bronquote:Schoenenreus, een van de grootste schoenenketens in Nederland, is donderdag door de
Dat heeft de curator van het bedrijf bekendgemaakt. Op dit moment vinden nog gesprekken plaats over een mogelijke doorstart. In de loop van de dag wordt hier meer over bekendgemaakt.
Er zijn 200 filialen van Schoenenreis in Nederland, met ongeveer 1500 werknemers. Deze winkels blijven momenteel gewoon open.
Schoenenreus vroeg eerder deze maand uitstel van betaling aan.
''Door een teruglopende omzet, veroorzaakt door de eurocrisis, de concurrentie van onlinewinkels en een teruglopend consumentenvertrouwen, is Schoenenreus in financiële problemen geraakt'', liet de curator toen weten.
Overnames
Het bedrijf werd in 1969 opgericht. Door de verschillende overnames werd het één van de grootste schoenenwinkels van Nederland. Zowel in 2010 als in 2011 werd een omzet van ruim 80 miljoen euro behaald.
Het voortbestaan van traditionele schoenenwinkels komt steeds meer in gevaar door de opkomst van verkoop via internet. Eerder deze week liet retailgigant Macintosh ook al weten 70 schoenenwinkels (Scapino, Dolcis en Manfield) te gaan sluiten omdat het bedrijf meer heil ziet in online verkopen.
Action wellicht.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:47 schreef Roellie80 het volgende:
Ik woon naast zo'n filiaal. Ben wel benieuwd wat er nu in gaat komen
Nog een dame.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:55 schreef humorduck28 het volgende:
Ilse deLange heeft ooit bij de Schoenenreus gewerkt... Weet niet of dit meerwaarde heeft in dit bericht.. lol
Opvang voor verslaafden of asielzoekersquote:Op donderdag 24 januari 2013 12:47 schreef Roellie80 het volgende:
Ik woon naast zo'n filiaal. Ben wel benieuwd wat er nu in gaat komen
Of 50 dronken Polenquote:Op donderdag 24 januari 2013 12:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Opvang voor verslaafden of asielzoekers
Als je geluk hebt nemen ze hun vriendin ook mee, zie je ook eens wat anders dan een dikke Nederlandse zeug.quote:
Ja, leuk, lelijke schreeuwende dronken vrouwenquote:Op donderdag 24 januari 2013 13:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als je geluk hebt nemen ze hun vriendin ook mee, zie je ook eens wat anders dan een dikke Nederlandse zeug.
Het is wat met die nederlandse zeugen hequote:Op donderdag 24 januari 2013 13:09 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, leuk, lelijke schreeuwende dronken vrouwen
Dit.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:09 schreef Mirjam het volgende:
Ja, dat zat er al wel heel lang aan te komen. Schoenenreus gaat al heel lang niet meer met z'n tijd mee, veel rommel, de winkels zijn altijd zo onoverzichtelijk en het interieur is ook nog eens ouwelijk.
Dan doet Van Haren het een stuk beter.
ik vind ze van hetzelfde kaliber als bristol en scapino.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:49 schreef Ronaldsen het volgende:
Het was ook wel echt ontzettende rommel wat ze daar verkochten, kan ik me herinneren als kind.
Je had ook regelmatig Adidas sneakers voor wehnâg, hadden ze zo'n grote partij opgekocht. Best ok.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:13 schreef lady-wrb het volgende:
ik kocht er ook wel eens birkenstocks. die zijn toch overal hetzelfde?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |