abonnement Unibet Coolblue
pi_122054129
quote:
16s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 23:18 schreef aos het volgende:

[..]


Gerhardius ; uitstekend idee!.
hopelijk dat we de komende week weer eens wat opschieten. Ga je ook mee met DN naar Witte Klap? Ik ben ook wel benieuwd wat jij allemaal kunt laten zien...
Uitnodiging geldt denk ik ook voor lxbkh en alle anderen, DN?
Wachten we tot de sneeuw weg is?
pi_122054250
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:34 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Wat ik mij afvraag is hoe ze die penis hebben gezien. Heb jij een idee?

Wat mij ook interessant lijkt om te doen is het vennetje dreggen bij de Witte Klap. Als er een ritueel is geweest waarbij muntjes in het water gegooid worden, zou je misschien restanten daarvan kunnen terugvinden.

Wie van jullie durft er eens met mij mee te gaan kijken als de weersomstandigheden wat beter worden?
De 'Witte Klap' ligt in het bosgebied van 'de Roostee', en dit is net als de Mythstee particulier privé-terrein. Dit is toch reeds bekend? Artikel 461 verboden toegang....
pi_122055765
Zo, heel stel berichten verwijderd.
Normaal verder nu.
pi_122056016
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:50 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Het is een ven, bijna niet berijkbaar door het "beleid" om bospaden te laten verdwijnen om de natuur te behouden:
http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297
Het is er niet altijd rustig geweest, de toegangsweg naar mosterdveen liep hier langs. Er bestonden klachten dat de verharding wegzakte en dat er een weg gepacht moest worden van.. je kent hem wel.. (ik kan het artikel helaas niet vinden)

Tot voor een jaar of 5-10 geleden kon je nog gewoon langs "De Witte Klap" lopen vanaf camping Mosterdveen/Saxenheim. Dat was een goed bospad langs de contouren van landgoed De Roostee.
Helaas heeft men dat pad ontoegankelijk gemaakt, vermoedelijk ten gerieve van de jacht.

"De Witte Klap" is een klein ven wat erg vergrasd is.
Voor de situatie: Als men de Plaggeweg vanuit Vierhouten naar Nunspeet volgt, dan wordt het voorbij camping Samoza weer grintweg. Na links het toegangshek van landgoed De Roostee gepasseerd te zijn, komt men langs een aantal weilanden aan de rechterkant.
Achter deze weilanden ligt een stuk bos waarin het ven ligt. Het afscheidingsraster van het landgoed loopt er precies langs. Het ligt dus nog net in "Verboden Toegang" terrein, dus hierin heeft AOS wel gelijk.

Men kon er vroeger komen door de Plaggeweg verder te volgen tot waar het raster stopt, dan rechtsaf het raster volgen (hier ligt nog een bospad, die uitkomt op een brede bosweg).
Vervolgens het raster weer rechtsom volgen, dit pad is dichtgegooid en loopt langs "De Witte Klap" en zo verder weer naar de achterkant van de oude camping Mosterdveen (nu Samoza).

De toegangsweg van Mosterdveen, zoals genoemd door lxhkrd, loopt er niet langs, maar ligt dichter naar Vierhouten. Deze oude toegangsweg werd afgesloten voor alle verkeer (ook wandelaars !), omdat het dicht langs het veen liep.
De plassen die daar liggen vormen het "Mosterdveen" een prachtig gebied. Daardoor helaas ook erg beschermd, er zijn daar al heel veel mooie wandelpaden ontoegankelijk gemaakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toppie_ op 26-01-2013 06:27:21 ]
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_122056041
foutje, s.v.p. verwijderen.

Sorry, Lavenderr
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_122056232
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:17 schreef gerhardius het volgende:
Ik stel het volgende voor:

de believers (wat dat ook mag zijn) zetten hun theorie in de komende week uiteen. Er wordt niet afgekraakt, we gaan allemaal mee in deze theorie. Niet zeuren, maar nieuwsgierig meedoen met de brainstorm.

In de week erop nemen we een andere theorie, en daarmee doen we hetzelfde.

In de maand maart gaan we alle theorieën nog eens bij langs en geven dan de critici alle ruimte.
Goed idee?
Ja, goed idee, het is nu een onontwarbare kluwen geworden, van elkaar bestokende groepjes, zonder dat je weet wie waar bij hoort ook.
I´m back.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 09:45:59 #207
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_122061638
Als je het zo bekijkt is het inderdaad verboden gebied maar als je over de plaggeweg richting vierhouten loopt dan passeer je mythstee en en kom je op een zij pad uit waar ook een stroom huisje aan staat, als je dit pad op gaat, doorloopt tot ongeveer 100 meter dan de bos in gaat en het hek tegen komt van de roostee dan kun je helemaal door de ven naar beneden. Als het goed is kom je dan precies bij de penis uit die op de roostee ligt ;) en idd zoals iemand al zei is het gebied aardig verwaarloosd :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zonnestraal10 op 26-01-2013 10:25:12 ]
pi_122065189
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:37 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Lieve Walpurgis. Leer toch eens te onderscheiden wie wat schrijft. Rond 1900 was Bluesdude die daar een opmerking over maakte. Je betoog is een beetje zwak aan het worden. Het eerste stuk van Septer stond vol met fouten die makkelijk gechecked kunnen worden, maar dat heeft hij niet gedaan. Dat hij daarvoor op de vingers getikt wordt, is niet meer dan logisch. Als ik zoiets over jouw voorouder zou schrijven in de wetenschap dat het niet waar is, zou jij ook reageren.

Als Frank niet zo belangrijk was, waarom gaat praktisch het hele boek over Van Vloten en zijn Ronde Huis? Het artikel van Septer gaat over Van Vloten. Het artikel van Biesemaat gaat over Van Vloten. En ineens moeten we de andere kant uit kijken? Dat interesseert mij niet. Mij interesseert dat hier iemand wordt beticht van bepaalde misdrijven, waarover in de geschiedenis van het verhaal geen consensus bestaat. In alle verifieerbare bronnen, dus krantenartikelen, genealogische bronnen, archieven, egodocumenten et cetera bestaan beelden die HAAKS op het beeld staan dat in de artikelen cq boeken worden gepresenteerd.

Daar jij jezelf een beter onderzoeker acht dan ondergetekende is het op zijn zachtst gezegd verbazingwekkend dat je de bron van het citaat over wagenziekte niet hebt gevonden. Ik zou zeggen: good hunting!
De conclusie kan dan toch alleen zijn dat de heren eerste generatie onderzoekers de zaak tegen-FvV ook hebben laten vallen? Kortom dat door dat paranoïde waanwereldbeeld van Pegasus/Couzy een streep getrokken kan worden? Volgens mij schreef aos een tijdje geleden ook al dat je Couzy etc. moet vergeten...
We konden lezen dat volgens Schalkwijk journalisten met een kluitje in het riet werden gestuurd, wrs zijn al die zaken die Bluesdude achterelkaar gezet heeft daarvan het resultaat en Couzy gebruikte die alleen om zijn grotere verhaal aannemelijk te maken. Schalkwijk legde uit, in dat interview, dat al die indianenverhalen gecontroleerd zijn en er geen bewijzen zijn...
(Blijft dus gek dat hij aan het eind van het verhaal aangeeft dat er seksfeesten werden gehouden en daarbij meisjes onder de gebluste kalk verdwenen... waarop hij dat dan baseert is onduidelijk....)

[ Bericht 12% gewijzigd door Ryan3 op 26-01-2013 12:34:00 ]
I´m back.
pi_122067120
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 00:12 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

De toegangsweg van Mosterdveen, zoals genoemd door lxhkrd, loopt er niet langs, maar ligt dichter naar Vierhouten. Deze oude toegangsweg werd afgesloten voor alle verkeer (ook wandelaars !), omdat het dicht langs het veen liep.
De plassen die daar liggen vormen het "Mosterdveen" een prachtig gebied. Daardoor helaas ook erg beschermd, er zijn daar al heel veel mooie wandelpaden ontoegankelijk gemaakt.

Het artikel:
http://snv.courant.nu/ind(...)ant+asc%2Cpagina+asc

Maar wat jij zegt zou ook goed kunnen... In 1964 had de fam. v. Vloten er nog wel grond, dat is ook uit het artikel te halen.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_122105766
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 09:45 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Als je het zo bekijkt is het inderdaad verboden gebied maar als je over de plaggeweg richting vierhouten loopt dan passeer je mythstee en en kom je op een zij pad uit waar ook een stroom huisje aan staat, als je dit pad op gaat, doorloopt tot ongeveer 100 meter dan de bos in gaat en het hek tegen komt van de roostee dan kun je helemaal door de ven naar beneden. Als het goed is kom je dan precies bij de penis uit die op de roostee ligt ;) en idd zoals iemand al zei is het gebied aardig verwaarloosd :)
Mijn uitleg was misschien wat rommelig door de vele tekst, maar ik denk dat we het over hetzelfde pad hebben, mijn uitleg is ook gezien vanaf Vierhouten, die van jou vanaf Nunspeet:

Men kon er vroeger komen door de Plaggeweg verder te volgen tot waar het raster stopt, dan rechtsaf het raster volgen (hier ligt nog een bospad, die uitkomt op een brede bosweg).
--> dat bospad is het zelfde pad als jij bedoeld met:
...zij pad uit waar ook een stroom huisje aan staat...

Vervolgens het raster weer rechtsom volgen, dit pad is dichtgegooid en loopt langs "De Witte Klap" en zo verder weer naar de achterkant van de oude camping Mosterdveen (nu Samoza).
--> dat bospad is het zelfde pad als jij bedoeld met:
doorloopt tot ongeveer 100 meter dan de bos in gaat en het hek tegen komt van de roostee dan kun je helemaal door de ven naar beneden.

Dat laatste pad is eigenlijk officieel afgesloten (er zijn takken en bomen over gelegd), maar met wat moeite kun je daar nog door (houd het raster rechts van je). Inderdaad loopt na enige tijd het pad naar beneden en kom je uit bij het ven, dat achter het raster ligt.

Voor een duidelijker beeld, zie deze kaart:

http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/

Zwarte lijnen: enkele bestaande boswegen/paden
Blauwe lijn: bestaand bospad
Blauwe stippellijn: voormalig bospad (dicht/ontoegankelijk gemaakt)

Ik hoop dat deze kaart een iets beter overzicht geeft van wat waar ligt.
Links bovenaan het gebied van het Ronde Huis. De plek van het huis zelf staat niet op deze kaart en ligt iets verderop wanneer men de Plaggeweg richting Nunspeet (omhoog op de kaart) volgt.
Gele lijnen: afrasteringen landgoederen

[ Bericht 4% gewijzigd door Toppie_ op 27-01-2013 12:43:18 (Kaartlink toegevoegd) ]
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
  zondag 27 januari 2013 @ 14:09:29 #211
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_122111468
Ja inderdaad toppie ik had het misschien niet helemaal goed gelezen maar dat is wel hetzelfde pad maar dat pad wat dicht gegooid is, is toch van staatsbosbeheer en niet privé terrein ? nu was ik er al een poosje geleden geweest maar kan me nu niet meer herinneren of er nog water on de ven staat, het was er toen wel heel drassig :)
pi_122116239
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 14:09 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Ja inderdaad toppie ik had het misschien niet helemaal goed gelezen maar dat is wel hetzelfde pad maar dat pad wat dicht gegooid is, is toch van staatsbosbeheer en niet privé terrein ? nu was ik er al een poosje geleden geweest maar kan me nu niet meer herinneren of er nog water on de ven staat, het was er toen wel heel drassig :)
ik was er net in de buurt, maar op dit moment staat er zeker water in het ven, evenals het bos eromheen. Wat een drassigheid, ik ga nu eerst droge sokken aandoen, haha
Het 'pad' eromheen is niet van De Roostee, maar je moet wel herkennen dat het een pad was, anders loop je er zo voorbij..
pi_122116421
Was dit najaar op het elfhonderdmeterwegje, meende toen een aantal reuzeconiferen te zien staan.
Hebben ze die weggekapt?
  zondag 27 januari 2013 @ 17:27:32 #214
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_122121196
Binnenkort maar eens plonzen daar ;)
pi_122132268
Een deel van die Elfhonderdmeterweg loopt toch tussen Roostee en Mythstee door?

Het staat iedereen vrij om mee te doen aan de Witte Klap excursie. Je moet alleen niet 'squeamish' zijn, niet bang zijn onder hekjes door te kruipen of er overheen te klimmen. Het enige wat ik wel wil weten is of het natuurgebied is en er broedende vogels kunnen zitten, want dan laat ik het met rust. Wie van jullie kan daar achter komen?
pi_122133032
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 12:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De conclusie kan dan toch alleen zijn dat de heren eerste generatie onderzoekers de zaak tegen-FvV ook hebben laten vallen? Kortom dat door dat paranoïde waanwereldbeeld van Pegasus/Couzy een streep getrokken kan worden? Volgens mij schreef aos een tijdje geleden ook al dat je Couzy etc. moet vergeten...
We konden lezen dat volgens Schalkwijk journalisten met een kluitje in het riet werden gestuurd, wrs zijn al die zaken die Bluesdude achterelkaar gezet heeft daarvan het resultaat en Couzy gebruikte die alleen om zijn grotere verhaal aannemelijk te maken. Schalkwijk legde uit, in dat interview, dat al die indianenverhalen gecontroleerd zijn en er geen bewijzen zijn...
(Blijft dus gek dat hij aan het eind van het verhaal aangeeft dat er seksfeesten werden gehouden en daarbij meisjes onder de gebluste kalk verdwenen... waarop hij dat dan baseert is onduidelijk....)

Schalkwijk sprak zichzelf tegen in het interview met de Stentor dat er geen lichamen gevonden waren, maar dat er wel eens een meisje in de ongebluste kalk verdween. In het boek is Frank van Vloten enerzijds onderwerp (hij faciliteert de Germanenorde Freya door zijn landgoed ter beschikking te stellen voor hun rituelen waar hij zijn eigen seksobsessie ook nog eens flink kan uitoefenen. Voor hun maakt hij de grote Wodanfiguur in het bos. In die periode is Montenberg op het Ronde Huis geweest aan de hand van zijn moeder en heeft daar de prostituees in het martelkeldertje gezien), anderzijds is hij niet meer dan een lijdend voorwerp omdat hij enkel de stroman is die moet spelen alsof hij de baas van het Ronde Huis is. Hierin spreekt het boek zichzelf tegen omdat ze in eerste instantie Frank als financier van het Ronde Huis aanwijzen. De Germanenorde moet dan afkomstig zijn uit Nieuw Soerel, vriendjes van Jurriaanse. Maar hoe ze die overstap hebben gemaakt? Frank had geld nodig en zij wilden hem betalen?

Nogmaals: ongebluste kalk bespoedigt het verrottingsproces, het lost geen lichamen op. Je zult altijd bepaalde botresten kunnen terugvinden. De vraag is wanneer WGRH-2 voornemens is om te gaan graven. En als de meisjes bij Witte Klap de grond in zijn gegaan, zullen we het nooit weten, want ze gaan niet voorbij het bordje Art. 461...
pi_122133210
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:19 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zou graag foto's van het interieur van HRH willen zien. Liefst uit de tijd van Frank van Vloten.
Ik neem aan dat die wel bestaan.
Niet in het Gelders Archief. Die fotomapjes heb ik allemaal ondersteboven gekeerd op zoek naar iets dat op een interieur van het Ronde Huis zou lijken.
pi_122133346
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:50 schreef Dissectienaald het volgende:
Een deel van die Elfhonderdmeterweg loopt toch tussen Roostee en Mythstee door?

Het staat iedereen vrij om mee te doen aan de Witte Klap excursie. Je moet alleen niet 'squeamish' zijn, niet bang zijn onder hekjes door te kruipen of er overheen te klimmen. Het enige wat ik wel wil weten is of het natuurgebied is en er broedende vogels kunnen zitten, want dan laat ik het met rust. Wie van jullie kan daar achter komen?
Even mijzelf quoten: die expeditie wil ik gaan plannen als het weer echt beter wordt. Meer richting voorjaar. Ik moet nog twee meiden op winterkamp sturen en dat kost mij ook weer enige duiten, naast het weekendje sauna wat mijn vrouw en ik net achter de rug hebben...
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 21:06:02 #219
249559 crew  Lavenderr
pi_122133585
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:01 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Niet in het Gelders Archief. Die fotomapjes heb ik allemaal ondersteboven gekeerd op zoek naar iets dat op een interieur van het Ronde Huis zou lijken.
Echt jammer. Er zal misschien nog wel wat zijn, maar in particuliere handen.
pi_122134115
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:59 schreef Dissectienaald het volgende:
In die periode is Montenberg op het Ronde Huis geweest aan de hand van zijn moeder en heeft daar de prostituees in het martelkeldertje gezien
Even duidelijkheid vragen.
Schalkwijk zegt in zijn boek dat Montenberg zegt dat hij als kind met zijn moeder in een martelkelder van het Ronde Huis was en daar waren ook prostituée's. ? Snap ik het zo goed ?
Dat zou dan geweest moeten zijn in de periode 1910-1920.. Daar vóór was hij te jong en daarna woonde hij niet meer op de veluwe.
Anderzijds zegt Schalkwijk ook dat Montenberg een leugenaar was. Kun je dan ook dit verhaal van Montenberg geloven ?
pi_122134312
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:50 schreef Dissectienaald het volgende:
Een deel van die Elfhonderdmeterweg loopt toch tussen Roostee en Mythstee door?

Het staat iedereen vrij om mee te doen aan de Witte Klap excursie. Je moet alleen niet 'squeamish' zijn, niet bang zijn onder hekjes door te kruipen of er overheen te klimmen. Het enige wat ik wel wil weten is of het natuurgebied is en er broedende vogels kunnen zitten, want dan laat ik het met rust. Wie van jullie kan daar achter komen?
broeden de meeste vogels niet pas in april/mei? In het gebied zitten mogelijk wilde zwijnen en reeën. Ik zag vandaag een soort wildwissel die onder het hek doorging, het leek me dat dat van zwijnen was, maar vanwege de blubber weet ik dat niet zeker. Maar het gebied is verder redelijk bewoond, vlak ernaast is een camping, een klein eindje verder ligt Vierhouten. Het is geen rustgebied voor grootwild of zo, dat zit dieper in het bos. We kunnen natuurlijk ook gewoon de grondeigenaar vragen...

Het pad tussen Roostee en Mythstee is afgesloten voor publiek, het een zwaar hek ervoor

[ Bericht 4% gewijzigd door gerhardius op 27-01-2013 22:00:47 ]
pi_122150987
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:15 schreef gerhardius het volgende:

[..]

.... In het gebied zitten mogelijk wilde zwijnen en reeën. Ik zag vandaag een soort wildwissel die onder het hek doorging, het leek me dat dat van zwijnen was, maar vanwege de blubber weet ik dat niet zeker. ..... .... We kunnen natuurlijk ook gewoon de grondeigenaar vragen...
Het pad tussen Roostee en Mythstee is afgesloten voor publiek, het een zwaar hek ervoor
Het gebied met Witte Klap hoort bij landgoed De Roostee. Op dit landgoed heeft men een eigen jachtrecht, vandaar de jachthut aan de rand van de weilanden en dus de wildwissel.
Voor de verdere beeldvorming: het gebied Mythstee hoort bij landgoed De Vennen.

Het oude Van Vloten gebied is in de loop der jaren dus erg versnipperd geraakt door verkoop van gronden aan diverse mensen.

quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:50 schreef Dissectienaald het volgende:
Een deel van die Elfhonderdmeterweg loopt toch tussen Roostee en Mythstee door?
Klopt, de Elfhondermeterweg loopt vanaf het Eibertjespad, precies over de grens tussen De Roostee en Mythstee naar de Plaggeweg (dit deel ligt op particulier terrein). Dan steekt hij verder de Plaggeweg over (bij trafohuisje) en loopt dan door tot aan het Postpad.
De weg is ongeveer 1100 meter lang, vandaar de naam.

Overigens waar de naam "Witte Klap" vandaan komt, is mij onbekend. Mogelijk is dit een verwijzing naar de plant "veenpluis"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Veenpluis

deze groeien op veel plekken in de omgeving Mosterdveen en zorgen voor een prachtig wit "tapijt" in de vennen. Waar "klap" dan op slaat zou ik niet weten. Iemand?

[ Bericht 10% gewijzigd door Toppie_ op 28-01-2013 08:00:43 ]
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
  maandag 28 januari 2013 @ 09:01:10 #223
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_122151821
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 07:27 schreef Toppie_ het volgende:
Overigens waar de naam "Witte Klap" vandaan komt, is mij onbekend. Mogelijk is dit een verwijzing naar de plant "veenpluis"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Veenpluis

deze groeien op veel plekken in de omgeving Mosterdveen en zorgen voor een prachtig wit "tapijt" in de vennen. Waar "klap" dan op slaat zou ik niet weten. Iemand?
Ik denk dat dit hem is:
quote:
KLEPVI

Woordsoort: znw.(v.)
Modern lemma: klep
znw. vr.
↪Plaatselijke naam voor de Veluwsche stuifheuvels en voor door af- of uitstuiving ontstane plekken of vlakten; verg. gron. klip, zandhoogte in 't land (ter laan). Hetzelfde woord als KLIP, rots, steenklip (zie ald., en verg. hieronder bij de samenst. börg- en zandklip).
Klep …: heuvel van bol wit zand, v. schothorst.
— De mulle ”klep” (bij Deutekom), de in den loop der eeuwen door ontelbare … schapenpootjes breed en diep uitgeloopen dreef, zal straks enz., fey, in De Wandelaar 3 (Dec. 1931), 399 (eene afbeelding op blz. 402).

http://gtb.inl.nl/iWDB/se(...)33542&lemmodern=klep
quote:
Het zand in de tusschen de Vierhouter- en Oosteinderzanden gelegen zoogenaamde Witte Klep, dat zich door het losstuiven van zandduinen in de laatste jaren uitbreidde...

http://books.google.nl/bo(...)te%20klep%22&f=false
pi_122151825
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Even duidelijkheid vragen.
Schalkwijk zegt in zijn boek dat Montenberg zegt dat hij als kind met zijn moeder in een martelkelder van het Ronde Huis was en daar waren ook prostituée's. ? Snap ik het zo goed ?
Dat zou dan geweest moeten zijn in de periode 1910-1920.. Daar vóór was hij te jong en daarna woonde hij niet meer op de veluwe.
Anderzijds zegt Schalkwijk ook dat Montenberg een leugenaar was. Kun je dan ook dit verhaal van Montenberg geloven ?
Montenberg beweerde in 1912 in het Ronde Huis geweest te zijn met zijn moeder. Daarna is hij zelfstandig nog een keer in 1922 geweest. Beide keren was Van Vloten niet blij met zijn bezoek. Het boek gaat er zodanig op in dat men vermoedde dat Montenberg 'inside information' kreeg. Die kreeg hij dan van zijn moeder die hoerenmadam is geweest op het Ronde Huis.
pi_122151852
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:15 schreef gerhardius het volgende:

[..]

Het pad tussen Roostee en Mythstee is afgesloten voor publiek, het een zwaar hek ervoor
Ja, het is alleen erg typisch dat het hekwerk ernaast zo laag is dat je er met een welgemikte Schotse sprong er zo overheen bent ;-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')