abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121810029
Heej :)
Ik weet niet meer wat ik moet doen...
Ik ben al heel lang heeel goed bevriend met een jongen. En we zijn echt beste vrienden en ik wil niet dat onze vriendschap stuk gaat. Ik ben erachter gekomen dat ik verliefd op hem ben maar ik weet dat hij niet op mij is.
Hij ziet ons namelijk alleen als goede vrienden.
Ik ben bang dat ik heel onze vriendschap verpest als ik zeg dat ik gevoelens voor hem heb. Misschien gaat hij dan wel raar over me denken en wil hij me niet meer zien ofzo

Wat moet ik doen? Moet ik vertellen dat ik verliefd op hem ben? of moet ik niks zeggen en gewoon vrienden blijven? :S
pi_121810184
Je gevoelens gaan de vriendschap sowieso stuk maken. Je hebt dus eigenlijk 2 keuzes:

1) Niks zeggen, jaloers zijn elke keer als hij een vriendin heeft, je daardoor rot voelen en het contact vanzelf laten verwateren waardoor vriendschap om zeep geholpen is.
2) Wel iets zeggen, kans hebben dat je een enorm leuke periode hebt, relatie verneuken en dan vriendschap om zeep geholpen hebben.

Uiteindelijke uitkomst is dus zelfde. Je hebt alleen de keuze of je de tijd tot die uitkomst op een leuke manier wilt doorbrengen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 20 januari 2013 @ 18:06:26 #3
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_121810215
Je kan toch ook beetje proberen te achterhalen hoe hij over je denkt en daarna bepalen of je het gaat zeggen of niet?
we dan
pi_121810278
Het is geen ramp lieveschat. Is normaal! Vraag hem uit naar de bios.. En vervolgens na de film ergens samen gezellig wat eten.. En bijkletsen over alles nog wat.. En stuur hem die zelfde avond nog een sms van, ( ik denk dat ik gevoelens voor je krijgt) als je de zelfde gevoelens niet voor mij voelt, kun je dit bericht niet als beschouwen noemen.. Zoiets meid.. Nou, veel Succes! En laat het horen.
pi_121812553
Inb4 omgekeerde friendzone
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_121813395
Laat voorzichtig eens vallen dat je wat gevoelens aan het krijgen bent. Gaat hij er niet op in, leg hem dan uit dat je ff afstand nodig hebt. Gebruik die afstand om te zorgen dat je andere leuke jongens ontmoet. Zodra je gevoelens afzwakken, kun je weer rustig wat dieper bevriend worden. Gaat hij er wel op in, dan lekker daten :)

Ik heb al 2x gehad dat iemand gevoelens had ontwikkelt voor mij en onze vriendschap is heel gebleven. Juist omdat hij er op tijd wat van zei en we er samen voor konden zorgen dat het voor ons beiden leuk bleef. Hij niet super geconfronteerd met mijn partner, ik niet boos dat hij ff wat extra lucht nodig had.
pi_121813717
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:01 schreef Meisjesmens het volgende:
Heej :)
Ik weet niet meer wat ik moet doen...
Ik ben al heel lang heeel goed bevriend met een jongen. En we zijn echt beste vrienden en ik wil niet dat onze vriendschap stuk gaat. Ik ben erachter gekomen dat ik verliefd op hem ben maar ik weet dat hij niet op mij is.
Hij ziet ons namelijk alleen als goede vrienden.
Ik ben bang dat ik heel onze vriendschap verpest als ik zeg dat ik gevoelens voor hem heb. Misschien gaat hij dan wel raar over me denken en wil hij me niet meer zien ofzo

Wat moet ik doen? Moet ik vertellen dat ik verliefd op hem ben? of moet ik niks zeggen en gewoon vrienden blijven? :S
bold 1: niks zeggen en verdergaan als vrienden, no gain no pain.
bold 2: je moet niks, hooguit wil je het!

Wil je de persoon in kwestie absoluut niet verliezen als vriend:
Niks zeggen en doorgaan als vrienden(geen garantie voor de toekomst)

Je wil meer:
Neem het risico en zeg wat je gevoelens zijn.
Een "echte" vriend kan ook indien het niet wederzijds is hiermee omgaan(lees vrienden blijven).
Als wel wederzijds, gefeliciteerd met je nieuwe relatie.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
  zondag 20 januari 2013 @ 20:06:45 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121815774
Ga gewoon stofzuigen of zoiets als hij een keer langskomt. Kan hij zien wat voor goede huisvrouw je bent. En van het een komt dan het ander.
The End Times are wild
pi_121817721
Als je écht beste vrienden bent, denk ik dat je wel kan zeggen dat je 'gevoelens voor hem begint te krijgen'. Kun je samen een oplosssing zoeken. Zolang je het niet direct maar indirect blijft vragen ben je nooit zeker en denk je misschien ten onrechte dat hij niks voor je voelt.
pi_121827532
Hoe weet je zo zeker dat hij niets voor je voelt? Misschien denkt hij wel dat jij niets voor hem voelt en zegt hij daarom dat het zo is.
pi_121828416
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:05 schreef RPG het volgende:
1) Niks zeggen, jaloers zijn elke keer als hij een vriendin heeft, je daardoor rot voelen en het contact vanzelf laten verwateren waardoor vriendschap om zeep geholpen is.
2) Wel iets zeggen, kans hebben dat je een enorm leuke periode hebt, relatie verneuken en dan vriendschap om zeep geholpen hebben.

3) Wel zeggen, maar hij wil geen relatie. Omdat de jongeman in kwestie begripvol is en al lang bevriend is met TS legt hij haar interesse naast zich neer en ze blijven gewoon vrienden.
Situatie die ik zo'n 10 jaar geleden heb gehad (ik ben dus de jongen in kwestie). Heb haar interesse naast me neergelegd. Uiteindelijk is de vriendschap wel doodgebloed maar dat kwam meer door carrièreontwikkeling en verhuizingen.
pi_121829499
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 23:44 schreef karton2 het volgende:

[..]

3) Wel zeggen, maar hij wil geen relatie. Omdat de jongeman in kwestie begripvol is en al lang bevriend is met TS legt hij haar interesse naast zich neer en ze blijven gewoon vrienden.
Situatie die ik zo'n 10 jaar geleden heb gehad (ik ben dus de jongen in kwestie). Heb haar interesse naast me neergelegd. Uiteindelijk is de vriendschap wel doodgebloed maar dat kwam meer door carrièreontwikkeling en verhuizingen.
Nederland is ook wel erg groot.
pi_121829646
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 00:09 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Nederland is ook wel erg groot.
Jij bent degene die het over Nederland heeft, niet ik.
pi_121829696
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 00:14 schreef karton2 het volgende:

[..]

Jij bent degene die het over Nederland heeft, niet ik.
Anders slaat mijn, al zo gevatte, opmerking nergens op, dus ik moest wat aannames maken.
pi_121831372
quote:
Je gevoelens gaan de vriendschap sowieso stuk maken. Je hebt dus eigenlijk 2 keuzes:

Uiteindelijke uitkomst is dus zelfde. Je hebt alleen de keuze of je de tijd tot die uitkomst op een leuke manier wilt doorbrengen.
De relatie hoeft niet kut te eindigen, als een relatie ervan komt.
pi_121851564
Bedankt allemaal
ik denk dat ik het nog even afwacht en het op het juiste moment wel ga zeggen :)
pi_121851642
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:08 schreef sneeuwtje het volgende:
Het is geen ramp lieveschat. Is normaal! Vraag hem uit naar de bios.. En vervolgens na de film ergens samen gezellig wat eten.. En bijkletsen over alles nog wat.. En stuur hem die zelfde avond nog een sms van, ( ik denk dat ik gevoelens voor je krijgt) als je de zelfde gevoelens niet voor mij voelt, kun je dit bericht niet als beschouwen noemen.. Zoiets meid.. Nou, veel Succes! En laat het horen.
Jij MOET wel vrijgezel zijn! Wat een faal :D
pi_122101556
quote:

Ja maar je vergeet alleen 1 ding de relatie kan ook goed uitpakken voor TS en dan heeft ze dus nog steeds een goede vriend.
IT'er in hart en nieren
pi_122101570
Schakel MTV's FriendZone in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')