten
http://www.telegraaf.nl/d(...)minister_Blok__.html

quote:
vr 01 feb 2013, 07:00 | 0 reacties

Beleggers vangen bot bij minister Blok Door Joris Polman
AMSTERDAM - De veertig steenrijke families die miljarden willen investeren in goedkope huurwoningen hebben gisteren bot gevangen bij minister Blok (Wonen).
Het plan van deze beleggers voorzag de komende twee jaar onder meer in de bouw van veertigduizend nieuwe huurwoningen.
De investeerders noemen de afwijzing van de minister onbegrijpelijk.

De verbijstering over de afwijzing is groot. Juist gisteren maakte het Economisch Instituut voor de Bouw bekend dat de malaise in de bouwsector ook in 2013 en 2014 aanhoudt. Het instituut voorspelt dat boven op de ruim 50.000 banen die sinds de crisis verloren zijn gegaan, nog eens 27.000 bouwbakkers op zoek zullen moeten naar ander werk. De bouwsector had enorm kunnen profiteren van het private geld van de beleggers, zegt voorzitter Jan Kamminga van Vastgoed Belang, de vereniging van particuliere beleggers.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_122330277
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:18 schreef HD9 het volgende:
Nee, we gaan niet aan het werk, liever 100.000 uitkeringstrekkers erbij en de huizenbubble weer op blazen, zodat we op basis van die lucht weer gaan lenen, dan te gaan werken en iedereen een prettig energiezuinig huis bezorgen

Trouwens we moeten die 2.000.000 tochtende corporatiewoningen eerst nog slijten
http://www.telegraaf.nl/d(...)minister_Blok__.html

[..]

Wat let die rijke families om zelf wat neer te zetten. Maar nee dat doen we niet, we gaan via ministerie zodat hun geld wel gegarandeerd is, en dat als het dus mislukt de belasting betaler ervoor mag opdraaien. Mischien dat we allemaal dan even de rest van het verhaal moeten lezen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:14:26 #103
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122330688
Ze kunen beter de pensioenfondsen laten investeren in de bouw
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_122330722
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:14 schreef HD9 het volgende:
Ze kunen beter de pensioenfondsen laten investeren in de bouw
Ja, laat die met verlies bouwen! Goed plan. :)
pi_122330835
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, laat die met verlies bouwen! Goed plan. :)
Waarschijnlijk zit HD9 niet bij het PME of PMT die vandaag aangekondigd hebben om 5% te gaan korten.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:21:36 #106
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122330876
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:51 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Wat let die rijke families om zelf wat neer te zetten. Maar nee dat doen we niet, we gaan via ministerie zodat hun geld wel gegarandeerd is, en dat als het dus mislukt de belasting betaler ervoor mag opdraaien. Mischien dat we allemaal dan even de rest van het verhaal moeten lezen.
Ik ben inderdaad ook nieuwsgierig naar de rest van het verhaal... Ze hebben in ieder geval bouwvergunningen nodig, wellicht hoopten ze dat wat eenvoudiger te krijgen via Blok?
censuur :O
pi_122331018
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:51 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Inderdaad, prachtig mooi dit soort initiatieven maar je weet dat je er aan alle kanten mee genaaid wordt
pi_122331033
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad ook nieuwsgierig naar de rest van het verhaal... Ze hebben in ieder geval bouwvergunningen nodig, wellicht hoopten ze dat wat eenvoudiger te krijgen via Blok?
bouwvergunningen zijn momenteel echt totaal het probleem niet. Liggen heel wat kant en klare bestemmingsplannen met alle ruimte voor dit soort plannen op uitvoering te wachten.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:29:54 #109
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122331072
Er werd hier diverse keren gevraagd om aantallen aflossingsvrije hypotheken. Ik kwam http://www.afm.nl/~/media(...)1-Q1-Hypotheken.ashx tegen. Voor de liefhebbers om het helemaal door te lezen, ik houd het bij een plaatje (en er zijn er nog veeeeeeeeeeel meer):

quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Inderdaad, prachtig mooi dit soort initiatieven maar je weet dat je er aan alle kanten mee genaaid wordt
Ik kan me voorstellen dat die "rijke families" van gekheid niet weten wat ze met hun geld moeten doen... Niet voor niets betalen "investeerders" al om hun geld bij de Duitse overheid te mogen stallen...
pi_122331178
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Er werd hier diverse keren gevraagd om aantallen aflossingsvrije hypotheken. Ik kwam http://www.afm.nl/~/media(...)1-Q1-Hypotheken.ashx tegen. Voor de liefhebbers om het helemaal door te lezen, ik houd het bij een plaatje (en er zijn er nog veeeeeeeeeeel meer):
[ afbeelding ]

[..]
Zo'n los plaatje zegt niet zoveel. gaat dit om alle hypotheken of alleen de nieuwe hypotheken bijvoorbeeld?
quote:
Ik kan me voorstellen dat die "rijke families" van gekheid niet weten wat ze met hun geld moeten doen... Niet voor niets betalen "investeerders" al om hun geld bij de Duitse overheid te mogen stallen...
Prima, geef het dan lekker uit. maar de overheid dan om garanties vragen is niet zo handig.
pi_122331222
Mooie link remco.

Vooral goed om te zien dat 60% van de hypotheken die afgesloten zijn in 2011 minder was als de boekwaarde. ^O^
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:39:50 #112
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122331322
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:36 schreef Basp1 het volgende:
Mooie link remco.

Vooral goed om te zien dat 60% van de hypotheken die afgesloten zijn in 2011 minder was als de boekwaarde. ^O^
Oftewel 40% was meer dan de boekwaarde... Die 60% is niet zo bijzonder: als doorstromer moet je verplicht je overwaarde in het nieuwe huis stoppen, dan zit je daar al snel aan.
pi_122331833
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Oftewel 40% was meer dan de boekwaarde... Die 60% is niet zo bijzonder: als doorstromer moet je verplicht je overwaarde in het nieuwe huis stoppen, dan zit je daar al snel aan.
Doorstromers staan volgens de beren in dit topic toch allemaal onder water, wat is het nu. :D
pi_122331890
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Doorstromers staan volgens de beren in dit topic toch allemaal onder water, wat is het nu. :D
Erg consequent zijn de doemverhaaltjes inderdaad niet.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:05:07 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122332053
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:58 schreef Basp1 het volgende:
Zo'n 20% staat onder water, dan staat 80% dat niet. Lijkt me vrij eenvoudige statistiek.
pi_122332312
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zo'n 20% staat onder water, dan staat 80% dat niet. Lijkt me vrij eenvoudige statistiek.
Eenvoudige statistiek bestaat niet. :D

Verder om even nog de discussie over je plaatje aan te zwengelen veel hypotheken bestaan zoals we in dat rapport kunnen lezen uit meerdere componenten, 50% aflossingsvrij, 50% spaarhypo of zo, dat komt heel slecht naar voren in dit onderzoekje.

Dat 5% niet eens weet wat voor hypotheek men heeft _O-
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:41:49 #117
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122333196
Wereldkampioen voetbal zijn we nooit geworden maar wereldkampioen hypotheekschuld? Dat is waar de Nederlander excelleert :')

De Nederlander verzuipt in zijn schulden, de bestedingen gaan gebukt onder een tsunami van schuld.

Lenen, lenen, betalen, betalen, betalen en ooh ja... betalen aan die banksters.

Vooral niet aflossen want dan ben je een dief van je eigen portemonnee omdat je dan niet maximaal fiscaal kan profiteren. Wat een joke, lenen voor een speculatieve zeepbel en nu jarenlang rente blijven betalen over je schulden terwijl de waarde van je woning jaar in jaar uit blijft dalen.

Is dat nu de 'slimme zet' waarde NVM 2 jaar geleden nog op wees als je een te duur huis kocht :?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_122333339
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:11 schreef Basp1 het volgende:

Dat 5% niet eens weet wat voor hypotheek men heeft _O-
Dat is net zoiets als de mensen die nu snel voor 1 april naar de hypotheekadviseur rennen omdat ze hebben gehoord dat je nu nog kunt regelen dat je je hele hypotheek aflost, en na 1 april niet meer. Of omdat ze denken dat je dan al je hypotheekrenteaftrek verliest.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:03:19 #119
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122333883
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:46 schreef poemojn het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als de mensen die nu snel voor 1 april naar de hypotheekadviseur rennen omdat ze hebben gehoord dat je nu nog kunt regelen dat je je hele hypotheek aflost, en na 1 april niet meer. Of omdat ze denken dat je dan al je hypotheekrenteaftrek verliest.
Wederom zo'n "Slimme Z" maar gelukkig weten steeds meer mensen dat wachten een stuk "Slimme R" is :Y

Het tekort aan mensen dat graag domme dingen doet zal steeds nijpender worden en dan valt de markt pas echt goed stil.

Heeft iemand al de cijfers over januari 2013? Ik las al iets van -40% in aantallen. Gaan nog mooie maanden komen dan _O_
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_122335404
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wereldkampioen voetbal zijn we nooit geworden maar wereldkampioen hypotheekschuld? Dat is waar de Nederlander excelleert :')

[ afbeelding ]

De Nederlander verzuipt in zijn schulden, de bestedingen gaan gebukt onder een tsunami van schuld.

Lenen, lenen, betalen, betalen, betalen en ooh ja... betalen aan die banksters.

Vooral niet aflossen want dan ben je een dief van je eigen portemonnee omdat je dan niet maximaal fiscaal kan profiteren. Wat een joke, lenen voor een speculatieve zeepbel en nu jarenlang rente blijven betalen over je schulden terwijl de waarde van je woning jaar in jaar uit blijft dalen.

Is dat nu de 'slimme zet' waarde NVM 2 jaar geleden nog op wees als je een te duur huis kocht :?
En tevens heelalkampioen sparen, maar dat gaat weer in de rhetoriek verloren, he? :)
pi_122337682
CC, ik had het over mensen die al een hypotheek hebben, maar hun aflossingsvrije deel nog snel gaan omzetten nu. :)
pi_122337959
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

Heeft iemand al de cijfers over januari 2013? Ik las al iets van -40% in aantallen. Gaan nog mooie maanden komen dan _O_
Die is ook erg verwant aan de +40% van december natuurlijk. Maar de markt komt hard tot stilstand zodat die mooie woning voor weinig geld er alsnog niet in zit...
pi_122337971
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:54 schreef poemojn het volgende:
CC, ik had het over mensen die al een hypotheek hebben, maar hun aflossingsvrije deel nog snel gaan omzetten nu. :)
Ik ga daar wel even over in overleg met de bank volgende week. Eens zien wat die te vertellen hebben :P
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:16:43 #124
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122338434
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ga daar wel even over in overleg met de bank volgende week. Eens zien wat die te vertellen hebben :P
Als je een stukje aflossingsvrij hebt gewoon laten staan. Bestaande gevallen blijven hra houden en erop aflossen kan altijd. Tenzij je nog banksparen kan openen, maar ik weet niet of dat nog mogelijk is. Als dat kan gelijk doen.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_122338602
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wederom zo'n "Slimme Z" maar gelukkig weten steeds meer mensen dat wachten een stuk "Slimme R" is :Y

Het tekort aan mensen dat graag domme dingen doet zal steeds nijpender worden en dan valt de markt pas echt goed stil.

het was geen slimme zet maar slimme Z, met Z hebben ze ws. bedoelt: Zuinig doen (en dus: ga sparen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')