abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 februari 2013 @ 00:06:58 #76
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122449028
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 23:26 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

sneller op de autobahn en op de pas. Voordeel van > 50000km/j
Ik ben niet altijd sneller op de autobaan, maar dat komt ook omdat de auto met harder dan 180hm/h niet lekker meer rijdt :P
Ik zit zelf ook bijna aan de 50000 per jaar zakelijk, maar als je auto niet harder kan. 1 keer 200 gereden met die auto. Dat rijdt echt niet chill meer :D

Op de pas is het een ander verhaal. Het is een lekker licht wagentje met best een sterk motortje.
Dan rij je sowieso al alles met achterwiel aandrijving eruit en alles wat uberhaupt een nederlands kenteken heeft trouwens :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 4 februari 2013 @ 00:14:47 #77
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122449383
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:11 schreef BettyWeter het volgende:
Net een week Sankt Anton (en Lech) erop zitten met gemengde gevoelens. Het weer zat absoluut niet mee: 1e ochtend 2 uurtjes zon, daarna dikke bewolking en slecht zicht. Vervolgens nog een paar dagen een mix van regen, dooi en (natte) sneeuw en wederom slecht zicht. Donderdag een heerlijke dag met zon, eindelijk een beetje kunnen genieten. Sommige pistes waren die dag (in de ochtend) wel ijzige brokkelpistes vanwege de regen / dooi, maar dat was beter dan de buckel pistes van de dagen ervoor. Vrijdag weer een 'slechte' dag met sneeuw en 0,0 zicht. Omdat veel mensen volgens mij binnen bleven toch nog aardig wat kunnen doen, al was het op het eind meer een kwestie van veilig beneden komen dan 'lekker snowboarden'.

Ik dacht altijd dat ik liever sneeuw had dan zon, maar fuck sneeuw, ik wil wel kunnen zien wat ik aan het doen ben, dus geef mij toch maar zon. Een dagje sneeuw / slecht zicht is niet zo erg, maar 5 dagen keihard moeten werken om naar beneden te komen is iets teveel van het goede. Wanneer het zo bewolkt / mistig is dan is het bijna niet meer mogelijk om het terrein en je snelheid in te schatten en wordt het er allemaal niet makkelijker op. Dan ben je alleen maar bezig om onverwachte hompen sneeuw en stijgingen en dalingen in het terrein op te vangen.... erg vermoeiend.

Daarnaast zijn de pistes in Sankt Anton niet de makkelijkste, maar zijn er wel ontzettend veel beginners (naar mijn gevoel), waardoor de blauwe pistes (die eigenlijk rood zijn) en rode pistes (die eigenlijk diep rood zijn) binnen no-time in buckelpistes veranderen. Vervolgens moet je je een weg banen tussen al die mensen die in ploeg om de buckels heen proberen te skiën. Zou denk ik niet zo snel nog een keer naar Sankt Anton gaan... Sowieso denk ik dat de verhouding snowboarders / skiërs daar 1:30 is.

Misschien in maart nog een paar dagen naar een zonnige bestemming om het goed te maken? :)
Hmm dat is wel jammer.
Op zich heb ik ook nooit zo'n problemen met sneeuw, maar dan moet je wel pistes (of geen pistes) tussen de bomen hebben zodat je nog een beetje aardig contrast ziet. Als ik het mij goed herinner is St. Anton redelijk boven de boomgrens dus dan wordt het lastig.

Dat van die "beginners veroorzaken de meeste buckels" ben ik het trouwens niet helemaal eens. Zeker op iets stijlere pistes maakt het niet zo veel uit. Mensen moeten toch omkanten en bochten draaien dus of je nu beginner bent of niet, je verplaatst altijd sneeuw.
Alleen op blauwe pistes zal een wat betere skier minder sneeuw verplaatsen omdat hij harder gaat en minder bochten draait.

Uiteindelijk komt het er toch altijd op neer: veel skiers + sneeuwval = pistes met heuvels hoger dan een meter |:(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 4 februari 2013 @ 00:27:20 #78
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122449961
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 00:04 schreef Jean_Sneeuwman het volgende:
Hallo,

na tijden mee gelezen te hebben, werd het toch maar eens tijd om een account aan te maken en een vraag te stellen!

Ik heb gisteren voor het eerst een snowboard gekocht. Na een lange uitleg van de verkoper kwam ik uit op de Nitro Blacklight 163 cm, ik wil hem gaan gebruiken om lekker over de berg te racen. Maar nu twijfel ik toch een beetje of dit board wel geschikt is voor mijn lichaamstats (1,84m; 78kg). Want wat ik dus een beetje lees op het net is dit board juist gemaakt voor wat langere, zwaardere personen en dan is het nog steeds een pittig board om te berijden.

Dus mijn vraag: is dit board geschikt voor mij?
Dat ligt er een beetje aan hoe goed je bent, maar ik vind hem wel erg aan de lange kant. Je hebt hem ook in 157 en 160 en dan zou ik eerder de 157 aanraden als hij wat speelser moet zijn en 160 als je wil knallen. Voornamelijk aangezien je niet zo zwaar bent en niet extreem lang.

Hij hoeft niet per se voor zwaardere mensen gemaakt te zijn, maar je belangrijkste is dat je hem technisch aan moet kunnen. De Blacklight is 1 van de topboards van Nitro. Dat is leuk, maar je moet hem wel onder controle kunnen houden om alles er uit te halen wat er in zit.

Kortom, als je goed genoeg bent kan het, maar je moet wel van goede huizen komen om hier echt lekker op te rijden als ik jouw stats bekijk, de lengte van het board meeneem en hoe ik het board ervaren heb (ik heb er een keer een half uurtje op geboard)

Het is trouwens ook nog een verschil of je de camber of de gullwing versie hebt. De gullwing is dan nog iets makkelijker mee te rijden dan de camber.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_122450331
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 00:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat ligt er een beetje aan hoe goed je bent, maar ik vind hem wel erg aan de lange kant. Je hebt hem ook in 157 en 160 en dan zou ik eerder de 157 aanraden als hij wat speelser moet zijn en 160 als je wil knallen. Voornamelijk aangezien je niet zo zwaar bent en niet extreem lang.

Hij hoeft niet per se voor zwaardere mensen gemaakt te zijn, maar je belangrijkste is dat je hem technisch aan moet kunnen. De Blacklight is 1 van de topboards van Nitro. Dat is leuk, maar je moet hem wel onder controle kunnen houden om alles er uit te halen wat er in zit.

Kortom, als je goed genoeg bent kan het, maar je moet wel van goede huizen komen om hier echt lekker op te rijden als ik jouw stats bekijk, de lengte van het board meeneem en hoe ik het board ervaren heb (ik heb er een keer een half uurtje op geboard)

Het is trouwens ook nog een verschil of je de camber of de gullwing versie hebt. De gullwing is dan nog iets makkelijker mee te rijden dan de camber.
Ik heb de camber versie. Ik board nog niet zo lang, maar heb wel een niveau wat gemiddeld een persoon na 6-7 jaar boarden ongeveer bereikt. Maar ik zit hevig te twijfelen of ik terug naar de winkel zal gaan. Gaat die 3 cm (bovenop de 160) een wezenlijk verschil maken? Trek je je gauw op aan t niveau van t board als je iemand bent die snel leert, of gaat het je hele wintersport verpesten?
  maandag 4 februari 2013 @ 01:22:42 #80
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122451653
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 00:35 schreef Jean_Sneeuwman het volgende:

[..]

Ik heb de camber versie. Ik board nog niet zo lang, maar heb wel een niveau wat gemiddeld een persoon na 6-7 jaar boarden ongeveer bereikt. Maar ik zit hevig te twijfelen of ik terug naar de winkel zal gaan. Gaat die 3 cm (bovenop de 160) een wezenlijk verschil maken? Trek je je gauw op aan t niveau van t board als je iemand bent die snel leert, of gaat het je hele wintersport verpesten?
3cm lijkt weinig, maar bij een snowboard merk je het verschil absoluut. Die 3cm werkt namelijk veel verder door in je board dan alleen de lengte van de plank. Je sidecut, stance wijdte en breedte van het board bijvoorbeeld worden ook anders.

De camber versie is nog wat agressiever dan de gullwing.
Maar ik kan nog steeds niet zeggen of jouw niveau goed genoeg is aangezien ik je natuurlijk niet ken en niet weet hoe je board.
Even goed als iemand die 6-7 jaar board is natuurlijk heel relatief. Heb je het dan over techniek of over snelheid? Dan nog is het afhankelijk van het soort snowboarder. Freestylers hebben vaak een andere techniek en kunnen andere dingen dan freeriders.

Iets wat denk ik heel belangrijk is, is de vraag of je al goed kunt carven of dat je nog je bochten echt routchet. met carven bedoel ik echt de bocht uitsturen (de berg op sturen) en niet een beetje half een bocht op je kanten rijden.
Op het moment dat je dat goed kunt kom je er mee weg, als je echt nog veel routchet denk ik dat je beter terug kunt gaan en moet zeggen dat je je bedacht hebt.
Het is namelijk zo dat door de lengte van het board zullen korte bochten wat lastiger worden dan lange bochten. Als jij lange bochten carven lekker vindt, kan het prima. Wil je kortere bochten draaien en veel routchen, dan word je er een stuk minder blij van.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 4 februari 2013 @ 10:27:37 #81
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_122456597
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 00:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmm dat is wel jammer.
Op zich heb ik ook nooit zo'n problemen met sneeuw, maar dan moet je wel pistes (of geen pistes) tussen de bomen hebben zodat je nog een beetje aardig contrast ziet. Als ik het mij goed herinner is St. Anton redelijk boven de boomgrens dus dan wordt het lastig.
Klopt. Op een bepaalde dag deden we de 'White Ring' bij Lech en Zürs, daar is dus geen boom te bekennen (het heet niet voor niets de White Ring) en dat was echt afzien. De pistes waren eigenlijk kinderlijk eenvoudig, blauwe paden, maar het was gewoon één grote witte massa. Werd er bijna sneeuwblind van ;-)

quote:
Dat van die "beginners veroorzaken de meeste buckels" ben ik het trouwens niet helemaal eens. Zeker op iets stijlere pistes maakt het niet zo veel uit. Mensen moeten toch omkanten en bochten draaien dus of je nu beginner bent of niet, je verplaatst altijd sneeuw.
Alleen op blauwe pistes zal een wat betere skier minder sneeuw verplaatsen omdat hij harder gaat en minder bochten draait.

Uiteindelijk komt het er toch altijd op neer: veel skiers + sneeuwval = pistes met heuvels hoger dan een meter |:(
Ik weet ook niet of de buckels door de beginners komen, maar het valt door de buckels wel opeens erg op dat heel veel mensen helemaal niet zo goed kunnen skiën of simpelweg doodsbang zijn. Niet dat ik nou zo'n goede boarder ben hoor, maar soms moet je gewoon gaan en niet uren aan de bovenkant van een piste staan wachten tot je de moed hebt verzameld om naar beneden te gaan.
  maandag 4 februari 2013 @ 10:48:06 #82
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_122457058
Grappig, mijn ervaring in sankt anton halverwege december was echt vele malen beter :)

Dat er meer skiers zijn klopt misschien wel een beetje, maar verder deel ik jouw ervaring totaal niet. Wel handig om te weten dat in december dus een optie is en eind januari al niet meer :P
pi_122460212
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 01:22 schreef Komakie het volgende:

[..]

3cm lijkt weinig, maar bij een snowboard merk je het verschil absoluut. Die 3cm werkt namelijk veel verder door in je board dan alleen de lengte van de plank. Je sidecut, stance wijdte en breedte van het board bijvoorbeeld worden ook anders.

De camber versie is nog wat agressiever dan de gullwing.
Maar ik kan nog steeds niet zeggen of jouw niveau goed genoeg is aangezien ik je natuurlijk niet ken en niet weet hoe je board.
Even goed als iemand die 6-7 jaar board is natuurlijk heel relatief. Heb je het dan over techniek of over snelheid? Dan nog is het afhankelijk van het soort snowboarder. Freestylers hebben vaak een andere techniek en kunnen andere dingen dan freeriders.

Iets wat denk ik heel belangrijk is, is de vraag of je al goed kunt carven of dat je nog je bochten echt routchet. met carven bedoel ik echt de bocht uitsturen (de berg op sturen) en niet een beetje half een bocht op je kanten rijden.
Op het moment dat je dat goed kunt kom je er mee weg, als je echt nog veel routchet denk ik dat je beter terug kunt gaan en moet zeggen dat je je bedacht hebt.
Het is namelijk zo dat door de lengte van het board zullen korte bochten wat lastiger worden dan lange bochten. Als jij lange bochten carven lekker vindt, kan het prima. Wil je kortere bochten draaien en veel routchen, dan word je er een stuk minder blij van.
thanks voor alle info, heb net de winkel opgebeld maar ze hadden geen kortere meer. Dus we gaan het maar gewoon proberen! Carven kan ik (zover dit mogelijk is met huurboardjes) wel redelijk, dus nu ik dit allemaal zo hoor denk ik dat het wel gaat lukken allemaal. Een mooie uitdaging in ieder geval.
  maandag 4 februari 2013 @ 14:03:03 #84
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_122462822
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:48 schreef Fugie het volgende:
Grappig, mijn ervaring in sankt anton halverwege december was echt vele malen beter :)

Dat er meer skiers zijn klopt misschien wel een beetje, maar verder deel ik jouw ervaring totaal niet. Wel handig om te weten dat in december dus een optie is en eind januari al niet meer :P
Mijn ervaring komt denk ik 75% door het weer hoor, de dag dat we zon hadden hebben we er 40 km op zitten en was alles een stuk leuker :)
  maandag 4 februari 2013 @ 20:01:37 #85
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122478107
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:27 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Klopt. Op een bepaalde dag deden we de 'White Ring' bij Lech en Zürs, daar is dus geen boom te bekennen (het heet niet voor niets de White Ring) en dat was echt afzien. De pistes waren eigenlijk kinderlijk eenvoudig, blauwe paden, maar het was gewoon één grote witte massa. Werd er bijna sneeuwblind van ;-)

[..]

Ik weet ook niet of de buckels door de beginners komen, maar het valt door de buckels wel opeens erg op dat heel veel mensen helemaal niet zo goed kunnen skiën of simpelweg doodsbang zijn. Niet dat ik nou zo'n goede boarder ben hoor, maar soms moet je gewoon gaan en niet uren aan de bovenkant van een piste staan wachten tot je de moed hebt verzameld om naar beneden te gaan.
Dat is heel vaak zo met wintersporters.
Zo lang de pistes maar redelijk te doen zijn kan iedereen goed naar beneden komen, maar op het moment dat het echt lastig wordt kunnen ze het niet meer.

Het is wel zo dat je met buckels het beste tiefentlastung kunt gebruiken. Dat gebruikt bijna niemand op de gewone piste. Over het algemeen is het hochentlastung. Dat kunnen dus niet zo veel mensen echt goed. Zeker met skiën is dat niet iets wat over het algemeen wordt aangeleerd. Dan nog, als je dat goed doet kun je op een gegeven moment zo hard gaan dat het niet meer bij te houden is op het moment dat je het echt goed doet.

Het ironische is dat om beter te leren skiën/snowboarden je juist op dat soort dagen veel zou moeten doen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_122479745
True, afgelopen vakantie ook alle buckel(velden) meegepakt. Het is even wennen maar je merkt dat je vrij snel leert het ging snel een stuk beter.
Verder vind ik slecht zich opzich ook wel wat hebben, je moet echt op je gevoel boarden en ook niet verstijven wat veel mensen doen in zo'n situatie, maar teveel daarvan of als het net met een slechte dag samenvalt hoeft dan ook weer niet.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_122483030
Deze baas is echt gruwelijk met butters _O_

  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:31:53 #88
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_122496715
dat laatste heb ik nu ook altijd :+
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:04:38 #89
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122498646
Damn...
Een aantal van die tricks kan ik ook al. cab360 to butter enzo
Maar die gast heeft een stijl en doet hij op een snelheid dat ik alleen _O_ kan doen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:11:51 #90
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_122502445
Wauw, uberhaupt zn 180's zijn al prachtig, eerst een olie eigenlijk en dan na het dode punt nog even snel draaien ^O^
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:57:04 #91
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122503891
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:11 schreef saaw het volgende:
Wauw, uberhaupt zn 180's zijn al prachtig, eerst een olie eigenlijk en dan na het dode punt nog even snel draaien ^O^
Ik ben niet zo van de late 180's, maar een goed uitgevoerde waarbij de rider heel langzaam draait vind ik echt heerlijk om naar te kijken :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_122709135
Hoelang zou ik moeten oefenen na 12 uur les, om gevorderd genoeg te zijn voor tricks?
Sometimes i sneeze so loud, that it sounds like elephant sex
pi_122709637
Wat een vraag :') Ga lekker boarden en als je zin hebt steeds een stapje verder, daar is toch geen richtlijn voor :)
  zondag 10 februari 2013 @ 16:00:21 #94
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_122715678
Daar is wel een richtlijn voor te bedenken, leer een ollie, nollie, butter, switch rijden en ga dan het park in. Of, verleg gewoon constant je grenzen en je komt er vanzelf :)

Oja, wat ook nog wel handig is, les nemen!
pi_122717553
Tuurlijk is er wel een leerroute aan te raden, niet iedereen begint met een backflip. Maar de parken die ik tot nu toe tegen ben gekomen bieden altijd wel ergens een makkelijk opstapje, een picknicktafel / simpele box is in mijn ogen 100x makkelijker dan een ollie maken. Daar hoef je niet veel ervaring voor te hebben, al is het wel makkelijk dat iemand je ff de juiste tips kan geven.
pi_122725211
Bij mijn eerst snowboard wintersport heb ik 2 dagen les genomen (ik had daarvoor al een aantal keren indoor geoefend) dus daarna kon ik me goed redden. Maar daar kreeg ik een overzicht van de hele week en dan begon je bij dag 3 met switch rijden en bij dag 4 en 5 ging je dat uitbouwen en ollies doen enz. Dus met 5 dagen les kom je volgens mij een heel eind. Maar ik was de enige snowboarder in de groep en had geen zin om de hele week alleen les te hebben.
  zondag 10 februari 2013 @ 21:37:18 #97
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122730764
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:35 schreef Cocktailprikker het volgende:
Tuurlijk is er wel een leerroute aan te raden, niet iedereen begint met een backflip. Maar de parken die ik tot nu toe tegen ben gekomen bieden altijd wel ergens een makkelijk opstapje, een picknicktafel / simpele box is in mijn ogen 100x makkelijker dan een ollie maken. Daar hoef je niet veel ervaring voor te hebben, al is het wel makkelijk dat iemand je ff de juiste tips kan geven.
Je zult toch een ollie moeten kunnen om op de box/picknicktafel te komen :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_122732413
Vaak zat ook niet :P Beginnersdingen hoef je alleen met n goede snelheid te nemen en rechtop te blijven.

Ik zit trouwens wel te denken om gewoon zon balansoefening te gaan doen.. Simpele balk ofzo en regelmatig wat trainen met een boardje aan men voeten. Hoef ik hopelijk minder vaak te vallen :+ Niet alleen voor t snow- maar ook het wakeboarden
  maandag 11 februari 2013 @ 10:57:09 #99
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122743768
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:02 schreef Cocktailprikker het volgende:
Vaak zat ook niet :P Beginnersdingen hoef je alleen met n goede snelheid te nemen en rechtop te blijven.

Ik zit trouwens wel te denken om gewoon zon balansoefening te gaan doen.. Simpele balk ofzo en regelmatig wat trainen met een boardje aan men voeten. Hoef ik hopelijk minder vaak te vallen :+ Niet alleen voor t snow- maar ook het wakeboarden
En toch is het handig om eerst wel even een ollie te kunnen :P
Ollie is sowieso niet zo moeilijk. Als je het maar recht naar beneden gaat en dat moet je over een box ook als eerste doen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 11 februari 2013 @ 20:20:01 #100
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_122764420
Beetje stomme vraag misschien, maar moeten de sleuven in de discs van je snowboard nou in de lengte van je bord, of juist haaks op je bord?



Daarnaast nog tips om te zorgen dat de schroefjes niet zo snel lostrillen? Ik moet eigenlijk elke dag de boel wel aandraaien. :{
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')