Dit jaar is niet bepaald goed begonnen voor mij, 31 december heb ik een gastroscopie ondergaan nadat ik me al een tijd niet goed voelde in mijn maag. Bleek het om een lichte ontsteking te gaan in de maag.
Vervolgens hoor ik dus van de dokter dat er ook een middenrifbreuk geconstanteerd is, met wat schade aan mijn slokdarm van maagzuur. Op dat moment voelde ik me juist al weer beter en kon ik weer gewoon eten.
Klachten zijn bij mij minimaal van deze middenrifbreuk dus ik denk niet dat het een grote breuk is. Ik eet ook gezond maar af en toe is wat chips of een koekje wel lekker tussendoor. Ook heb ik een dun kussen onder mijn kussen gelegd zodat mijn hoofd iets hoger ligt, maar mogelijk moet ik het hoofdeinde van mijn bed iets hoger zetten.
Stress heb ik ook niet veel, de enige stress die ik momenteel heb is eerder over deze middenrif breuk als je alle verhalen leest op internet van wat voor klachten sommige mensen hebben, zeker aangezien het blijkbaar nooit geneest en je je leven lang die breuk houdt.
Ik wil dus echt zo goed mogelijk er mee omgaan om ervoor te zorgen dat het niet erger wordt.
Ik doe graag aan stijldansen, kan dat problemen opleveren met een dans zoals de Jive?
Momenteel ben ik werkzoekende naar een baan in een winkel, mijn diplomas zijn ook daarvoor. Is dit nog steeds aan te raden of zou ik iets anders moeten doen? zijn er zowiezo activiteiten die ik moet vermijden?
Qua eten ben ik wel gezond bezig, ik eet nooit te veel, ik schep eigenlijk nooit meer een tweede keer op en eet weinig tussen de maaltijden door, meestal gaat het dan om fruit en af en toe een koekje. In de avond eet ik graag wel eens chips of nootjes, dit probeer ik niet te laat te doen zodat er wel een paar uur tussenzit voordat ik slaap. Drinken blijf ik wel heel de avond doen.
Vet eten doe ik ook niet echt aan, nooit meer dan 1 keer in de week friet of iets anders uit de frietpan. Hooguit wat kleine hapjes of een kroket op brood bij hoge uitzondering.
Ik heb het idee dat ik alles wel kan eten, maar dat ik er wel voor moet zorgen dat ik ongezonde dingen met mate moet eten en altijd moet stoppen voordat mijn maag vol aanvoelt.
Zijn er ook nog dingen die ik echt moet vermijden? de grootste boosdoeners als het ware?
Snoep eet ik absoluut niet, chocolade houd ik ook niet van maar ik zou toch niet willen stoppen met af en toe eens een koekje te eten en geen chips of nootjes te kunnen pakken als ik eens een film kijk. Gemiddeld eet ik 3-4 avonden in de week hier wat van, bij voorkeur niet na 10 uur en zeker niet na 11 uur, ik slaap meestal rond 1 uur.
Over een enkele zak chips kan ik 4 avonden doen, en dan nog niet eens een overdreven grote zak.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.