abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121753853

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_121753995
Goedemorgen! Lekker de hele nacht doorgeslapen. Straks naar de sportschool, this is gonna hurt :D :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? zaterdag 19 januari 2013 @ 08:35:00 #3
70532 loveli
N
pi_121754146
snooze...
crap in = crap out
pi_121754342
Morgen! :W

Straks nog even snel naar de super voor wat drinken en dan The Hobbit kijken! w/
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121754433
Was net even buiten. Is echt smerig koud hier. Komt vooral door de wind, staat een dikke windkracht 4. Schaatsen heb ik gevonden, nog even slijpen en dan eens proberen..
pi_121754525
Brr, ik zag dat het hier vannacht -26 was. En we slapen altijd met het raam in de slaapkamer open...

Geloof dat ik er vandaag alleen maar uitkom om boodschappen te doen...
pi_121754554
Oh, en verder vind ik de nieuwsdicussie stom, ik ben het zo oneens met jullie, maar snap het ook wel, ergens. Maar goed, het is mijn werk om dit soort zaken te volgen, dus dat ligt ook anders.
pi_121754685

:D :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121754720
Ik snap het nieuws minder volgen wel, er is best wel nieuws overkil. Ik volg het wel redelijk, maar ik kijk bijna nooit journaal. Daarin komen dingen te kort aan bod. Ik vind juist de processen achter het nieuws interessant.
Zoals nu in Mali. Waarom grijpt frankrijk daar in? Omdat ze echt betrokken zijn of om uranium veilig te stellen voor franse kerncentrales... Ik denk het laatste. Maar op hun beurt gijzelen de moslim-terroristen in algerije weer mensen als repressaille. En zij zien juist de westerse wereld als terrorist/profiteur die hun land leeg komt roven van grondstoffen. Als je slechts puur naar nieuws kijkt zijn het losse gebeurtenissen, maar vaak zijn die gebeurtenissen er niet 'zomaar'. Bijna altijd zitten er belangen of een groter verhaal achter. Maar dat hoor je bijna nooit in het nieuws.
pi_121755282
Klopt MC....het probleem met het nieuws is, dat het nooit klopt ;( Ik zie het dan ook meer als een heads-up: ik hoor het woord Mali en ga dan zelf een beetje rondzoeken om de situatie duidelijk te krijgen. Dat moet je ook elke keer maar willen doen, dus ik doe het ook niet bij alles. Maar ik volg dus wel zo veel mogelijk nieuws om te kijken waar ik meer van zou willen weten.
pi_121755304
En goedemorgen slankies :W

Overigens is dat yogaplaatje in de OP erg zwaar, maar super goed voor het vormen van je benen :P
pi_121756160
Alles check, check, check! ^O^

Totale duur films is ongeveer 12u, maar het wordt wel 1 uur vannacht dat ik uitgekeken ben B-)

Fijne dag Slankies! :W
pi_121756196
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 10:56 schreef V1z0R het volgende:

Totale duur films is ongeveer 12u, maar het wordt wel 1 uur vannacht dat ik uitgekeken ben B-)

Have Fun V1 :D
Be someone that makes you happy
pi_121756236
quote:

Oeh, film marathon! O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_121756271
quote:

O+ veel plezier!
pi_121756318
Goedemorgen O+

Lekker uitgeslapen, zo brooddeeg maken, boodschapjes doen, verhuisdozen kopen ( !!! ) en daarna een beetje inpakken en alvast wat voorwerk doen!

Het échte hypotheekaanbod lag vanochtend op de mat *) dus het is nu tastbaar echt. Maandag even alles regelen en dan hopelijk zaterdag een overdracht regelen *O* Zó spannend, zó tof O+
Ja doei.
pi_121757103
Fijn, blootje! Heb jij toevallig het recept voor die rode bieten taart voor me? Kan het nergens terug vinden...
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:43:49 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121758599
Oe LOTR marathon *O*

En jaaa heidewandeling en gourmet *O* Al liepen de hobbits ver achter de tovenaars aan :') :D

Boh was gisteravond zo moei dat ik asociaal heb uitgeslapen vandaag :@ :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_121759256
Ik ben zo blij met m'n baan :D
Worry is a misuse of imagination
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 13:05:42 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121759288
Dag slankies :W Afgelopen dagen druk geweest met werk maar heb achter de schermen wel meegelezen :)

Vanochtend weer op de weegschaal gestaan en tot mijn verbazing woog ik 77,7 kilo :o In bijna twee weken dus 4,3 kilo afgevallen *O* Dat ik onder de 80 weeg is echt fantastisch, dat heb ik de laatste twee jaar niet meer ervaren. Nu op naar de 70 :s)

Lijstje vandaag weet ik nog niet maar dit was die van gisteren:

O: Bak yoghurt met frambozen en blauwe bessen, kop groene thee
T: appel
L: Gebakken ei met 20+ kaas, komkommer en tomaat, glas karnemelk
T: Paar druiven, warme chocolademelk, cup a soup tomaat
D: Zelfgemaakte groentesoep :9
T: Klein stukje Tony Chocolonely melkchocolade

Weinig koolhydraten eten begint echt te wennen inmiddels. Ik denk dat ik voortaan blijf ontbijten met yoghurt, dat bevalt goed! Maar zie er ook wel weer naar uit dat we over 5 dagen weer rijst, aardappelen en meer soorten vlees kunnen eten :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_121759296
Hoi :W
De ochtend begonnen met 1,5 uur in de sportschool *O*
Het was een tijdje geleden dat ik krachttraining had gedaan maar het was weer lekker.
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 13:06:00 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121759300
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:04 schreef Probability het volgende:
Gefeliciteerd nog! Wat voor soort baan is het eigenlijk?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_121760475
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:04 schreef Probability het volgende:
Wat majo zegt! Wat ga je doen?
pi_121760576
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:05 schreef MaJo het volgende:
Dag slankies :W Afgelopen dagen druk geweest met werk maar heb achter de schermen wel meegelezen :)

Vanochtend weer op de weegschaal gestaan en tot mijn verbazing woog ik 77,7 kilo :o In bijna twee weken dus 4,3 kilo afgevallen *O* Dat ik onder de 80 weeg is echt fantastisch, dat heb ik de laatste twee jaar niet meer ervaren. Nu op naar de 70 :s)

Lijstje vandaag weet ik nog niet maar dit was die van gisteren:

O: Bak yoghurt met frambozen en blauwe bessen, kop groene thee
T: appel
L: Gebakken ei met 20+ kaas, komkommer en tomaat, glas karnemelk
T: Paar druiven, warme chocolademelk, cup a soup tomaat
D: Zelfgemaakte groentesoep :9
T: Klein stukje Tony Chocolonely melkchocolade

Weinig koolhydraten eten begint echt te wennen inmiddels. Ik denk dat ik voortaan blijf ontbijten met yoghurt, dat bevalt goed! Maar zie er ook wel weer naar uit dat we over 5 dagen weer rijst, aardappelen en meer soorten vlees kunnen eten :D
Je bent ook heel goed bezig: een ontbijt, regelmaat en voedingsstoffen ^O^ Wel opletten dat je dat vasthoudt en op den duur ook wat meer gaat eten qua groenten en misschien ook wat volkorenproducten....

Mijn planning tot nu toe:

O: een gekookt eitje, plakje ham met tzaziki
S: uur en een kwartier Yoga, een beetje rustig aan,. wat lichte polsproblemen
L: Stuk zalm met boontjes
T: Pure chocolade en thee met soyamelk
D: Thais, met tauge, boontjes, champignons en paksoi en rijst.
T: chipjes en wodka-colalight.

Als ik honger heb komt daar nog wel wat bij.
pi_121760949
Goed op weg Majo *O* lijkt erop dat je je draai goed gevonden hebt nu en idd wat An zegt :)

Ik heb vandaag een brak dagje, 5 uurtjes slaap is niet genoeg :')

Lijstje:
O: havermout
T: cappuccino, reepkoek
L: bloemkoolsoep
T: cappuccino, banaan
D: witlof met ham en kaas uit de oven, gebakken aardappeltjes
T: wijntje, olijfjes, cashewnoten

En behalve wat was opvouwen doe ik vandaag ff helemaal niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')