abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2013 @ 22:32:42 #1
387779 Melancholische-jongen
Melancholica des huizes
pi_121868035
Beste R&P,

Ik heb een soort van probleem. Ik ben al een tijdje aan het daten met een meid. We hebben al een aantal keren gezoend en ik meen serieus dat ik nog nooit iemand gevonden heb die zoveel op mij lijkt en die zo verschrikkelijk lief is en speciaal/leuk in alle opzichten. Ze begrijpt en snapt me helemaal, nog nooit eerder meegemaakt.

Mijn probleem is dat ik niet helemaal mezelf ben/voel bij haar. We hebben niet echt dezelfde humor en hierdoor merk ik dat sommige dingen ongemakkelijk zijn. Ik denk teveel na terwijl ik met haar praat/in omgang ben. Ik voel me gewoon vrij ongemakkelijk eerlijk gezegd. Terwijl ik met anderen wel echt lol kan hebben maar met haar heb ik dat gewoon (nog) niet. Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik ben ook niet verliefd eigenlijk, alleen als ik naast haar lig op bed voel ik me wel heel erg fijn, en dan heb ik het niet over seksuele gevoelens.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik denk sowieso nog paar keer afspreken maar alsnog, ik baal er zo van want ik heb tig meiden gedate/ontmoet in me leven en dees is nog nooit zo dicht in de buurt gekomen wat ik zoek, gewoon perfect persoon voor me. Daarentegen voelt zij zich wel super op der gemak bij me, alhoewel ze volgens mij ook niet verliefd is. Wat nu? Zucht. :(

[ Bericht 3% gewijzigd door Melancholische-jongen op 22-01-2013 16:23:50 ]
  maandag 21 januari 2013 @ 22:48:19 #2
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121869044
Je spreekt jezelf nogal tegen in de eerste twee alinea's :)

Ik zou lekker doorgaan met daten en elkaar beter leren kennen en dan zien waar het schip strandt.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121869179
Misschien zoek je juist niet iemand die op je lijkt, of ze lijkt juist helemaal niet op haar (dat je je niet op je gemak voelt lijkt er wel op te duiden).
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_121869221
Waarom zou je opzoek moeten naar een perfecte match? Die bestaat niet.. dus ga er voor en kijk waar het schip strandt.
pi_121870282
Denk toch gewoon dat je jezelf moet zijn, mocht ze daar op af knappen dan weet je ook genoeg. Maar als je zo blijft denken en dingen niet gewoon uit jezelf kan zeggen/doen dan gaat dit je opbreken.
pi_121870713
Pff.. Waar je al niet moeilijk over kan doen...
  dinsdag 22 januari 2013 @ 00:33:27 #7
Melancholica des huizes
pi_121874641
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 23:05 schreef GeertJan88 het volgende:
Denk toch gewoon dat je jezelf moet zijn, mocht ze daar op af knappen dan weet je ook genoeg. Maar als je zo blijft denken en dingen niet gewoon uit jezelf kan zeggen/doen dan gaat dit je opbreken.
Denk het ook. Ik denk gewoon blijven proberen en dan keus maken, maar het is zo zonde want alles klopt voor de rest wel. Misschien ben ik er teveel mee bezig, maar lastig los te laten.

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 23:11 schreef Tja..1986 het volgende:
Pff.. Waar je al niet moeilijk over kan doen...
Alsof het niet belangrijk is?
pi_121878417
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 00:33 schreef Melancholische-jongen het volgende:

[..]

Nope, je zoekt problemen. Ga gewoon lol hebben.
pi_121879060
Blijkbaar is humor belangrijker dan je dacht. Lijkt me toch wel een voorwaarde dat je verliefd op die persoon bent en dat je je prettig bij haar voelt. Misschien is ze uiteindelijk toch meer een goede vriendin dan relatiemateriaal. Ik zou het nog even aankijken en als er na een paar dates niet echt vooruitgang in zit, moet je het afkappen. Daar zal je uiteindelijk wel gelukkiger van worden denk ik.
"The past is our definition. We may strive, with good reason, to escape it, or to escape what is bad in it, but we will escape it only by adding something better to it." - Wendell Berry
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:13:51 #10
Melancholica des huizes
pi_121885140
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:52 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nope, je zoekt problemen. Ga gewoon lol hebben.
Niet zo makkelijk om gedachten zomaar uit te schakelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:17 schreef StrawberrySwing het volgende:
Blijkbaar is humor belangrijker dan je dacht. Lijkt me toch wel een voorwaarde dat je verliefd op die persoon bent en dat je je prettig bij haar voelt. Misschien is ze uiteindelijk toch meer een goede vriendin dan relatiemateriaal. Ik zou het nog even aankijken en als er na een paar dates niet echt vooruitgang in zit, moet je het afkappen. Daar zal je uiteindelijk wel gelukkiger van worden denk ik.
Ik vind haar een super leuk meisje maar ik ben dus niet verliefd ook. Maar ja, alles klopt en ik weet niet wat ik ermee moet. Of je nu wel moet gaan zoenen etc... Sowieso ga ik wel kans geven nog.

Wel kut dat je geen controle hebt over verliefd worden want als ik kijk naar waar ik verliefd op ben geweest in het verleden waren het best wel kut wijven en totaal onbereikbaar. Deze is de leukste ever op zoveel gebieden maar still... als ik verliefd ben, ga ik heletijd foto's kijken van diegene bijvoorbeeld en krijg ik echt hartkloppingen als ik met diegene chat, dat heb ik bij haar totaal niet. Voelt nu ook beetje als verplichting en zelfs beetje sleur.
pi_121888123
Jullie zijn allebei niet verliefd en het voelt als verplichting en sleur? Je idealiseert hoe goed ze bij je past.

Misschien leuk als scharrel voor heel af en toe.
Raak en plezierig.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:54:02 #12
Melancholica des huizes
pi_121891900
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:25 schreef AnnaTralala het volgende:
Jullie zijn allebei niet verliefd en het voelt als verplichting en sleur? Je idealiseert hoe goed ze bij je past.

Misschien leuk als scharrel voor heel af en toe.
Ja maar ik heb nooit eerder een leuke relatie gehad. Misschien verwacht ik teveel of denk ik teveel na? Misschien heb ik wat meer tijd nodig voordat ik me aan iemand hecht en het leuk begin te vinden? Ik hoor best vaak dat sommigen pas maanden later verliefd worden op elkaar. Misschien is die sleur er puur omdat ik teveel me best doe goed over te komen o.i.d. En als ik uiteindelijk mezelf ben, misschien word het dan juist geweldig om bij elkaar te zijn.
pi_121891949
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 00:33 schreef Melancholische-jongen het volgende:

[..]

Denk het ook. Ik denk gewoon blijven proberen en dan keus maken, maar het is zo zonde want alles klopt voor de rest wel. Misschien ben ik er teveel mee bezig, maar lastig los te laten.

[..]

Hoe oud ben je?

Hoe kan nu iemand beginnend topmodel zijn? :')

Hoe kan ze nu zoveel op jou lijken terwijl jullie zo verschillend zijn?

Heb je al eens een relatie gehad, zo ja hoelang?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:22:52 #14
Melancholica des huizes
pi_121893027
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:55 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?

Hoe kan nu iemand beginnend topmodel zijn? :')

Hoe kan ze nu zoveel op jou lijken terwijl jullie zo verschillend zijn?

Heb je al eens een relatie gehad, zo ja hoelang?
19

Omdat we qua karakter gewoon heel erg op elkaar lijken.

Eentje van twee maanden, was ook zonder verliefdheid.
pi_121893197
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:22 schreef Melancholische-jongen het volgende:

[..]

19

Omdat we qua karakter gewoon heel erg op elkaar lijken.

Eentje van twee maanden, was ook zonder verliefdheid.
Mijn probleem is dat ik niet helemaal mezelf ben/voel bij haar. We hebben niet echt dezelfde humor en hierdoor merk ik dat sommige dingen ongemakkelijk zijn. Ik denk teveel na terwijl ik met haar praat/in omgang ben. Ik voel me gewoon vrij ongemakkelijk eerlijk gezegd. Terwijl ik met anderen wel echt lol kan hebben maar met haar heb ik dat gewoon (nog) niet.

Nee, dat denk je maar. Als je verliefd bent ga je dingen zoeken (overeenkomsten).
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:31:14 #16
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_121893360
Als ik aan het daten ben maar niet echt verliefdheid voel na een date of 5-6, dan kap ik er mee. Ik vind dat verliefde gevoel toch wel een noodzaak. Want na 5-6 dates is het meestal toch wel seks, en seks zonder verliefdheid is lang niet zo leuk als met.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:39:33 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_121893727
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 22:32 schreef Melancholische-jongen het volgende:
dat ik nog nooit iemand gevonden heb die zoveel op mij lijkt

vs

We hebben niet echt dezelfde humor en hierdoor merk ik
? wat is het nou?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_121894186
Je spreekt jezelf een beetje tegen ..Met wat voor eigenschappen lijken jullie op elkaar dan? .

Wat smack10 zegt kan ook waar zijn dat je zelf naar overeenkomsten zoekt ,

maar t kan natuurlijk ook gewoon waar zijn. Als t waar is, zijn de OVEREENKOMSTEN misschien wel hetgeen wat t ongemakkelijk maakt. Of niet dan ? Wanneer een man teveel op mij lijkt voelt t voor mij ook niet oke omdat je elkaar dan niet echt aanvult en je dan t gevoel hebt dat je elkaar weinig te bieden hebt. Terwijl ik t dan wel echt goed met die persoon kan vinden , juist om de gelijkenissen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 16:51:20 ]
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:34:40 #19
Melancholica des huizes
pi_121901024
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:48 schreef madeliefff het volgende:
Je spreekt jezelf een beetje tegen ..Met wat voor eigenschappen lijken jullie op elkaar dan? .

Wat smack10 zegt kan ook waar zijn dat je zelf naar overeenkomsten zoekt ,

maar t kan natuurlijk ook gewoon waar zijn. Als t waar is, zijn de OVEREENKOMSTEN misschien wel hetgeen wat t ongemakkelijk maakt. Of niet dan ? Wanneer een man teveel op mij lijkt voelt t voor mij ook niet oke omdat je elkaar dan niet echt aanvult en je dan t gevoel hebt dat je elkaar weinig te bieden hebt. Terwijl ik t dan wel echt goed met die persoon kan vinden , juist om de gelijkenissen.
Wat voor eigenschappen? Hmm, de manier van denken, de kijk op de wereld, het eigenzinnig zijn, het elkaar begrijpen van elkaar eigenlijk. Ik heb gewoon nooit meegemaakt dat iemand zo openhartig en lief en speciaal is als haar. Maar ik mis ook dingen, en ik bekijk alles veelste rationeel, waardoor het gevoel misschien wel achterwege blijft. Ik weet het niet. We hebben nu twee keer afgesproken, laatste keer bij haar geslapen, geen seks ofzo, maar wel tegen elkaar aan gelegen etc en het voelde wel super fijn. Alleen op sommige momenten voelt het onprettig omdat ik dan teveel op mezelf let. Ik heb daarentegen wel vertrouwen dat dit gewoon echt klopt, we passen gewoon heel goed bij elkaar, denk ik.

Je hebt wel een punt betreft teveel op elkaar lijken. Ik krijg geen nieuwe energie van haar of alsof het echt een grote toevoeging is in mijn leven tot op zekere hoogte. Tuurlijk lijkt me het fijn om iemand te hebben met wie je alles kunt delen etc, maar ik weet ook niet wat je kunt verwachten na twee dates.
pi_121923775
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:34 schreef Melancholische-jongen het volgende:

[..]

Wat voor eigenschappen? Hmm, de manier van denken, de kijk op de wereld, het eigenzinnig zijn, het elkaar begrijpen van elkaar eigenlijk. Ik heb gewoon nooit meegemaakt dat iemand zo openhartig en lief en speciaal is als haar. Maar ik mis ook dingen, en ik bekijk alles veelste rationeel, waardoor het gevoel misschien wel achterwege blijft. Ik weet het niet. We hebben nu twee keer afgesproken, laatste keer bij haar geslapen, geen seks ofzo, maar wel tegen elkaar aan gelegen etc en het voelde wel super fijn. Alleen op sommige momenten voelt het onprettig omdat ik dan teveel op mezelf let. Ik heb daarentegen wel vertrouwen dat dit gewoon echt klopt, we passen gewoon heel goed bij elkaar, denk ik.

Je hebt wel een punt betreft teveel op elkaar lijken. Ik krijg geen nieuwe energie van haar of alsof het echt een grote toevoeging is in mijn leven tot op zekere hoogte. Tuurlijk lijkt me het fijn om iemand te hebben met wie je alles kunt delen etc, maar ik weet ook niet wat je kunt verwachten na twee dates.
Klinkt eerder als friendzone :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')