abonnement Unibet Coolblue
pi_121946321
Hard papier printen. Dus niet het normale papier maar het harde papier die je bijvoorbeeld ook in kleurtjes hebt. Is dit mogelijk?
  woensdag 23 januari 2013 @ 17:58:33 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_121946419
Dat hangt er vanaf of je een printer ter beschikking hebt die een doorvoer heeft voor dat soort papier.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_121946891
Zoals mvdejong probeert te stellen, niet iedere printer kan overweg met hard papier.

Daarbij is het ook de vraag wat je bedoelt met hard papier.
Heb je het over hard papier als in karton ? Of bedoel je 'gewoon' 200 grams papier voor o.a. het zelf maken en printen van visitekaartjes (want zo doen wij dat namelijk) ? Of ...

Iets specifieker zodat we je beter kunnen helpen.

Als voorbeeld (en ja, dat werkt hier):
Ik heb een HP C6180 Wifi printer.

Hiermee kan ik gerust 260 tot 300 grams papier printen.

Karton werkt niet. Hebben we ondervonden met de eerste C6180 :P
De tweede kan 300 grams papier met gemak printen, dikker/sterker/harder papier hebben we nog niet geprobeerd.
Toppunt van sadisme: - Een helikopter met een schietstoel !
pi_121948035
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 18:10 schreef RamteamJax het volgende:
printen van visitekaartjes (want zo doen wij dat namelijk) ? Of ...

Dit inderdaad. Is er ook ergens een winkel waar dat kan?
pi_121948310
Het is overigens heel belangrijk!
pi_121948410
Elke stad heeft wel een 'copyprof' waar dit kan..
Kan ook bij ons. We zijn een stuk duurder dan zo'n winkel, maar wij zijn emotioneel en professioneel betrokken bij het ontwerp en productieproces :)
Toppunt van sadisme: - Een helikopter met een schietstoel !
pi_121948799
Oke eens effe zoeken! En dat moet dan via een USB ofzo.. :) heb je bij copyprofs ook computers? :P
pi_121948983
Hoe noem je dat soort winkels eigenlijk precies? :@ Dat zijn toch ook van die specifieke winkels waar je bijvoorbeeld foto's op groot formaat kan ontiwkkelen enzo..
pi_121949065
Die bij ons in de buurt heet Multicopy. Je kan ook even Googlen op "copyshop".
pi_121949296
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 19:03 schreef Rorsach het volgende:
Die bij ons in de buurt heet Multicopy. Je kan ook even Googlen op "copyshop".
Al gedaan, komt niet veel zinnigs uit. Maar das toch zo'n winkel waar foto's worden ontwikkeld enz?
pi_121949440
Nope, je moet zoeken naar een drukkerij/kopieerwinkel.

In welke stad wil je deze kaartjes laten drukken?
pi_121949780
Oeh ja bedankt! Heb er meerdere gevonden *O* Soms ben ik echt wereldvreemd maar heb je daar ook computers of moet het via een usb? :D
  woensdag 23 januari 2013 @ 19:24:41 #13
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_121949906
Als je het zelf wilt doen; let op; sommige printers (iig een aantal epsons) hebben een verstelling knop op de print slede speciaal voor dik papier.
FF je manual lezen, daar staat ook in hoe zwaar het papier mag zijn.
pi_121949945
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 19:24 schreef robber57 het volgende:
Als je het zelf wilt doen; let op; sommige printers (iig een aantal epsons) hebben een verstelling knop op de print slede speciaal voor dik papier.
FF je manual lezen, daar staat ook in hoe zwaar het papier mag zijn.
Ja daar begrijp ik sowieso niets van, heb bij mijn vader en moeder printers maar heb geen idee hoe het werkt allemaal als ik zulk papier wil dus doe 't wel via een drukkerij morgen. :)
pi_121982795
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 19:25 schreef zb. het volgende:

[..]

Ja daar begrijp ik sowieso niets van, heb bij mijn vader en moeder printers maar heb geen idee hoe het werkt allemaal als ik zulk papier wil dus doe 't wel via een drukkerij morgen. :)
dus je geeft liever een hoop extra geld uit dan dat je even de manual erbij pakt? Hoe moeilijk kan het zijn.

RamteamJax vroeg hjet je al. Wat bedoel je met 'hard papier'. Is het nog gewoon tot een kokertje te rollen of is het van dat spul waar kartonnen dozen van gemaakt worden. Het eerste geval moet eigenlijk altijd wel lukken. Hooguit dat je papier wat opkrult, maar dat krijg je zelf weer mooi plat als je het even onder een stapeltje boeken legt.

Ik print zelf regelmatig op 280-300 grams papier met de Epson PX 710W die ik thuis heb staan. Werkt prima. Zet bij wat dikker paier echter we de printkwaliteit op 'hoog' of 'fijn' of 'best' (of welke naam de fabrikant er bij jouw printer ook aan gegeven heeft). Dikker papier zuigt vaak wat meer inkt op waardoor het er nog wel eens flets uit komt te zien als je op 'normaal' of 'snel' afdrukt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')