Wat haalt hij door elkaar dan? Het enige dat hij niet weet is dat de sleutel van de router afhangt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:41 schreef leeell het volgende:
laat je buurman het maar doen, je haalt van alles door elkaar.
wat is traag ???quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:45 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wat haalt hij door elkaar dan? Het enige dat hij niet weet is dat de sleutel van de router afhangt.
Anyway, vertel eerst eens wat je kwa prestatiewinst verwacht, bij wat voor soort gebruikt, en wat er precies langzaam is. Verder welke apparaten aangesloten zijn en hoe.
De meeste mensen hebben namelijk helemaal niets aan een nieuwe router en zijn prima af met de router die ze van de provider krijgen.
Ik maak niet op uit zijn OP dat zij dat allemaal door elkaar haalt. Jij gaat daar gewoon van uit.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:53 schreef leeell het volgende:
[..]
wat is traag ???
de router is zo oud dat hij een niet zo veel simultane verbindingen aankan ?
ondersteunt geen /G/N standaard ?
signaal is te zwak ?
Password = router afhankelijk
is het abonnement van 10MBIT wellicht de bottleneck ?![]()
De computer wordt niet trager, maar het internet neem ik aan? Of streamen ze het vanaf de computer? Dan ligt het aan de computer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:56 schreef utrecht1970 het volgende:
We hebben een apart modem en een aparte modem. Destijds via sitecom geinstalleerd (Samenwerking met casema).
Momenteel hebben we 2 tablets (wifi) en een laptop in huis en 2 smartphones, die allemaal op dat draadloze netwerk zitten.
Mijn kids kijken regelmatig filmpjes op de tablet en ik merk dat de computer trager wordt, naarmate er meer apparaten op het netwerk zitten.
Ok, dus dat lijkt idd een oudje te zijn. Heeft nog geen wireless N, en dat zal wellicht helpen.quote:De router die we hebben is denk ik uit 2004/2005 dus al erg oud.
Sowieso is het niet handig om eerst de apparatuur te kopen en vervolgens om de toepassing te vragen. Maar goed. Sluit het gewoon aan zoals de oude router aangesloten stond. Vervolgens moet je op de draadloze apparaten opnieuw zoeken naar een netwerk. De gegevens (de naam van het netwerk, oftewel de SSID en het wachtwoord staan op een sticker op de router).quote:Collega adviseerde nieuwe router. Mijn man heeft zojuist een nieuwe sitecom router aangeschaft.
Ik ben best een computer prutser maar ik wil wel een duidelijke handleiding wat ik moet doen. De vorige heb ik eerst zelf proberen te installeren en uiteindelijk hulp erbij.
Ik ga ervan uit dat de boel wel wat vergemakkelijkt zal zijn en dat ik er wel uit moet kunnen komen.
Op zich wel een prima dingetje, hoewel het niet mijn keus zou zijn. Te duur voor de prestaties die hij levert. Mag ik vragen wat hij ervoor betaald heeft?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:05 schreef utrecht1970 het volgende:
Mijn man heeft een sitecom X6 gekocht mocht iemand dat iets zeggen
Breng hem lekker terug en lees dit eens in plaats van dat je me negeertquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:05 schreef utrecht1970 het volgende:
Mensen met die Motorola en eerste Ubee modem krijgen geen nieuwe router. In principe hebben alle klanten al een vervangende modemrouter gehad, wanneer hun router niet snel genoeg was. Die vorige Ubee en Motorola zijn dit wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:12 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Breng hem lekker terug en lees dit eens in plaats van dat je me negeert
Ken jij TS? Op basis van haar nick zou ik zeggen dat ze uit het midden van het land ergens komt. Ik gok Utrecht, maar weet dit niet zeker? Maar wellicht dat ze wel in Groningen (enige stad met Wifi-hotspots) woont, en tweewekelijks hard gaat op de Bunniksite, weet ik natuurlijk ook niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:49 schreef Jerkmaine het volgende:
Note: Vermeld als je Ziggo belt (Telefoonnummer 1200 als je ook telefonie hebt) dat je enthousiast bent over hun hotspot-project, anders is de kans misschien kleiner dat je een nieuw modem/router krijgt.
Welke Ubee bedoel je precies? De modemvariant (Oranje lampjes, zonder routerfunctie)? Deze kunnen wel degelijk vervangen worden, dat is bij mij ook gebeurd toen ik aangaf dat ik in de toekomst mee wil werken aan hun hotspot-projectquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:13 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Mensen met die Motorola en eerste Ubee modem krijgen geen nieuwe router. In principe hebben alle klanten al een vervangende modemrouter gehad, wanneer hun router niet snel genoeg was. Die vorige Ubee en Motorola zijn dit wel.
Dit project wordt momenteel intensief getest in Groningen, maar gezien het feit dat de testers én Ziggo zelf zeer enthousiast zijn, zal het niet lang duren voordat het landelijk uitgerold zal worden. Aankomende zomer willen ze een groot deel van Nederland gedekt hebben is wat ik begreep van de webcare-medewerkers.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:13 schreef Xaobotnik het volgende:
Ken jij TS? Op basis van haar nick zou ik zeggen dat ze uit het midden van het land ergens komt. Ik gok Utrecht, maar weet dit niet zeker? Maar wellicht dat ze wel in Groningen (enige stad met Wifi-hotspots) woont, en tweewekelijks hard gaat op de Bunniksite, weet ik natuurlijk ook niet.
Volgens mij zijn er maar twee Ubee modems. Eentje met wifi en een ander zonder wifi. Ik weet niet of die niet-wifi-versie ook een DHCP-client heeft. Ik heb ook nog die oudere waar geen wifi op zit, en kreeg geen andere modem. Jij hebt er wellicht een gekregen vanwege het hotspot-argument.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:22 schreef Jerkmaine het volgende:
Welke Ubee bedoel je precies? De modemvariant (Oranje lampjes, zonder routerfunctie)? Deze kunnen wel degelijk vervangen worden, dat is bij mij ook gebeurd toen ik aangaf dat ik in de toekomst mee wil werken aan hun hotspot-project.
Ja leuk, maar op basis waarvan zeg je zo stellig dat iedereen in Nederland dit krijgt? Als je niet in Groningen woont, heb je misschien een punt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:23 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Dit project wordt momenteel intensief getest in Groningen, maar gezien het feit dat de testers én Ziggo zelf zeer enthousiast zijn, zal het niet lang duren voordat het landelijk uitgerold zal worden. Aankomende zomer willen ze een groot deel van Nederland gedekt hebben is wat ik begreep van de webcare-medewerkers.
Ah, bedankt voor de gedane moeite.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:50 schreef utrecht1970 het volgende:
Net ziggo gesproken: binnen x maanden worden alle modems vervangen en ontvangen ziggo klanten een modem met een ingebouwde router. Hij noemde ook het project in groningen met de wifi hotspots en de bedoeling is dat ze dat over het hele land willen gaan uitrollen, termijn daarvoor wist hij niet. Maar de testen in Groningen waren positief.
Echter hij raadde mij aan dat ik beter zelf een router kan aanschaffen omdat de router functie in dit modem beperkt is en we nu ook al bijna geen verbinding op de 1e en 2e verdieping hebben (nieuwbouwhuis met betonnen vloeren).
Dus de router ga ik installeren vanavond.
Hij kostte trouwens 99 euro en was als beste getest in nov 2012 consumentenbond
Dat afstandseffect wordt versterkt door die betonnen vloeren. Je kan je afvragen in hoeverre het sowieso mogelijk is dit goed op te lossen met zomaar een andere modem. Mijn broer had ooit hetzelfde probleem, en heeft het opgelost door de router elders te plaatsen. Als jullie die mogelijkheid niet hebben, is het wellicht een idee om te werken met een extender en homeplugs (kortgezegd, internet via het stroomnetwerk naar de tweede verdieping, en dan daar een soort van router die vanaf daar een signaal afgeeft).quote:De prestaties van de Sitecom X6 blijven wat achter bij die van de rest. Op 5 GHz zien we maar een score van boven de 100 Mbps. Op 2,4 GHz heeft de router het vooral lastig op 20 meter.
Ik zou hem terug brengen en een andere router halen. Ondanks dat de Consumentenbond hem heeft verkozen tot router van het jaar, is het helemaal niet zo;n goed apparaat. De consumentenbond zit er wat dat betreft wel vaker naast en is helemaal niet zo accuraat, vertrouw niet teveel op ze.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:05 schreef utrecht1970 het volgende:
Deels mee eens, zoals uit mijn vorige post blijkt. Maar het noemen van merken is me wat te kortzichtig. Veel merken hebben naast mooie opties ook troep. Sitecom heeft ook prima routers die op de gerenommeerde prima besproken worden en inderdaad een paar minder presterende routers.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:30 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik zou hem terug brengen en een andere router halen. Ondanks dat de Consumentenbond hem heeft verkozen tot router van het jaar, is het helemaal niet zo;n goed apparaat. De consumentenbond zit er wat dat betreft wel vaker naast en is helemaal niet zo accuraat, vertrouw niet teveel op ze.
Netgear, Belkin en TP-Link doen het veel beter.
Die Ubee modems van Ziggo vind ik persoonlijk ook maar slecht. Bereik en daardoor je ping zijn vooral slecht. Een router appart is zoveel beter en zou voorlopig nog altijd mijn keuze zijn.
Met "iedereen in Nederland" bedoel ik in dit geval ZIggo-klanten die aangeven dat ze mee willen doen aan Ziggo's hotspot-project. Doe jij als klant zijnde niet mee, dan heb je ook geen toegang tot de hotspots van andere Ziggo-klanten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:37 schreef Xaobotnik het volgende:
Ja leuk, maar op basis waarvan zeg je zo stellig dat iedereen in Nederland dit krijgt? Als je niet in Groningen woont, heb je misschien een punt.
Bedoelde ik uiteraard ook.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:13 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Met "iedereen in Nederland" bedoel ik in dit geval ZIggo-klanten die aangeven dat ze mee willen doen aan Ziggo's hotspot-project. Doe jij als klant zijnde niet mee, dan heb je ook geen toegang tot de hotspots van andere Ziggo-klanten.
Ze zullen het gaan inzetten, maar of iedereen hieraan mee zal doen? Worden ze gewoon opgestuurd, die routers? Of moeten mensen het eerst aanvragen? Waarom zouden mensen dat doen? Waarschijnlijk hebben ze wanneer ze de behoefte hebben aan een wifi-netwerk, deze al liggen.quote:Ik ben er redelijk stellig van dat dit aankomende zomer grotendeels live zal zijn omdat meerdere Ziggo-medewerkers (Ziggo Studio in Den Haag, klantenservice, webcare) dit hebben aangegeven. Uiteraard moet Ziggo dan geen NS'je (uitstellen dus) doen, maar je snapt m'n punt vast wel
.
Nee, hardware- en softwarebeveilgingsoplossingen kunnen in principe prima samen. De Sitecom-oplossing regelt het in de router, en AVG op de computer. Alleen wanneer je dingen apart gaat configureren, kan het wel lastig zijn, omdat beiden oplossingen niet hetzelfde denken over wat slecht is en wat niet; dus wanneer je wil dat bepaalde zaken wel doorgelaten moeten worden, zul je beiden oplossingen voor hetzelfde moeten configureren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:27 schreef utrecht1970 het volgende:
Het is gelukt, viel nog wel mee.
Kunnen checken via andere apparaten dat het inderdaad een beveiligd netwerk is.
Je kon via sitecom ook nog cloud security instellen, mijn man heeft dat ook ingesteld.
Gaat dat niet conflicteren met onze avg beveiliging?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |