FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Motortopic]Post hier je droommotor(en)
Scalle--zondag 1 september 2002 @ 20:09
Husqvarna Nox :
quote:
ENGINE

TYPE: single cylinder, four stroke
DISPLACEMENT: 576 cm3
BORE AND STROKE: 98 x 76,4
NUMER OF GEARS: 6
COMPRESSION RATIO: 12:1
HP: n.d.
TORQUE: n.d.
INJECTION: Kehin FCR 39
EXHAUST: Titanio racing

TRANSMISSION

TYPE: Chain
RATIO: 2,823
PRIMARY DRIVE: 2,34
FINAL DRIVE: 17-48
CLUTCH: wet, multi plate type; mechanic control

CHASSIS

FRAME: single tube cradle; rear frame in light alloy
WHEELBASE: 1485 mm
FRONT SUSPENSION: upside down telescopic hydraulic fork with advanced axle Ø45 mm
FRONT TYRE: 120/70-17"
REAR SUSPENSION: Progressive "soft damp" with hydraulic single schock absorber; spring preload, compression and rebound stroke adjustement
REAR WHEEL TRAVEL: 290 mm
REAR TYRE: 150/60-17"
FRONT BRAKE: "Brembo" disc type with fixed caliper Ø320 mm
REAR BRAKE: "Brembo" disc type with fixed caliper Ø220 mm
FUEL TANK CAPACITY: 9 lt
WEIGHT:* 109 kg
SEAT HEIGHT: 885 mm


Ducati 748S:
quote:
ENGINE

Type L twin cylinder, 4 valve per cylinder Desmodromic; liquid cooled
Displacement 748 cc
BorexStroke 88x61.5 mm
Compression Ratio 11.5:1
Power 71 kW - 97 HP @ 11000 rpm
Torque 73 Nm - 7.4 kgm @ 9000 rpm
Fuel injection Marelli electronic fuel injection, 50 mm throttle body
Exhaust 2 aluminum mufflers by Termignoni
Emissions Euro 1

TRANSMISSION

Gearbox 6 speed
Ratios 1st 37/15, 2nd 30/17, 3th 28/20, 4th 26/22, 5th 24/23, 6th 23/24
Primary drive Straight cut gears; ratio 2
Final drive Chain; Front sprocket 14; Rear sprocket 36
Clutch Dry multiplate with hydraulic control

CHASSIS

Frame Tubular steel trellis
Wheelbase 1410 mm - 55.5 in
Rake 23,5°÷24,5°
Front suspension Showa with TiN upside-down fully adjustable fork
Front wheel travel 127 mm - 5 in
Front brake 2 x 320 mm semi-floating discs, 4-piston 4-pad calipers
Front wheel Marchesini 5-spoke light alloy 3.50 x 17
Front tyre 120/60 ZR 17
Rear suspension Progressive linkage with adjustable Showa monoshock
Rear wheel travel 130 mm - 5.1 in
Rear brake 220 mm disc, 2-piston caliper
Rear wheel Marchesini 5-spoke light alloy, 5.50 x 17
Rear tyre 180/55 ZR 17
Fuel tank capacity 17 l (including 4 l reserve)
Weight * 196 kg - 432 lbs
Seat height 790 mm - 31.1 in
Instruments Speedometer, rev counter, indicators for high beam, turn signals, warning light for low oil pressure, fuel level, warning light for neutral, water temperature
Warranty 2 years unlimited mileage
Tank Colours Red, yellow, titanium gray
Frame and Wheel colours Metallic grey (Red wheels on titanium grey)
Versions Two-seats, One seat


Mr_knuppelzondag 1 september 2002 @ 20:17
Mijn ideale motorfiets:

- 2001cc
- 8 cilinder
- een soepele koppeling + gashandel
- rem schijven waar je U tegen zegt
- geen nummerplaat
- geen demper
- kilometerteller die tot 500 Km/u gaat

zoiets komt er wel in de buurt....

Jordy-Bzondag 1 september 2002 @ 20:20
quote:
Op zondag 01 september 2002 20:09 schreef Scalle-- het volgende:
Husqvarna Nox :
husqvarna maakt toch grasmaaiers enzo?
Flipmozondag 1 september 2002 @ 20:23
Kawasaki GPX 600 R '90

oftewel, mijn motor

[Dit bericht is gewijzigd door Flipmo op 01-09-2002 20:24]

MacBethzondag 1 september 2002 @ 20:24
quote:
Op zondag 01 september 2002 20:20 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

husqvarna maakt toch grasmaaiers enzo?


En nog veel meer, waaronder enduro-motoren en super-motards.
Scalle--zondag 1 september 2002 @ 23:05
quote:
Op zondag 01 september 2002 20:20 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

husqvarna maakt toch grasmaaiers enzo?


Yeah so, Honda ook, Yamaha ook, Kawasaki maakt zelfs generators, who cares.
Goyamaandag 2 september 2002 @ 10:49
Gewoon zo'n vette Harley chopper. Zo één wil iedereen toch?
Jordy-Bmaandag 2 september 2002 @ 16:36
quote:
Op zondag 01 september 2002 23:05 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Yeah so, Honda ook, Yamaha ook, Kawasaki maakt zelfs generators, who cares.


niemand... alleen als je naar de site van husqvarna gaat, zijn het niet bepaald de stoere motoren die je tegemoet glimmen...
Steve-Omaandag 2 september 2002 @ 17:06
Mv agusta f4

suzuki hayabusa 1300

Scalle--maandag 2 september 2002 @ 18:12
quote:
Op maandag 02 september 2002 16:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

niemand... alleen als je naar de site van husqvarna gaat, zijn het niet bepaald de stoere motoren die je tegemoet glimmen...


http://www.husqvarna.it
http://www.huskynox.it
Je moet natuurlijk wel de juiste sites bekijken
Is trouwens een zusterbedrijf van MV Agusta en Cagiva.
Scalle--maandag 2 september 2002 @ 18:12
quote:
Op maandag 02 september 2002 10:49 schreef Goya het volgende:
Gewoon zo'n vette Harley chopper. Zo één wil iedereen toch?
Zie je me nog niet dood op
pirkemaandag 2 september 2002 @ 22:25
de nieuwste Harley Davidson VRSCA V-ROD. Race-motor met Harley uiterlijk!

24000 euro nieuwprijs.

link: http://www.harley-davidson.com/PR/MOT/2002/model.asp?bmLocale=nl_BE&market=NL&family=VRSC&model=1HAZ12&featureset=colors

foto's staan op me cu2 (zijn er teveel om zo ff te posten, nu geen zin in ) http://www.cu2.nl/browse.php?id=206811

Scalle--maandag 2 september 2002 @ 23:36
quote:
Op maandag 02 september 2002 22:25 schreef pirke het volgende:
de nieuwste Harley Davidson VRSCA V-ROD. Race-motor met Harley uiterlijk!

24000 euro nieuwprijs.

link: http://www.harley-davidson.com/PR/MOT/2002/model.asp?bmLocale=nl_BE&market=NL&family=VRSC&model=1HAZ12&featureset=colors

foto's staan op me cu2 (zijn er teveel om zo ff te posten, nu geen zin in ) http://www.cu2.nl/browse.php?id=206811


Die volle wielen lijken me beetje gevaarlijk ivm windstoten enzo...
Threepiodinsdag 3 september 2002 @ 00:06
quote:
Op maandag 02 september 2002 22:25 schreef pirke het volgende:
de nieuwste Harley Davidson VRSCA V-ROD. Race-motor met Harley uiterlijk!

24000 euro nieuwprijs.

link: http://www.harley-davidson.com/PR/MOT/2002/model.asp?bmLocale=nl_BE&market=NL&family=VRSC&model=1HAZ12&featureset=colors

foto's staan op me cu2 (zijn er teveel om zo ff te posten, nu geen zin in ) http://www.cu2.nl/browse.php?id=206811


Dat ding is wel heel erg vet! Stukken mooier dan die buikschuivers van Japans/Italiaanse makelij

[Dit bericht is gewijzigd door Threepio op 03-09-2002 18:49]

Paraboladinsdag 3 september 2002 @ 10:32
quote:
Op maandag 02 september 2002 10:49 schreef Goya het volgende:
Gewoon zo'n vette Harley chopper. Zo één wil iedereen toch?
Ziet er natuurlijk wel stoer uit, zo'n chopper, maar als je er langer dan een uurtje op rijdt, krijg je toch behoorlijk pijn in je rug. Bovendien moet je als een slak over rotondes, anders schrapen je voetsteunen over het asfalt. Niet echt mijn idee van een droommotor

Mijn voorkeur qua droommoter gaat toch uit naar Italianen (Ducati, Aprilia) vanwege de looks en het geluid. Overigens kunnen Japanners wel degelijk vernieuwend ontwerpen, zoals in Yamaha's MT01:

Paraboladinsdag 3 september 2002 @ 10:47
quote:
Op zondag 01 september 2002 20:09 schreef Scalle-- het volgende:

Ducati 748S:
[afbeelding]
[..]


Grootste vergissing van Ducati: de introductie van Antraciet (behalve voor de Monster, daar past het wel bij). De introductie van de 999 (in de juiste kleur) maakt een hoop goed:

(behalve voor de passagier dan)

Buzzzzdinsdag 3 september 2002 @ 12:47
Binnenkort mijn eigen motor, maar wel in het metallic grijs.. De zx9r. Kan niet wachten tot ik em heb

ZooTVdinsdag 3 september 2002 @ 13:00
Benelli Tornado!!



Scalle--dinsdag 3 september 2002 @ 21:50
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 13:00 schreef ZooTV het volgende:
Benelli Tornado!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zijn die gele dingen propellers ofzo
Ziet er weird uit...
Oom_Agentdinsdag 3 september 2002 @ 21:58
BMW K1200


Kreatordinsdag 3 september 2002 @ 21:59
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 10:32 schreef Parabola het volgende:

Inderdaad een schitterende motor, alhoewel die Ducati ook niet verkeerd is...
Scalle--dinsdag 3 september 2002 @ 22:38
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 21:58 schreef Oom_Agent het volgende:
BMW K1200


[afbeelding]


Mja, zoiets vind ik dan weer te lomp maja, elk z'n smaak, is natuurlijk heerlijk om te toeren waarschijnlijk
MetalMaupiowoensdag 4 september 2002 @ 00:43

Mooi he in t oranje


en nee mensen niet omdat het een HD is maar hij is gewoon supermooi(alleen oranje)

Steve-Owoensdag 4 september 2002 @ 12:09
quote:
Op woensdag 04 september 2002 00:43 schreef MetalMaupio het volgende:
[afbeelding]

Mooi he in t oranje


en nee mensen niet omdat het een HD is maar hij is gewoon supermooi(alleen oranje)


Ik vind het echt zo een ding
pirkewoensdag 4 september 2002 @ 12:25
quote:
Op woensdag 04 september 2002 12:09 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Ik vind het echt zo een ding


ik vind m ook nix, grotendeels door de kleur, maar ieder z'n smaak he