Normaalgesproken niet, tenzij je vanuit een reïntegratietraject bij die werkgever terechtkomt en daar ondersteuning bij krijgt vanuit het UWV.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:14 schreef mark211 het volgende:
Hallo mensen.
Ik zal graag mijn Wajong binnenkort willen stop zetten.
Maar nu had ik de vraag.
Kan mijn nieuwe werkgever zien dat ik ooit een Wajong heb gehad? Als ik hem heb stop gezet.
Met Vriendelijke Groet.
Heb je over de consequenties nagedacht? Als je nou geen baan vindt of je baan kwijtraakt, wat ga je dan doen?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:14 schreef mark211 het volgende:
Hallo mensen.
Ik zal graag mijn Wajong binnenkort willen stop zetten.
Maar nu had ik de vraag.
Kan mijn nieuwe werkgever zien dat ik ooit een Wajong heb gehad? Als ik hem heb stop gezet.
Met Vriendelijke Groet.
Jaa heb ik over nagedachtquote:Op maandag 21 januari 2013 18:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je over de consequenties nagedacht? Als je nou geen baan vindt of je baan kwijtraakt, wat ga je dan doen?
Maar ga je dan je Wajong stopzetten voordat je weet of je bent aangenomen?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:26 schreef mark211 het volgende:
[..]
Jaa heb ik over nagedachtIk zal graag Solliciteren bij de overheid Niv 2 opleiding. En stel ik word daar aangenomen, Wou ik graag mijn Wajong stop zetten. Alleen ben bang als ik er bij vermeld dat ik nu in de Wajong zit dat er beetje naar mij gekeken word met een Stempel dus wil graag niet vermelden dat ik een Wajong uitkering heb momenteel. Wil gewoon een eerlijke kans.
Nee als ik heb gehoren dat ik ben aangenomen,quote:Op maandag 21 januari 2013 18:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar ga je dan je Wajong stopzetten voordat je weet of je bent aangenomen?
quote:Op maandag 21 januari 2013 18:29 schreef mark211 het volgende:
[..]
Nee als ik heb gehoren dat ik ben aangenomen,
Zal ik hem graag stop zetten.
En gewoon mijn eigen geld verdienen zonder uitkering.
Dankjewel!quote:
Het kan voor je toekomstig werkgever juist een voordeel zijn dat je Wajong hebt.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:29 schreef mark211 het volgende:
[..]
Nee als ik heb gehoren dat ik ben aangenomen,
Zal ik hem graag stop zetten.
En gewoon mijn eigen geld verdienen zonder uitkering.
Ik zou er nog wel even over informeren bij het UWV.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:31 schreef mark211 het volgende:
[..]
Dankjewel!
Ben alleen bang dat ik altijd een stempel blijf houden..
Dus ben beetje aan het zoeken, of ik het zo maar kan stop zetten
Heb dat al 4 jaar gedaan nu momenteel.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het kan voor je toekomstig werkgever juist een voordeel zijn dat je Wajong hebt.
Ik heb tot mijn 18de op praktijkonderwijs gezeten.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:11 schreef Pollewoppie het volgende:
waarom zit je in de Wajong?
als het namelijk iets is waar de werkgever 'nadeel' aan kan ondervindeb vind ik het wel zo eerlijk dit te vermelden!
Die voordelen heeft mijn baas nu ook.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:27 schreef Klonk het volgende:
Ik zou het juist andersom doen, juist wel melden dat je een Wajong hebt, er zitten wat (fiscale?) voordelen aan het in dienst nemen en hebben van een Wajonger
wat?quote:Op maandag 21 januari 2013 19:25 schreef mark211 het volgende:
[..]
Ik heb tot mijn 18de op praktijkonderwijs gezeten.
En toen ben ik naar het mbo gegaan. En voor mijn baas het beetje aantrekkelijk te maken dat hij mij zal aannemen. Heb ik een Wajong gekregen. Beetje als steuntje in de rug. Maar heb momenteel mijn mbo 2 en 3 bijna.
Na 5 jaar full time werken kan je er volgens mij uit.. zoiets is me iig ooit verteldquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je kan je wajong helemaal niet stopzetten, ook al wil je dat. Het is gewoonweg niet mogelijk.
Als je belt met die vraag, moet je eerst een medische keuring aangaan en dat duurt jaren en kan niet met spoed worden aangevraagd. Daarnaast als deze medische keuring anageeft dat je nog ziek bent behoudt je gewoon je wajong, ook al wil je hem niet.
Dit komt omdat niemand gratis geld weer teruggeeft, en daarom is er daarvoor geen procedure.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |