abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121982224
Hee,

Me vriend heeft het nu bijna 2 weken geleden uitgemaakt na een relatie van 1,5 jaar. Voor Kerst ging het al niet zo lekker volgens hem. We hebben toen gepraat en we wilden er allebei alles aan doen om te zorgen dat de relatie weer goed werd. We hebben kers en oud en nieuw samen gevierd en even leek alles weer zoals normaal. Maar bij hem dus niet. 12 januari wilde hij met me praten. Ik voelde de bui al hangen en hij vertelde dat het misschien beter is als het uit is en dat we gewoon beter vrienden kunnen blijven. Ik was in shock en wist gewoon niet wat ik moest zeggen. We hebben toen anderhalf uur naast elkaar gezeten zonder bijna iets te zeggen. Daarna heeft hij mij naar huis gebracht en hij smste 's avonds nog dat hij me niet wil kwetsen of pijn wil doen maar het gewoon niet weet en hij dacht dat dit misschien het beste was.

Natuurlijk wil ik hem heel graag terug en ik lees overal dat je gewoon afstand moet houden en gewoon een tijd geen contact moet houden. Maar nu is het probleem dat dat niet gaan aangezien wij samen leiding zijn. We zien elkaar sowieso iedere week en we hebben ook grotendeels dezelfde vrienden. Een week naar dat het uit was zag ik hem op scouting want ze zijn dan allebei leiding. Het was erg ongemakkelijk, we wisten ons allebei geen houding te geven en niet zo goed wat we moesten zeggen. Die dinsdag erna zouden we samen naar een musical gaan want die kaartjes hadden we al twee maanden. We besloten toch, ondanks dat het nu uit is, samen te gaan. En gewoon als vrienden met elkaar om te blijven te gaan. De avond was echt heel erg gezellig, totaal niet ongemakkelijk en we voelde ons op ons gemak bij elkaar. Het was gewoon zoals we altijd met elkaar omgingen, alleen dan nu zonder gevoelens, zonder handen vasthouden of een kus geven. Na afloop smste hij dat hij het heel erg leuk vond, nog wel een beetje apart maar het was heel gezellig en dat ik altijd een plek in zijn hart heb.

Ik wil hem heel graag terug maar ik weet niet wat ik moet doen. Kan ik beter afstand houden en wat minder op onze vriendschap richten in de hoop dat hij me terug wilt, dat hij mij gaat missen.
Of kan ik beter wel op onze vriendschap richten en dan gaan de gevoelens vanzelf wel over, en zo niet kan ik dit altijd nog vertellen, maar dan kon onze vriendschap ook overgaan.

Misschien heeft iemand dit ook mee gemaakt of iemand tips voor mij?
live life and don't worry about the future; it'll come
pi_121982261
- Voegt niets toe. -

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2013 13:31:58 ]
Sterkheidsbaas van alles.
pi_121982279
Optie 3: contact minimaliseren en doorleven (zonder hem...).
pi_121982321
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:30 schreef zarGon het volgende:
Optie 3: contact minimaliseren en doorleven (zonder hem...).
En dit.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_121982344
Probeer het achter je te laten en misschien komt er wel een vriendschap uit. Maar de kans is groot dat een vriendschap meer werd voorgesteld omdat het toch het meest gezegd is als je het uitmaakt.
Ik zou er niet teveel tijd en energie in steken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121982467
Een echte vriendschap na een relatie van 1,5 jaar? Ik heb er nog nooit een voorbeeld van gezien.
pi_121982556
In sommige relaties komt er na het standaard Verlieft - Houden van ook nog een derde variant bij, het broer-zus gevoel.. Je voelt je goed en vertrouwd bij elkaar, maar daarmee mis je wel iets..
Dan is afstand tijdelijk misschien wel het beste, al zal je soms gevoelens houden en het erg moeilijk ermee hebben!
pi_121982573
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Een echte vriendschap na een relatie van 1,5 jaar? Ik heb er nog nooit een voorbeeld van gezien.
Een echte vriendschap tussen man en vrouw, zonder dat er uiteindelijk 1 van de 2 meer wilt.... Ook dat zie ik weinig. Ik zeg niet dat het niet kan, maar zeker met een ex geef ik het 0 kans.
pi_121982624
Gevoelens gaan niet vanzelf over als je contact blijft houden, of in ieder geval zeer moeizaam.
Laat de hoop varen. Hoop is een gevoel dat op de korte termijn prettig is, omdat het beter voelt dan de acceptatie/het besef dat het echt over is. Maar op de lange termijn is het echt een zachte heelmeester, omdat de kans groot is dat de hoop niet terecht is.
pi_121982652
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een echte vriendschap tussen man en vrouw, zonder dat er uiteindelijk 1 van de 2 meer wilt.... Ook dat zie ik weinig. Ik zeg niet dat het niet kan, maar zeker met een ex geef ik het 0 kans.
Plus dat TS zelf aangeeft dat ze meer wilt..
pi_121982674
Het probleem is we moeten wel contact houden omdat we samen leiding zijn. We moeten iedere week samen werken en soms zijn we hele weekenden samen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 13:42:04 #12
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_121982732
Nah, gaat em niet worden nee. Je schrijft dat het een avond zonder gevoelens was, maar dat is natuurlijk niet zo. Het was een avond met onuitgesproken gevoelens en dat dan ook voornamelijk van jouw kant. Afstand is gewoon beter omdat jij je ff kan focussen op jezelf en de verwerking van verdriet en het is beter voor hem zodat ie ook even tot zichzelf kan komen en wellicht wat beter kan duiden wat ie voelt en wil. Je hebt beide ruimte nodig. Misschien komt het dan weer goed (omdat ie je toch mist) of juist niet. Jij moet er in ieder geval niet op gaan hopen. Hij heeft het uitgemaakt, punt. Dat is alle feitelijke informatie waar je iets mee moet doen.

Het is vervelend dat je samen leiding hebt op scouting, maar dat zou ik toch even overslaan. Zelfde als vriendschappelijke uitjes die toch niet zo vriendschappelijk zijn. Geloof me, elke keer dat je met hem omgaat, wordt je weer op het nulpunt gezet. Geen verwerking, geen vooruitgang voor jezelf.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_121982766
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:40 schreef chantalle01 het volgende:
Het probleem is we moeten wel contact houden omdat we samen leiding zijn. We moeten iedere week samen werken en soms zijn we hele weekenden samen.
Dat houdt dan toch niet in dat je buiten de scouting ook contact houdt?
pi_121982774
Lees eens wat topics hierover door ;)
pi_121982921
@ VaLkyRie

Ik ga me hobby toch niet opgeven om hem dan niet te zien.

@ Ticootje

Buiten scouting hebben we geen contact, ik houd expres afstand
pi_121982988
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:47 schreef chantalle01 het volgende:
@ VaLkyRie

@ Ticootje

Het gevoel slijt vanzelf.
pi_121983016
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:47 schreef chantalle01 het volgende:
@ VaLkyRie

@ Ticootje

Als je hobby voor jou belangrijker is dan je gemoedstoestand met betrekking tot hem, zul je de consequenties van die keuze moeten nemen. En dat is ongewtijfeld dat je het rouwproces ontzettend rekt en moelijk maakt.
pi_121983023
Vrienden blijven na een relatie gaat je niet lukken, tenzij jullie beiden geen gevoelens meer voor elkaar hebben. Het is mij in ieder geval niet gelukt. Vrienden worden zou wel kunnen, maar dan moeten jullie beiden volledig uit elkaars systeem zijn.

Sowieso snap ik het hele 'vrienden blijven' niet. Dat is gewoon een manier om iemand op een zachte manier te dumpen. Zelf heb ik het ook mee gemaakt. Ex wil zogenaamd heel graag vrienden blijven want ik ben zoooo'n lieve/leuke/aardige jongen. Nog een maandje na de breuk contact gehad, daarna heeft ze nooit meer wat van zich laten horen :')

En het 'advies' om geen contact te hebben en op die manier iemand terug winnen werkt naar mijn mening ook niet. Het geen contact hebben gaat om jou, zodat jij kan 'herstellen', en niet om het terug winnen van hem.

Geen contact meer hebben is de beste optie lijkt mij. Aangezien jullie met de scouting zitten, zou ik het contact daarbij puur 'zakelijk' houden.
pi_121983426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:49 schreef Lumia het volgende:
Sowieso snap ik het hele 'vrienden blijven' niet. Dat is gewoon een manier om iemand op een zachte manier te dumpen. Zelf heb ik het ook mee gemaakt. Ex wil zogenaamd heel graag vrienden blijven want ik ben zoooo'n lieve/leuke/aardige jongen. Nog een maandje na de breuk contact gehad, daarna heeft ze nooit meer wat van zich laten horen :')
Vaak is het niet alleen een zachte manier van dumpen maar ook omdat die ander een belangrijk deel van je leven was wat je niet in een keer wil laten valen. Met wat tijd kom je er achter dat een andere manier van met elkaar omgaan gewoon niet werkt.
  donderdag 24 januari 2013 @ 14:01:24 #20
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_121983432
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:49 schreef MightyMightyM het volgende:

[..]

Als je hobby voor jou belangrijker is dan je gemoedstoestand met betrekking tot hem, zul je de consequenties van die keuze moeten nemen. En dat is ongewtijfeld dat je het rouwproces ontzettend rekt en moelijk maakt.
Precies, of regel ff wat zodat jij de ene week er bent en hij de andere.
Volgens mij besef je nog niet helemaal dat jullie op dit moment niets hebben. Geen relatie en geen vriendschap. De logische stap na een relatie is 'niets' en niet vriendschap. Mensen denken wel vaker dat relatie -> vriendschap in elkaars verlengde liggen. Dat is niet zo.

It ain't the same fucking ballpark. It ain't the same league. It ain't even the same fucking sport. (Sommige dingen worden nou eemaal het best verwoord in samuel l. jackson quotes)
pi_121983727
Maar grotendeels hebben we ook dezelfde vriendengroep.
Betekend het dan dat ik niks meer leuks kan gaan doen met me vrienden omdat hij erbij is.
En aangezien hij er altijd bij is, ik dus niks leuks meer kan gaan doen.

Ik snap dat het over is en dat ik niet meer moet hopen dat het goed komt en dat duurt even maar uiteindelijk zal ik dat wel accepteren. Maar hem helemaal uit me leven kwijt, dat kan ik me niet voorstellen. Hij weet meer van mij dan me vriendinnen of me ouders.

En dinsdag bij de musical was gewoon gezellig en leuk, zonder bij bedoelingen. Moet ik dat dan opgeven en niet een proberen om toch nog vrienden te blijven?
pi_121983828
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:09 schreef chantalle01 het volgende:
En dinsdag bij de musical was gewoon gezellig en leuk, zonder bij bedoelingen. Moet ik dat dan opgeven en niet een proberen om toch nog vrienden te blijven?
Zonder bijbedoelinge... Je wil hem terug zeg je. En zolang je hem terugwil wil je meer dan vrienden alleen zijn, dus nee, je kunt geen vrienden blijven. Want je hem niet als een vriend, je wil hem momentaal als je vriend.
  donderdag 24 januari 2013 @ 14:16:54 #23
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_121984040
quote:
Betekend het dan dat ik niks meer leuks kan gaan doen met me vrienden omdat hij erbij is.

Ik snap dat het over is en dat ik niet meer moet hopen dat het goed komt en dat duurt even maar uiteindelijk zal ik dat wel accepteren. Maar hem helemaal uit me leven kwijt, dat kan ik me niet voorstellen. Hij weet meer van mij dan me vriendinnen of me ouders.

Die vragen kan alleen jij beantwoorden eigenlijk. Maargoed, eerst zal je toch met je gevoel moeten leren omgaan,
pi_121985034
quote:

Dat is een heel normaal gevoel. Het is nog vers en je wilt hem terug. Waarschijnlijk zit het nog zo diep dat je voor je gevoel nog liever vrienden wilt zijn dan helemaal niets. Maar met zo' n vriendschap pijnig je jezelf.

Ik ken veel voorbeelden van verbroken relaties waarna de ex-geliefden de eerste maanden moeilijk van elkaar loskwamen en/of aangaven een band voor het leven te zullen/willen hebben. . Maar na verloop van tijd wordt het contact dan toch vaak minder en na een tijdje is die persoon veelal niet meer dan een mooie herinnering. Je moet even "afkicken" van elkaar en het heeft tijd nodig om een persoon en het idee dat je je toekomst met diegene gaat delen los te laten.

In het begin is zo' n grijs gebied misschien aantrekkelijker dan helemaal niets maar het brengt je niet wat jij eigenlijk wil: weer een relatie met hem.

Kan het misschien zo zijn dat je de gedeelde scouting/vriendengroep als het ware "aangrijpt" om maar aan te tonen dat je echt geen andere keus hebt dan hem zeer regelmatig te zien?
pi_121986446
Ik weet het gewoon allemaal niet, aan de ene kant zou ik er alles voor over hebben om weer bij hem te zijn, maar ergens weet ik dat dit niet kan.

Ik probeer zo min mogelijk contact met hem te hebben en ik sms hem nooit meer vanuit mijn kant, sinds dat het uit is. Als er contact is via sms dan is het altijd vanuit zijn kant.

Misschien wil ik hem wel blijven zien, ook al is het niet goed voor mij.

Vanavond zie ik hem weer, en dit keer kan het echt niet anders. We hebben gesprekken op scouting met het bestuur en daar moet iedereen bij zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')