Dat dus, ik ben benieuwd hoe het er van de onderkant uitziet.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:55 schreef ElisaB het volgende:
Ik denk dat je ff ergens op de brug moet
In het beste geval is alleen je stuurstang stuk. Dan ben je voor onder 200 klaar met uitlijnen. In het ergste geval is je stuurhuis, je draagarm + de rest van de ophanging en je velg stuk. Dan loopt het al snel in de papieren.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:14 schreef Quick009 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat hier om een auto van 7,5 jaar oud. Hij heeft 65.000 km en het is de Opel Corsa C (sportuitvoering).
Ik zou in het begin eigenlijk gewoon de auto willen laten herstellen, zodat hij terug kan rijden... Meer niet. De blikschade kan ik misschien zelf doen of samen met mijn vader. Maar ik vroeg me dus af wat het herstellen van dat wiel zou kosten. Volgens mij is de versnellingsbak zeker niet geraakt. De motor draaide nog goed en ik kon me nog in versnelling zetten. Hij wou nog voor- en achteruit rijden, maar het losse wiel verhinderde dat natuurlijk...
Ik ben ever onder de auto gekropen en zag dat er onder het linkerwiel een soort metalen staaf wat lager hangt... Die staaf had een soort vierkante/rechthoekige vorm. Het leek me niet echt rond.
2.000 euro is een pak geld, maar je hebt de blikschade wellicht meegeteld. Zou het ook zo veel kosten om gewoon dat wiel te repareren? In het beste geval is er niet zo veel stuk en zal het wel meevallen zeker?
Bedankt en groetjes.
GMTAquote:Op zondag 27 januari 2013 15:16 schreef daNpy het volgende:
Wiel repareren en uitlijnen kost een paar honderd euro hooguit, waarbij we aannemen dat alleen je stuurstang los hangt (die rare staaf).
Hier ga ik voorquote:Op zondag 27 januari 2013 15:25 schreef Fer het volgende:
Je kan ook gewoon bij een garage dat wiel laten repareren en uitlijnen, hopelijk maakt ie erna geen gekke geluiden en klopt je uitlijning gewoon. Ben je misschien voor 200¤ al klaar
De zijkant is inderdaad vrij zwaar beschadigd, maar aan mijn deur is er bijvoorbeeld weinig aan te merken buiten een kras. De tegenligger heeft tijdens de eerste klap mijn wiel geraakt, is dan doorgeschoven en heeft tijdens de tweede klap mijn achterdeur geraakt. De linker voordeur is redelijk gespaard gebleven. Er zijn geen airbags afgegaan. 3000/4000 euro lijkt me wel een zware schatting. Dan moet echt alles kapot zijn aan dat wiel als je van zo'n schatting uitgaat?quote:Op zondag 27 januari 2013 15:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
schatting??
Zijkant compleet in mekaar, auto zal op een richtbank moeten. Zijn er nog airbags afgegaan?
velg kapot. Wiel draait niet mee = ophaninings problemen, 3 a 4 k ben je zo aan
wat ik kan beoordelen, je achter deur moet vervangen worden, zijscherm waarschijnlijk ook, voorportier strak maken, alles spuiten + uitspuiten over motorkap, dak en kofferklep.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:32 schreef Quick009 het volgende:
[..]
De zijkant is inderdaad vrij zwaar beschadigd, maar aan mijn deur is er bijvoorbeeld weinig aan te merken buiten een kras. De tegenligger heeft tijdens de eerste klap mijn wiel geraakt, is dan doorgeschoven en heeft tijdens de tweede klap mijn achterdeur geraakt. De linker voordeur is redelijk gespaard gebleven. Er zijn geen airbags afgegaan. 3000/4000 euro lijkt me wel een zware schatting. Dan moet echt alles kapot zijn aan dat wiel als je van zo'n schatting uitgaat?
Haha, ja mijn pruillip begint al aardig te zakken. Maar ik ben blij met jullie eerlijkheid en advies. Ik ben gewoon aan het nadenken wat het beste is dat ik kan doen. Ik ben 23 jaar, rijd nu al een aantal jaren rond zonder probleem. Maar door die stomme inschattingsfout in die bocht met de sneeuw erbij zit ik met de 'gebakken peren' nu. Het zal me wat geld kosten, maar misschien vind ik nog ergens een tweede hands deur en kan ik die zelf plaatsen.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:35 schreef jitzzzze het volgende:
Maar je beschrijft nu wel het worst-kaas scenario, om TS niet al te depressief te maken
Dat was zeker geen 30kmh, veel lager nog. En ja, ook "lage" snelheden geven veel schade.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:21 schreef Quick009 het volgende:
Domweg door de sneeuw geschoven in een bocht... Ik denk dat de klap aan 30 km/u was. Zelfs met een lage snelheid zo'n schade, ongelofelijk. Ik hoop echt dat het enkel mijn stuurstang is, want het is mijn eerste autootje en het heeft wel wat emotionele waarde voor me.
quote:Op zondag 27 januari 2013 15:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
schatting??
Zijkant compleet in mekaar, auto zal op een richtbank moeten. Zijn er nog airbags afgegaan?
velg kapot. Wiel draait niet mee = ophaninings problemen, 3 a 4 k ben je zo aan
quote:Op zondag 27 januari 2013 15:35 schreef jitzzzze het volgende:
Maar je beschrijft nu wel het worst-kaas scenario, om TS niet al te depressief te maken
worst-kaas hequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |