abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5622760
Hoi,

Ik heb twee poezen van beide een dik jaar oud. Ze zijn binnenkatten en tot op dit moment woon ik op de begane grond. Ik ga verhuizen naar een appartement op de 7de verdieping. Graag wil ik het balkondeur openhouden, maar hoe groot is de kans dat de poezen door de spijlen lopen/springen en naar beneden donderen? Wanneer ze een vogel willen naspringen. Weten katte hoe hoog ze zitten?Heeft iemand daar ervaring mee, of weet iemand of ik er iets aan kan doen?

Alvast bedankt!

maandag 2 september 2002 @ 15:04:08 #2
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_5622787
zelf nooit hoger als 1st etage gewoond, maar wel een paar mensen gekend met katten in een flat..

zover ik weet gaat dat meestal wel goed - een kat heeft enig gevoel voor diepte (denk ik) en zal niet snel naar onder springen zonder ergens een plek te hebben om naar behoren te landen.

maar hangt waarschijnlijk van de kat af..

pi_5622788
Hangt er vanaf wat ze aan het doen zijn... Normaal gesproken heeft een kat volgens mij prima door hoever het naar beneden is. Echter... Een kat van mij is ooit van het dak van een flatgewouw gesprongen toen ze achter een vogel aanzat. Dat heeft ze dus niet overleefd... Een gaasje of zoiets voor het balkon langs zou mij in jouw geval een iets veiliger gevoel geven...
The prettiest people do the ugliest things
pi_5622799
Ik woon 9 hoog, heb de kat 1 keer op de ballustrade zien dansen, maar meer niet.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_5622810
gewoon gaas ervoor doen voor de zekerheid en ze meteen leren dat ze niet op de rand mogen lopen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 2 september 2002 @ 15:07:14 #6
1687 poep
praat geen poep
pi_5622826
ik woon 7 hoog en mijn kat komt ook op het balkon, hij springt er niet van af!
houdt van spannend...
pi_5622855
Idd, mijn zwager en schoonzus zitten op 13 hoog, en die hebbe kippengaas door de spijlen 'gewoven'.

Katten zijn niet zo dom als honden; springen niet ergens achteraan als ze niet weten waar ze neerkomen.

En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_5622861
3000 volt op je reling zetten,. laat ie het ook wel..
don't drink and drive but smoke and fly
pi_5622878
Heb op 5 hoog gewoond, daar had het balkon een dikke betonnen rand. Mijn kat vond het dus interessant om op die rand te klimmen en dan naar de buren te wandelen.... Een kat is van nature nieuwsgierig, en als er een gat/kier is waar ze/hij door kan zal hij/zij het altijd proberen. Eerder genoemd advies om ruimte tussen spijlen af te dekken geldt dus ook voor de zijkanten van het balkon.. en eventueel de rand dus.
Duck tape is like the force; it has a dark side and a light side and it keeps the universe together
pi_5622890
quote:
Op maandag 02 september 2002 15:09 schreef bianca en michael het volgende:
Katten zijn niet zo dom als honden; springen niet ergens achteraan als ze niet weten waar ze neerkomen.
Neem eens een gestoorde abessijn als kat, dan kijk je d'r toch ff anders tegenaan denk ik... Ze ging overal mee naartoe (je moest d'r haast terug naar huis schoppen...), stak zomaar de straat over, viel de grootste honden aan, dook in het water achter eenden aan en is uiteindelijk dus ook van een flat afgedoken...
The prettiest people do the ugliest things
pi_5622891
Ik woon op 1 hoog en heb ook een balkon. Mijn kat zit meestal lekker op de balkonrand, maar heeft het nog nooit in zijn hoofd gehaald om naar beneden te springen, zelfs niet als de katten van de buurvrouw op de tuinschutting zitten (een metertje of 2 lager)...
OK, hij mag zonder toezicht niet alleen op het balkon rondsluipen, maar dat is meer omdat ie af en toe zit te denken dat het een puik idee is om op de balkonkast te springen, en dat mag dus niet

(wij hebben dus een gemetselde rand....)

[Dit bericht is gewijzigd door Hezhi op 02-09-2002 15:12]

pi_5622902
Kom je ooit eens achter, maar denk niet dat ze dat zomaar doen hoor. Anders ....
  maandag 2 september 2002 @ 15:14:56 #13
9236 stardust
..............
pi_5622953
die kat van ons is van 4 hoog naar beneden gesprongen.. We konden het niet geloven maar het is toch zo gelukkig had onze kat niets (was alleen een aantal dagen erg rustig )
No Sign .............
pi_5623111
Die kat van mij is 4 keer vanaf 4 hoog naar beneden gesprongen en een andere hebben we een keer van de muur af moeten halen toen hij vermoedelijk uit het keukenraampje keer en zijn evenwicht verloor. Wij zoeken joh, ongeveer 2 uur later vonden we hem en hij hing dus echt alleen nog met zijn nagels in de bakstenen muur.

Allebei leven nog steeds trouwens.

Het ligt erg aan de kat zelf volgens mij, die eerste is dus 4 keer gevallen maar die 2e nooit.

pi_5623385
Om kotsmisselijk van te worden: ze gaan altijd in het zonlicht op het randje van de afgrond liggen. Of het nou vensterbanken, balkons, dakgoten of platte daken zijn. Soms vallen ze in slaap en dan rollen ze om en weten zich nog net te redden. Bij een vriend van mij ging dat eens mis: kat viel morsdood. Katten kunnen duizelig worden en anders jij wel van hun capriolen. Doe jezelf en je dieren een plezier en span gaas over je balkon zodat ze er niet af kunnen.

Mijn kat gaat vaak op de boekenkast liggen: soms draait ze zich om, valt ze eraf en loopt wat mank. Ik heb er een doos op gezet zodat ze in elk geval als ze zich omdraait in haar slaap in het bakje blijft liggen. Stof en haren kan ik zo ook mooi opvangen. Dus dubbel zo effectief!
Mooi dat ze zich nu zo woest omdraait dat ze met doos en al naar beneden zeilt. Dus nu tape ik die doos weer aan de kast vast.

maandag 2 september 2002 @ 15:41:58 #16
30961 Knaller
knalt er op los
pi_5623446
Een poes van ons is maar liefst 2x van het balkon gesprongen/gevallen.
Gelukkig wonen we maar 2 hoog in een flat maar het is toch een eindje naar beneden!

Katten komen dus idd vaak gewoon op hun pootjes terecht!

"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_5635512
ik heb me hele balkon met gaas bespannen.
ik woon op de 3de verdieping en me poes is al eens naar onder gevallen of gesprongen, ze had hierdoor haar achterpootje zwaar gekneust.

bij een goede vriendin die op de 2de etage woont is ook 1 poes van haar naar onder gesprongen, die zag ze 2 dagen later buiten lopen en heeft haar weer mee naar binnen genomen.

vandaar dat ik dus maar gaas over het balkon heb gespannen.
Zo kan ik hele dag deur open hebben ,terwijl ik niet thuis ben. geeft mij een stuk veiliger gevoel

un Schizofreen is nooit alleen!!!!! Wie un kuil graaft voor un ander zal daar wel een goede reden voor hebben!!! Wie de schoen niet past, moet maar een ander kopen!!! een gegeve paard niet in zijn mond kijke, hij kan immers bijten!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')