Dat is ook het hele punt waarom het een broodje aap verhaal is (één van de vele hier): om van HRA gebruik te kunnen maken moet je inkomen in NL belast zijn, en overigens ook niet in een ander land. In de regel is dat alleen het geval als je de facto ook in NL werkt (voor zeevarenden, luchtvaartpersoneel en diplomaten zijn overigens bijzondere regels). Dus je kan wel in oeziwoezistan gaan wonen, maar als je niet in NL werkt is het jammer maar helaas. Of je door een NL B.V. betaald wordt of niet, is daarin irrelevant, inkomen wordt naar internationale belastingverdragen daar verdiend waar de arbeid plaatsvindt. Daarom is dit verhaal aardig voor de grensstreken van Belgie en Duitsland, voor mensen die forensen naar hun werk in NL maar ook niet verder dan dat.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:28 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Was ook niet van plan om daar te gaan wonen. Worden voor mij de reiskosten een beetje te hoog. en om het voor mijzelf simpel te houden, hou ik het gewoon op in Nederland wonen. Mijn ega ziet het toch niet zitten wonen ergens anders.
De toelichting staat in de OP: "%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS huizenprijsindex)"quote:Op maandag 21 januari 2013 11:07 schreef 99.999 het volgende:
Het is zonder fatsoenlijke toelichting en met deze schaalverdeling vooral ook een plaatje dat niet zoveel toevoegt.
Natuurlijk zitten daar meer haken en ogen aan dan men denkt. Voordeel wel in oeziwoezistan zouden de huis prijzen wel eens zo laag kunnen zijn dat HRA je aan je achterwerk jeukt. Mits je natuurlijk daar wel een huis mag hebben. Thailand bijvoorbeeld is dat als buitenlander simpelweg verboden.quote:
pensioen op eindloonbasis komt uit Nederland en dus kun je ook de HRA blijven gebruikenquote:Op maandag 21 januari 2013 09:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow vertel ons eens meer hoe dat precies dan werkt.
quote:Op maandag 21 januari 2013 11:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Oh, en de grap die de meesten niet doorhebben: als je geen bron van inkomen in NL meer hebt, en je dus ook niet meer kan opteren voor fictieve binnenlandse belastingplicht, mag je de genoten voordelen van de laatste 10 jaar terugbetalen. Iets waar een toenemend aantal fiscaal asielzoekers die richting pensionado gaan achterkomen.
lees artikel 18 van het belastingverdrag Frankrijk - Nederland maarquote:Op maandag 21 januari 2013 12:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
pensioen op eindloonbasis komt uit Nederland en dus kun je ook de HRA blijven gebruiken
Als je lekker scheef huurt en nog kinderloze tweeverdieners bent kan je wel meer dan 250 per maand sparen hoor.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:36 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nou heb me even snel ingelezen op bouwsparen zo tussen het werk door. Een ieder staat vrij om te sparen erin natuurlijk dus huurders en wannabee kopers hebben qua belastingaftrek niet te klagen.
Vervolgens lees ik dingen als kleine rente, wachten op dat er geld is want cooperatief systeem dus niet per direct beschikbaar als je het wilt hebben en nog een stuk of wat andere eisen.
Nou weet ik niet hoe dat in Duitsland is met spaargelden of je daar meteen belasting over betaald wat in Nederland pas is vanaf 22k alleen 45k met zijn tweeen en via wat foefjes helemaal niet natuurlijk. Leuk als je ouders vanaf je geboorte 250 euro storten elke maand maar verder als je 25 bent en je moet dan nog beginnen schiet het niet echt op.
Geen wonder dat de propaganda ervoor van het CDA afkomt. Want met zo'n systeem is het eerst lang bij papa en mama blijven wonen en dan hun huis kopen en voor ze zorgen. Zo blijft idd de hypotheek schuld laag en de zorgkosten ook. Wat je er verder dan allemaal voor moet laten weet ik niet. Maar blijkbaar kun je dan wel in een dikke auto rijden.
Kom zeg, zet hem nu niet aan het denken ik had liever gehad dat hij een verrotte schuuur in frankrijk had gekochte en later nog een flinke naheffing gekregen had, aangezien hij zogenaamd toch alles beter weet en niet met verklaring komt.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zoek maar op 'opteren fictieve binnenlandse belastingplicht' en 'claw back'.
je lult echt vreselijk uit je nekquote:Op maandag 21 januari 2013 12:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
lees artikel 18 van het belastingverdrag Frankrijk - Nederland maar
het staat je natuurlijk vrij om in twee landen belasting af te tikken, dat wel.
en verder wat minder troep posten, het helpt.
dat is Karl Marx: these, antithese en synthese...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Eerst hadden we nagenoeg geen regels, en kon alles.
Dan schieten we naar standje overdreven, en wordt alles afgeknepen tot voorbij ass-covering.
En de volgende stap is dat het verstand en de adem weer een beetje terugkeren, en dat er een redelijk compromis tussen alles of niks komt.
Hoe valt de gemiddelde financieerbaarheid te bepalen?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het moment waarop gemiddelde financierbaarheid gelijk is aan de gemiddelde vraagprijs?
Daar heb je helemaal gelijk aan. Maar dan veranderd er dus niks aan de situatie zoals die nu is. Tweeverdieners die scheefwonen kunnen zowiezo wel kopen. Mits het opgetelde inkomen een beetje fatsoenlijk is. Laten we even wel wezen ik en ega zijn ook 2 verdiener, maar ik alleen verdien alweer meer loon dan mijn zus en zwager samen. Dus ik kan ook mooi scheefhuren en lekker sparen. Maar weet je ik koop en spaar ook nog steeds lekker.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:28 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Als je lekker scheef huurt en nog kinderloze tweeverdieners bent kan je wel meer dan 250 per maand sparen hoor.
Dat is dan wel iets minder des CDA's
quote:Op maandag 21 januari 2013 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je lult echt vreselijk uit je nek
Je bent altijd belastingplichtig in Nederland met Nederlands pensioen, wordt gewoon ingehouden
Dan kijk je naar het gemiddeld gezinsinkomen wat ongeveer ¤ 74.600 per jaar is en kun je wel wat uitrekenen.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:03 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Hoe valt de gemiddelde financieerbaarheid te bepalen?
De gemiddelde vraagprijs is nu naar ik meen rond de 240k?
da;s wel wat minder hoor, dacht ik?quote:Op maandag 21 januari 2013 13:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan kijk je naar het gemiddeld gezinsinkomen wat ongeveer ¤ 74.600 per jaar is en kun je wel wat uitrekenen.
Het gemiddelde inkomen is minder representatief dan het modale inkomen. van jouw link:quote:Op maandag 21 januari 2013 13:35 schreef Tikbalang het volgende:
Snuffel hier maar eens in de rondte die 74k per jaar staat er echt. Er staat ook nog wel wat meer.
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/
Verdomd, wel dus.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:35 schreef Tikbalang het volgende:
Snuffel hier maar eens in de rondte die 74k per jaar staat er echt. Er staat ook nog wel wat meer.
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/
je bent gewoon belastingplchtig in Nederland slimpiequote:Op maandag 21 januari 2013 13:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]![]()
artikel 18 van het belastingverdrag al gelezen? Kun je wel lezen?
Leuk dat het modaal inkomen bijna hetzelfde blijft terwijl er wel een inflatie van ruim 2% al die jaren geweest is, dan zouden we 2010 op 32.500*1.02 = 33.150 moeten zitten, 2011 op 33.813, en 2012 op 34.500. Wie houdt ons voor de gek, houd het cbs ons voor de gek of zijn wij allemaal gek.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:37 schreef falling_away het volgende:
[..]
Het gemiddelde inkomen is minder representatief dan het modale inkomen. van jouw link:
Het bruto modale inkomen is volgens het CPB in 2009 ¤ 32.500 (vakantietoeslag meegerekend). Per maand is dat ongeveer ¤ 2.353,- (bruto, exclusief 8% vakantietoeslag). In 2010 was dit ook ¤ 32.500 en voor 2011 en 2012 ¤ 33.000. Voor 2013 wordt een modaal inkomen van ¤ 33.000 geschat.
nope, artikel 18 verdrag, does eens lezen, of ben je gewoon een ordinaire trol die maar blijft zuigen a la Nilfisk. Zweden niks voor je dan? Zelfde artikelquote:Op maandag 21 januari 2013 13:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je bent gewoon belastingplchtig in Nederland slimpie
De huizenprijs steeg in 2000 met 20%. Ongelofelijk.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De toelichting staat in de OP: "%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS huizenprijsindex)"
Wat is er mis met de schaalverdeling? Het bevat alle data...
Soms zelfs wel 35% in drie wekenquote:Op maandag 21 januari 2013 13:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De huizenprijs steeg in 2000 met 20%. Ongelofelijk.
Deze moet je me uitleggen.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Soms zelfs wel 35% in drie weken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |