BREAKING: NIEUWE TOESPRAAK BEATRIX, VANAVOND OM 19.00 UUR - TEKST AL DEELS UITGELEKTquote:
Landgenoten,
Sorry dat ik mij vandaag opnieuw tot u richt via een televisietoespraak. Ik heb eigenlijk niet zo veel te melden na het nieuws van afgelopen maandag, maar de netmanager van Nederland 3 zit met een gapend gat in zijn programmering. Vandaar ik de tijd mag volpraten voordat De Wereld Draait Door van start gaat.
Ik maak bij deze ook mijn nederige excuses aan de kijkers van RTL 4 die maandag - en nu opnieuw - door mijn toedoen een uitzending van Goede Tijden Slechte Tijden hebben moeten missen. Ook betuig ik mijn medeleven aan de adverteerders die het programma sponsoren en die hun zorgvuldig geplaatste sluikreclame nu in rook zien opgaan.
Tegen alle tienermeisjes die mij op Twitter hebben uitgescholden voor vuile vieze kankerslet, zou ik graag het volgende willen zeggen: soapseries zijn niet echt. Ze bestaan uit een aantal eenvoudig te volgen, doorgaans erg voorspelbare, verhaallijnen die meestal zorgvuldig zijn afgestemd op de beschikbaarheid van de acteurs en hun interesse in een nieuwe uitdaging. En wat er ook gebeurt: Jeff Alberts blijft altijd; tot zijn dood. Die man heeft nog nooit van abdicatie gehoord.
Vanwege de uitgebreide voorbeschouwing op deze onverwachte tv-toespraak hebben kijkers van Nederland 2 het moeten stellen zonder Sportjournaal. Voor hen heb ik goed nieuws: beelden van het EK Skiën-Buiten-De-Schans in Oostenrijk zijn te zien in het Sportjournaal dat onderdeel is van Nieuwsuur. Sowieso krijgt u als kijker op één dag twee keer precies hetzelfde sportnieuws voorgeschoteld, maar dat had u zelf vast ook al wel in de gaten.
Op Nederland 1 is door mijn toedoen het populaire programma Lingo vervallen. Ik mag u melden dat deze aflevering een zinderende ontknoping kende. Team 1 lag lange tijd aan de leiding, maar bij het raden van de 7-letterwoorden keerde het tij. Team 2 brak in en raadde het woord 'cumshot', wat dat ook betekenen mag. Vervolgens had Team 1 de eerste 6 letters van het woord 'prinsen' goed, maar konden ze niet bedenken wat het goede woord dan wél moest zijn. De beurt was toen aan Team 2, die wist dat het 'prinses' moest zijn. De finale hebben ze niet gewonnen.
[hier nog een blokje actualiteit van de dag; graag iets zeggen over oerwoudgeluiden van Den Bosch-supporters, gestuntel bij ProRail en het aantaande verbod op vorst-grapjes. Input volgt via Mark]
Tot zover mijn toespraak. Dan geef ik nu met het volste vertrouwen weer het woord aan Matthijs van Nieuwkerk. Ik meld me weer om 20.00 uur. Dan vervang ik Sacha de Boer als presentatrice van het NOS Journaal. Graag tot dan.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2013 14:41:32 ]