Mijn zus heeft haar wasbak in een schuine hoek. Misschien het overwegen waard.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:02 schreef byah het volgende:
We hebben een huis gekocht met daarbij een vreselijke keuken:
[ afbeelding ]
Nu heb ik met de IKEA planner al een beetje zitten stoeien om een indicatie te krijgen van de opties, maar het blijft moeilijk om de schuine wand goed te benutten.
[ afbeelding ]
Heeft iemand ervaring met zo'n schuine hoek, of misschien tips en trucs?
Alvast bedankt.
Naja in zoverre, achter de wand zit een koof met een afvoerpijp. Dus de wand heeft helaas wel enig nut.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Is het wel echt een schuine wand? Of gewoon een voorzetwandje?
quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat is er zo vreselijk aan die keuken?
Behalve dat het zo'n vreselijke open keuken is waarin je de baklucht direct door het hele huis verspreidt...
Nee, mijn keuken is een aparte ruimte in de woning. Met een deur die je dicht kan doen als je staat te frituren of vis staat te bakken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]Jij hebt thuis zeker zo'n motorloze afzuigkap
Gezellig!quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nee, mijn keuken is een aparte ruimte in de woning. Met een deur die je dicht kan doen als je staat te frituren of vis staat te bakken.
De foto laat het misschien niet zo goed zien, maar de keuken is ongeveer 10 jaar oud, heeft witte kasten en een wit blad. Verder is de apparatuur echt oud + zitten vooral de plinten onderin los, wat er echt niet uitziet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat is er zo vreselijk aan die keuken?
Behalve dat het zo'n vreselijke open keuken is waarin je de baklucht direct door het hele huis verspreidt...
Dank nog voor je foto'squote:Op woensdag 23 januari 2013 21:15 schreef unlimitedzxr het volgende:
Toevallig net zo een keuken geplaatst (ook Ikea).
De schuine hoekkast is geen speciale kast maar gewoon een normale 60cm kast die je zelf schuin moet plaatsen. Hierbij was het vooral lastig deze kast goed te bevestigen. Daarnaast kent Ikea geen standaard 135 graden passtukken voor tussen de kasten.. Die heb ik dus zelf moeten maken van kastdeurtjes van 30x60cm. Erg mooi geworden maar zeker niet zomaar "plug and play".
Mocht je foto's willen zien.. Stuur mij even een PB dan mail ik ze je wel.
Eigenlijk is het wel mooi. Met een haakse hoek word je blad veel dieper. Als je een 45 graden hoek neemt, zoals nu, heb je een veel langer effectief werkblad.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:03 schreef Lodemaatje het volgende:
Ik ken de bouwconstructie niet.. Maar als alles er toch uit moet, kan je niet gelijk de schuine wand verbouwen naar een 90 graden hoek? Dan is het probleem meteen de wereld uit.
Wat nu handig is aan de huidige indeling is de locatie van de gaspitten. De ruimte is niet al te groot, als je dat aanpast zul je ze ergens anders kwijt moeten en heb je snel minder ruimte.quote:Eigenlijk is het wel mooi. Met een haakse hoek word je blad veel dieper. Als je een 45 graden hoek neemt, zoals nu, heb je een veel langer effectief werkblad.
Maar je hebt voor en tegen stander net als smaken...............
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |