abonnement Unibet Coolblue
pi_121785412
Vakantie naar Cordoba?
Ik wil graag met een aantal vrienden naar Cordoba gaan deze zomer, maar weet er niet zo veel van..
Wat is er te doen en wat zijn goeie tips voor de reis etc..
pi_121785840
Google is je beste reisgenoot.
pi_121785889
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 01:05 schreef mountainbike007 het volgende:
Google is je beste reisgenoot.
Haha.. Ja, is zo maar ik was benieuwd naar ervaringen van andere FOK'ers..
  zondag 20 januari 2013 @ 15:02:52 #4
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_121800227
Cordoba in Argentinie of in Andalusie?

Waarom hebben jullie in eerste instantie voor Cordoba gekozen? Dartpijl op de kaart gegooid?

Hoe dan ook, mijn tip zou zijn: lekker houden zo dat je er niets van weet en je laten verrassen :)
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_121818247
Cordoba is best een leuke stad, maar ik denk dat je het er na een paar dagen wel echt gezien hebt. Maar de Mesquita is wel echt een must-see! En voor de Mesquita heb je een paar gezellige steegjes waar je goed kan eten. Voor de verderrest is er niet heel veel te doen in Cordoba, maarja ik was er dan ook in de winter.
pi_121831508
Cordoba (Spanje): Mooie stad maar na een paar dagen heb je het wel gezien. Plak er nog een week aan vast voor Granada en Sevilla!
pi_121893934
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:02 schreef boeiuh2 het volgende:
Cordoba in Argentinie of in Andalusie?

Waarom hebben jullie in eerste instantie voor Cordoba gekozen? Dartpijl op de kaart gegooid?

Hoe dan ook, mijn tip zou zijn: lekker houden zo dat je er niets van weet en je laten verrassen :)
Cordoba in Andalusië (Spanje)..
Bedankt voor je tip verder.
pi_121893979
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:54 schreef Allesio het volgende:
Cordoba is best een leuke stad, maar ik denk dat je het er na een paar dagen wel echt gezien hebt. Maar de Mesquita is wel echt een must-see! En voor de Mesquita heb je een paar gezellige steegjes waar je goed kan eten. Voor de verderrest is er niet heel veel te doen in Cordoba, maarja ik was er dan ook in de winter.
Oké, bedankt voor je antwoord. Ik zou 't bespreken met m'n vrienden!
pi_121893997
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 02:07 schreef announcement het volgende:
Cordoba (Spanje): Mooie stad maar na een paar dagen heb je het wel gezien. Plak er nog een week aan vast voor Granada en Sevilla!
Goeie tip, bedankt!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 18:06:41 #10
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122038876
Cordoba is waarschijnlijk de heetste plek van Europa in de zomer. Maar daar kun je je op voorbereiden.
Combineer het inderdaad met Sevilla en/of Granada.
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 09:33:37 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_198911794
Altijd prima om een oud topic te kicken. B-).

Wij gaan begin oktober een double feature doen, omdat we in 2020 onze voorverkenning van Turijn moesten afzeggen door het hele corona-gebeuren. Onze keuze is gevallen op Sevilla en Cordoba. We gaan er vanuit dat reizen dan wel weer kan.

Dus op vrijdagmorgen 1/10 vliegen we naar Sevilla en dan nemen we gelijk de trein naar Cordoba. Duurt minder dan drie kwartier. Maandag 4/10 pakken we de trein terug naar Sevilla en op 7/10 vliegen we weer terug naar Amsterdam.

In Sevilla zijn we al eens op voorverkenning geweest en sommigen van ons zijn daar vaker teruggekeerd, maar Cordoba wordt een eerste kennismaking voor ons allen.

Via airbnb huren we in Cordoba een mooi antiek huis met patio nabij de Mezquita. In Sevilla huren we een modern appartement met groot dakterras en uitzicht op de rivier.

Nu hebben we wel wat adresjes voor goed eten in Sevilla, maar ik ben benieuwd of jullie wat weten voor ons in Cordoba. Al zijn we ook niet vies van nieuwe adresjes in Sevilla natuurlijk.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_198911864
Sevilla is leuk voor 2 dagen, vond het wel een erg toeristische stad (maar dat is ieder centrum wel)

Cordoba zelfde, 1/2 dagen is meer dan genoeg, ook die stad leeft volledig van het toerisme.

Hopelijk valt het deze zomer mee qua drukte/chinezen.

Ik zou zelf niet met de trein gaan maar een auto huren, wij gingen in de omgeving een beetje touren en langs wat rustigere plekjes en door de bergen. Maar dat is natuurlijk iets wat je zelf ook leuk moet vinden.

Qua adresjes zou ik alles aanraden buiten het centrum, wij gingen vooral op googlemaps af en de recensies. Als ze in het spaans zijn geschreven dan zit het altijd wel goed.

En verder goed insmeren, je bakt letterlijk weg in hartje zomer.
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 10:38:14 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_198912648
We gaan de eerste week van oktober. Dan zal het inmiddels wel wat afgekoeld zijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 10:57:09 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_198912936
Een roadtrip vind ik trouwens geweldig, maar met dit gezelschap doe ik alleen citytrips.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_198928050
quote:
14s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Een roadtrip vind ik trouwens geweldig, maar met dit gezelschap doe ik alleen citytrips.
Mocht je nog een keer in die regio gaan rijden, check Ronda.

In Cordoba zat het ons qua eten destijds een beetje tegen, niet onder de indruk. We hebben wel heerlijk op een dakterras gechilled op een zonnige middag in hartje winter. Niet gegeten, wel een lekkere fruitshake gehad en rustig kunnen zitten. Dat zou best https://www.tabernaelnumero10cordoba.com/ kunnen zijn geweest.
Natuurlijk moet je als vleesliefhebber een flamenquin scoren.

In Sevilla raad ik Eslava aan. Bij http://www.tabernasperegil.com/index_eng.htm op de Mateos Gago voor de vino de naranja, die leuker is dan de aardbeienwijn en historisch ook interessanter is. Voor zoetigheid Confiteria La Campana op Calle Sierpis.

Beetje jaloers op jullie, maar heel veel plezier en goede reis toegewenst alvast *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Scary_Mary op 09-04-2021 01:40:59 ]
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 09:43:10 #16
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_198929609
Bedankt voor de tips @Scary_Mary ! Eslava ligt in de buurt van ons favoriete restaurant in Sevilla (Al Aljibe). We zetten het op ons lijstje.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_198929909
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 01:02 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Mocht je nog een keer in die regio gaan rijden, check Ronda.

In Cordoba zat het ons qua eten destijds een beetje tegen, niet onder de indruk. We hebben wel heerlijk op een dakterras gechilled op een zonnige middag in hartje winter. Niet gegeten, wel een lekkere fruitshake gehad en rustig kunnen zitten. Dat zou best https://www.tabernaelnumero10cordoba.com/ kunnen zijn geweest.
Natuurlijk moet je als vleesliefhebber een flamenquin scoren.

In Sevilla raad ik Eslava aan. Bij http://www.tabernasperegil.com/index_eng.htm op de Mateos Gago voor de vino de naranja, die leuker is dan de aardbeienwijn en historisch ook interessanter is. Voor zoetigheid Confiteria La Campana op Calle Sierpis.

Beetje jaloers op jullie, maar heel veel plezier en goede reis toegewenst alvast *O*
Ik weet nog dat wij Ronda binnen kwamen en het eerste wat we zagen een grote bus vol touristen en een Mac Donnalds. Dat vond ik echt vies tegenvallen, het is wel een mooie plek om even te stoppen, en als je van wandelen houdt dan kan je volgens mij onder de brug een mooi tochtje maken. Maar persoonlijk vond ik de route door de bergen naar Ronda toe 10x mooier dan Ronda zelf.
pi_198954081
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Bedankt voor de tips @:Scary_Mary ! Eslava ligt in de buurt van ons favoriete restaurant in Sevilla (Al Aljibe). We zetten het op ons lijstje.
Graag gedaan! Al Aljibe stond destijds geloof ik ook op mijn lijstje haha.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:08 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ik weet nog dat wij Ronda binnen kwamen en het eerste wat we zagen een grote bus vol touristen en een Mac Donnalds. Dat vond ik echt vies tegenvallen, het is wel een mooie plek om even te stoppen, en als je van wandelen houdt dan kan je volgens mij onder de brug een mooi tochtje maken. Maar persoonlijk vond ik de route door de bergen naar Ronda toe 10x mooier dan Ronda zelf.
Dan stop je ook wel hartje toeristisch centrum ja, zeker in hoogseizoen geen feestje denk ik.
Maar goed, ts had het over roadtrip en wij vonden de rit naar Ronda ook mooi.

Misschien handig om even toe te lichten, waarom wij er goede herinneringen aan hebben.
Wij waren er niet in hoogseizoen, het was zelfs heerlijk rustig. En dat was een welkome afwisseling na de drukte van de steden zoals Sevilla. Daar zaten we wel in het toeristische gedeelte en dat kostte ons wat nachtrust, terwijl we hier zelfs zo heerlijk sliepen dat we het hotelontbijt gemist hadden. Geen probleem, Churrería Alba is veel lekkerder met echt vers gebakken churro's en een warme, dikke chocolademelk om ze in te dippen. :9~ O+
Daarna fijn gewandeld met nauwelijks andere mensen onderweg tegen komen. Niet te warm en niet te koud weer, echt lekker. Helaas moesten we daarna weer door naar de volgende locatie. Achteraf gezien hebben we in die reis ook te veel in te korte tijd willen proppen, maar we konden niet langer weg vanwege werkzaamheden oa.

We hadden het er laatst nog over dat we nog eens terug willen. En Ronda staat dan best bovenaan, ook omdat we meer van de omgeving willen zien.

https://www.mooistedorpjes.nl/spanje/andalusie/ beschrijft wat kleinere dorpjes, mocht iemand daar nog interesse in hebben.
  dinsdag 20 april 2021 @ 13:07:35 #19
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_199082856
Hoe was het TS?
Sue Me
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 14:47:46 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_199084007
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 13:07 schreef Staaf het volgende:
Hoe was het TS?
TS is al een jaar of 8 niet op FOK! geweest.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 21 april 2021 @ 16:22:44 #21
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199099915
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 april 2021 14:47 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

TS is al een jaar of 8 niet op FOK! geweest.
Cliffhangers ;(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')